- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 2 Rusza rekrutacja do szkoły średniej 2024/25. Jak zapisać się i wybrać klasę? (18 opinii)
- 3 Egzamin ósmoklasisty 2024. Arkusz z matematyki (27 opinii)
- 4 Zwyciężyli w Odysei Umysłów w Polsce. Czeka ich finał w USA (16 opinii)
- 5 10-latka zrobiła wywiad z Tuskiem (194 opinie)
- 6 Egzamin ósmoklasisty 2024. Zobacz arkusze (42 opinie)
Reanimował i dostał mandat za parkowanie. Będzie zmiana przepisów?
Opłatę za niewłaściwe parkowanie w Gdańsku będzie można anulować, jeżeli kierowca wykaże, że działał w stanie tzw. wyższej konieczności? Sprawa, będąca pokłosiem kontrowersyjnego mandatu nałożonego na mężczyznę, który ratował życie, skłoniła miejskich urzędników i samorządowców do analizy obowiązujących przepisów.
Choć mężczyzna chciał odwołać się od mandatu, urzędnikom na anulowanie opłaty nie pozwalały obowiązujące przepisy.
Opisana przez nas sytuacja poruszyła nie tylko czytelników, ale i miejskich radnych. Jak usłyszeliśmy od Karola Ważnego (Koalicja Obywatelska w RM Gdańska), zamierza on poruszyć temat na posiedzeniu Komisji Samorządu i Ładu Publicznego.
Jak tłumaczy radny, rozmawiał on z wicedyrektor ds. Infrastruktury i Remontów GZDiZ, Anną Bobrowską, która nadzoruje strefę płatnego parkowania w Gdańsku.
- Pani dyrektor potwierdziła, że obowiązujące dziś przepisy wiążą im ręce, ale przyznała, że są sytuacje, które być może wymagają dostosowana przepisów na przyszłość - mówi radny Karol Ważny.
Możliwość anulowania opłaty dodatkowej za parkowanie brana miałaby być pod uwagę w tzw. stanach wyższej konieczności, np. ratowania życia czy zdrowia lub innych, nadzwyczajnych okolicznościach.
Niewykluczone, że urzędnicy i samorządowcy zajmą się tematem jeszcze w tym miesiącu.
Miejsca
Opinie (156) ponad 10 zablokowanych
-
2023-03-23 13:36
Opinia wyróżniona
Nie uważam zmiany przepisów za konieczną - i powinno być to oczywiste dla każdego prawnika. (12)
Wszelkie zagadnienia związane z zasadnością poboru opłaty za parkowanie są przedmiotem kontroli w procedurze administracyjnej. To, że urzędnik nie może z własnej inicjatywy anulować dodatkowej opłaty, nie oznacza niemożności uchylenia się od jej zapłacenia na drodze postępowania odwoławczego do sądu. Przypomnę, że sąd może zastosować nie tylko
Wszelkie zagadnienia związane z zasadnością poboru opłaty za parkowanie są przedmiotem kontroli w procedurze administracyjnej. To, że urzędnik nie może z własnej inicjatywy anulować dodatkowej opłaty, nie oznacza niemożności uchylenia się od jej zapłacenia na drodze postępowania odwoławczego do sądu. Przypomnę, że sąd może zastosować nie tylko wykładnię przepisów, lecz nawet odwoływać się do przepisów wyższej rangi - z Konstytucją na czele. Stało tak w przypadku stosowania w uchwałach czasu odpłatnego parkowania bez należytego upoważnienia. Zdarzyło się to nawet Sopotowi, który do czasu zmian ustawowych musiał odstąpić od płatności za parkowanie w weekendy i święta.
- 122 6
-
2023-03-24 10:42
Ten tekst to czyste podejście prawno biurokratyczne. Niby wszystko prawda a coś jednak nie gra. Nie życzę autorowi sytuacji gdy będzie potrzebował natychmiastowej pomocy a ratujący będzie szukał najpierw parkomatu.
- 0 0
-
2023-03-24 10:14
przez 8 ostatnich lat polcy i polcacy byli oszukiwani
powinno być zmienione PRAWO - błąd urzędnika lub jego bezduszna-bezmyślność - powinna oznaczać możliwość uzyskania Wysokiego Odszkodowania/Zadośćuczynienia z odpowiedniego paragrafu.
