Wiadomości

stat

Programiści pomogli niepełnosprawnym. Trzy gdańskie zespoły na podium w hackathonie

Blisko 80 osób podzielonych na kilkanaście grup przez 24 godziny głowiło się, w jaki sposób może pomóc niepełnosprawnym w podróżowaniu. Pierwsza nagroda w maratonie programistycznym Travel to the Cloud przypadła wprawdzie ekipie z Krakowa, jednak na drugiej pozycji - ex aequo - uplasowały się aż trzy zespoły z Gdańska.



Czy pula nagród zachęca do startu w takim konkursie?

nie, to za mało

21%

raczej nie, nagrodą powinien być staż w jednej z firm organizujących hackathon

18%

warto wystartować, skoro nic nie tracimy, a nagrody są miłym dodatkiem

50%

tak, to bardzo dobre nagrody

11%
  • zakończona

  • łącznie głosów: 66
Asystent lotniskowy w formie wolontariusza, sieć nadajników, które łączą się z telefonami dla niepełnosprawnych, czy filtrowanie obiektów według ich stopnia przystosowania do obsługi niepełnosprawności - to pomysły trzech gdańskich drużyn, które zajęły ex aequo drugie miejsce na maratonie programistycznym w  Gdańskim Teatrze Szekspirowskim.

Czytaj także: Wystartuje maraton programistów. W 24 godziny muszą stworzyć rozwiązanie dla niepełnosprawnych

Tutaj liczyła się przede wszystkim kreatywność startujących uczestników, bo zadanie nie było jasno i konkretnie sprecyzowane - mieli po prostu zrobić coś, co ułatwi niewidomym, głuchoniemym czy inwalidom podróżowanie po świecie.

Warto wspomnieć, że hackathon (maraton programistyczny) o nazwie Travel to the Cloud odbywał się jednocześnie w Krakowie, impreza miała więc status międzymiastowy. To właśnie w Krakowie udało się wyłonić zwycięzców konkursu, którzy za pomysł stworzenia aplikacji dla niewidomych zgarnęli 10 tys. zł. Zwycięski pomysł ma pomagać w poruszaniu się komunikacją miejską - streści aktualny rozkład jazdy i poinformuje nas o najbliższym przyjeździe pojazdu wybranej linii.

Czytaj także: Chcieli tylko koszulkę, mają szansę wyjechać do siedziby NASA

Drugie miejsce na podium zajęły aż trzy zespoły, których zawodnicy i zawodniczki programowali w Gdańsku. Aplikacja stworzona przez Adama Chojnowskiego, Paulinę Chojnowską, Sebastiana Krefta, Darię MichalskąBartosza Babińskiego, dla przykładu, pomoże znaleźć wolontariuszy w różnych zakątkach świata.



Kolejna drużyna, w skład której weszli Aurelia Makowska, Dominik Czerwiński, Agnieszka Rosner, podążając za najnowszymi trendami, pokusiła się o stworzenie projektu sieci beaconów - małych nadajników sygnału radiowego, mogących komunikować się ze smartfonami, które prowadziłyby użytkowników po najważniejszych punktach w budynku.

- Wykorzystanie bluetootha i możliwości beaconów, m.in. zróżnicowane zakresy zasięgu, dają możliwość swobodnego i dokładnego poruszania się po budynku oraz "zaszycie" w aplikacji informacji, które dla osób niepełnosprawnych są trudniejsze do zdobycia - wyjaśniali programiści.

Marek KochanowskiMaciej Mionskowski zostali natomiast nagrodzeni za aplikację "JakPełnosprawny", dzięki której możemy przefiltrować obiekty, do których mamy zamiar się udać, żeby sprawdzić ich przystosowanie do obsługi osób niepełnosprawnych.

Zwycięska drużyna otrzymała nagrodę w wysokości 10 tys. zł. Każdy z członków zespołów, które zajęły drugie miejsce, otrzymał voucher podróżny o wartości 800 zł.

Nagrody publiczności otrzymali: Bartosz Barwikowski, Bartek Sielicki, Marcin Matłacz, Łukasz Skarżyńki oraz Weronika Narloch, Robert Bicz, Artur Baryła, Paweł Recław.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (13)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Wydarzenia

Sprawdź się

Poziom:

Gniazdowniki to ptaki: