• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Śmiertelny wypadek w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym

Patsz
17 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
aktualizacja: godz. 10:03 (17 października 2017)
Mimo podjętej akcji ratunkowej, znajdujący się w ciężarówce 55-letni mężczyzna zmarł. Mimo podjętej akcji ratunkowej, znajdujący się w ciężarówce 55-letni mężczyzna zmarł.

55-letni mężczyzna został w poniedziałek wieczorem przygnieciony przez kontener po tym, jak na stojącą ciężarówkę z ładunkiem najechała portowa suwnica, przewracając pojazd. Do wypadku doszło w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym zobacz na mapie Gdyni w Gdyni.





Aktualizacja, godz. 10 Prokuratura wszczyna śledztwo w sprawie wypadku. Już teraz wiadomo, że ciężarówka uderzona przez suwnicę stała w nieprzeznaczonym do tego miejscu.




Do tragicznego wypadku doszło ok. godz. 19.30. Jak informują policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni suwnica najechała na stojącą ciężarówkę z ładunkiem, przewracając ją.

Próbujący się wydostać z pojazdu 55-letni kierowca został częściowo przygnieciony.

Mimo podjętej reanimacji nie udało się go uratować.

- Według wstępnych ustaleń ciężarówka była nieprawidłowo zaparkowana. Wiadomo, że suwnicowy w momencie wypadku był trzeźwy. Na miejscu był prokurator, Państwowa Inspekcja Pracy i przedstawiciele zakładu - informuje Jarosław Biały z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.

Akcja ratownicza po wypadku w BTC

Patsz

Miejsca

Opinie (186) 10 zablokowanych

  • Kierowca (1)

    Transport w Polsce to dno spedycje handlują robotą przechodzi to przez kilka rąk przewoźnicy biją się o każdy ładunek i zaniżają stawki sami siebie okradają jeszcze inni cwaniacy ładują 2x25t wml etm i inne czubki jednym kursem zapłacone mają za dwa frachty i gonią jak opętani z przyklejonym magnesem sami sobie szkodzicie i niszczycie rynek. W Polsce powinni wprowadzić podstawową stawkę za kilometr i bardziej przypatrzec spedycjom jak to wszystko funkcjonuje

    • 11 1

    • wml wci

      i na a1 taki cie bierze 110km/h wolna amerykanka oczywiscie 2x20

      • 1 0

  • bhp

    dlatego właśnie trzeba nosić kaski

    • 1 2

  • Kto wezmie za to odpowiedzialnosc? (21)

    Nic sie u nas w Gdyni nie dzieje, nie dosc ze totalny zastoj inwestycji to jescze takie tragedie...

    • 27 95

    • cóż, port w Gdyni czeka upadek, może ktoś to kupi?>?

      • 2 0

    • .... (3)

      Odpowiedzialność ustali postepowanie prokuratorskie, to olbrzymia tragedia dla rodziny kierowcy i tragedia dla operatora rtega a ty biadolisz o zastoju inwestycji. Nie te okoliczności kolego.

      • 48 0

      • przecież to pewnie kolega Horały, albo on sam (2)

        w każdym poście jaka to Gdynia w ruinie...

        • 27 3

        • czy checie mieć takiego Horałe (1)

          Za prezydenta co nawet w obliczu takiej tragedii szczuje ludzi przeciwko szczurkowi

          • 8 4

          • A ja właśnie .... też nie chcę.

            • 3 0

    • umiesz czytać? (10)

      kierowca źle zaparkował!. nie ma to nic wspólnego z Gdynią, potem czy samym BTC.

      • 27 5

      • (9)

        Prawdopodobnie źle , taka mała roznica

        • 8 4

        • pracuje w porcie kolego, widze na zdjeciu gdzie stoi ciężarówka (8)

          i gdzie jest suwnica. Źle stanął i niestety źle sie to skończyło.

          • 14 3

          • to, że źle stanął (2)

            Nie upoważnia nikogo do tego, żeby na niego najechać i go zabić!!! Jeżeli ty pracujesz w porcie i uważasz, że sprawa załatwiona, bo "źle stał" to powinni wywalić cię na zbity pysk za brak rozumu!!! Praca w porcie to wiele sytuacji, które zmuszają do postoju w miejscu niewyznaczonym!

            • 5 5

            • (1)

              Ty naprawdę uważasz, że suwnicowy z premedytacją i na złość najechał na tego TIRa?