- nie może być tak, jak ostatnio Sąd sobie wymyślił - "odszkodowanie się chorej poszkodowanej należy, ale jej nie dostanie wyrokiem, bo szpital by podupadł"- 0 0
-
2023-03-24 08:45
To oczywiste dla każdego kto ma pojęcie o prawie. Ratowanie życia człowieka jest znacznie ważniejsze niż cel powstania ustawy, czy tam nawet uchwały, lub czegoś takiego - dotyczacego parkowania i opłat, oraz kar. Kary stosują się do ludzi którzy nie płacą, w celu utemperowania tego, a prawo musi być proporcjonalne - czyli służyć do tego celu, do
To oczywiste dla każdego kto ma pojęcie o prawie. Ratowanie życia człowieka jest znacznie ważniejsze niż cel powstania ustawy, czy tam nawet uchwały, lub czegoś takiego - dotyczacego parkowania i opłat, oraz kar. Kary stosują się do ludzi którzy nie płacą, w celu utemperowania tego, a prawo musi być proporcjonalne - czyli służyć do tego celu, do którego zostało stworzone: pobierania opłat za parkowanie - minus specjalne przypadki, gdzie to prawo jest anulowane z uwagi na wyższe dobro. Nie da się pogodzić ratowania pieszego natychmiast i zrezygnowania z podjęcia decyzji o tym czy chcemy zaparkować za opłatą czy nie z uchwałami dotyczącymi parkowania. Ratowanie życia zawsze będzie ważniejsze, co więcej, jakaś reakcja jest naszym obowiązkiem. Prawo nie zezwala na świadome nieudzielenie pomocy, za to też grożą kary.
- 0 1
-
2023-03-23 14:49
Ale gadasz głupoty (3)
Wyższa konieczność jest znanym kontratypem i urzednik powinien o nim wiedzieć a nie narażać dodatkowo nas społeczeństwo na koszty postępowania sądowego. Ustawa jasno definiuje że można poświęcić czyjeś dobra w celu ratowania życia.. I nie jeżeli zatrzymasz się na drodze by kogoś ratować nie dostaniesz mandatu za zakaz zatrzymywania się i nie będziesz musiał się od niego odwoływać.
- 14 1
-
2023-03-24 08:16
Nieopłacenie opłaty parkingowej nie jest wykroczeniem, a nierzealizowaniem zobowiązania cywilnoprawnego. Gmina jako właściciel chodnika wprowadza opłatę za parkowanie na swojej własności . Potrzebna do tego jest oczywiści euchwały rady Miasta i regulamin parkowania , gdyż gmina jako osoba prawna działa przez swoje organy uchwałodawcze i
Nieopłacenie opłaty parkingowej nie jest wykroczeniem, a nierzealizowaniem zobowiązania cywilnoprawnego. Gmina jako właściciel chodnika wprowadza opłatę za parkowanie na swojej własności . Potrzebna do tego jest oczywiści euchwały rady Miasta i regulamin parkowania , gdyż gmina jako osoba prawna działa przez swoje organy uchwałodawcze i wykonawcze. Tak więc nie mozna tutaj zastosowac konstrukcji kontratypu stanu wyższej konieczności , który jest znanym z prawa karnego . Tym niemniej w tej sytuacji gmina powinna odstąpic od poboru opłaty . Można sie tutaj powołac na zasady współzycia społecznego. Żądanie opłaty w takiej sytuacji niewątpliwie zasady te narusza.
- 2 2
-
2023-03-23 15:13
(1)
A tu człowiek się zatrzymał, życie uratował i mandat dostał.
- 8 0
-
2023-03-23 16:30
A potem sie dziwia ze znieczulica...
- 5 0
-
2023-03-23 14:12
(3)
co ciekawe jak nie udzielisz pomocy to grozi KK, czyli najpierw szukaj parkometru zaplac a pozniej udzielaj pierwszej pomocy, paranoja. Wszędzie na świecie ratowanie życia jest bezpłatne a u nas płatne i to jeszcze ze strony ratującego!
- 23 2
-
2023-03-23 14:27
Ale tu naprawdę żadna zmiana nie jest konieczna. (2)
Udzielenie pomocy jest obowiązkiem. Tak samo jak zatrzymanie się na czerwonym świetle jest obowiązkiem.
