• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Produkcja rowerów Mevo ma zakończyć się do końca września

Arnold Szymczewski
3 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy. Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy.

- Po 10 września z taśmy produkcyjnej w Niemczech dziennie zjeżdżać będzie 150 rowerów Mevo. Produkcja zakończy się jeszcze we wrześniu i stopniowo będziemy dostarczać jednoślady do Polski - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska. Problemy związane z opóźnieniem II etapu miały wynikać z trudności we współpracy z partnerem Nextbike GmbH.



Mevo - zerwana umowa. System zawieszony

II etap roweru metropolitalnego Mevo zakładający dostarczenie 2856 jednośladów miał zostać odebrany 1 marca. Tak jednak się nie stało. W późniejszym terminie operator Nextbike Polska zapewniał, że rowery dojadą do metropolii w połowie sierpnia. Dziś wiemy już, że do Gdańska dojechało zaledwie nieco ponad 700 sztuk.

Nowe rowery Mevo nie dojadą do Trójmiasta w terminie



Czy dostarczenie całej floty rowerów spowoduje duży wzrost ich dostępności?

- W tej chwili mamy wyprodukowane 624 nowe rowery, 224 dojechały już do Gdańska, a wcześniej dostarczyliśmy ich jeszcze 500. 10 września ruszy produkcja i pod koniec miesiąca chcemy zakończyć budowę wszystkich rowerów. Jednoślady będą następnie przyjeżdżać tirami do Gdańska, a na miejscu zostaną przetestowane przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot - mówił Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska podczas ostatniej sesji Rady Miasta Gdańska.
Szef Nextbike'a opowiadał także o problemach związanych z niemiecką spółką Nextbike GmbH. Problemy z płynnością miały spowodować opóźnienia w dostarczeniu drugiego etapu roweru Mevo.

Hossa na rynku rowerowym i problemy z niemieckim Nextbike GmbH powodem opóźnień Mevo



- Nextbike Polska w zeszłym roku wygrało 29 przetargów i rozbudowało system do ponad 40 miast. Nie ukrywamy, że liczba zamówień i hossa na rynku rowerowym spowodowała, że nasz niemiecki partner nie wyrabiał się z produkcją i nie nadążał z realizacją naszych zadań. W związku z tym Nextbike GmbH miało problemy z płynnością. Te problemy rozwiązali akcjonariusze w lipcu tego roku. Mianowicie chodzi mi o fundusz, który jest właścicielem Nextbike GMBH. Dofinansował on firmę, zabezpieczając ją, jeżeli chodzi o środki na dalszy rozwój i dokończenie naszej produkcji - mówił Paweł Orłowski.

Łącznie 1,8 mln zł za opóźnienie obu etapów rowerów Mevo



Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot za opóźnienie w realizacji pierwszego etapu wprowadzania systemu nałożył już na operatora 900 tys. zł kary. Według umowy, opóźnienie drugiego etapu, który miał wystartować 1 marca kosztować będzie Nextbike 300 tys. zł za każdy miesiąc zwłoki (maksymalna kara to 900 tys. zł).

- Wszelkie niedociągnięcia, odstępstwa od umowy są na bieżąco katalogowane i analizowane. Kary zostaną wyegzekwowane. Nie odstąpimy od naliczania kar, jednak w tym momencie skupiamy się na zrealizowaniu programu - mówi Alicja Mongird z OMGGS.
Zgodnie z umową obszar nalicza jeszcze kary m.in. za:

  • dostępność rowerów w godzinach 3:00-5:00 (50-90 proc. - 10 tys.; 90-95 proc.- 5 tys.; 95-98 proc. - 3 tys.),
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 12 godzin, w przypadku Usterek Istotnych (wspomaganie, koła itp.) 50 zł za każdą godzinę,
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 48 godzin, w przypadku Usterek Nieistotnych (np. koszyk) 50 zł za każdą godzinę,
  • dostępność poniżej 50 proc. - za każdy dzień 100 tys. zł

Obecnie z roweru metropolitalnego Mevo korzysta 142 tys. użytkowników, a aż 130 tys. z nich ma wykupiony abonament. Rower wypożyczono już 1,5 mln razy.

Opinie (237) ponad 10 zablokowanych

  • Postawiono stację dokującą nr 11071 na chodniku między blokami 4 a 6 ul. Dąbrowszczaków/Kaczyńskiego. (2)

    Zabrano miejsce, gdzie parkowali swoje samochody mieszkańcy i przyjezdni, a możną było tę stację postawić w innym miejscu, kawałek dalej. Do tego rowerzyści wypożyczają rowery i zamiast jechać jezdnią, pchają się po chodniku na pieszych, nawet tam, gdzie jest bardzo wąsko (chodnik miedzy blokami 6 a 8 tej samej ulicy). Mają gdzieś pieszych. To samo Straż Miejska - wszystko widzi (i tych rowerzystów, i źle zaparkowane samochody) i zero reakcji (tylko sobie przejażdżki robią samochodem).

    • 1 5

    • No i czego marudzisz? Jakbyś jeździł rowerem mevo to byś marudził, że jeszcze masz stację parkowania za daleko.