              • 7 3

              • Nikt tak nie twierdzi, więc nie koloruj komentarzy.

                • 2 5

          • Ale ani ty, ani reszta nie wie na te chwilę, dlaczego "żle zaparkował" ! (4)

            Może ciągnik odmówił posłuszeństwa, może gościowi słabo się zrobiło, może to a może tamto.
            Takie pitolenie ale jednak mimo wszystko nie zapominajcie (oczywiście ci, co robią lub robili w BCT), że tam jest takie ciśnienie na czas, że niejednemu już gwizdek z czajnika spadł! Ale co tam - niektórzy operatorzy (już z litości i dla powagi sytuacji nie będę ich wymieniał po imieniu) - mają w nosie rozsądek i BHP. Lecą z robotą byle wynik podwindować, byle prezes po plecach poklepał i premię w kopertce wręczył!!! I co, zaprzeczycie?

            • 14 3

            • (3)

              Przestań pier**ć ;-).

              Jak, mu ciągnik odmówił posłuszeństwa, wystarczy to zasygnalizowaćć i tutaj masz wiele opcji do wyboru:
              1) Stanąć na przejeździe między nogami RTG'a i zasygnalizować
              2) Wcisnać grzyba awaryjnego
              3) Z tego co widać, pod magazynem były manipulacje, więc ciągniki terminalowa się kręciły i można było ściągnąc je i dać znać przez radio.
              4) Na kanale CB, można była też dać znać
              5) Jeżeli by zemdlał, któryś z ciągników by to zauważył, bo by stał od jakiegoś czasu
              6) Jak by zemdlał, nie gadałby przez telefon

              Można, można. Nie wymyślaj, historii nie stworzonych.

              P.S. Co do imion - oszczędź sobie, bo odwaga w internecie, to nie odwaga.

              • 13 5

              • Nie mądraluj się tutaj i nie pokrzykuj cwaniaczku z miodem w uszach.. (2)

                Twoja nerwowa, arogancka odpowiedź świadczy jedynie, że mam rację. I na tym zakończmy, bo się kompromitujesz.
                I w kwestii odwagi - nie myl jej z odważnikiem.

                • 3 11

              • (1)

                Przepraszam - myję się, więc miodu w uszach nie mam.

                Kto się skompromitował, ten się skompromitował. Przykro mi.

                Przestań być takim odważnym w internecie, bo zaraz się spompujesz niepotrzebnie.

                • 9 2

              • Cichaj już synyś, cichaj.

                Ale to dobrze, że się myjesz - postawa godna pochwały.
                A tak na poważnie - nie dociera do ciebie, że dopiero się okaże dlaczego ciężarówka stała akurat tam a ja dla przykładu podałem dwie z bardzo wielu możliwości?
                Ale to przecież klasyka - w BCT znają już winnego zanim zdarzy się wypadek - i zawsze według was winny jest kto inny niż BCT.
                To taka ideologia przewodniej siły - Zarządu (i większości przedstawicieli kadry kierowniczej) - ideologia "jedynie słuszna i prawdziwa". Później, jak BCT dostaje po tyłku, to już mądrale (i cwaniaczki z miodem w uszach) już nie pokrzykują.
                I taka jest rzeczywistość i choćbyś synuś się tutaj zapluł po pas, to jej nie zmienisz.

                • 3 4

    • Bo nie chcecie inwestycji - Kazda proba zrobienia czegokolwiek jest komentowana wyrzucaniem pieniedzy w bloto, a jak nic sie nie dzieje to zas zle. Zdecydujcie sie wreszcie.

      PS. Inwestycje sa robione. Chocby PKM w Gdyni to juz inwestycja.

      • 4 1

    • Gdynia to wieś a we wsi nie ma inwestycji

      • 5 9

    • wystarczy ze ty robisz inwestycje malenki czlowieczku

      • 5 0

    • zdaje się że nadajesz z Nowych Ogrodów

      a to chyba nie Gdynia

      • 7 1

    • tak, tak wypadek na terminalu to wina miasta ... niektórzy juz dawno pożegnali się z rozumem.

      • 24 4

  • (1)

    Wyrazy współczucia dla obu rodzin, oby wszystko skończyło się pomyślnie. Wytrwałości i cierpliwości życzę. Oraz dużo zdrowia.

