• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Śmiertelny wypadek w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym

Patsz
17 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
aktualizacja: godz. 10:03 (17 października 2017)
Mimo podjętej akcji ratunkowej, znajdujący się w ciężarówce 55-letni mężczyzna zmarł. Mimo podjętej akcji ratunkowej, znajdujący się w ciężarówce 55-letni mężczyzna zmarł.

55-letni mężczyzna został w poniedziałek wieczorem przygnieciony przez kontener po tym, jak na stojącą ciężarówkę z ładunkiem najechała portowa suwnica, przewracając pojazd. Do wypadku doszło w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym zobacz na mapie Gdyni w Gdyni.





Aktualizacja, godz. 10 Prokuratura wszczyna śledztwo w sprawie wypadku. Już teraz wiadomo, że ciężarówka uderzona przez suwnicę stała w nieprzeznaczonym do tego miejscu.




Do tragicznego wypadku doszło ok. godz. 19.30. Jak informują policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni suwnica najechała na stojącą ciężarówkę z ładunkiem, przewracając ją.

Próbujący się wydostać z pojazdu 55-letni kierowca został częściowo przygnieciony.

Mimo podjętej reanimacji nie udało się go uratować.

- Według wstępnych ustaleń ciężarówka była nieprawidłowo zaparkowana. Wiadomo, że suwnicowy w momencie wypadku był trzeźwy. Na miejscu był prokurator, Państwowa Inspekcja Pracy i przedstawiciele zakładu - informuje Jarosław Biały z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.

Akcja ratownicza po wypadku w BTC

Patsz

Miejsca

Opinie (186) 10 zablokowanych

  • Mimo rozpaczy, niech rodzina stara się o bardzo wysokie zadośćuczynienie z OC Portu (9)

    • 42 13

    • (6)

      "Według wstępnych ustaleń ciężarówka była nieprawidłowo zaparkowana."

      • 5 2

      • (1)

        Zaparkuj w nocy na środku autostrady i wyłącz wszystkie światła w pojeździe...
        Zobaczysz czyją winę uznają jak pierwsza ciężarówka rozniesie cię na 50-ciu metrach...

        • 3 3

        • Ale po co na autostradzie? Chyba ci bajki przeskoczyły.

          • 3 0

      • To nie powód (3)

        Nieprawidłowe zaparkowanie nie daje nikomu legitymacji do tego, żeby mógł bezkarnie ciebie najechać i zabić.

        • 8 4

        • (2)

          Taka suwnica waży 120 ton i mimo, że jedzie 6km/h, to jej droga do pełnego zatrzymania to ponad 5-10 m. Poza tym dochodzi jeszcze ograniczona widoczność z kabiny. Dlatego to suwnica zawsze ma pierwszeństwo. Niestety święte krowy na tirach i tak mają te szkolenia w d... i są takimi samymi ignorantami na drogach publicznych.

          • 9 4

          • nie kłam kłamczuchu

            suwnica nie potrzebuje do zatrzymania 5 - 10 metrów bezczelny kłamco. BEDZIECIE PŁACILI KASĘ GRUBĄ !!!

            • 3 1

          • Takimi mniej więcej ignorantami, jak w wielu przypadkach operatorzy rtg i innego ustrojstwa.

            • 3 1

    • (1)

      No niech się stara, ale jeżeli stał na przejeździe, to ciekawe, kto rodzinie da to odszkodowanie :)

      • 17 4

      • No tak, trzeba ustalić po czyjej stronie leży wina.

        • 3 0

  • Zasuwaja na tych przejazdach suwnicowi I ciagle wypadki w BCT, wiekszosc sie zatrzyma I popatrzy, ale co niektore stare wygi maja to gdzies bo sie czuja zbyt pewnie tam.u gory

    • 7 1

  • Kierowca

    Stala w miejscu ciezarowka, I jej nie zobaczyl, to on nie wie ze na przejazdach trzeba zachowac szczegolna ostroznosc, pomimo pierszenstwa.

    • 6 0

  • gdzie w bct jest wyznaczone miejsce żeby odryglować kontener albo ściągnąć lub rozciągnąć rame???? (1)

    Kierowca stał w miejscu nie wyznaczonym

    • 6 6

    • Odryglować bądź rozciągnąć naczepę można wszędzie byleby zestaw nie stał na torach jazdy suwnic oznaczonych żółto-czerwoną lub żółtą linią przerywaną.

      • 1 1

  • A teraz czekamy na opinie znawców którzy nie widzieli wypadku na temat jak doszło do nieszczęścia i kto jest winny (1)

    • 50 6

    • a najgorsze, że znawcy też nic mądrego nie orzeczą

      • 2 0

  • Bylo do przewidzenia (4)

    Wina jak dla mnie lezy po obu stronach. Kierowca nie zachowal nalezytej ostroznosci i bct tez jest tu nie bez winy poniewaz suwnica przy przejezdzaniu do nastepnego sektora powinna przy wyjezdzie sie zatrzymac i upewnic ze pozostali kierowcy ja widza. Tak to funkcjonuje w dct. A operatorzy w bct ida pelna dzida. Mozna bylo to przewidziec ze kiedys dojdzie do tragedii

    • 9 5

    • oczywiscie popieram

      w dct zawsze zatrzymuja sie

      • 4 0

    • masz rację (1)

      Nie znam przepisów z Gdyni ale w DCT tak to funkcjonuje że suwnica podczas zmiany pola składowego zatrzymuje się przed skrzyżowaniem,operator upewnia i dopiero kontynuuje przejazd. Za nieprzestrzeganie tej zasady można wylecieć z roboty. W DCT jest olbrzymie parcie na bezpieczeństwo mimo że cześć operatorów narzeka to jednak wszystkim to wychodzi na dobre.

      • 9 0

      • Gdańsk taki piękny

        • 3 1

    • Nic dodać, nic ująć - po prostu - tak to w BCT wygląda.

      • 3 0

  • wazne

    Przeciez wiadomo jakie sa fikcyjne szkolenia bhp a myślicie ze w Gdańsku inaczej jest?

    • 7 3

  • tak wyglada dobrazmiana w praktyce

    • 3 11

  • reklama

    bardzo zajefajna jest tu ta reklama podpierająca się filmem o śmierci człowieka

    • 1 1

  • Straszne (4)

    Szkoda człowieka, stracił życie w pracy, nie tak miało być

    • 167 2

    • 75 % czasu dnia ludzie spedzaja w pracy (3)

      • 6 6

      • Na szczęście nie wszyscy (2)

        • 8 3

        • a Ty ile spedzasz ? (1)

          • 5 1

          • On jest stałym klientem pośredniaka - tak się cwany gapa urządził w życiu.

            • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

Trójmiejski Dzień Zielonych Budynków

123 zł
konferencja

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Paliwa kopalne to:

 

Najczęściej czytane