• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyńska "trójka" uczy najefektywniej. Licea w rankingu EWD

Wioleta Stolarska
31 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Na pierwszy miejscu wśród trójmiejskich szkół znalazło się III Liceum Ogólnokształcące im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni. Na pierwszy miejscu wśród trójmiejskich szkół znalazło się III Liceum Ogólnokształcące im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni.

Które liceum najlepiej i najefektywniej uczy w Trójmieście? Gdzie uczniowie robią największe postępy w nauce? Po raz kolejny według wskaźnika EWD na czele rankingu znalazło się III LO w Gdyni, zaraz za nim uplasowało się I Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku, a na trzeciej pozycji V LO w Gdańsku. Dane dotyczące wskaźnika przyrostu wiedzy w ogólniakach, czyli tzw. Edukacyjnej Wartości Dodanej, w latach 2020-2022 opublikowała Centralna Komisja Egzaminacyjna.



Czy podczas wyboru szkoły kierujesz się rankingami?

EWD to wskaźnik efektywności nauczania w danej szkole, który pozwala zmierzyć wkład szkoły w wyniki nauczania. Do jego wyliczenia wykorzystywane są dane egzaminacyjne dla trzech roczników maturzystów - tym razem pod lupę wzięto lata 2020-2022.

Wynik to efekt porównania wyników egzaminu maturalnego - czyli wyniku "na wyjściu" ze szkoły - z wynikami z egzaminu gimnazjalnego - czyli wynikami "na wejściu" do szkoły. Wskaźniki EWD służą do porównywania pracy dydaktycznej szkół.

Do publicznej wiadomości podaje się trzyletnie wskaźniki ze względu na większą rzetelność ich oszacowań zależną w dużej mierze od liczby danych. Poza tym wieloletnie wskaźniki egzaminacyjne są mniej narażone na losowe wahania niż jednoroczne i dzięki temu są bardziej rzetelną miarą wyników i efektywności nauczania poszczególnych szkół. Wskaźniki EWD z uwagi na sposób ich obliczania służą do porównywania pracy dydaktycznej szkół.

Co istotne, z powodu likwidacji gimnazjów w 2019 roku tegoroczne wyniki EWD są ostatnimi z serii tych, które porównywały wyniki matury krajowej z wynikami egzaminu gimnazjalnego. Jeśli w kolejnych latach analizy EWD nadal będą prowadzone, dotyczyć będą porównania wyników egzaminu ósmoklasisty w szkole podstawowej z maturą kończącą szkołę średnią.

Ranking szkół średnich w Trójmieście. Najlepsze licea i technika 2022 Ranking szkół średnich w Trójmieście. Najlepsze licea i technika 2022

Gdzie najlepiej i najefektywniej uczą licea w Trójmieście?



Po raz kolejny okazało się, że najbardziej efektywnie i najlepiej na Pomorzu uczą nauczyciele w III Liceum Ogólnokształcącym im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni.

- Łącznie w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych oraz humanistycznych gdyńska "trójka" osiągnęła najwyższe wskaźniki EWD w Trójmieście i na Pomorzu, a także znalazła się w wąskim gronie kilku liceów o najwyższej wartości wskaźnika EWD w Polsce - mówi Wiesław Kosakowski, dyrektor III LO w Gdyni. - Bez wątpienia wskaźnik EWD dla III LO w Gdyni byłby jeszcze wyższy, gdyby w obliczeniach uwzględniano wyniki maturalne z języka angielskiego oraz innych języków obcych (w III LO nauczane są poza językiem angielskim także języki: francuski, hiszpański, niemiecki i rosyjski), a przede wszystkim gdyby uwzględniano wyniki matury międzynarodowej, do której przystępuje i znakomicie zdaje 25 proc. wszystkich absolwentów gdyńskiej "trójki" z danego rocznika. W 2022 r. III LO w Gdyni ukończyło 203 absolwentów, którzy osiągnęli znakomite wyniki na maturze krajowej (163) organizowanej przez CKE - Centralną Komisję Egzaminacyjną w Warszawie (poprzez OKE-Okręgową Komisję Egzaminacyjną w Gdańsku) oraz na maturze międzynarodowej (40) organizowanej przez IBO - International Baccalaureate Organization - podkreśla.
Licea w Trójmieście z najwyższym wskaźnikiem EWD (okres 2020-2022):
  1. III Liceum Ogólnokształcące - Gdynia 11
  2. I Liceum Ogólnokształcące - Gdańsk 7,6
  3. V Liceum Ogólnokształcące - Gdańsk 6,6
  4. I Liceum Ogólnokształcące - Sopot 5,7
  5. II Liceum Ogólnokształcące - Sopot 5,4
  6. Gdańskie Liceum Autonomiczne 5,3
  7. II Liceum Ogólnokształcące - Gdańsk 4,5
  8. III Liceum Ogólnokształcące - Gdańsk 3,9
  9. ex aequo: VIII Liceum Ogólnokształcące - Gdańsk, XX Liceum Ogólnokształcące - Gdańsk 3,8