W obu przypadkach (ich zestawienie może się wydawać dziwne) postój jest postojem wymuszonym warunkami ruchu, nie jest więc parkowaniem. Tak samo stanie w korku jest staniem w korku a nie parkowaniem. Tak samo zatrzymanie się do kontroliUdzielenie pomocy jest obowiązkiem. Tak samo jak zatrzymanie się na czerwonym świetle jest obowiązkiem.
W obu przypadkach (ich zestawienie może się wydawać dziwne) postój jest postojem wymuszonym warunkami ruchu, nie jest więc parkowaniem. Tak samo stanie w korku jest staniem w korku a nie parkowaniem. Tak samo zatrzymanie się do kontroli policyjnej jest zatrzymaniem wynikającym z warunków ruchu a nie parkowaniem. Możemy szukać dalej: na autostradzie nie wolno się zatrzymać, to może ten, co mu się samochód zepsuje powinien dodatkowo karę zapłacić! A co, jeśli stoję czekając do bramek? To też parkuję? PAmiętam, że mandat dla samochodu na lawecie w Czersku też był zupełnie zgodnie z prawem. Polecam poszperać jaki cała historia miała finał.- 19 1
-
2023-03-24 11:12
Mogliby podać z nazwiska
tego pozbawionego empatii człowieka, co wypisał mandat. Liczy się nie litera prawa, lecz duch prawa.
Do czego to zmierza? Że teraz ten ratujący ma wycierać kurze po naszych sądach???- 0 0
-
2023-03-24 09:09
podobno życie ludzkie jest najcenniejsze
ale sa sytuacje kiedy mamy bubel w przepisach
np to że tworzy sie korytarz ruchu na autostradzie zgodnie z przepisami nie wolno wjechać na pas techniczny w takich sytuacjach, ale rozsadek mówi ze należy się tak przesunąć aby utworzyć korytarz nawet jak będziesz jechać po trawie, na ten temat wypowiadała się policja ze jest to bubel wale sa sytuacje kiedy mamy bubel w przepisach
np to że tworzy sie korytarz ruchu na autostradzie zgodnie z przepisami nie wolno wjechać na pas techniczny w takich sytuacjach, ale rozsadek mówi ze należy się tak przesunąć aby utworzyć korytarz nawet jak będziesz jechać po trawie, na ten temat wypowiadała się policja ze jest to bubel w przepisach
jak jedzie pojazd uprzywilejowany to wolno przejechać czerwone światło żeby zwolnić miejsce, możesz wjechac na chodnik, na drogę rowerową, cokolwiek co umożliwi przejechanie pojazdowi uprzywilejowanemu- 0 0
-
2023-03-23 13:38
Ale urzednicy nie potrzebuja mozliwosci powolania sie na przepisy, tylko pozycje w tabelce...
- 10 4
-
2023-03-23 13:19
Opinia wyróżniona
a ja się pytam jak bedzie sprawdzana taka wyjątkowa sytuacja ? (15)
z jednej strony zgadzam sie że urzednicy mogliby być bardziej ludzcy ale nie wyobrażam sobie by anulowani mandat tylko dla tego że ktoś coś napisał/ oświadczył to przy kreatywności polaków mogłoby doprowadzić do mega nadużyć
- 24 68
-
2023-03-24 08:39
Weź na luz, 5 zł nie mogą anulować?
- 3 0
-
2023-03-23 16:36
Widać, że pierwszy raz widzisz tą sprawę. (1)
W poprzednim artykule stało czarno na białym, że przyjechała karetka i szpital potwierdził zgłoszenie. niewiedzieć dlaczego redaktorzy tym razem nabrali wody w usta odnośnie tamtych dowodów.
- 11 2
-
2023-03-23 21:45
Taaa, gość w swoim wpisje napisał że była karetka :)
- 2 2
-
2023-03-23 16:23
absurd
Zapłaciłem za ponad 5 godzin parkowania, przekroczyłem 15 min, Byłem w tym czasie na SOR (udokumentowane), ratowałem zdrowie, Musiałem zapłacić 130,00. Absurd.
- 5 2
-
2023-03-23 15:41
Urzędniku
Nie denerwuj się.
