• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekrutacja do szkół średnich 2023/24. Listy zakwalifikowanych. Jakie progi punktowe?

Wioleta Stolarska
19 lipca 2023, godz. 11:15 
Opinie (1053)
aktualizacja: godz. 13:07 (25 lipca 2023)
Po ogłoszeniu list kandydaci od 20 lipca 2023 r. do 26 lipca 2023 r. do godz. 15 mają czas na potwierdzenie woli przyjęcia. Po ogłoszeniu list kandydaci od 20 lipca 2023 r. do 26 lipca 2023 r. do godz. 15 mają czas na potwierdzenie woli przyjęcia.

19 lipca, w środę, od godz. 13:00 ogłoszono wyniki tegorocznej rekrutacji do szkół średnich na rok szkolny 2023/24 - szkoły opublikowały listy zakwalifikowanych kandydatów. Od jutra do 26 lipca 2023 r. do godz. 15 uczniowie będą mieli czas na potwierdzenie woli przyjęcia. 1 sierpnia rozpocznie się rekrutacja uzupełniająca. Wiemy już, ile punktów trzeba było uzyskać, by dostać się do poszczególnych trójmiejskich liceów i techników




Aktualizacja 20.07 godz. 11.30

Przypominamy, że do 26 lipca 2023 r. do godz. 15 uczniowie mają czas na potwierdzenie woli przyjęcia. Część uczniów może w tym czasie składać odwołania do komisji rekrutacyjnych.

W naszym artykule wciąż aktualizowane są progi punktowe do kolejnych trójmiejskich szkół średnich.



Do której szkoły średniej/klasy ze swojej listy preferencji się dostałe(a)ś?

19.07.2023 r. o godz. 13:00 zostaną ogłoszone wyniki tegorocznej rekrutacji do szkół ponadpodstawowych. Z wynikami rekrutacji można się zapoznać:
  • na listach udostępnionych w szkołach ponadpodstawowych,
  • w systemie Nabór Szkoły ponadpodstawowe VULCAN po zalogowaniu się na konto kandydata.

Rekrutacja do szkół średnich 2023/2024: dodatkowe klasy w Gdańsku i Gdyni



W Gdańsku do szkół średnich samorządowych i niesamorządowych w rekrutacji brało udział 9 439 kandydatów. Kandydatów z I preferencji do szkół samorządowych było 6 809, w tym uczniów z spoza Gdańska było w tym roku 32 proc. (w 2022 roku było ich 34 proc.).

Wiadomo już, że do gdańskich szkół średnich zakwalifikowało się 5 935 uczniów (w 2022 roku 5 381). Niezakwalifikowanych uczniów jest w tym roku 874, w tym mieszkańców Gdańska 556 (w 2022 roku 1477).

- W tym momencie mamy jeszcze 100 wolnych miejsc, z kalkulacji może to wyglądać inaczej, ale musimy pamiętać o tym, że niektóre osoby powtarzają rok. Dołożymy kolejne 400 miejsc w rekrutacji uzupełniającej poprzez zwiększenie liczby klas czy uczniów w oddziałach, ale staramy się, by nie przekroczyć w klasie liczby 34 uczniów - powiedziała Monika Chabior, zastępczyni prezydent Gdańska ds. rozwoju społecznego i równego traktowania.
W gdyńskich szkołach na absolwentów podstawówek czeka 90 planowanych klas. To o cztery klasy więcej niż w roku ubiegłym, kiedy ósmoklasistów było mniej niż obecnie.

W samorządach tym roku pojawiło się nowe ograniczenie związane z brakiem nauczycieli chętnych uczyć w nowych oddziałach. To jednak trend ogólnokrajowy, wynikający z bardzo małej liczby młodych nauczycieli i odchodzenia z zawodu pedagogów z większym doświadczeniem.

Uczniów wybierających szkołę ponadpodstawową nie obowiązuje rejonizacja: mogą wybrać dowolną szkołę średnią - czy to w miejscu swojego zamieszkania czy poza nim. W tym roku ósmoklasiści mogli składać podania do nieograniczonej liczby szkół w rekrutacji w Gdańsku i Gdyni oraz do trzech placówek w Sopocie.

Progi punktowe w rekrutacji do szkół średnich 2023/2024



W Trójmieście to licea są najczęściej wybierane przez kandydatów, jednak coraz częściej absolwenci aplikują do techników. Sprawdzimy, jak wyglądają progi punktowe w poszczególnych szkołach w Trójmieście, obowiązujące podczas rekrutacji w tym roku. Ile trzeba było mieć punktów, żeby dostać się do danej klasy?

Informacje będziemy aktualizować po tym, jak szkoły wywieszą listy zakwalifikowanych i poinformują o progach punktowych. Zachęcamy również czytelników do dzielenia się informacjami o rekrutacji.


Zespół Szkół Ogólnokształcących nr VII w Gdańsku
Klasa IA - mat.-fiz. - 153,2 pkt.
Klasa IB - prawno-dyplomatyczna - 150,75 pkt.
Klasa IC - humanistyczno-lingwistyczna - 152,3 pkt.
Klasa ID - biologiczno-chemiczna - 158,45 pkt.
Klasa IE - medialno-lingwistyczna - 149,3 pkt.
Klasa IF - ekonomiczno-prawna - 149,4 pkt.
Klasa I G1/G2 - matematyczno-geograficzna - 151,5 pkt.

VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A gr 1 - lingwistyczna (ang. fr.) - 165 pkt.
Klasa 1A gr 2 - Lingwistyczna (ang. niem.) - 164,5 pkt.
Klasa 1B - matematyczno-geograficzna - 169,4 pkt.
Klasa 1C - biologiczno-chemiczna - 169,9 pkt.
Klasa 1D - matematyczno-informatyczna - 169,35 pkt.
Klasa 1E - matematyczno-fizyczna - 170,25 pkt.