Licea i technika z Trójmiasta w rankingu Licea i technika z Trójmiasta w rankingu "Perspektyw". Która szkoła jest najlepsza?
Licea (wybrane) o najwyższym wskaźniku EWD w Polsce - łącznie w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych oraz humanistycznych:
  1. V Liceum Ogólnokształcące im. Augusta Witkowskiego - Kraków 13,6
  2. XXVII Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Czackiego - Warszawa 12,9
  3. XIII Liceum Ogólnokształcące - Szczecin 11,8
  4. VIII Liceum Ogólnokształcące im. Władysława IV - Warszawa 11,1
  5. III Liceum Ogólnokształcące - Gdynia 11
  6. Akademickie Liceum Ogólnokształcące Politechniki Wrocławskiej - Wrocław 10,6
  7. XIV LO im. Stanisława Staszica w Warszawie, 2 SLO im. Pawła Jasienicy oddział Solec, II Liceum Ogólnokształcące w Białymstoku 10,4
  8. V Liceum Ogólnokształcące im. Księcia Józefa Poniatowskiego w Warszawie 10,2
  9. XVIII LO im. Jana Zamoyskiego, Warszawa 10
  10. XXXIII LO Dwujęzyczne im. Mikołaja Kopernika w Warszawie, VII LO im. Juliusza Słowackiego w Warszawie, XVII LO im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Warszawie 9,5
  11. V Liceum Ogólnokształcące w Bielsku-Białej 9,3
  12. XIV Liceum Ogólnokształcące im. Polonii Belgijskiej we Wrocławiu, Liceum Ogólnokształcące im. św. Jadwigi Królowej Kielce 9
  13. Bednarska Szkoła Realna, VI Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Reytana w Warszawie 8,9
  14. III LO im. A. Mickiewicza w Katowicach 8,7
  15. I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Lublinie 8,6
  16. LXVII Liceum Ogólnokształcące im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Warszawie 8,3
  17. XLI Liceum Ogólnokształcące im. Joachima Lelewela w Warszawie 8,2
  18. Liceum Ogólnokształcące nr III im. Adama Mickiewicza we Wrocławiu 8
  19. II Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza, Słupsk 7,8

W skali kraju wskaźnik EWD ma z definicji wartość równą zeru. Wartość dodatnia EWD wskazuje na ponadprzeciętną w skali kraju efektywność nauczania, wartość ujemna na niższą niż przeciętna efektywność.

Miejsca

Opinie (148) 6 zablokowanych

  • Korepetytorom uczniów gdyńskiej "Trójki" gratulujemy wysokiego EWD. (1)

    • 18 2

    • większość udziela korków na Legionów...widac jak chodza grupami na korki

      • 0 0

  • IX LO (3)

    Niestety, ale IX LO nie przygotowuje do matury!!

    • 9 0

    • mam dziecko w X w LO w Gdyni i w 9 LO w Gdyni. Obie szkoły są SUPER!!!

      jak chcesz sie uczyć to szkoła pomaga. Nie ma gonitwy, wyjeżdżają , imprezują i ..zdają matury bez większych kłopotów.

      • 1 0

    • A dlaczego? Mozesz napisać cos więcej? (1)

      • 3 0

      • Nie uczą, tego, co potrzebne.

        Raczej tego, co potrzebne na studiach, s to trochę za wcześnie. Po prostu, na klasówkach nie ma tego, co było na lekcjiach. Tak jest tam z każdego przedmiotu. Zatem wygląda na to, że dyrektorka, tak wymaga. Pańcia, jak z korporacji, której nikt nie lubi.

        • 1 2

  • Bzdura (27)

    Rekrutują najlepszych i wydalają najlepszych wartość dodana zero. Mając takich uczniów nawet nie trzeba uczyć bo to ambitny , zdolny i pracowity uczeń sam to zrobi.

    • 71 10

    • (10)

      Dokładnie.. nie sztuką jest uczyć olimpijczyka. Spróbuj taki wynik wykręcić mając przeciętnie lub mniej zdolne dzieci, z orzeczeniami, dysleksjami itp.