- 3 1
-
2023-03-23 14:30
no właśnie (2)
reanimował czy nie reanimował, przyjechała karetka czy jej nie było? co ustalili dzienni dziennikarze trojmiasto?
- 0 5
-
2023-03-23 15:08
wszystko było jasne (1)
urzędnicy wystawiający mandat mieli dowody
- 2 2
-
2023-03-24 12:55
Fakt, dowody skrajnej niekompetencji.
Brak Jakości przepisów i bezczelne zapieranie się, to powód do zwolnienia dyscyplinarnego wpisem do akt.
- 0 0
-
2023-03-23 13:27
(6)
No brawo, a wszyscy komentujący domagają się właśnie anulowania w tej sytuacji bo pan napisał, że reanimował :)
- 7 6
-
2023-03-23 14:52
Tak sobie myślę, że chyba nie reanimował
tylko resuscytował. Dość istotna różnica.
- 2 5
-
2023-03-23 13:46
a ty myslisz ze taki ktos po reanimacji to wstaje i nigdy nic na fajeczke idzie i na zakupy do sklepu? (4)
skoro była ranimacja to była też pomoc medyczna udzialana w tamtym czasie
- 20 2
-
2023-03-23 14:30
racja! głupich nie sieją
- 3 0
-
2023-03-23 14:22
(2)
Właśnie... może był. A jak była to przecież można to udowodnić. Wystarczy poprosić o potwierdzenie (Pogotowia, Policję, Straż Pożarną).
Myślę, że wtedy by to pomogło.- 6 0
-
2023-03-23 15:07
I to było udowodnione (1)
nikt nie zaprzeczał, że sytuacja miała miejsce. Tym bardziej dziwna sprawa
- 13 1
-
2023-03-24 10:25
umiesz czytać? kierowca powiedział że dzwonił. nie ma potwierdzenia z pogotowia
- 1 0
-
2023-03-23 13:07
Opinia wyróżniona
(1)
Lista sytuacji nadzwyczajnych powinna być otwarta. Nigdy nie wiadomo co przyniesie życie i lepiej żeby nie było kolejnej takie sytuacji, gdy ktoś w nadzwyczajnej sytuacji dostanie mandat a urzędnicy znów będą się wykręcać związanymi rękami bo "tego nie ma liście".
- 88 2
-
2023-03-24 09:06
A wykrecanie się to nie jest niedopełnienie obowiązków? A przekroczenie uprawnień, to co? Pies?
Zacznijmy w końcu traktować te 2 paragrafy poważnie: to są bardzo poważne rzeczy. Chcielibyście np. trafić do więzienia, bo urzędnik nie dopełnił formalności lub przekroczył uprawnienia? Hm? Takie rzeczy się zdarzają. Ludzie są ciągani poA wykrecanie się to nie jest niedopełnienie obowiązków? A przekroczenie uprawnień, to co? Pies?
Zacznijmy w końcu traktować te 2 paragrafy poważnie: to są bardzo poważne rzeczy. Chcielibyście np. trafić do więzienia, bo urzędnik nie dopełnił formalności lub przekroczył uprawnienia? Hm? Takie rzeczy się zdarzają. Ludzie są ciągani po sądach, bo palą marihuanę medyczną. Policja w Polsce weszła gościowi do domu, bo pomyliła mieszkania - złamali mu kręgosłup, bo tacy to profesjonaliści. Chyba 10 tysięcy za to dostał, a może 8.- 0 0
Wszystkie opinie
-
2023-03-24 15:34
A da się wszystko opisać przepisami?
Bo dla ułomnych niewolników niestety trzeba.
- 0 0
-
2023-03-23 13:18
Grubo śmierdzi.. (8)
Sprawa głośna a Internauci już poprzednio pokazali przepisy i paragraf który wskazuje, że przypadek wyższej konieczności czyli ratowanie życia istnieje, tylko urzędnicy nie wiadomo dlaczego nie chcieli z niego skorzystać. Teraz odwracają kota ogonem bo gniew społeczny jest zbyt duży i strach zajrzał im w portki.
