• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Michael O'Leary: Za pięć lat opanujemy polskie niebo

Robert Kiewlicz
27 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Michael O'Leary, dyrektor linii Ryanair, który przeleciał do Trójmiasta na Europejskie Forum Nowych Idei, w rozmowie z Robertem Kiewliczem. Michael O'Leary, dyrektor linii Ryanair, który przeleciał do Trójmiasta na Europejskie Forum Nowych Idei, w rozmowie z Robertem Kiewliczem.

Ryanair ogłosił, że od wiosny będzie latał między polskimi miastami, w tym z Rębiechowa do Modlina. O planach irlandzkiej linii lotniczej na podbój polskiego nieba rozmawiamy z jej dyrektorem i współwłaścicielem Michaelem O'Learym, który przyjechał do Trójmiasta na Europejskie Forum Nowych Idei.



Jakimi liniami lotniczymi latasz najczęściej?

Jaka jest pana opinia na temat lotniska w Rębiechowie? Wyróżnia się jakoś na tle innych portów lotniczych w Polsce?

Michael O'Leary: - To lotnisko ma duży potencjał rozwojowy, ale jego przyszłość zależy od zarządzającej nim spółką. Współpracujemy z portem lotniczym w Gdańsku od wielu lat i muszę powiedzieć, że cały czas niektóre koszty przez nas ponoszenie są wysokie, nawet jak na warunki polskie. Im niższe będą koszty ponoszone przez linie lotnicze, tym szybszy będzie rozwój lotniska.

W czwartek ogłosiliśmy uruchomienie naszej pierwszej trasy krajowej z Gdańska do Modlina. Loty ruszą od marca. Gdańsk ma ogromne możliwości, jeśli chodzi właśnie o trasy krajowe. Nie tylko w okolice Warszawy, ale też do innych polskich miast jak Kraków, Wrocław. Do tego potrzebna jest nam jednak stała baza w Gdańsku i liczne bazy w innych miastach Polski.

Skąd decyzja o wejściu na rynek lotów krajowych w naszym kraju?

- O lotach krajowych w Polsce myśleliśmy już od trzech lat. Teraz skupiamy się na tworzeniu dużej liczby baz w Polsce, które umożliwią nam powiększenie siatki połączeń lokalnych. Pierwsza z tych baz powstanie właśnie w Modlinie, kolejna na pewno w Gdańsku.

Zwiększy się także liczba połączeń międzynarodowych?

- Rozmawiamy na ten temat.

Jak pan ocenia polski rynek transportu lotniczego?

- Wasz rynek jest jeszcze nadal dosyć mało rozwinięty. Irlandia ma populację liczącą 4 mln ludzi, Polska natomiast ok. 40 mln. Choć Irlandia jest dziesięciokrotnie mniejsza od Polski to ma 24 mln pasażerów podróżujących samolotami, czyli tyle samo ile Polska. Polski rynek lotniczy ma potencjał aby podwoić, czy nawet potroić liczbę pasażerów w najbliższych 5 - 10 latach. Ryanair będzie na pewno liderem tego wzrostu. Mamy bardzo poważne plany co do polskiego rynku. W ubiegłym roku przewieźliśmy 6 mln pasażerów w Polsce. To o 50 proc. więcej niż LOT i Wizz Air w tym samym okresie. Mamy jednak zamiar przewozić ok. 10 mln pasażerów w ciągu najbliższych pięciu lat.

Dlaczego rynek przewozów lotniczych w Polsce rozwijał się tak słabo?

- Powodem były restrykcje i utrudniony dostęp przewoźników do portów lotniczych. Mieliśmy problemy z portem Okęcie, z którego latały nasze samoloty. Musieliśmy jednak z tego zrezygnować ponieważ złamano pewne nasze wcześniej zawarte umowy.

Ryanair jest znany z niekonwencjonalnego podejścia do reklamy. Czy możemy się spodziewać ciekawych akcji reklamowych w związku z rozwojem działalności w Polsce?

- Niekonwencjonalne podejście do marketingu na rynku Polskim jest dla nas dosyć trudne. Po pierwsze nie znamy waszego języka. Pod drugie niekonwencjonalne podejście wymaga zrozumienia przez odbiorcę kontekstu. W Polsce nie jesteśmy tak blisko polityki, czy życia gwiazd. W waszym kraju skupimy się na bardziej tradycyjnym podejściu i przedstawianiu faktów. Będą nimi na pewno oferowane przez nas niskie ceny w porównaniu do tych oferowanych przez LOT.

Jak pan postrzega potencjalną konkurencję w Polsce? Tacy przewoźnicy jak LOT i Eurolot są dłużej związane z rynkiem lokalnym.

- Niewiele wiem o Eurolocie, natomiast LOT to bardzo dobre linie lotnicze. Mają jednak bardzo wysokie stawki i zmagają się z problemami finansowymi. Tak jak wielu innych europejskich przewoźników oferuje bardzo wysokie ceny, podczas gdy rynek i klienci oczekują niskich. Myślę, że LOT przetrwa na rynku, jednak będzie mu coraz trudniej. Przewoźnicy, tacy jak LOT, będą skupiali się coraz bardziej na długich trasach, a coraz mniej na krótkich, lokalnych.