      • 43 5

      • Uczenie olimpijczyka to też więcej roboty, takie dzieciaki mają większą wiedzę, wymagania i trzeba ich przygotować do (1)

        Z tym słabymi człowiek rzeźbi w koło to samo, a dla zdolnych trzeba posiedzieć i przygotować coś ekstra.

        • 5 1

        • i daletgo dla reszty zwykłych uczniów nie ma czasu. Chodzą grupkami na korki

          • 0 0

      • Opinia wyróżniona

        Wskaźnik EWD czyli czytanie ze zrozumieniem (5)

        Wynik egzaminu maturalnego jest lepszy od wyniku egzaminu gimnazjalnego, a to oznacza, że nauka w tej szkole jest efektywna.

        • 29 6

        • ciekawe i bardzo niewiarygodne (2)

          Sęk w tym, że większość uczniów i uczennic, którzy dostają się do Gdyńskiej "trójki" ma 100% z egzaminu (teraz ósmoklasisty) w przynajmniej jednego przedmiotu. Jakim więc sposobem mogą uzyskać 11 % EWD?

          • 7 4

          • na biol-chem do 3 lo trzeba mieć ok 220 punktów

            • 1 0

          • no właśnie, racja

            • 0 2

        • jak wogole mozna porownywac wyniki egzaminu gimnazjalnego z maturalnym 8 +4 ? Bzdura totalna . Dopiero porownanie rownorzednych szkol czyli 8 +4 da moze wyniki porownywalne

          • 1 3

        • Otóż to wcale z tego nie wynika.

          • 4 2

      • no właśnie jest wielką sztuką być nauczycielem takiego Olimpijczyka...

        • 4 0

      • A kto zabrania innym publicznym szkołom przyjmować i uczyć olimpijczyków ?

        • 6 2

    • Na tym właśnie polega elitarność tej placówki (4)

      • 10 5

      • polega na tym,ze jak się dziecko tam nie dostanie to idzie tatuś z mamusią, dowiedza sie co szkle akutat potrzeba i juz (3)

        masz dzieciaka w 3 LO. Tylko małe grono to olimpijczycy którzy ciągną szkołe w rankingach, reszta zasuwa a korki. Dla nich nie ma czasu czy opieki nauczyciela, tylko o tym sie nie mówi

        • 26 15

        • (1)

          Post typowego frustrata, którego dziecko nie dostało się do tzw. dobrego liceum i teraz wylewa swoją żółć na forum.

          • 7 19

          • ukończył z bdb lokatą i z matura międzynarodową. Zabolało??

            • 1 1

        • Bez przesady, korkanci są wszędzie, w każdym lo.

          Byłem w trójce 3LO w Gdyni, bez korków poza 4 lekcjami przygotowującymi do egzaminu wstępnego na studia. To były czasy kiedy matura sobie a egzamin był sobie. A czasami dzieciaki chodzą na korki żeby przygotować się do dodatkowego egzaminu z języka, którego nie ma w szkole, albo też żeby nauczyć się czegoś nowego.

          • 2 1

    • Powinieneś być ministrem (3)

      Czyli wg ciebie słabsze w rankingach szkoły uczą lepiej tylko uczniom nie wychodzi na maturze? Problem jest trochę bardziej złożony niż ci się wydaje. Ale miałeś prawo dołożyć swoje trzy grosze -niewiele to warte, ale zawsze masz swoje zdanie

      • 4 3

      • słabsze (2)

        Co znaczy słabsze ? Szkoła w której jest kilku bezpaskowych uczniów , a raczej bezkonkursowych ma niższy ranking, ale są tam też uczniowie, którzy biorą udział w wielu konkursach i zdaja na studia . Po prostu nie cisną ze wszystkich przedmiotów, a mają konkretne zainteresowania, dlatego dostają się na SWÓJ kierunek studiów, bo mają szeroką wiedzę na ten temat. Po co informatykowi celujący, czy bardzo dobry z biologii ? z geografii ? Po co człowiekowi, który jest językowy i kocha obce języki ... fizyka, chemia na poziomie TOP ! Na tym polega mądrość szkół z bardzo dobrą średnią, ale nie TOP , porozmawiaj z sąsiadami to się sprawdza ! Mam wielu znajomych, którzy już są po etapie liceum i niestety nie przekonali mnie do TOP LO, mało tego młodzież też ma swoje zdanie, też słucha i wie co się dzieje w TOP i ... jakoś nie garną się , a ci którzy tam są to właśnie ci za których decydowali rodzice. Smutne ale na dzień dzisiejszy prawdziwe.