- 41 3
-
2023-03-23 14:04
każdy głupek może pokazać kodeks karny i próbować go zastosować do KPA (1)
ale to się (niestety) nie łączy
- 2 3
-
2023-03-24 12:59
Kodeks Postępowania Administracyjnego,
Dział IVA, art. 189e bodajże, durnoto skończona ale piśmienna niestety, a ku większej żenadzie. W sumie nadajesz się na urzędnika w Gdańsku.
- 0 0
-
2023-03-23 13:26
(5)
A może nie było żadnego ratowania życia? :)
- 2 11
-
2023-03-23 13:48
Gdzie jest poszkodowany? co na to pogotowie? dlaczego dotąd nie rozmawiano z przedstawicielami pogotowia? (2)
halo, panie "dziennikarzu"?
- 1 5
-
2023-03-24 11:56
Gdzie jest krzyż ?
- 0 0
-
2023-03-23 14:26
Ale po co.
Gościu już dawno zapłacił mandat. I jest po temacie. Teraz dyskusja dotyczy, zdarzeń które mogą wydarzyć się w przyszłości. I czy w przyszłości, taki mandat będzie miał podstawy prawne czy nie.
- 2 0
-
2023-03-23 14:14
Co?
Wystarczyło jedno zdanie, a ja już wiem jakim jesteś człowiekiem. Płaskoziemca, prawdopodobnie wybroca Konfy i zakuty łeb, to na pewno.
- 1 0
-
2023-03-23 13:48
Przy tak malo prawdopodobnym scenariuszu z możliwością weryfikacji ?....
Zycie pisze czasem dziwne scenariusze- 0 0
-
2023-03-23 13:19
Opinia wyróżniona
a ja się pytam jak bedzie sprawdzana taka wyjątkowa sytuacja ? (15)
z jednej strony zgadzam sie że urzednicy mogliby być bardziej ludzcy ale nie wyobrażam sobie by anulowani mandat tylko dla tego że ktoś coś napisał/ oświadczył to przy kreatywności polaków mogłoby doprowadzić do mega nadużyć
- 24 68
-
2023-03-23 14:30
no właśnie (2)
reanimował czy nie reanimował, przyjechała karetka czy jej nie było? co ustalili dzienni dziennikarze trojmiasto?
- 0 5
-
2023-03-23 15:08
wszystko było jasne (1)
urzędnicy wystawiający mandat mieli dowody
- 2 2
-
2023-03-24 12:55
Fakt, dowody skrajnej niekompetencji.
Brak Jakości przepisów i bezczelne zapieranie się, to powód do zwolnienia dyscyplinarnego wpisem do akt.
- 0 0
-
2023-03-23 13:27
(6)
No brawo, a wszyscy komentujący domagają się właśnie anulowania w tej sytuacji bo pan napisał, że reanimował :)
- 7 6
-
2023-03-23 13:46
a ty myslisz ze taki ktos po reanimacji to wstaje i nigdy nic na fajeczke idzie i na zakupy do sklepu? (4)
skoro była ranimacja to była też pomoc medyczna udzialana w tamtym czasie
- 20 2
-
2023-03-23 14:22
(2)
Właśnie... może był. A jak była to przecież można to udowodnić. Wystarczy poprosić o potwierdzenie (Pogotowia, Policję, Straż Pożarną).
Myślę, że wtedy by to pomogło.- 6 0
-
2023-03-23 15:07
I to było udowodnione (1)
nikt nie zaprzeczał, że sytuacja miała miejsce. Tym bardziej dziwna sprawa
- 13 1
-
2023-03-24 10:25
umiesz czytać? kierowca powiedział że dzwonił. nie ma potwierdzenia z pogotowia
- 1 0
-
2023-03-23 14:30
racja! głupich nie sieją
- 3 0
-
2023-03-23 14:52
Tak sobie myślę, że chyba nie reanimował
tylko resuscytował. Dość istotna różnica.
- 2 5
-
2023-03-24 08:39
Weź na luz, 5 zł nie mogą anulować?
- 3 0
-
2023-03-23 16:36
Widać, że pierwszy raz widzisz tą sprawę. (1)
W poprzednim artykule stało czarno na białym, że przyjechała karetka i szpital potwierdził zgłoszenie. niewiedzieć dlaczego redaktorzy tym razem nabrali wody w usta odnośnie tamtych dowodów.
