Ranking. Profesorowie GUMed w światowej czołówce

ws
19 grudnia 2023, godz. 08:00

Czterech naukowców z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego znalazło się w gronie najlepszych naukowców na świecie według przygotowanego przez portal Research.com rankingu. Wyróżnieni badacze to: prof. Godefridus Peters z Katedry i Zakładu Biochemii, prof. Jacek Jassem z Katedry i Kliniki Onkologii i Radioterapii, śp. prof. Roman Kaliszan, rektor uczelni w latach 2005-2008 oraz prof. Piotr Szefer z Katedry i Zakładu Bromatologii.

Profesorowie GUMed w gronie najlepszych naukowców na świecie

Jakie masz wykształcenie?

Czego dotyczy zestawienie Research.com.? To druga edycja rankingu obejmującego najlepszych naukowców. Miejsce w nim zależy od indeksu D badacza (Discipline H-index), obejmującego tylko publikacje i wartości cytowań dla badanej dyscypliny.

Opierając się na danych z końca 2022 r., jego autorzy przeanalizowali łącznie dorobek niemal 167 tys. badaczy ze wszystkich dziedzin. Skupili się na ich całościowych osiągnięciach oraz ogólnym wkładzie w rozwój reprezentowanych dyscyplin. W zestawieniu uwzględniono 1 proc. najlepszych przedstawicieli każdej z dziedzin nauki.

Od lewej: prof. Godefridus Peters, prof. Jacek Jassem, śp. prof. Roman Kaliszan, prof. Piotr Szefer. Od lewej: prof. Godefridus Peters, prof. Jacek Jassem, śp. prof. Roman Kaliszan, prof. Piotr Szefer.

Naukowcy z Gdańska wyróżnieni w rankingu Research.com

W dziedzinie medycyny sklasyfikowano 17 810 badaczy, w tym 21 z Polski. W tej kategorii najlepszymi wynikami może poszczycić się Uniwersytet Jagielloński - aż czterech jego naukowców znalazło się w rankingu. Drugie miejsce zajął Pomorski Uniwersytet Medyczny z trzema badaczami. W tej dziedzinie wyróżniono też 2 badaczy z GUMedu.
  • Pierwszy z nich - prof. Godefridus Peters znalazł się na 8 992 pozycji na świecie i 9 w Polsce. Jego indeks Hirscha wynosi 86, a liczba cytowań 41 994 (12. lokata w Polsce). Naukowiec jest także autorem 565 publikacji (9. miejsce wśród krajowych badaczy).
  • Drugi z przedstawicieli GUMed - prof. Jacek Jassem - zajął 9786. miejsce na świecie i 12. w Polsce. Naukowiec może poszczycić się indeksem Hirscha równym 84, a także 48 558 cytowaniami (10. miejsce w Polsce) oraz autorstwem 762 prac (3. miejsce w kraju).

Naukowiec z Gdańska z Naukowiec z Gdańska z "Polskim Noblem". Najważniejsze wyróżnienie w kraju
W dziedzinie chemii ranking uwzględnia 15 014 naukowców, w tym 67 z Polski.
  • Spośród naukowców GUMed w zestawieniu obecny jest śp. prof. Roman Kaliszan sklasyfikowany na 4926. pozycji na świecie i 9. w kraju. Jego indeks Hirscha wynosi 65, liczba cytowań 11 330 (22. miejsce w Polsce), a liczba publikacji to 287 (28. miejsce wśród polskich badaczy).

PG najchętniej wybieraną uczelnią przez maturzystów w rankingu MEiN PG najchętniej wybieraną uczelnią przez maturzystów w rankingu MEiN
W dziedzinie nauk o środowisku sklasyfikowano 8121 specjalistów, w tym 12 z Polski.
  • Jedynym przedstawicielem gdańskiej uczelni na liście jest prof. Piotr Szefer, sklasyfikowany na 3680. pozycji na świecie i 4. w Polsce. Dorobek Profesora to indeks Hirscha wynoszący 42, a także 5299 cytowań (7. miejsce w kraju) i 115 publikacji (8. pozycja w Polsce).

ws

Wszystkie opinie

• Brawo,oby tylko nie wyjechali do juesej.

• Opinia wyróżniona

zdjęcie "ibm" (5)

łezka się w oku kręci, rok 1999, wszystko szare dookoła, deszcz i plucha non stop, w stoczni robotnicy spawający kadłuby, co było widać od rana z wyższych pięter ibm. ludzie z roku dopiero się poznawali, zachłyśnięci tym, że mają możliwość studiować naprawdę niełatwy kierunek. No i obok ibm biblioteka z czytelnią, wiecznie zapchana. To już nie wróci, ale fajnie mieć jakieś wspomnienie odnośnie jednego zdjęcia

• Ibm? (4)

Co to jest ibm? Bo z tego co wiem ten budynek to cbm -Collegium biomedicum.

• zawsze było ibm:-) ...echh ta mlodzież

• Dawniej (2)

Instytut biologii medycznej

• Nie (1)

Instytut badań medycznych - tam rozpoczęłam studia na wydziale lekarskim w pamiętnym roku 2000 - ale jestem stara ;)

• ja w 1985, więc juz chyba nie powinienem z łożka wychodzic

• Brawo! A w mediach zamiast takich Naukowców brylują różne purchawki (2)

To tylko pokazuje, jak ciemny jest lud w XXI wieku.

• Zamiast prezentowania dorobku naukowego i osiągnięć w zakresie innowacyjności prezentowane są pseudonaukowe wywody na temat wartości zdrowotnych muchomorów czerwonych

• ... przecież to Polacy wybrali pana dudę na prezydenta... to o co Ci chodzi?