VI Liceum Ogólnokształcące w Gdyni
Klasa 1A(f) - mat. fiz. ang. (ang. Fr.)- 172,3 pkt.
Klasa 1A(n)- mat. fiz. ang. (ang. niem.)- 176,15 pkt.
Klasa 1B(h)- mat. geogr. ang. (ang. hisz.)- 174,95 pkt.
Klasa 1B(n)- mat. geogr. ang. (ang. niem.)- 169,6 pkt.
Klasa 1C - fiz. inf. mat. (ang. niem.)- 168,3 pkt.
Klasa 1D (h) - hist. pol. wos. (ang. hisz.)- 162,1 pkt.
Klasa 1D - pol. mat. wos. (ang. hisz.) - 162,75 pkt.
Klasa 1D - hist. pol. wos. (ang. niem.)- 161,7 pkt.
Klasa 1D (n) - pol. mat. wos. (ang. niem.)- 160,6 pkt.
Klasa 1E (f) - biol. chem. (ang. fr.) - 171,5 pkt.
Klasa 1E (n) biol. chem. (ang niem.) - 167,1 pkt.

III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni
Klasa (1Bndw) 1 biochem (B)ndw - 178,55 pkt.
Klasa (1Edw) 1 Metgeo (E)dw - 189,15 pkt.
Klasa (1Hdw) 1 Hum (H)dw - 166,9 pkt.
Klasa (1M) 1 matfiz.(M) - 178,1 pkt.
Klasa (1P) 1Matinfo (P) - 193 pkt.
Klasa (1Z) MYP (Z) - 199,5 pkt.

X Liceum Ogólnokształcące w Gdyni
Klasa 1A (mat-fiz-inf) politechniczna (ang. niem.) - 167,5 pkt.
Klasa 1B (biol-chem) (ang.-niem./ros) - 168 pkt.
Klasa 1C (pol-wos-ang) humanistyczna (ang.-niem./ros) - 160,7 pkt.
Klasa 1D (mat-geo-ang) mat.-geo. (ang.-niem./ros) - 166,8 pkt.

XX Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A medyczna dwujęzyczna - 159,76 pkt.
Klasa 1B autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 168,82 pkt.
Klasa 1B nieobliczalna (autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna") - 159,74 pkt.
Klasa 1C mat-biol. (interdyscyplinarna dwujęzyczna) - 169,26 pkt.
Klasa 1C mat-chem. (interdyscyplinarna dwujęzyczna) - 159,65 pkt.
Klasa 1D dwujęzyczna matematyczno-geograficzna - 165,4 pkt.
Klasa 1E autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 156,84 pkt.
Klasa 1E nieobliczalna (autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna") - 153,12 pkt.
Klasa 1F humanistyczna dwujęzyczna autorska - 151,68 pkt.
Klasa 1G matematyczna z fiz albo info - 165,7 pkt.

XVII Liceum Ogólnokształcące w Gdyni
Klasa 1A mat-geo (ang-niem) - 165,3 pkt.
Klasa 1A mat-geo (ang-fra) - 163,65 pkt.
Klasa 1B mat-info (ang-niem) - 173,25 pkt.
Klasa 1B mat-info (ang-fra) - 166,5 pkt.
Klasa 1C mat-fiz (ang-niem) - 163,85 pkt.
Klasa 1C mat-fiz (ang-fra) - 161,3 pkt.
Klasa 1D biol-chem (ang-fra) - 173 pkt.
Klasa 1D biol-chem (ang-niem) - 168,2 pkt.
Klasa 1D humanistyczna (ang-fra) - 157,5 pkt.
Klasa 1D humanistyczna (ang-niem) - 158,55 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Sopocie
Klasa 1A humanistyczno-społeczna - 162,7 pkt.
Klasa 1B matematyczno-fizyczno/geograficzna - 173,4 pkt.
Klasa 1C biologiczno-chemiczna - 165,6 pkt.
Klasa 1D biologiczno-matematyczna z roz. angielskim - 169,65 pkt.

III Liceum Ogólnokształcące w Sopocie
Klasa 1A lingwistyczna - 150,9 pkt.
Klasa 1B psychologiczna - 149,4 pkt.
Klasa 1C ekonomiczna - 151,75 pkt.
Klasa 1D prawnicza - 143,3 pkt.

Technikum nr 1 Pomorskie Szkoły Rzemiosł
Klasa 1FT technik fotografii i multimediów - 130,3 pkt.
Klasa 1GT technik technik organizacji turystyki - 123,05 pkt.
Klasa 1BT technik grafiki i poligrafii cyfrowej - 130,2 pkt.
Klasa 1CT technik informatyk - 135,1 pkt.
Klasa 1DT technik programista - 146,45 pkt.
Klasa 1ET technik usług fryzjerskich - 88,15 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A politechniczna mat. - 174,05 pkt.
Klasa 1Abis politechniczna fiz. - 171,85 pkt.
Klasa 1B humanistyczna - 166,9 pkt.
Klasa 1C medyczna - 177,95 pkt.
Klasa 1D przyrodnicza - 174,3 pkt.
Klasa 1E menedżerska - 174,2 pkt.

XIX Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A ekonomiczna - 168,6 pkt.
Klasa 1Bp artystyczny - grupa plastyczna - 170,9 pkt.
Klasa 1Bm artystyczny - grupa muzyczna - 151,55 pkt.
Klasa 1C społeczno-prawna - 162,8 pkt.
Klasa 1D biomedyczna - 168,05 pkt.
Klasa 1Emb interdyscyplinarna grupa mat-biol - 171,4 pkt.
Klasa 1Emf interdyscyplinarna grupa mat-fiz - 168,05 pkt.
Klasa 1F językowa - 164,7 pkt.

IX Liceum Ogólnokształcące w Gdyni
Klasa 1A humanistyczna (kierunki prawne i dziennikarskie) - 155,25 pkt.
Klasa 1B biologiczno-chemiczna (kierunki biomedyczne) - 157,4 pkt.
Klasa 1C matematyczno-fizyczna (kierunki politechniczne) - 153,55 pkt.
Klasa 1D matematyczno-geograficzna (kierunki ekonomiczne) - 157,1 pkt.
Klasa 1E humanistyczna (kierunki teatralne i filmowe) - 153 pkt.
Klasa 1F matematyczno-geograficzna - 154,05 pkt.
Klasa 1G biologiczno-chemiczna (kierunki biomedyczne) - 151,25 pkt.

X Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A politechniczna - 161,37 pkt.
Klasa 1B biomedyczna - 164,69 pkt.
Klasa 1C biznesowa - 168,54 pkt.
Klasa 1D ling-prawna - 158,63 pkt.
Klasa 1E humanistyczna - 157,58 pkt.
Klasa 1F przyrodniczo-mat. - 161,58 pkt.

V Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A medyczna - 171,75 pkt.
Klasa 1B politechniczna - 174,05 pkt.
Klasa 1C politechniczno-językowa - 172,8 pkt.
Klasa 1D-biol. dwujęzyczna biomedyczna - 176,02 pkt.
Klasa 1D-geo. dwujęzyczna biznesowa - 175,01 pkt.

I Akademickie Liceum Ogólnokształcące w Gdyni
Klasa 1A matematyczno-fizyczno-angielska - 151,6 pkt.
Klasa 1B biologiczno-metematyczno-chemiczna/angielska - 158,65 pkt.
Klasa 1C polonistyczno-historyczna/WOS - angielska - 153,9 pkt.
Klasa 1D matematyczno-informatyczna - angielska - 156,65 pkt.
Klasa 1E matematyczno-geograficzno-angielska - 157,9 pkt.

XXIV Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A fiz-mat (ang-niem, fra) - 158,4 pkt.
Klasa 1B geogr-hiszp (ang, hisz-niem, fra) - 151,65 pkt.
Klasa 1C biol-chem (ang-niem, fra) - 155,3 pkt.

I Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A humanistyczna - 168,5 pkt.
Klasa 1B akademicka mat-fiz. - 173,7 pkt.
Klasa 1C politechniczna mat-fiz. - 172,1 pkt.
Klasa 1D ekonomiczna mat-geogr. - 173,75 pkt.
Klasa 1E medyczna biol-chem. - 172,8 pkt.

Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące im. Pawła Adamowicza w Gdańsku
Klasa 1A - rozszerzona: matematyka, informatyka i angielski - 172,1 pkt.
Klasa 1B - rozszerzona: biologia, chemia i angielski - 174,9 pkt.
Klasa 1C - rozszerzone: polski, historia i angielski - 165,05 pkt.
Klasa 1D - rozszerzona: matematyka, geografia i angielski - 170 pkt.
Klasa 1E - rozszerzona: matematyka, fizyka lub biznes i zarządzanie i angielski - 170,95 pkt.

Technikum Łączności nr 4 (ZS Łączności, Gdańsk)
Klasa 1abci - Technik informatyk - 153,65 pkt.
Klasa 1d - Technik programista (ang*-niem*) - 171,05 pkt.
Klasa 1e - Technik automatyk (ang*-niem*) - 160,65 pkt.
Klasa 1f - Technik elektronik (ang*-niem*) - 152,65 pkt.
Klasa 1g - Technik robotyk (ang*-niem*) - 164,10 pkt.
Klasa 1h - Technik teleinformatyk (ang*-niem*) - 149,90 pkt.

III Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A1 geogr-mat (ang-hisz, niem) - 168,69 pkt.
Klasa 1A2 inf-mat (ang-hisz, niem) - 160,75 pkt.
Klasa 1B biol-chem (ang-niem, hisz) - 166,16 pkt.
Klasa 1C hist-ang-pol (ang-hisz, fra) - 157,6 pkt.
Klasa 1D fiz-mat (ang-hisz, niem) - 162,7 pkt.
Klasa 1PreIB pol (ang-niem, fra, hisz) - 172,6 pkt.

XV Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 0h Klasa wstępna do klasy dwujęzycznej z j. hisz - 164,28 pkt.
Klasa 1a Politechniczna - 155,65 pkt.
Klasa 1b Humanistyczno-dziennikarska z edu. filmową - 155,6 pkt.
Klasa 1c Psychologiczno-społeczna - 157,85 pkt.
Klasa 1d Geograficzno-matematyczna z turystyką reg. - 161,6 pkt.
Klasa 1e Europejska - 156,5 pkt.
Klasa 1f Biologiczno-chemiczna z zaj. laboratoryjnymi - 161,85 pkt.
Klasa 1G Matematyczno-geograficzna - 155,25 pkt.

XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A hist-ang-pol (ang-niem) - 143,4 pkt.
Klasa 1B fiz-ang-mat (ang-niem) - 140,95 pkt.
Klasa 1C/1G biol-chem-ang (ang-niem) - 143,1 pkt.
Klasa 1D geogr-ang-mat (ang-niem) - 143,75 pkt.
Klasa 1E ang-pol-wos (ang-niem) - 142,2 pkt.
Klasa 1F geogr-ang-wos (ang-niem) - 144,1 pkt.

XII Sportowe Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Gdańsku
Klasa 1A [S] ang (ang-ros*) - próba spr. fiz. - 456 pkt., osiągnięcia 63,75 pkt.
Klasa 1B [S] ang (ang-ros*) - próba spr. fiz. - 368 pkt., osiągnięcia 43,8 pkt.
Klasa 1C [S] ang (ang-ros*) - próba spr. fiz. - 435 pkt., osiągnięcia 83,15 pkt.
Klasa 1D [S] ang (ang-ros*) - próba spr. fiz. - 600 pkt., osiągnięcia 73,65 pkt.
Klasa 1M [MS] ang (ang-ros*) - próba spr. fiz. - 843 pkt., osiągnięcia 64,4 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia Nr 1 (Pomorskie Szkoły Rzemiosł, Gdańsk)
Klasa 1A Kucharz - 71,7 pkt.
Klasa 1B Cukiernik - 69,65 pkt.
Klasa 1C Fryzjer - 62,4 pkt.
Klasa 1D Piekarz - 42,45 pkt.
Klasa 1E Fotograf - 90,35 pkt.
Klasa 1F Fotograf - 80,5 pkt.
Klasa 1G Złotnik-jubiler - 79,35 pkt.

