• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projektowanie gier historycznych. Nowy kierunek UG pierwszy raz w Polsce

Piotr Kallalas
17 stycznia 2024, godz. 08:00 
Opinie (50)
"Praktyczny aspekt studiów będzie widoczny podczas zajęć. Większość przedmiotów opiera się na wykonywaniu ćwiczeń oraz metodzie projektów. Jednocześnie studenci i studentki poznają zawód projektanta gier od kuchni podczas praktyk w renomowanych firmach zajmujących się tworzeniem gier". "Praktyczny aspekt studiów będzie widoczny podczas zajęć. Większość przedmiotów opiera się na wykonywaniu ćwiczeń oraz metodzie projektów. Jednocześnie studenci i studentki poznają zawód projektanta gier od kuchni podczas praktyk w renomowanych firmach zajmujących się tworzeniem gier".

Projektowanie gier historycznych może być osobnym kierunkiem studiów? Okazuje się, że tak - Uniwersytet Gdański właśnie przygotowuje się do wdrożenia toku studiów historycznych o praktycznym profilu tworzenia gier.




Czy popierasz pomysł wprowadzenia na Uniwersytecie Gdańskim kierunku projektowanie gier historycznych?

Nowy kierunek projektowanie gier historycznych ruszy na Wydziale Historycznym od nowego roku akademickiego - 2024/25. Na pierwszy rok zostanie przyjętych 25 osób. Co ciekawe, studenci będą mieli dużo do powiedzenia przy wybieraniu części przedmiotów.

Projektowanie gier historycznych - nowy kierunek na UG



- Duża część przedmiotów będzie do wyboru - opowiada opiekun studiów dr Wacław Kulczykowski. - Studentki i studenci będą samodzielnie decydować, czy wolą poszerzać umiejętności związane z projektowaniem gier, czy bardziej zależy im na rozwijaniu warsztatu pracy historyka i wiedzy z zakresu m.in. bronioznawstwa, historii architektury czy folkloru, przydatnej w przyszłej karierze konsultantki/konsultanta gier.
Studenci UG będą mogli jako pierwsi w Polsce podjąć studia o takiej tematyce.

Studia za legitymację? Po pierwszym semestrze rezygnuje nawet 27 proc. studentów Studia za legitymację? Po pierwszym semestrze rezygnuje nawet 27 proc. studentów

Własna gra jako praca dyplomowa?



Tym samym studenci będą mogli realizować bardziej praktyczny lub teoretyczny tok studiów, który zakończy się tradycyjnym pisaniem pracy lub zrealizowaniem projektu własnej gry historycznej.

- Praktyczny aspekt studiów będzie widoczny podczas zajęć. Większość przedmiotów opiera się na wykonywaniu ćwiczeń oraz metodzie projektów. Jednocześnie studenci i studentki poznają zawód projektanta gier od kuchni podczas praktyk w renomowanych firmach zajmujących się tworzeniem gier - informuje Magdalena Nieczuja-Goniszewska, rzecznik UG. I dodaje: - Studia przygotowują do budowania kariery międzynarodowej. Na rynku pracy absolwentom pomoże także wiedza zdobyta podczas takich przedmiotów, jak planowanie karier, podstawy przedsiębiorczości oraz podstawy zarządzania projektem.
Co ciekawe, blisko 40 proc. przedmiotów będzie odbywać się w języku angielskim.

Licealiści zebrali pieniądze na sprzęt dla małych pacjentów Licealiści zebrali pieniądze na sprzęt dla małych pacjentów

"Tworzenie mechaniki i wzorców projektowych gier"



Uczelnia chce co roku organizować tzw. gamejamy, podczas których studenci II i III roku wezmą udział w specjalnych maratonach projektowania gier. Ponadto studenci będą uczyć się również o tworzeniu gier planszowych, fabularnych i miejskich.

- Studenci poznają tajniki konstruowania fabuły (Narrative Deisgn), operowania słowem (Technical Writing, Digital Game Writing), tworzenia mechaniki i wzorców projektowych gier, a także stosowania generatywnej sztucznej inteligencji - przekazuje uczelnia.

Miejsca

Opinie (50) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Licencjat? (2)

    A nie lepiej zrobić z tego kierunku podyplomówkę?

    • 15 2

    • (1)

      Albo kilkugodzinny kurs doszkalający?

      • 7 0

      • Albo w ogóle tego nie robić. Niech te kilka firm które produkują takie gry sama sobie szkoli kadrę

        • 5 1

  • Tylko niech ich douczą, że Kleopatra była biała. Istnieje ryzyko, że wasi wychowankowie wyciągną brednie z Netflixa i waszych (5)

    progresywnych "fakultetów".

    • 8 5

    • To może jeszcze powinni niektórych douczyć, że Jezus nie był białym blondynem? (3)

      • 5 3

      • (1)

        Albo że współcześni Żydzi nie są potomkami tamtych z przed 2tysięcy lat b mają za jasną skórę? (Ewolucja tak szybko nie działa) Z tym blondynem to tez pojechałeś ostro.

        • 4 1

        • Ostro?

          Na większości krzyży Hesus to ciemny blądyn jaki nic :D

          • 0 0

      • A od kiedy UM uczy o Jezusie? Oni to raczej o Karolu Marksie.

        • 2 2

    • Kleopatra była biała?

      Egipcjanie byli biali w tamtych czasach?

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Patrząc na dotychczasowe gnioty w tym segmencie rynku, raczej nie wróżę przyszłości. (4)

    Gdyby nie granty z ministerstw, żadna taka gra by nawet nie powstała.