- 11 2
-
2023-03-23 21:45
Taaa, gość w swoim wpisje napisał że była karetka :)
- 2 2
-
2023-03-23 16:23
absurd
Zapłaciłem za ponad 5 godzin parkowania, przekroczyłem 15 min, Byłem w tym czasie na SOR (udokumentowane), ratowałem zdrowie, Musiałem zapłacić 130,00. Absurd.
- 5 2
-
2023-03-23 15:41
Urzędniku
Nie denerwuj się.
- 3 1
-
2023-03-23 13:23
Tym mandatem chcą przykryć o wiele poważniejszą sprawę (6)
Dlaczego ich pracownik parkingowy nie udzielił pomocy?
Skoro są tacy ściśle trzymający się prawa, to art. 162 Kodeksu karnego ( Dz. U. 2021.2345) przewiduje karę do 3 lat pozbawienia wolności za nieudzielenie pomocy. Kiedy zgłoszą sprawę do prokuratury?- 18 0
-
2023-03-23 14:03
pokaz dowod ze było ratowanie zycia. jakos poszkodowany do tej pory sie nie odezwal (4)
a dziennikarz nie zadał sobie trudu zeby porozmawiac z pogotowiem i sprawdzic czy naprawde zostalo wezwane
- 1 1
-
2023-03-24 11:59
Ty geniuszu
Jesteś pewien że poszkodowany przeżył ?
Tam dojechała karetka więc jeśli ktoś miałby się wypowiedzieć to ratownicy- 0 0
-
2023-03-23 14:29
Dobrze się bawicie w tym GZDiZ? (2)
Czyli procedura według GZDiZ ma być dla obywatela taka:
1. Zauważasz potrzebującego pomocy.
2. Parkujesz w miejscu wyznaczonym.
3. Szukasz parkometru i płacisz.
4. Dobiegasz do potrzebującego i wykonujesz reanimację.
5. Prosisz uratowanego o wystawienie zaświadczenia.
6. Zaświadczenie potwierdza pogotowie ratunkowe.
7. Składasz podanie do Dyrektora GZDiZ z załączonymi zaświadczeniami.
8. Czekasz na decyzję odmowną.
Przecież to proste!- 3 3
-
2023-03-23 16:59
(1)
Jak będę komuś ratował życie to nie będę się takimi rzeczami zajmował. Po sprawie najwyższej zapłacę opłatę dodatkową lub mandat. Karą nie jest bankructwo, utrata zdrowia czy kalectwo lecz jakieś tam pieniądze i do tego niewielkie. Nie będę za 200pln zastanawiał się czy komuś pomóc czy nie.
- 1 4
-
2023-03-23 17:38
Ty chyba z byka spadłeś!
Tu nie chodzi o wysokość kary, bo ona jest tu nieistotna tylko chodzi o jej zasadność. A ona był niezasadna i pan nie powinien zapłacić nawet 5 zł z dziurką.
- 4 1
-
2023-03-24 11:46
Bo pracownik nic nie widział. Oni mają auta z kamerami i jeżdżą po ulicach i skanują tablice rejestracyjne. System porownuje z bazą dokonanych opłat. Mandaty są generowane automatycznie. Kupując bilet w parkomacie trzeba pamiętać, żeby prawidłowo wpisać numer rejestracyjny. System daje trochę czasu na kupienie biletu od chwili zaparkowania, gdybyśmy zostali zeskanowani tuż po zaparkwaniu.
- 0 0
-
2023-03-24 11:27
No No No
Czyli wychodzi na to że ktoś zrobił nieomylny system bez opcji korekty.
Brawo dla geniuszy którzy go wymyślili, zrealizowali i wdrożyli.
A teraz nagle jak grom z jasnego nieba okazało się że w tym systemie oprócz "zer i jedynek" są też inne "liczby".
Naprawdę głupota urzędnicza poraża.
Tak z ciekawości
A jak radiowóz, straż pożarna lub karetka gdzieś zaparkuje to też płaci za parkowanie ?- 1 0
-
2023-03-23 13:14
Nieuzasadniona nienawisc (2)
Urzednik jest odgornie nastawiany aby nienawidzic obywatela. Niebywala podlosc ze sprawa musiala trafic do mediow i radnych aby urzednika zmusic to uznania wlasnego bledu. Naczelnik tego urzedu powinien byc pozbawiony nagrody i potepiony przez Gdanszczan. Ciekawe czy sam korzysta z prawa parkowania?