Technikum Ekonomiczne z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni(ZSA-E, Gdynia)
Klasa 1A TE, technik ekonomista (dwujęzyczna z jęz. ang) - 131,1 pkt.
Klasa 1B1TE Technik ekonomista (ang-niem) - 139,65 pkt.
Klasa 1B2TRa Technik rachunkowości (ang-niem) - 133,75 pkt.
Klasa 1C1 TR, technik reklamy (j.ang., j.niem.) - 145,75 pkt.
Klasa 1C2 TG, t.grafiki i poligrafii cyfrowej (j.ang.j.ros.) - 151,1 pkt.

V Liceum Ogólnokształcące w Gdyni
Klasa 1A1 mat-geo - 151,15 pkt.
Klasa 1A2 mat-info - 148,7 pkt.
Klasa 1B humanistyczna - 146,15 pkt.
Klasa 1C biologiczno - chemiczna (ratownicza) - 143,9 pkt.
Klasa 1D policyjna - 137,3 pkt.

IV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Gdańsku
Klasa 1A1 Straży Granicznej (biol-chem-ang) - 132,1 pkt.
Klasa 1A2 Ratownictwa Medycznego (biol-chem-ang) - 141,6 pkt.
Klasa 1B Policyjna (hist-pol-ang) - 122,5 pkt.
Klasa 1C Wojskowa (geo-ang) - 124,6 pkt.
Klasa 1D1 Mediacyjno-prawna (hist-pol-ang) - 137,2 pkt.
Klasa 1D2 Medialna (hist-pol-ang) - 131,9 pkt.
Klasa 1E Mistrzostwa Sportowego (biol-ang) - podstawą przyjęcia jest liczba punktów z próby sprawności fizycznej
Klasa 1F Celno-administracyjna (wos-pol-ang) - 125,05 pkt.
Klasa 1G Ogólna (geo-wos-ang) - 138,6 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni
Klasa 0W Wstępna z j.francuskim (bez znajomości języka) - 167,7 pkt.
Klasa 1AWDw Dwujęzyczna po szkole podstawowej - 140,65 pkt.
Klasa 1AWDyp Dyplomatyczna - 167,9 pkt.
Klasa 1B Prawnicza - 168,6 pkt.
Klasa 1C Matematyczno-fizyczna - 169,45 pkt.
Klasa 1D Matematyczno-geograficzna - 173,1 pkt.
Klasa 1E Biologiczno-chemiczno-matematyczna - 175,4 pkt.

Liceum Ogólnokształcące TEB Edukacja w Gdyni
Klasa 1ALO klasa kosmetologiczna - 87,3 pkt.
Klasa 1BLO klasa kryminalistyczna - 95,85 pkt.
Klasa 1CLO klasa projektowania graficznego - 113 pkt.

Technikum TEB Edukacja w Gdyni
Klasa 1A i B Technik weterynarii - 85,1 pkt.
Klasa 1D technik organizacji turystyki - 74,4 pkt.
Klasa 1E Technik fotografii i multimediów - 88,95 pkt.
Klasa 1F Technik reklamy - 85,35 pkt.
Klasa 1C Technik programista ze Sztuczną inteligencją - 113,5 pkt.

Technikum Gastronomiczne (ZSH-G, Gdynia)
Klasa 1TG Technik żywienia i usług gastronomicznych (ang-niem,fra) - 106,6 pkt.

Technikum Hotelarskie (ZSH-G, Gdynia)
Klasa 1TH Technik hotelarstwa (ang-hisz,wlo) - 118,8 pkt.
Klasa 1TOT Technik organizacji turystyki (ang-hisz,fra) - 124,5 pkt.

Technikum Mechaniczne nr 1 im. inż. Tadeusza Wendy (CKZiU nr 1, Gdynia)
Klasa 1TM TECHNIK MECHANIK - 90,4 pkt.
Klasa 1TPS TECHNIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH - 81,4 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 1 (CKZiU nr 1, Gdynia)
Klasa 1BS BLACHARZ SAMOCHODOWY - 64,05 pkt.
Klasa 1EPS ELEKTROMECHANIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH - 86 pkt.
Klasa 1KM KIEROWCA MECHANIK - 79,5 pkt.
Klasa 1MPS MECHANIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH - 82 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 3 (CKZiU nr 1, Gdynia)
Klasa 1EL ELEKTRYK - 94,25 pkt.
Klasa 1MKJP MONTER KADŁUBÓW JEDNOSTEK PŁYWAJĄCYCH - 74,35 pkt.

XIV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni
Klasa 1a Dwujęzyczna - 158,55 pkt.
Klasa 1b Humanistyczna - 158,9 pkt.
Klasa 1c przyrodnicza - 158,4 pkt.
Klasa 1d Politechniczna - 164,7 pkt.
Klasa 1e Biomedyczna - 157,5 pkt.
Klasa 1f Lingwistyczna - 164,6 pkt.

Próg punktowy dotyczący danej szkoły to liczba punktów, jaką w poprzedniej rekrutacji zgromadził ostatni (najsłabszy) kandydat, jakiego przyjęto do danej klasy.

Nowy ranking szkół średnich 2023 w Trójmieście Nowy ranking szkół średnich 2023 w Trójmieście

Kiedy ostateczne wyniki rekrutacji do szkół średnich?



Po ogłoszeniu list kandydaci od 20 lipca 2023 r. do 26 lipca 2023 r. do godz. 15 mają czas na potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedstawienia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego (o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej), a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami i orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem.

Z kolei 27 lipca 2023 r. do godz. 14 zostaną podane do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.

Najważniejsze terminy w rekrutacji do szkół średnich: zobacz harmonogram rozporządzenia pomorskiego kuratora oświaty.


Kiedy rekrutacja uzupełniająca do szkół średnich 2023?



28 lipca 2023 r. pomorski kurator oświaty poinformuje o liczbie wolnych miejsc w szkołach ponadpodstawowych.

1 sierpnia rozpocznie się rekrutacja uzupełniająca do szkół średnich na rok szkolny 2023/24.

