• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyniki egzaminu ósmoklasisty 2022. Jak wypadli uczniowie?

Wioleta Stolarska
1 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Wyniki tegorocznych egzaminów ósmoklasisty udostępniono w piątek, 1 lipca. Wyniki tegorocznych egzaminów ósmoklasisty udostępniono w piątek, 1 lipca.

Znamy wyniki egzaminu ósmoklasisty 2022. Od godz. 10 uczniowie mogą sprawdzać swoje wyniki, przed nimi teraz ostatni etap rekrutacji do szkół średnich. Jak informuje Centralna Komisja Egzaminacyjna, w tym roku uczniowie ósmych klas najlepiej poradzili sobie z egzaminem z języka angielskiego, najwięcej trudności sprawił im egzamin z języka niemieckiego i matematyki. Z egzaminami lepiej poradziły sobie również dziewczynki niż chłopcy.



Czy wynik z egzaminów był dla ciebie zadowalający?

Egzamin ósmoklasisty został przeprowadzony od 24 do 26 maja 2022 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do niego w powyższym terminie, napisali egzamin 13, 14 i 15 czerwca br.

Wyniki tegorocznych egzaminów ósmoklasisty udostępniono w piątek, 1 lipca. Za tydzień, 8 lipca, osoby, które podeszły do egzaminu, otrzymają zaświadczenia o wynikach szczegółowych.

Jak sprawdzić wyniki egzaminu ósmoklasisty 2022?



Wyniki egzaminu ósmoklasisty. Jak wypadły w 2022 roku?



Do egzaminu ósmoklasisty w sesji głównej, tj. w maju 2022 r., na Pomorzu przystąpiło ok. 33 130 uczniów VIII klasy szkoły podstawowej, w tym 386 uczniów - obywateli Ukrainy. W Gdańsku ze 100 szkół 5880 uczniów, w Gdyni z 41 szkół 2776 uczniów i w Sopocie z 9 szkół 356 uczniów.

W całym kraju do egzaminu w maju przystąpiło ok. 502 900 uczniów, w tym ok. 6 150 uczniów - obywateli Ukrainy.

- Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem z języka polskiego, które sprawdzało umiejętność odbioru tekstu kultury, w szczególności wyszukiwania w tekście informacji wyrażonych wprost i pośrednio. Z matematyki uczniowie wykazali się umiejętnością wykonywania prostych rachunków pamięciowych na liczbach całkowitych w sytuacji praktycznej. Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści rozwiązujący zadania z języka angielskiego oraz języka niemieckiego najlepiej poradzili sobie z zadaniem zamkniętym sprawdzającym znajomość funkcji językowych - informuje Irena Łaguna, dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Gdańsku.
  • Przykładowe zadania z egzaminu i rozwiązania uczniów.
  • Przykładowe zadania z egzaminu i rozwiązania uczniów.
  • Przykładowe zadania z egzaminu i rozwiązania uczniów.
  • Przykładowe zadania z egzaminu i rozwiązania uczniów.
  • Przykładowe zadania z egzaminu i rozwiązania uczniów.
  • Przykładowe zadania z egzaminu i rozwiązania uczniów.
  • Przykładowe zadania z egzaminu i rozwiązania uczniów.
  • Przykładowe zadania z egzaminu i rozwiązania uczniów.
Egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej.

- Z języka polskiego trudność sprawiło uczniom między innymi zadanie z zakresu kształcenia językowego, sprawdzające umiejętność poprawnego używania znaków interpunkcyjnych (przecinka). Z matematyki trudne okazało się zadanie zamknięte, którego rozwiązanie wymagało umiejętności prawidłowej interpretacji zapisu wyrażenia algebraicznego. W przypadku języka angielskiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było zadanie otwarte sprawdzające znajomość środków językowych, natomiast uczniowie przystępujący do egzaminu z języka niemieckiego najniższe wyniki uzyskali za zadania otwarte sprawdzające znajomość środków językowych oraz rozumienie ze słuchu - dodaje dyrektor OKE w Gdańsku.
Szczegółowe informacje dotyczące wyników tegorocznego egzaminu ósmoklasisty będą dostępne w sprawozdaniu, które zostanie opublikowane na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej 19 września br.

Z informacji Centralnej Komisji Egzaminacyjnej wynika, że uczniowie ósmych klas najlepiej poradzili sobie z egzaminem z języka angielskiego - zdobywając średnio 67 proc., później z języka polskiego zdobywając średnio 60 proc. Najwięcej trudności sprawił im egzamin z języka niemieckiego - 50 proc. i matematyki 57 proc.

We wszystkich egzaminach lepiej poradziły sobie również dziewczynki niż chłopcy.

  • Średnie wyniki z egzaminów ósmoklasisty 2022.
  • Wyniki egzaminu ósmoklasisty w zależności od płci uczniów.
  • Wyniki egzaminu ósmoklasisty w zależności od lokalizacji szkoły.
  • Wybory uczniów co do egzaminu z języka obcego.

Ranking szkół średnich Trójmiasto.pl. Najlepsze licea i technika 2022



Rekrutacja do szkoły średniej 2022. Gdzie wpisać wyniki egzaminu?



Cały czas trwa rekrutacja do szkół ponadpodstawowych. Po otrzymaniu wyników egzaminów kolejnym krokiem jest uzupełnienie aplikacji w wybranych szkołach.