    • 12 9

    • Nie no, kilka udanych tytułów jest i to nawet bez grantów (3)

      Słyszałeś o takich grach jak Hellish Quart (na razie wczesny dostęp), Warsaw, War Mongels ?
      Wszystkie zrobione przez polskie studia i mające związek z polską historią, a przy tym co najmniej dobre tytuły, choć na premierę War Mongels było słabe technicznie, ale naprawili.

      • 5 0

      • Psst, wydawcą środkowego jest... IPN :D (2)

        • 1 4

        • I co w związku z tym? (1)

          • 1 1

          • To, że takie gry powstają tylko i wyłącznie dzięki sponsorowaniu przez różne państwowe instytucje.

            Na wolnym rynku by ich nie było, bo z ekonomicznego punktu widzenia nie mają sensu, co zresztą widać też po ich popularności.

            • 1 0

  • Wiecie co jest najtrudniejsze na UG?

    Oj wy naiwni. To nie z chęci edukowania młodzieży, albo reagowania na potrzeby rynku, tylko akcja marketingowa żeby wypromować uczelnię jako nowoczesną i przyjazną. Liczy się ilu masz studentów a nie czego albo jak ich uczysz.

    • 15 1

  • Opinia wyróżniona

    Hooray!) (4)

    Bardzo dobrze!

    • 6 13

    • (3)

      Hooray? Wy już nawet krzyczeć po polsku nie potraficie...

      • 4 6

      • Nikt nie znajdzie pracy po tym kierunku (2)

        Branża się odchudza. Są potężne zwolnienia w USA. To jest śmiech na sali, że UG uważa, że kogokolwiek do międzynarodowej kariery w gamedev przygotuje.

        • 3 3

        • A skąd wiesz co będzie za 5 czy 10 lat? (1)

          Teraz zwalniają.

          • 0 1

          • Widać, że spoza branży

            Zwalniają, bo większość pracy wykonuje AI. Tyle w temacie. Ludzie pracujący kapitalistom do niczego nie są potrzebni, tylko konsumenci.

            • 0 0

  • (1)

    Połowa artykułu jak to tutaj bywa jakimś polsko-angielskim bełkotem. Ja się uczyłam rosyjskiego, trochę mniej niemieckiego. Dajcie proszę przypisy wyjaśniające co czytam

    • 2 5

    • To się babciu czas zacząć uczyć angielskiego, bo zginiesz

      • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    (2)

    Ja tylko przypomnę, że w całym szeroko rozumianym IT nie ma *nigdzie* gorszych warunków pracy niż w game-dev. Cała branża żyje z wyzyskiwania ~fra...~ pasjonatów, dla których tworzenie gier było marzeniem. A po góra 10 latach są kompletnie wypaleni. I nic dziwnego, po takiej ilości (najczęściej bezpłatnych) nadgodzin i stałego gonienia terminów

    • 24 0

    • A jak ktoś nie wierzy, to polecam przeczytanie książek, które się odnoszą do realiow pracy w

      Game Devie, co prawda na przykładach amerykańsko - brytyjskich, ale wszędzie w gruncie rzeczy jest podobnie. "Krew, pot i piksele" oraz "Wciśnij reset".

      • 12 0

    • Wystarczą 2 do kompletnego wypalenia

      Pracujesz dzień i noc. Polski gamedev to jest dramat.

      • 7 1

  • Kierunek na siłę... (3)

    W branży GameDevu tak naprawdę totalnie niepotrzebny pracodawcom. Ci zatrudniają po prostu jako konsultantów odpowiednich specjalistów od danej epoki - historyków, historyków sztuki, historyków wojskowości, archeologów, zazwyczaj z wieloletnim doświadczeniem i badaniami oraz wieńczącymi je pracami naukowymi na koncie, także student zaraz po studiach im się na wiele nie przyda. Tak robią np. w Ubisofcie przy serii Assasin's Creed czy Paradox Interactive z swoimi seriami gier (np. serie Europa Universalis, Hearts of Iron i Crusader Kings)

    No i ciężko jest niekiedy zrobić w pełni dokładną historycznie grę bez zabicia przyjemności z rozgrywki. Z tym się borykali np. twórcy Kingdom Come: Deliverance, którzy pewne rzeczy uprościli np. to, że taki główny bohater Henryk nie miałby absolutnie szans z syna kowala stać się rycerzem...

    • 9 1

    • Ale dlaczego miałoby chodzić wyłącznie o gry cyfrowe? (2)

      • 1 0

      • (1)

        No własnie, zapomnieli o grach miejskich

        • 2 0

        • Dla miejskich I

          • 0 0

  • Poziom tego uniwerku jest tak niski ze moga nawet szydełkowanie wprowadzic wszystko dzieki temu ze studia sa bezplatne (1)

    i siedza w nim kolesie po znajomosci politycznej

    • 7 3

    • W odróżnieniu od oferty UG, szydełkowanie jest przydatne.

      • 4 1

  • Ciekawe jaki sprzęt ma do zaoferowania uczelnia i kto bedzie wykladał. (2)

    Z tego co wiem licencje na niektore oprogramowania kosztują majątek.
    Czy tylko teorii będą uczyć.

    • 4 1

    • Tylko teorii

      Polskie uczelnie tworzą miejsca dla swoich. Tu żaden profesjonalista nie przyjdzie, bo musiałby wytłumaczyć studentom, że nie znajdą pracy po tym kierunku. Poza tym nie trzeba tego studiować, żeby to umieć, serio.

      • 1 1

    • Prawie każda firma daje darmowe licencje dla studentów.

      Opłaca im się jak nauczą się ich produktu, zamiast szukać alternatyw.

      • 3 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Trójmiejski Dzień Zielonych Budynków

123 zł
konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Atmosfera to:

 

Najczęściej czytane