Miejsca

Opinie (1053) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • nie jest tak źle!

    jako aktualni 2 klasistka szkoły ponadpodstawowej progi nawet się zmniejszyły przez pewnie covida ale taż musicie patrzeć jaka szkoła ma jakie punkty bo są tu pokazane z LO same najlepsze i na najwyższym poziomie więc wiadomo że np. do III w Gdyni jest 190 punktów gdy to najlepsza szkoła w całym trójmieście :)

    • 0 0

  • (26)

    Trzymam kciuki za mojdgo smyka
    Oby jego 192 punkty wystarczyły...
    Trzymajcie kciuki razem ze mną

    • 12 154

    • Kto pytał

      • 0 0

    • (8)

      Patrząc na progi z poprzednich dwóch lat to taka ilość pkt gwarantowała dostanie się praktycznie do każdej szkoły w Trójmieście oprócz gdyńskiej trójki gdzie progi były pomad 200

      • 11 6

      • Czy w systemie edukacji (7)

        jest możliwość zdobycia ponad 200 punktów? Bo coś słyszałem, że nie.

        • 10 3

        • (2)

          Wystarczy 200

          • 3 0

          • wystarczy (1)

            Wystarczy 170 pkt, reszta jest z egz. językowego stąd wydaje się, że jest dużo

            • 3 0

            • To nie prawda. Maksymalna liczba punktów to 200, można mieć nawet więcej po wewnętrznym egzaminie, ale to nie jest dużo punktów. Od wielu lat do klas IB dostają się dzieci powyżej 180 punktów, a czasem przy łatwych egzaminach jak w tym roku punkty mogą oscylować wokół 200:)

              • 0 0

        • (1)

          Jest. Sprawdzian kompetencji językowych dodatkowo daje max 1 pkt. Można uzyskać 201 punktów

          • 3 0

          • to nie ten

            To nie jest ten egzamin o którym piszesz. Tu masz rację, ale oni mają swó wewnętrzny to zupełnie coś innego.

            • 2 0

        • (1)

          w trójce w gdyni sa dodtakowe wewnetrzne egzaminy stąd taka punktacja do niektórych klas np matfiz ponad 200 pkt

          • 10 0

          • A. OK. Nie wiedziałem

            dzięki za info.

            • 7 0

    • No jak chciał isc do Ib w Trójce w Gdyni to mu nie stykło:(

      • 0 0

    • Hehe..!?! ;)

      Tajoj! Ale te Wasze smyki zdolne!!

      • 0 0

    • W III w Gdyni nie do każdej klasy ma szanse - rozbroił mnie próg 199,5 punktów!

      • 2 0

    • Smyk

      Smyk to raczej do przedszkola. To jest właśnie przykład robienia nieudolnych z młodzieży, traktowanie jak dzieciaczka i uważanie ze tylo nauka w szkle się liczy.

      • 3 0

    • To jeszcze podaj imię i nazwisko do smyka to mu pogratuluje. Naprawe żałosne

      • 5 1

    • 192 punkty wystarcza dla każdej z gdańskich klas (5)

      • 12 2

      • (4)

        Mam nadzieję
        Bo liceum najlepsze, klasa bio-chem bo potem zaplanowana medycyna

        • 6 24

        • (1)

          Mój Smyk idzie gdzie chce ze swoimi 182 pkt.
          Chce iść do technikum hotelarskiego, to idzie. Niczego mu nie planuję ze niego.

          • 26 5

          • No to mu podpowiedzcie, ja tez poszłam fo technikum i miałam kolosalne problemy z dostaniem się na studia, ponieważ było 5 letnie to straciłam moich kolegów i koleżanki z podstawówki, bo podzly szybciej i kontakt sie urwał, fatalna sprawa.

            • 4 10

        • Oby zwiększali co roku ilość wolnych miejsc dla polskich licealistów, bo oni tu zostaną a obcokrajowcy wyjada !!! No i za 3-4 lata skończą się roczniki wyzowe a biol chem już się zamyka w niektórych liceach no w Sopocie, poza tym dzieci ciężko pracują na tym kierunku i jsk widza ze jest 30 osób na 1 miejsce to tez ich zniechęca ten kierunek!!! A lekarzy i specjalistow brak!!!! I będzie coraz gorzej bo dużo medyków emerytów co ratowali sytuacje w pandemii umiera!!!

          • 1 5

        • jeszcze trzy razy zmieni zdanie

          • 6 0

    • Super, gratulacje każdy rodzic by tak chciał, napewno dużo od siebie dajecie. Oby więcej takich rodziców.

      • 3 2

    • Oj

      Aleś Ty zabawny/a

      • 0 0

    • tiiiiiaaaa, trzymamy :) moja miała 147 i nie trzymaj :) (1)

      • 3 1

      • Naucz ją liczyć do 28, więcej się jej w życiu nie przyda

        • 4 5

    • pomyłka

      • 1 0

  • A to zatem życzę połamania pióra

    • 0 0

  • (6)

    Nie znam ucznia który by nigdy w życiu nie brał korepetycji

    • 4 16

    • A ja brałam korepetycje :)

      • 0 0

    • Ja nie brałam :)

      • 3 0

    • Znam (2)

      Moja córka, miała 175 pkt, bez korepetycji, nawet z angielskiego. Egzaminy były b. Latwe. Nie wybrala topowego liceum, bo nie ma ochoty popisywać się przed koleżankami i brac udziału w wyścigu szczurów. Koleżanki uważają , że jest głupia i ma zbyt niskie pocz. Własnej wartości, bo miarą inteligencji człowieka jest dostanie się do jak najlepszej szkoly typu 1, 2, 3 . Myślę jednak, że jeśli ktoś chce się uczyć, będzie się uczył wszędzie, bez konieczności korków, nadmiernego stresu.

      • 11 1

      • To dobrą szkołę wybiera się tylko, żeby popisać się przed koleżankami? Aha. Pracę też wybierze słabą, bo po co się popisywać i wysilać w wyścigach? Miarą inteligencji nie jest dostanie się do jakiejś szkoły, tylko niepisanie głupot.