Przyszłość Ryanaira w Polsce to...

- Za pięć lat będziemy liderem na polskim niebie, nie mam wątpliwości.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (223) ponad 10 zablokowanych

  • Niech Ryanair opanuje mamuśki z wrzeszczącymi bachorami na pokładzie (2)

    Urodzi jedna z drugą i już leci chwalić się że ma bachora.
    Połowa z tych bachorów to klasyka ADHD.
    Dzieciak siedzi i wrzeszczy bo mu tak pasuje w dodatku napieprza kulasami we fotel.
    Zwrócisz uwagę - to jeszcze kwoka robi zdziwioną minę.
    A ubiór tylko świadczy skąd pochodzi.

    • 13 8

    • (1)

      W zasadzie tego nie powinno się komentować, ponieważ autor i tak niczego nie słyszy, bo taką ma burzę w głowie. Drogi Panie, Pan ma poważne kłopoty.

      • 2 1

      • Burzę to byś miał we łbie

        Gdybyś wysiadł z samolotu po 2 godzinach lotu z wrzeszczącym ADHD-bachorem.
        Ale ty tego nie rozumiesz, by zmysł słuchu przestał u ciebie działać.

        • 3 0

  • I teraz wiadomo, dlaczego

    nastąpiło zwalczanie "Amber Gold" i tych fajnych tanich linii lotniczych.

    • 0 6

  • RZESZOW-GDANSK

    Ta trasa jest dosyć bardzo oczekiwana w szczególnie w sezonie letnim :P

    • 2 2

  • Siedzi na krześle z pełnym szacunkiem.. (3)

    • 13 2

    • "Kultura jest albo wrodzona, albo nabita." Oto i prawda.

      • 3 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • luzak - zwycięzca

      Szczurku, daj Liremu w prezencie Kossakowo i okolicę, pod warunkiem ze zrobi tam paneuropejski hub... albo przynajmniej większy i ruchliwszy niż HHN

      są dwa pasy, jak w HHN, są hangary jak w HHN... dojazd wszawy tez jak HHN, to zaleta bo można łosi kroić na dojeździe specjalnie ekstrapłatnymi autobusami

      • 4 2

  • ceny

    Fakt, to najbardziej okazyjna linia lotnicza. Niestety od roku zaczyna zawodzic. Ciagle opoznienia (8mnio godzinne) dla regularnego podroznika sa ciezkie xo zaakceptowania. Jednak ciagle jezdze ryanairem, bo ceny ma rewelacyjne. Np. Bilet do barcelony za 20 funtow!! GRosze!!!

    • 2 1

  • Niebawem miejsca stojące a toaleta płatna za 1 euro

    • 3 0

  • KRK-GDN_KRK

    To jest potencjał w połączeniu. Latam średnio raz w miesiącu eurolotem i zapełnienie zawsze ponad 90%

    • 5 0

  • ryan (1)

    W moim odczuciu Ryanair ma tak slaby pr ze wkrótce będzie musial zmienić podejście do pasażerów. Za dużo było tego. Awaryjne ladowania z powodu zbyt małej ilości paliwa, loty przez najgorsze burze(systemy premiowe dla pilotów), bazar na pokładzie. Dlatego plany takiego wzrostu do 10mln są mało realne. Każdy kto umie planować wie że można latać bez stresu lotem czy innymi liniami płacąc podobne pieniądze ze względu na dodatkowe opłaty i koszty dojazdów do odległych lotnisk. Plusem ryanaira ale też wizzair jest nowa flota. Ale serwis nawet w wizzair jest dużo wyższy niż Ryanair nie mówiąc już o innych liniach. Nie latam ryanair. Zawsze wybioram inna linię. ufam także ze etihad przejmie lot i zrobi z naszej linii potentata środkowej Europy.

    • 4 0

    • Ile było tych przypadków lądowań awaryjnych?

      A kto ci każe kupować na pokładzie?
      Zrób sobie bułkę z salcesonem.
      Rozrób flaszkę z colą.
      I będziesz miał tanio.
      Ale to już tak jest - im większa wiocha - tym większe wymagania.

      • 4 1

  • tanie latanie

    a ja lubie tanie linie, kiedys mozna bylo palcem po mapie leciec do wloch za 64 zl teraz to norma

    • 2 0

  • Ja czekam na AirBiedronka.

    Z Gdańska do Warszawy za 10 złotych na skrzydle.20 złotych stojące w bagażowym.
    Przewidziany poczęstunek,jeden krokiet z grzybami.

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Festiwal Dobrego Porodu VI

15 zł
warsztaty, spotkanie, konferencja, targi

Trójmiejski Dzień Zielonych Budynków

123 zł
konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Sosna zwyczajna:

 

Najczęściej czytane