Do 13 lipca 2022 do godz. 14 uczniowie muszą samodzielnie wprowadzić do systemu oceny ze świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz informacje o innych osiągnięciach odnotowanych na świadectwie. Osiągnięcia uczniów gdyńskich publicznych szkół wprowadzają ich macierzyste szkoły. Również do 13 lipca 2022 r. do godz. 15 uczniowie muszą dostarczyć zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty.

W Trójmieście rekrutacja do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2022/2023 jest przeprowadzana w formie elektronicznej przy użyciu internetowego systemu. W systemie rekrutacyjnym powinniśmy znaleźć rubrykę "wyniki egzaminu ósmoklasisty" i właśnie tam wprowadzić konkretne liczby.

Opinie (185) 7 zablokowanych

  • Jestem dumny!!! (1)

    Jestem dumny z mojego syna!!!
    Jest Szefem!
    Wyniki super.
    Polecam to uczucie.

    • 6 1

    • Ja

      Ja też: j. polski 96, matematyka 100, j. angielski 98.

      • 0 0

  • To i ja się pochwalę (1)

    Córka 100 angielski,97polski ,92 matma

    • 7 1

    • coś kręcisz

      nie można było mieć 97% z polskiego. Jeden stracony punkt to 98%, a 2 punkty stracone to 96%

      • 0 0

  • Tylko 57%

    A taka latwa miała być matematyka... z polskim też słabo...

    • 4 0

  • Jestem zadowolona i córka też !!! (2)

    polski 78%, matma 80%, angielski 98%
    Jest ok. Do wybranej szkoły na pewno się dostanie! Świętujemy!

    • 4 0

    • ja bym się tak nie spieszył z tym świętowaniem (1)

      progi punktowe będą na pewno wyższe niż w latach wcześniejszych. Aplikuje półtorej rocznika, a w Gdańsku sporo uczniów napisało dobrze.

      • 0 0

      • Półtora rocznika

        • 0 0

  • Miejmy nadzieje, ze wystarczy miejsc dla wszystkich, chociaz wiecej w tym Vulkanie jest dzieci niż miejsc, martwimy sie, niech sie wszyscy podostaja blisko miejsca zamieszkania bo z dojazdem bedzie kryzys, najwyżej beda uczyc sie pól w szkole pól zdalnie. Juz w liceum powinny byc same przedmiotry naukowe jak chcemy miec ludzi wykształconych na studiach.

    • 16 2

  • Problem z przecinkiem!?

    Problem jest taki,ze dzieci w 30-40 % nie potrafia pisac!! Prosze sprawdzic zeszyty! To jak niektorzy pisza wola o pomste...

    • 6 1

  • Na Pomorzu i w Trojmiescie tez była ta średnia jak w całym kraju? Dlaczego dopiero sprawozdanie we wrzesniu ? Przecież wszystko jest w systemie, i co z dostaniem się do szkół srednich teraz, bo widać ze miejsc mało a uczniow dużo Włącznie z Ukrainą, i co teraz? Otworzycie nowe oddziały, nauka pół zdalna , bo coś z tymi zdolnymi dziećmi trzeba zrobić

    • 3 1

  • Egzamin

    Nie rozumiem jaki jest cel wprowadzenia egzaminu z innych przedmiotów dla uczniów obecnych klas szóstych i przedmiotu do wyboru.Kolejna głupota

    • 6 0

  • Egzamin

    Stres duży a za 2 lata będzie jeszcze gorzej bo zostanie wprowadzony dodatkowy przedmiot egzaminacyjnym przy przeładowanym programie .Dzieci będą wykończone.Kolejna głupota

    • 7 2

  • nauka w grupie (1)

    Nauka języka obcego w grupie 30 osobowej , w której każdy jest na innym poziomie od tych uczniów którzy tylko przerabiają podręcznik do tych , którzy chodzą do różnych szkół językowych , jeżdżą na obozy językowe itp. Taki to przedmiot . Są rodzice , którym zależy na języku , są tacy którym zależy na sporcie , a są też tacy którym zależy na matematyce . Każdy ma jakieś zdolności i zainteresowania . Z angielskim jest o tyle trudno, że w grupie tak dużej jak w naszych szkołach nie da się zrobić zbyt wiele. Ja osobiście uważam, że w klasach 1-3 powinno się tylko mówić , rozmawiać z uczniami . Nauczyć ich podstawowych zwrotów by mogli się dogadać na wakacjach i polubić przedmiot , który okaże się przydatny. Większość z nich doskonale zna zwroty z gier i z tym jest coraz lepiej . Nie boją się rozmawiać z rówieśnikami i to jest pozytywne . Natomiast różnica w klasie między uczniami jest bardzo duża . Jedno się nudzą inni nie mogą zrozumieć podstawowych zdań . Niestety tak to wygląda . Natomiast nie mamy co liczyć na to, że nauczyciel w takiej licznej grupie uczyni cuda . Zresztą czy na matematyce nie jest podobnie ? Jedni się nudza a inni udają że coś rozumieją. W szkole średniej jest już lepiej , bo poziom się wyrównuje . Dzieci z podobnymi zdolnościami są w jednej klasie i można wówczas liczyć na więcej.

    • 8 0

    • W szkole podstawowej powinien być podział na poziomy

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Klif położony poza strefą oddziaływania fal, to:

 

Najczęściej czytane