        • 6 1

        • (1)

          Ten ranking nie sprawdza takich uczniów, bo nikt nie zdaje matury z biologii czy z fizyki, jeżeli jest uzdolniony językowo i na odwrót, uczniowie zainteresowani biologią czy chemią nie będą zdawać matury z historii. A ten ranking porównuje wyniki matur.

          • 5 0

          • Z tym językami to pudło.

            Uzdolnione językowe dzieciaki uczą się w klasach z maturą międzynarodową, zdają często egzaminy z innych przedmiotów.

            • 0 0

    • korki (5)

      Nie wiem na czym to polega, ale mnie zraziła do tych TOP LO informacja, że dzieciaki z tych liceów potrzebują korków ! O co tu chodzi ? Rozmawiam z rodzicami, których dzieciaki poszły do opisywanych LO i okazuje się, że od pierwszej klasy płacą za korepetycje ? To straszne ! Nie tyle przeraża mnie, że dzieci chcą korepetycji, ale jaka musi być atmosfera w szkole, skoro wszyscy od rana do wieczora "kują" ! Poza tym jest jeszcze jedna sprawa, która mnie nie przekonała do tych szkół, znam niejednego ucznia, który skończył TOP LO i niestety nie wie co ze sobą zrobić ! Według mnie , jeśli do matury nie miał możliwości rozwijania swoich zdolności, zainteresowań (bo nie miał czasu) to w wieku 19 lat nie bardzo wie co dalej ! Takie jest moje zdanie, poparte doświadczeniem. Mam trójkę nastolatków, ostatni z nich w tym roku rozpoczął liceum (dodam, że wybrał sobie sam i dostał się do pierwszego wyboru, a nie jest to TOP , chociaż faktycznie jest w czołówce liceów). Wszyscy mają jakieś swoje hobby poza szkołą i są w tym dobrzy. Każdy z nich ma pasję, dzięki temu bez problemu przetrwali pandemię. I nie chodzą na żadne korki, po prostu trzymają swój poziom i jakoś to im wychodzi. Są ukierunkowani, a resztą się nie przejmują. Czy trzeba coś więcej ? TO działa. Najstarszy jest na informatyce, więc wcale nie musiał wydziwiać ze szkołą średnią, ważne są prawdziwe zainteresowania , bo wówczas dziecko samo się uczy i to uczy się tego co lubi. Oczywiście rodzice muszą nadążyć za rozwojem dziecka i zapisać je na zajęcia o które prosi w wieku 7, 10, czy 14 lat, wówczas wszystko idzie sprawnie jeśli jest zgodne z zainteresowaniami młodego człowieka. Krótko mówiąc , jeśli czegoś nie lubi to nie wpychajcie go rodzice do tego pociągu ! To i tak nie ma sensu, a sukcesem będzie jeśli w dniu matury będzie wiedziało "co dalej" i tego Wam rodzice życzę.

      • 21 5

      • potrzebują korków i psychologa - bo biorą udział w wyścigu szczurów (najpierw w szkole, potem w pracy)

        • 0 1

      • A co jeśli dziecko ma zainteresowania, które można zrealizować w takiej lepszej szkole? Tak też bywa. (1)

        Skończenie dobrej szkoły niczego nie gwarantuje, trzeba jeszcze wiedzieć co dalej. Pracuję na uczelni i wiem, że zagubieni bywają studenci po różnych szkołach, tych lepszych i tych gorszych. Zresztą to normalna kolej rzeczy, nie każdy wie co by chciał robić, niektórzy zmieniają wybór po roku studiów, niektórzy po kilku latach. Niektórzy robią przerwę miedzy pierwszym a drugim stopniem, a po niej zmieniają kierunek. Nie zawsze człowiek wie co chce robić, bywa, że ktoś rzuca wszystko po 10 latach pracy i wyjeżdża na południe Europy rozkręcić biznes nie związany z wcześniejszymi zainteresowaniami. A bywa, że ktoś z tytułem mgr inż uczy języka obcego w szkole Hiszpanii, a w wolnych chwilach kończy doktorat z dawnego kierunku studiów.

        • 4 0

        • tez prawda, dużo młodzieży chce sie zmierzyć z innymi to sie nazywa wspolzawodnictwo, dlatego ściślejsza specjalizacja kierunkow powinna byc dopiero po 1 roku nauczania , żeby dziecko sie zorientowalo czy nadąża czy jednak chce sie przenieśc do innej szkoły

          • 0 0

      • to prawda , nie wiedza na jakie studia iśc

        • 1 0

      • nie tylko korków ale tez korzystakja z antydepresantów ale nie wiem na ile to prawda

        • 1 3

    • Inczej sie uczy w szkole gdzie uczen jest zmotywowany

      a gdzie indziej gdzie jest niewolnikiem. Jak w pracy...