- 34 2
-
2023-03-24 11:19
A ja myślę że obywatel z zasady nienawidzi urzędnika , to nie urzędnika miej pretensje za durne przepisy.
- 0 0
-
2023-03-23 13:49
co to jest prawo parkowania? kim jest naczelnik?
- 1 1
-
2023-03-23 13:03
Będzie furtka do obejścia (2)
Panie władzo, tak mnie przycisnęło na dwójkę że ledwo zaparkowałem i pobiegłem do domu, stan wyższej konieczności ;)
- 8 23
-
2023-03-24 11:18
a to nie jest stan wyższej konieczności, nigdy cię nie przycisnęło że zrobiłbyś byle gdzie byleby w portki nie narżnąć ?!
- 1 0
-
2023-03-23 13:11
Lepiej żeby stu kierowcom anulowano w naciągany sposób niż żeby jeden musiał płacić gdy naprawdę jest stan wyższej konieczności.
- 9 1
-
2023-03-23 13:36
Opinia wyróżniona
Nie uważam zmiany przepisów za konieczną - i powinno być to oczywiste dla każdego prawnika. (12)
Wszelkie zagadnienia związane z zasadnością poboru opłaty za parkowanie są przedmiotem kontroli w procedurze administracyjnej. To, że urzędnik nie może z własnej inicjatywy anulować dodatkowej opłaty, nie oznacza niemożności uchylenia się od jej zapłacenia na drodze postępowania odwoławczego do sądu. Przypomnę, że sąd może zastosować nie tylko wykładnię przepisów, lecz nawet odwoływać się do przepisów wyższej rangi - z Konstytucją na czele. Stało tak w przypadku stosowania w uchwałach czasu odpłatnego parkowania bez należytego upoważnienia. Zdarzyło się to nawet Sopotowi, który do czasu zmian ustawowych musiał odstąpić od płatności za parkowanie w weekendy i święta.
- 122 6
-
2023-03-23 14:12
(3)
co ciekawe jak nie udzielisz pomocy to grozi KK, czyli najpierw szukaj parkometru zaplac a pozniej udzielaj pierwszej pomocy, paranoja. Wszędzie na świecie ratowanie życia jest bezpłatne a u nas płatne i to jeszcze ze strony ratującego!
- 23 2
-
2023-03-23 14:27
Ale tu naprawdę żadna zmiana nie jest konieczna. (2)
Udzielenie pomocy jest obowiązkiem. Tak samo jak zatrzymanie się na czerwonym świetle jest obowiązkiem.
W obu przypadkach (ich zestawienie może się wydawać dziwne) postój jest postojem wymuszonym warunkami ruchu, nie jest więc parkowaniem. Tak samo stanie w korku jest staniem w korku a nie parkowaniem. Tak samo zatrzymanie się do kontroli policyjnej jest zatrzymaniem wynikającym z warunków ruchu a nie parkowaniem. Możemy szukać dalej: na autostradzie nie wolno się zatrzymać, to może ten, co mu się samochód zepsuje powinien dodatkowo karę zapłacić! A co, jeśli stoję czekając do bramek? To też parkuję? PAmiętam, że mandat dla samochodu na lawecie w Czersku też był zupełnie zgodnie z prawem. Polecam poszperać jaki cała historia miała finał.- 19 1
-
2023-03-24 11:12
Mogliby podać z nazwiska
tego pozbawionego empatii człowieka, co wypisał mandat. Liczy się nie litera prawa, lecz duch prawa.
Do czego to zmierza? Że teraz ten ratujący ma wycierać kurze po naszych sądach???- 0 0
-
2023-03-24 09:09
podobno życie ludzkie jest najcenniejsze
ale sa sytuacje kiedy mamy bubel w przepisach
np to że tworzy sie korytarz ruchu na autostradzie zgodnie z przepisami nie wolno wjechać na pas techniczny w takich sytuacjach, ale rozsadek mówi ze należy się tak przesunąć aby utworzyć korytarz nawet jak będziesz jechać po trawie, na ten temat wypowiadała się policja ze jest to bubel w przepisach
jak jedzie pojazd uprzywilejowany to wolno przejechać czerwone światło żeby zwolnić miejsce, możesz wjechac na chodnik, na drogę rowerową, cokolwiek co umożliwi przejechanie pojazdowi uprzywilejowanemu- 0 0
-
2023-03-24 10:42
Ten tekst to czyste podejście prawno biurokratyczne. Niby wszystko prawda a coś jednak nie gra. Nie życzę autorowi sytuacji gdy będzie potrzebował natychmiastowej pomocy a ratujący będzie szukał najpierw parkomatu.