        • 7 0

      • Gratuluję córki po opisie widać że jest mądra ale nie wszyscy mają to szczęście a i jeszcze jedno podstawówka podstwaówce jest nie równa w jednej szkole dostanie dziecko 6 a w innej 4 taki poziom bo to szkoła reguluje a nie rząd

        • 4 3

    • Po pokazuje patologię polskiej edukacji

      Ale w TVP Europa zazdrości

      • 2 1

  • Zatem życzę powodzenia

    • 0 0

  • Książki (3)

    Gdzie są kiermasze książek do 1 klasy ?
    Czy trzeba nowe kupić ?

    • 1 1

    • Box

      W domu towarowym Chylonia świetny box z używanymi podręcznikami polecam

      • 1 0

    • W szkole na poczatku roku przeważnie też jest kiermasz

      • 1 0

    • Na hali w Gdańsku głównym, można używane

      Wykaz książek w szkole

      • 1 0

  • vii lo gdynia (3)

    Jakie progi?kto się dostał? Syn miał 115 punktów i nic z tego.

    • 3 0

    • 129 pkt

      Próg 129 pkt

      • 2 0

    • (1)

      Musiało być więcejpunktow. 5 LO miało progi powyżej 150..,
      Przykro mi, a gdzieś się dziecko dostało ?

      • 2 0

      • 7 lo gdynia

        w zeszlym roku progi w VII byly duzo nizsze

        • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    Drodzy kandydaci do szkół średnich (40)

    Jeśli nigdzie się nie dostaliście, albo dostaliście się do slabych szkół, nie przejmujcie się tym. Te punkty to nie jest żaden wyznacznik waszej wartosci, a nawet poziomu wiedzy, zwłaszcza ze często dzieje sie tak, ze do dobrych szkół dostają się osoby które mają o wiele mniej punktów niz powinny, a w zawodowkach lądują osoby ze 150 punktami. Ten system nigdy nie byl i nie będzie sprawiedliwy, więc nie zamartwiajcie się jeśli nie dostaliście się do szkoły o ktorej marzyliście. Są ludzie którzy po zawodówkach założyli własne firmy i zarabiają dużo kasy, o wiele więcej niz przecietna osoba po LO i studiach. Takze szkoła to nie wszystko, slaba szkoła nie przekreśla wam przyszłości i możliwości. W życiu mozna i bez niej wiele osiągnąć jesli się chce. Rozwijajcie swoje zainteresowania albo ich szukajcie, róbcie w zyciu to co lubicie, to daje większe szanse na odniesienie sukcesu niż nauka niepotrzebnych do niczego rzeczy typu budowa rzeki. Nie czujcie się źle i nie myślcie, ze jesteście do niczego jeżeli nie dostaliscie się nigdzie/tam gdzie chcecie, bo tak nie jest :) Wszystkiego dobrego wam zycze i czekam az zostanę zjechany w odpowiedziach przez rodzicow myślących ze szkoła jest najwazniejsza (nie jest)

    • 312 20

    • Rzeka

      Zgadzam się z kolegą/koleżanką ale przykład o budowie rzeki jest absolutnie nietrafiony. Rzeka jest elementem przyrody i naszego otoczenia i uważam że warto poznać jak funkcjonuje, bo to ważny element ekosystemu. Szczególnie obecnie w kontekście zagospodarowania ( często nieudolnego) rzek to akurat ważny element.

      • 1 0

    • Brawo

      Super

      • 1 0

    • Dobra szkoła daje szerokie horyzonty (15)

      Oczywiście miarą sukcesu może być ilość zarabianych pieniędzy. Wielu tak właśnie definiuje sukces. Ale nie wszyscy. Są i tacy, dla których dopiero zgłębianie trudnych dziedzin daje poczucie satysfakcji z życia. A do tego niezbędny jest solidny fundament w postaci dobrego wykształcenia. Każdy człowiek jest inny i nie dla każdego recepta na sukces jest taka sama.

      • 31 6

      • (14)

        Dobra szkoła, tzn. topowe licea równie często w pakiecie razem z tymi ,,szerokimi horyzontami dają też nerwicę, lęki i zakuwanie całymi nocami przez natłok sprawdzianów. System edukacji w Polsce nadal tkwi w PRL-u. Co z tego, że młody człowiek po ogólniaku wie jak zbudowana jest żaba albo zna wszystkie jeziora świata na pamięć, skoro nie wie nawet jak zarządzać pieniędzmi, jak zapłacić podatek, ani nawet jak wymienić sobie żarówkę w lampie, nie mówiąc już o znajomości swoich praw. Skomplikowana specjalistyczna wiedza z trudnych zagadnień, a zero przydatnej wiedzy życiowej, pomimo 12 lat edukacji. Jeden wielki absurd.

        • 36 11

        • Skończylem bardzo dobre LO, skończyłem dobre studia humanistyczne i od lat sam rozliczam podatki sobie i kilku osobom z rodziny. (3)

          Znam swoje prawa i nie boję się wymiany żarówek. Ukończenie dobrego LO, typu 3 w Gdyni, nie zamienia człowieka w osobę niesprawną intelektualnie. Więc, nie pisz głupot.

          • 9 0

          • Ale przecież wpis nie był o tym, że ukończenie dobrej szkoły przekreśla człowieka, tylko o tym, że ukończenie "słabej" szkoły nie przekreśla człowieka.

            • 2 1

          • Rozliczanie podatków czy umiejętność wymiany żarówek nie świadczy o inteligencji ;), a raczej o przystosowaniu się do życia. (1)

            Fakt, że niesprawny intelektualnie nie jesteś.

            • 0 2

            • Przeczytaj ze zrozumieniem wątek, który komentujesz.

              • 1 1

        • (6)

          Skąd wytrzasnąłeś takie bzdury? Gdyby ktoś, z nieznanego mi powodu, uznał za stosowne wykucie wszystkich jezior na świecie, to od razu zablokuje mu się w mózgu umiejętność rozliczania podatku? Wbij sobie do głowy, że dobra edukacja to wyćwiczenie umysłu tak, że jest w stanie ogarnąć różnorodne wyzwania. Budowa zaby na pewno do nich nie należy.