    • 9 0

    • Yyy

      To już nie skończy pomyślnie. To tragedia przecież.

      • 2 0

  • Powinny być barierki aby suwnice nie wpadły na samochody

    • 1 3

  • (1)

    Szybko szybko

    • 4 1

    • Szybko, szybko to w BCT za wolno. Trzeba szybciej!

      • 3 0

  • (1)

    Suwnice w porcie mają pierwszeństwo ale w BCT operatorzy jeżdżą jak wściekli nie patrząc przejeżdża między seniorami z wcisnietym klaksonem. Sam jestem kierowcą zawodowym i w porcie jestem kilka razy dziennie nie tak powinno to wyglądać w DCT zanim suwnica przejedzie najpierw się zatrzyma i upewni kierokierowcy też nie są święci zatrzymują się w niedozwolonych miejscach ale gdybanie nic nie zmieni szkoda czlowieka i operatora

    • 14 0

    • Święta racja. Potwierdzasz to, o czym pisałem wcześniej.

      • 3 0

  • System antykolizji (2)

    Wynikiem wypadku jest brak zamontowanego systemu antykolizji na suwnicach . Jest to temar jakiegos czasu wałkowany na zakładzie. Niestety zarządowi było szkoda pieniędzy na bezpieczeństwo to teraz bedzie prokurator.

    • 10 0

    • Zarządowi szkoda kasy na takie "cuda" - no gubo, grubo.

      I co z tego, że teraz prokurator weźmie za pupę odpowiedzialnych za brak czujników, skoro człowiek i tak nie żyje..

      • 4 0

    • Czujniki

      Tylko nie mówcie że na tym sprzęcie nie ma żadnych czujników antykorozyjnych. To zakrawa o kryminał.

      • 4 1

  • A to tak na marginesie - cytat ze strony BCT, z programu "Stop wypadkom" (wprowadzonego 01.09.2017. (2)

    "Zarząd naszej firmy chce podnieść bezpieczeństwo osób wykonujących prace na terenie terminalu, dlatego od 1 września wprowadzimy program STOP WYPADKOM. Program polega na niezwłocznym zwracaniu uwagi osobom pracującym niezgodnie z zasadami bezpieczeństwa i zapisywaniu tego".

    • 4 0

    • (1)

      Co z tego ze zwróci uwage i zapisze, mają to egzekwować a jak nie to wypad za bramę.

      • 4 0

      • No zgadza się. Ale w BCT z przestrzeganiem przepisów BHP jest od dana kruchutko.

        A ten program "Stop wypadkom", to jak zwykle taki pic na wodę, fotomontaż. Jak BCTowscy operatorzy mają przestrzegać przepisy BHP, skoro jak szaleni cisną na wynik w swoim nieformalnym piwniczno-barakowym rankingu. Ale jak tu nie cisnąć, skoro premię dostajesz właśnie za wynik a nie za stosowanie przepisów (premia premią ale nie zapominajmy o uścisku dłoni prezesa a najlepszego z najlepszych jeszcze prezio po pleckach poklepie).
        Tylko nie burzcie się, że tak nie jest.

        • 2 0

  • Kierowca mógł tam stać (3)

    Na placu ale nieraz tak było w BCT że stoi się w miejsc nieprzeznaczonym bo jest taka kolejna do danego pola że kierowcy czasem tak stali. Ale suwnicowy to nie święta krowa powinien bacznie obserwować drogę !!! Tym bardziej że z tego co piszecie TIR stał tam a nie nagle nadjechał więc niestety ale pan suwnicowy popełnił błąd !!! Który w połączeniu z pechem i niepotrzebną próbą wyjścia z auta skończył się tragicznie. Przykre!!!

    • 11 9

    • (1)

      Czy też kierowcy zatrzymują auto na skrzyżowaniach i wysiadają z kabiny? A to właśnie było skrzyżowanie.

      • 1 3

      • No jak nie, jak tak.

        • 2 0

    • Jakby kierowca musiał stanąć w nieprzepisowym miejscu, to mógłby to zrobić między kolumnami suwnicy. Niestety z kabiny nie wszystko się widzi, tak jak niektorym się to wydaje, dlatego tiry powinny unikać jak ognia drogi rtg.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

Trójmiejski Dzień Zielonych Budynków

123 zł
konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Jakie drzewa można spotkać w polskich lasach liściastych?

 

Najczęściej czytane