- 0 0
-
2023-03-24 10:14
przez 8 ostatnich lat polcy i polcacy byli oszukiwani
powinno być zmienione PRAWO - błąd urzędnika lub jego bezduszna-bezmyślność - powinna oznaczać możliwość uzyskania Wysokiego Odszkodowania/Zadośćuczynienia z odpowiedniego paragrafu.
- nie może być tak, jak ostatnio Sąd sobie wymyślił - "odszkodowanie się chorej poszkodowanej należy, ale jej nie dostanie wyrokiem, bo szpital by podupadł"- 0 0
-
2023-03-24 08:45
To oczywiste dla każdego kto ma pojęcie o prawie. Ratowanie życia człowieka jest znacznie ważniejsze niż cel powstania ustawy, czy tam nawet uchwały, lub czegoś takiego - dotyczacego parkowania i opłat, oraz kar. Kary stosują się do ludzi którzy nie płacą, w celu utemperowania tego, a prawo musi być proporcjonalne - czyli służyć do tego celu, do którego zostało stworzone: pobierania opłat za parkowanie - minus specjalne przypadki, gdzie to prawo jest anulowane z uwagi na wyższe dobro. Nie da się pogodzić ratowania pieszego natychmiast i zrezygnowania z podjęcia decyzji o tym czy chcemy zaparkować za opłatą czy nie z uchwałami dotyczącymi parkowania. Ratowanie życia zawsze będzie ważniejsze, co więcej, jakaś reakcja jest naszym obowiązkiem. Prawo nie zezwala na świadome nieudzielenie pomocy, za to też grożą kary.
- 0 1
-
2023-03-23 14:49
Ale gadasz głupoty (3)
Wyższa konieczność jest znanym kontratypem i urzednik powinien o nim wiedzieć a nie narażać dodatkowo nas społeczeństwo na koszty postępowania sądowego. Ustawa jasno definiuje że można poświęcić czyjeś dobra w celu ratowania życia.. I nie jeżeli zatrzymasz się na drodze by kogoś ratować nie dostaniesz mandatu za zakaz zatrzymywania się i nie będziesz musiał się od niego odwoływać.
- 14 1
-
2023-03-24 08:16
Nieopłacenie opłaty parkingowej nie jest wykroczeniem, a nierzealizowaniem zobowiązania cywilnoprawnego. Gmina jako właściciel chodnika wprowadza opłatę za parkowanie na swojej własności . Potrzebna do tego jest oczywiści euchwały rady Miasta i regulamin parkowania , gdyż gmina jako osoba prawna działa przez swoje organy uchwałodawcze i wykonawcze. Tak więc nie mozna tutaj zastosowac konstrukcji kontratypu stanu wyższej konieczności , który jest znanym z prawa karnego . Tym niemniej w tej sytuacji gmina powinna odstąpic od poboru opłaty . Można sie tutaj powołac na zasady współzycia społecznego. Żądanie opłaty w takiej sytuacji niewątpliwie zasady te narusza.
- 2 2
-
2023-03-23 15:13
(1)
A tu człowiek się zatrzymał, życie uratował i mandat dostał.
- 8 0
-
2023-03-23 16:30
A potem sie dziwia ze znieczulica...
- 5 0
-
2023-03-23 13:38
Ale urzednicy nie potrzebuja mozliwosci powolania sie na przepisy, tylko pozycje w tabelce...
- 10 4
-
2023-03-24 10:25
Bareja wiecznie żywy.
- 0 0
-
2023-03-24 08:58
a co robi policja jak kobieta rodzi a mąż łamie przepisy ruchu drogowego? (1)
czekają na zmianę przepisów?
- 1 0
-
2023-03-24 10:16
albo odwrotnie jak mężczyzna rodzi a kobieta łamie przepisy ?!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.