          • 8 12

          • Ale tego Cię szkoła nie nauczy (5)

            A na pewno nie polska. W polskiej szkole nie uczy się samodzielnego myślenia, czy tego, jak należy szukać rozwiązań problemów, ani nie uczy się też praktycznych umiejętności przydatnych na co dzień, czy w życiu zawodowym (rodzice wszystkiego przydatnego dziecka nie zdołają nauczyć, nie wystarczy im na to doby, nawet jeśli będą mieli chęci). Polski system edukacji nie tkwi w PRLu, tylko tam, gdzie go pierwotnie wymyślono - w czasach pruskich. Wymaga gruntownej reformy, a nawet zaorania i zbudowania od zera, bo jest tak zgniły, że ciężko go dobrze zreformować. Pracuje w nim wielu ludzi z pasją i umiejętnością przekazywania wiedzy, ale tych ludzi zawodowo zabija papierologia, bezsensowna podstawa programowa, niedofinansowanie szkół, a ostatnimi laty także wielu rodziców, którzy oczekują, że szkoła zrobi z ich dzieci fantastycznych ludzi, jak najmniejszym wysiłkiem tychże rodziców oraz samych dzieci.

            • 8 4

            • (3)

              Bzdura. Przestań jęczeć i się użalać, bo trochę to nie konweniuje z byciem szczęśliwym. Dobre klasy uczyły i uczą myślenia. To, że o nich nie wiesz, nie znaczy, że nie istnieją.

              • 3 5

              • Ten system edukacji nie uczy myślenia (2)

                Pruski system edukacji (czyli ten, który mamy do teraz w polskich szkołach), stworzony 200 lat temu ma za zadanie kształcić robotników, a nie samodzielnie myślących ludzi. To idea głoszona przez jego twórców. Zauważmy, że gdy tylko jakiś uczeń w szkole samodzielnie myśli i walczy o swoje prawa, ma później kolokwialnie mówiąc, przewalone, żeby pokazać mu, że nie warto i bardziej opłaca się być posłusznym i się nie wychylać. To na pewno nie uczy niczego dobrego.

                • 6 4

              • (1)

                To nie idź do pruskiej szkoły. O innych nie słyszałeś? Oczywiście, to było pytanie retoryczne. Nie słyszałeś, a mądrzysz się jakbyś miał jakąś wiedzę na ten temat. W mojej klasie brak samodzielnego myślenia czy wyrażania swojego zdania (choć musiało być poparte argumentami lub faktami) był karany gorszą oceną.

                • 3 4

              • To jakiś wyjątek musiał być.

                • 0 2

            • Tego uczy nie tylko szkoła, tego uczy dom rodzinny i życie.

              • 4 0

        • "...razem z tymi ,,szerokimi horyzontami dają też nerwicę, lęki ..."

          To zawsze było ceną za to, że wiesz, co się dzieje wokół Ciebie. Braki wiedzy zwiększają szanse na spokojne i szczęśliwe życie.

          • 8 1

        • Co za głupstwa (1)

          To ma mniej więcej tyle sensu, co twierdzenie, że jak ćwiczysz dwugłowy ramienia, to łydki już nie wzmocnisz :)

          • 5 1

          • Złe porównanie

            Właściwe porównanie byłoby takie - jeśli poświęcasz 90% swojego czasu na dwugłowy ramienia, to łydki już nie wzmocnisz, bo nie będziesz miał na to czasu. W polskich szkołach zajęć dzieciaki na sensownych lekcjach spędzają może z 10% czasu. Pozostałe 90% to są rzeczy, które mogą im się przydać tylko, jeśli podążą ścieżką naukową w danej dziedzinie, a nawet i wtedy nie zawsze tak musi być. Ja sam skończyłem liceum w klasie mat-fiz, a potem informatykę na PG i pracuję w zawodzie. Prawda jest taka, że z zagadnień matematycznych w pracy nie wykorzystuję niczego, czego mnie uczyli powyżej I klasy liceum. Absolutnie niczego. Na tym polega bezsens podstawy programowej i zestawu przedmiotów, które są nauczane. Po co uczniom liceum sportowego nawet siedem godzin matematyki w tygodniu? Do czego ma im się przydać zaawansowana wiedza teoretyczna chemii, skoro nie mają żadnych zajęć praktycznych? Czemu natomiast nie mają zajęć typu dietetyka, fizjoterapia? Po co uczniom technikum gastronomicznego przedmioty typu fizyka na poziomie liceum? To jest strata ich czasu.

            • 6 4

    • Dokładnie tak (4)

      Są mocne szkoły podstawowe, w których wyciągnąć 5-tkę lub 6-tkę jest ciężko, a wiemy jak to wpływa na ilość punktów, nawet pomimo b. dobrego wyniku z egzaminu.
      To paradoks, że słabsza podstawówka daje więcej punktów niż mocna.

      • 15 5

      • 100 punktów możesz uzyskać za bardzo dobrze zdany egzamin ósmoklasisty, więc mijasz się z prawdą (3)

        • 7 0

        • Czyli trzeba być pilnym a nie zdolnym. (2)

          Max z podstawówki + 90% z egzaminu daje 170pkt.
          Nie każdy kto na 100 napisze matmę napisze też polski na 100.

          • 0 4

          • Najlepsze wyniki osiągają pilni i zdolnie, następnie pilni. Same zdolności nie wystarczą. (1)

            • 3 2

            • To czemu sama pilność wystarcza?

              Może szkoła powinna się skupić na rozwoju zaobserwowanych zdolności uczniów i podciąganiu wiedzy ogólnej która ich nie interesuje, a nie na przygotowywaniu do egzaminu równającego.

              • 0 2

    • (6)

      Jeżeli ktoś tak mało inteligentnie napisał wniosek, że osoby mające mnie punktów od niego dostały się do lepszych szkół, niech się lepiej zastanowi nad sobą i zacznie ogarniać rzeczywistość, a nie się pociesza bezsensownymi argumentami.

      • 5 3

      • (1)

        Oczywiście, że dzieci z mniejszą ilością punktów mogły się dostać, jeśli miały preferencję pierwszą, a ten z większą ilością punktów drugą i dalszą.

        • 0 5

        • Nie w pierwszym etapie. Tak system nie działa.

          • 4 0

      • Bo przecież już jest dorosły i cwany (1)

        • 0 3

        • A rodziców nie ma? Czy rodzic przyszłego licealisty też jest niepełnoletni?