      • 0 0

    • jełopie i tak za mało zabrali bo parking to niejest tylko dla blachosmrodów ale dla wszystkich!

      • 1 1

  • Banda walow

    To dlatego kradna. Przejechale sie rowerem postawilem na postoj i zostalo mi ukradzione 450 zl. Przejrzyjcie regulamin bo czytac tego sie nie da. Maksymalna kara to 12000 zl!

    • 0 1

  • Czytam, że rowery już się sypią (1)

    Wilgotność powietrza, opady robią swoje, będzie zima też dostaną w kość.

    One przy takich przebiegach powinny być serwisowane co 3 miesiące.

    Wymiana łańcucha, smarowanie, sprawdzanie ramy pod kątem ubytków materiału, ale tego serwis nie ogarnie.
    Niech skrzypią i straszą użytkowników.

    Czekać tylko, aż klient Nexta zrobi sobie krzywdę.

    • 7 2

    • Wymiana łańucha i smarowanie.

      to nie jest coś niemożliwe do ogarnięcia przez serwis. 2000 rowerów przez 60 dni (roboczych) to daje 30 wymian łańcucha dziennie. 3 Ludzi?

      • 0 0

  • Propozycja

    W ramach kary NextBike może wysłać swoich użytkowników na obowiązkowy kurs na kartę rowerową. Może w końcu nauczą się jeździć.

    • 0 3

  • Opinia wyróżniona

    Mnie co innego niepokoi (5)

    NB Polska tłumaczy się z opóźnień problemami niemieckiej spółki, która nie nadąża z produkcją (czy tam składaniem). Z cytatu wynika, że NB GmbH po prostu wpadł w finansowe tarapaty I gdyby nie dofinansowanie spółki przez udziałowca, byłaby kicha. Czytaj: spółka nie byłaby w stanie kontynuować produkcji, tym samym dostarczyć na czas rowerów nie tylko do Trójmiasta, a więc nie zobaczyłaby kolejnych transz środków z poszczegółnych umów. To pachnie plajtą. Jeśli niemiecki NB się wyłoży, polska firma krzak z kapitałem na poziomie mniej niż połowy ceny jednego roweru, nie będzie w stanie ani dostarczyć brakujących rowerów, ani dalej ciągnąć istniejącej części system, jakkolwiek robią to nieudolnie. Cały system po prostu się rozsypie w krótkim czasie. Ciekawe, czy ktokolwiek w tzw. obszarze metropolitalnym w ogóle monitoruje tę sytuację? Kogokolwiek to obchodzi, czy project ma jakiekolwiek szanse na finalizację, czy tylko bezmyślnie potakują kolejnym niespełnionym obietnicom NB Polska I siedzą dalej na stołkach. Nawet niektórych kar już nie naliczają, bo przekroczyły dawno maksymalne poziomy określone w umowie.

    • 88 4

    • Eee no co ty. Bidulkiewicz to się nawet reklamuje na tej plajcie

      Szczurek i Karnowski przynajmniej udają że coś takiego nie istnieje.
      A ty byś chciał monitorowania? Po co? Jakby wyszło że wałek to przecież coś trzeba by robić.
      Może nawet kogoś zwolnić... Na to nie ma czasu pani B. w przerwie pomiędzy kolejnymi
      występami

      • 0 1

    • kapitał spółki nie ma nic do jej wypłacalności :) (2)

      • 3 7

      • ma - bo jak zarządasz zwrotu kasy ... to dostaniesz tylko do wys. kapitału (1)

        • 6 3

        • nikt nie żąda zwrotu kasy

          czekamy na rowery...

          • 1 2

    • projekt zwinie się zimą. W tym modelu nie ma szansy na to, by działało to dobrze. Wiosna przywita nas szukaniem nowego operatora , który przejmie rowery i będzie chciał poprowadzić to dalej.

      • 10 0

  • Dziecinne tłumaczenie

    Skoro się nie wyrabiał było zamówić gdzie indziej. Bo przecież partner jest odpowiedzialny
    a umowa z nim taka że mu się nie opłaca oszukiwać? Czy nie?
    A tak poza tym który to już prezes i który termin?

    • 0 0

  • Kto jeszcze myślał, że to zdjęcie przedstawia złomowisko ?

    • 0 0

  • Ooo, w samą porę, idealnie na chłodną i deszczową jesień.

    • 1 0

  • Ja juz dawno podziekowalem za takie traktowanie klienta

    Ciagle problem. Albo brak rowerow. Sa hulajnogi i skutery na szczescie na ktore mozna liczyc. A ten bubel nalezaloby rozliczyc co do grosza!

    • 1 1

  • Wiedział czy nie?

    Czy NB podpisując umowę nie wiedział, że będą dodatkowe zakupy?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

I Ogólnopolska Konferencja Ginekologii, Położnictwa i Chorób Piersi MEDFEM

konferencja

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Trójmiejski Dzień Zielonych Budynków

123 zł
konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Aniołki to osiedle znajdujące się w:

 

Najczęściej czytane