      • 11 0

  • Metodyka pomiaru wartości prMetodyka oceny pracy acy nauczyciela i szkoły nie jest rzetelna ( brak niezależniości- badają

    Cały system edukacji jest przeniesiony z systemu komunistycznego (łącznie z kadrą i prawodawstwem). Wymaga gruntownej przebudowy, określenia celów, programów kryteriów, rzetelnych i adekwatnych dla wieku i poziomu ucznia (innych dla szkól podstawowych,zawodowych, średnich, technicznych). Każdy stopień wykształcenia kończy się "wymagającym i realnym egzaminem wiedzy (testy egzaminy w szkole podstawowej średniej i maturalne na końcu magisterskie czy doktorskie) Rezultatem będzie społeczeństwo wyedukowane i świadome wartości ( rodzinnych, społecznych, narodowych), na różnym poziomie intelektualnym i materialnym, o wykształconym charakterze, etyce zachowań społecznych ( w tej sferze trzeba liczyć na pomoc różnych organizacji ( sportowych, społecznych,młodzieżówek partyjnych, religijnych) Dopiero tak ukształtowaną młodzież można poddać testom na wspóludział ich nauczycieli w formowaniu. Mierzalnym wskażnikiem może być pozycja zawodowa dochód finansowy absolwenta ( wyrażony 1% dochodu pozostawionym w swej macierzystej placówce edukacyjnej)

    • 2 2

  • Co Wy piszecie !!!

    Mój syn 4 miesiące przed maturą wziął płatne korepetycje i zdał super! Ta cała nauka w liceum to była strata czaau

    • 1 2

  • Choroba NAJ

    widzę jak od przedszkola uczą tego naj..proszę Państwa stworzyliśmy system który generuje kolejnych niewolników..goniących za byciem naj..beda pędzić jak barany całe życie na złamanie karku ,nęceni perspektywą sukcesu nieświadomi swej drogi do

    • 3 1

  • VvLO????

    Piątka w Oliwie to była masarka. Przereklamowana do granic możliwości, Tolerowanie chlania na wycieczkach, większość nauczycielek to pindy, które niczego mnie nie nauczyły. Wiedze wyniosłam z inteligenckiego domu, miałam super podstawówkę i bardzo wymagających wykładowców na studiach, ale przed d**ilne liceum, które skończyłam z wyróżnieniem, przed prawie 3 lata nadrabiałam braki w czasie studiów. Zniechęcali do olimpiad. Dramat to był

    • 6 3

  • Szok

    Brak VI LO z Gdyni...

    • 4 0

  • III to bardzo przecietne szkola, napedzana renoma a nie realnymi dokonaniami (2)

    przecietni nauczyciele, szkola jedzie na tym prowincjonalnym jakze polskim poczuciu elitarnosci bo maja "wykładowy" angielski ( jedna wielka fikcja ) i mature miedzynarodowa (po wyjsciu Wielkiej Brytanii z UE, praktycznie nieprzydatna - ilosc miejsc gdzie mozna w UE studiowac w j.angielskim jest bardzo skromna )

    • 14 14

    • Ilość jest nieograniczona tylko wysokość czesnego zmieniła się z 9800 funtów na 20-40 tys. (1)

      • 8 1

      • zmieniła sie nie tylko wysokosc czesnego....

        zmienily sie rowniez limity przyjec - gdy UK bylo w UE pule miejsc na taka medycyne byly duzo wieksze niz teraz gdy trafilismy do koszyczka reszta swiata....
        powtorze - ilosc miejsc gdzie mozna w UE studiowac w j.angielskim jest bardzo skromna )
        mozna oczywiscie uderzac do UK ale teraz to raz, ze sporo drozsze, dwa na wartosciowe kierunki studiow jest teraz DUZO trudniej sie dostac.... bo w rekrutacji preferowani sa kandydaci z regionu Wspolnoty Brytyjskiej.

        • 4 1

  • I po co

    Skoro wszelkie najważniejsze etaty i stanowiska i tak zajmują ludzie bez wykształcenia. To przydaje się po wyjeździe za granicę

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

Festiwal Dobrego Porodu VI

15 zł
warsztaty, spotkanie, konferencja, targi

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Funkcją skóry u człowieka nie jest:

 

Najczęściej czytane