          • 3 0

      • (1)

        Uczeń dostający się do szkoły, do której nie ma wystarczającej ilości punktów według oficjalnie podawanego progu punktowego po napisaniu odwołania lub w drugiej rekrutacji to bardzo częste zjawisko. Gdyby w każdej szkole próg miało stanowić dziecko z najmniejszą ilością punktów, wliczając dzieci, które dostały się w drugiej rekrutacji lub po odwołaniu to te progi byłyby nawet o kilkadziesiąt punktów niższe. Taka jest rzeczywistość.

        • 4 4

        • Jak widać odnosimy się teraz do sytuacji bieżącej. Nie ma jeszcze odwołań, więc pisz na temat.

          • 4 0

    • Co za bzdury!

      "Drodzy uczniowie, nie musicie się nic uczyć, starać, brać udziału w wyścigu o najlepsze miejsca itp., bo wszyscy jesteście wspaniali i możecie zostać, kim tylko zechcecie!"

      Właśnie przez takie chrzanienie, przez cholerne medale za wzięcie udziału, a nie za zajęte miejsce, dzieciaki w ogóle nie mają ochoty się starać w robieniu czegokolwiek! Po co? Przecież i tak są cudowni i cały świat każdemu z nich się należy, jak psu buda!

      • 6 3

    • Komentarz w stylu: (4)

      twój sąsiad osiągnął w życiu sukces ma dobre stanowisko i bardzo dobrze zarabia, ale ty się nie przejmuj i tak jesteś od niego lepszy tylko masz pecha w życiu.

      • 10 3

      • (3)

        Dokładnie tak.

        • 6 1

        • (2)

          Właśnie tak to brzmi. Takie żałosne pocieszanie się i pochwała przeciętności i lenistwa.

          • 5 4

          • (1)

            Nie dostanie się do dobrej szkoły nie oznacza i nigdy nie oznaczało przeciętności ani lenistwa. Wielu już udowodniło, że szkoła nie jest potrzebna do osiągnięcia sukcesu, chociażby Mark Zuckerberg czy Steve Jobs. Nie ukończyli nawet studiów. Oczywiście takich przykładów można wymienić więcej. Pokazuje to, że szkoła to nie jedyna droga aby coś osiągnąć. To nie żałosne pocieszanie się, tylko fakty.

            • 4 5

            • Wyjątek nie czyni reguły. Oni osiągnęliby sukces że szkołą i bez szkoły, a inni musza sie wspomoc edukacją. Dobra szkola jeszcze nikomu nie zaszkodziła, a jej brak - owszem. I to co piszesz to jest pocieszanie się, zwłaszcza, że zacząłeś od "nie martwcie sie".

              • 5 1

    • OOO

      Jak się słyszy w przestrzeni publicznej że dzieci z czerwonym paskiem mają kłopoty by dostać się do wybranej szkoły lub jedni nigdzie się nie dostali.
      Zastanawia fakt czy dzieci ukraińskie tak jak do lekarza mają też pierwszeństwo do szkół bo zaczyna robić się dziwnie.

      • 11 18

    • Masz rację, bardzo mądrze piszesz.

      • 0 6

    • Racja

      Potwierdzam.Skończyłam dobre liceum na średnich ocenach ,bo bez korków matury nie dało się zdać na same dobre oceny.Na dostanie się na dobre studia nie było szans.Koledzy koleżanki po zawodówkach żyją jak pączki w maśle, ja pracuję w korpo za niewielkie pieniądze
      ..

      • 9 10

    • Też tak sądzę

      Mądre słowa!

      • 22 9

  • Kto nie dostał się do III w Gdyni (7)

    Przegrał życie.

    • 3 11

    • Niektórym się wydaje że nie dostając się do tych Top LO przegrali życie. Często jest odwrotnie w tych LO dzieciaki gubią swoją tożsamość bo ciężko poradzić sobie w tym wyścigu. Ja nie chciała by córka chodziła ro takich szkół. Uczyć się można w każdej szkole bez stresu. Niestety rodzice kosztem dzieci swoje ego budują by pochwalić się do którego LO ich dziecko chodzi .

      • 1 0

    • są tacy, którzy te życie w III LO w Gdyni stracili

      Niestety ale są tacy, którzy te życie w III LO w Gdyni stracili nawet w ty roku. Proszę wybierajcie mądrze. Przykre ale prawdziwe.

      • 1 0

    • Trójka wyjątkowo niskie progi w tym roku (1)

      mat-fiz 178pkt, phiii. Humany 167 pkt? raany, tam coś się źle musi dziać w szkole, że nikt do niej nie chce. Słyszałem że jakieś oszustwa przy wyborach do samorządu uczniowskiego się działy

      • 8 1

      • Moja miała dość by tam się dostać i tez nie chciała. To samo dzieje się z 6. Niestety to są szkoły które nie biorą pod uwagę siły i przekazu mediów. Podejrzewam, ze jadą na renomie zapominając ze to czasem nie wystarczy. Nikt nie myśli, ze jak ktoś ma do wyboru korki+ stres kontra korki i mniej stresu wybierze to 2.

        • 6 0

    • Próg wejścia 199,5 (2)

      • 2 1

      • Uff ! Synek miał 199.7 (1)

        Sky is the limit

        • 2 1

        • Gratulacje dla Bombelka.

          • 3 0

  • Nieudolność

    Jak dzieci mają sobie radzić skoro ich rodzice sobie nie radzą. Jeśli nie potrafili poprawnie ułożyć listy preferencji to później nie ma co się dziwić że dzieciaki nie dostały się do szkoły albo dostały nie tam gdzie chciały.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

Piknik "Rodzina, Zdrowie, Nauka = Merito"

w plenerze, warsztaty, kiermasz, zajęcia rekreacyjne

Trójmiejski Dzień Zielonych Budynków

123 zł
konferencja

Festiwal Dobrego Porodu VI

15 zł
warsztaty, spotkanie, konferencja, targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Które zwierzęta oddychają tlenem rozpuszczonym w wodzie?

 

Najczęściej czytane