• a polacy nie maja podstawowej opieki lekarskiej!!! hehehehehehehe

• Życzę sobie i wszystkim pacjentom by

w każdej przychodni POZ uwidoczniono dokonania w dziedzinie medycyny zatrudnionych tam lekarzy; ich oceny z egzaminu lekarskiego, przedruki prac naukowych ze specjalistycznych czasopism, ich opiekunów w zdobywaniu kwalifikacji, nowoczesnych metod leczenia jakie stosują, doświadczenie kliniczne (ale nie przyglądanie się tylko uczestnictwo w zabiegach) itp itd

Po prostu każda przychodnia, gabinet czy lekarz powinien być dumny ze swoich osiągnięć i skuteczności leczenia !

Bo nam, pacjentom, zależy by być wyleczonym z choroby a nie tylko leczonym...

• W tym samym rankingu jest jakby nie patrząc 4 naukowców z PG (4)

i 4 z UG (w tym jeden zalicza piąte wystąpienie w kolejnej dziedzinie). Gratuluję działowi marketingu GUMED-u artykułu ;)

Taa, marketing to gumed ma wybujaly! Saame sukcesy i zero problemow. Mozna przeczytac ich gazetke czy strone internetowa. Sam lans, tylko usmiechniete buzie. Az sie rzuca w oczy.

• Człowiek na Ucku

To prawda, zawsze genialni i błyskotliwi itd.W Realnym świecie to słomiane chochoły w butach za kilka tyś, zapominają że to co osiągneli zawdzięczają swoim współpracownikom lub współautorom.

• A podobno jest taki twór jak FARU, czyli związek uczelni PG,UG< GUMED). Widać - twór sztuczny

• Otóż to, dziwny jest ten artykuł.

• Hmm, świetnie by w tym rankingu uwzględniano jakkolwiek empatię wobec chorych. Poza tym dostęp do psorów jest kosmicznie drogi (3)

Nie stać mnie na tę usługę, tak jak nie stać na czekanie na SOR, bo wiem, że mogą nie doczekać / dożyć. Pisze, bo psorowie funkcjonują w paskudnej rzeczywistości, którą po części sami tworzą i czerpią z niej korzyści materialne, a nie tylko naukowe

• Profesorowie nie są od leczenia szeregowego Kowalskiego

Tylko od badań naukowych i pracy na trudnych przypadkach w szpitalu. To ze niektórzy dorabiają do pensji w gabinetach prywatnych to inna sprawa.

• A po co ci wizyta u profesora? No chyba, żeby w naszym patologicznym systemie zdrowia załatwić szybciej zabieg lub wizytę w szpitalu to tak. A jeśli po diagnozę to znaleźć dobrego klinicystę max z doktoratem i starczy

• lol

1) to jest ranking naukowców
      2) z wymienionych tylko profesor Jassem jest lekarzem
      2) bycie naukowcem nie ma nic wspólnego z byciem lekarzem, z wyjątkiem dziedziny. to, ze ktoś jest profesorem czy doktorem (większość lekarzy ma doktorat) nie znaczy, że jest lepszym lekarzem (w wielu przypadkach wręcz przeciwnie). ale druga specjalizacja...w skrócie u innych lekarzy zwykle budzi większy szacunek niż dr. n. med przed nazwiskiem:)
      3) po co wizyta u profesora? jak cię nie stać idź do zwykłego lekarza:) czy nawet doktora:) nawet na fundusz
      4) jeśli czekasz na sorze, to z wyjątkiem prostych złamań prawdopodobnie nie powinieneś tam być, tylko u lekarza poz/w nochu...podobnie jak 99% czekających i tworzących niepotrzebną kolejkę:)

• Ocena lekarzy

Lekarze zero empatii wobec chorych. Łaskę robią jak przyjmą. S o r to jedna wielka pomyłka 8 godz oczekiwania.. lekarze najbardziej lubią swoje prywatne gabinety. Wtedy starają się być mili. Ja za 250 zł za 10 min też byłabym miła. H o r r o r

• Czynnik ludzki to wymiar kosmiczny (1)

Oto światowe standardy: badania i publikacje ważniejsze niż rdzeń medycyny. Dobry lekarz według współczesnych standardów ma być ślepym i posłusznym członkiem okręgowej izby lekarskiej, ma dużo pisać i pozyskiwać więcej funduszy, był taki jeden wicemarszałek senatu tez profesor co oburzał się ze ktoś robi mu uwagi ze w godzinach pracy w szpitalu na państwowym sprzęcie przyjmował pacjentów, którzy płacili mu prywatnie.
    Lekarze nie muszą mieć kas fiskalnych, lekarze nawet nie maja obowiązku uzdrawiać swoich pacjentów, lecz jedynie ich leczyć zgodnie z procedurami których nikt nie ma prawa podważać czy modyfikować.
    Polska służba zdrowia- ostatni bastion średniowiecznych stosunków feudalnych braci lekarskiej i chamów (pacjentów)!!!
    Szpitale dla lekarzy a nie dla potrzebujących!

• To ranking naukowców, nie lekarzy.

• W USA pierwsze co robią to oddzielają

Tych, którzy mają być lakarzami od tych, którzy pracują w laboratoriach. Głównym kryterium jest stosunek do pacjenta czyli psychologia, empatia.
    W Polsce to kryterium nie istnieje więc jest to co jest.
    Polecam lekturę,, REHAB" Wiktora Osiatynskiego.

1

Statystyki

Konferencja TEDx SANS!

konferencja, forum

Trójmiejski Dzień Zielonych Budynków

konferencja

Jakie miasto jest siedzibą władz województwa Pomorskiego?