• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekrutacja 2022/2023. Listy zakwalifikowanych uczniów i progi punktowe

Wioleta Stolarska
21 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
aktualizacja: godz. 09:43 (22 lipca 2022)
Rekrutacja do szkół średnich 2022/2023 - 29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły. Rekrutacja do szkół średnich 2022/2023 - 29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły.

Rekrutacja do szkół średnich 2022/2023 trwa. W czwartek, 21 lipca, ogłoszono listy zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych uczniów, teraz absolwenci wybierają, w których placówkach chcą kontynuować naukę. Czas na potwierdzenie swojej deklaracji mają do 28 lipca. Sprawdziliśmy, ile punktów trzeba było uzyskać, by dostać się do poszczególnych trójmiejskich liceów i techników.



Rekrutacja uzupełniająca 2022/2023. "Progi z kosmosu i jak w Harvardzie", wielu uczniów nie dostało się



Do egzaminów ósmoklasisty 2022 przystąpiło 9012 uczniów w Trójmieście



Do której szkoły średniej ze swojej listy preferencji się dostałe(a)ś?

W 2022 r. do egzaminów ósmoklasisty w Trójmieście przystąpiło w sumie 9012 uczniów - 5880 w Gdańsku, 2776 uczniów w Gdyni i 356 uczniów w Sopocie. W całym województwie pomorskim - przystąpiło 33 130 osób.

Szkoły ponadpodstawowe w Trójmieście - licea ogólnokształcące, technika i szkoły branżowe I stopnia - przygotowały w tym roku 321 oddziałów, w których planowo ma zostać przyjętych 8918 uczniów. W porównaniu do ubiegłorocznej rekrutacji placówki planują przyjąć o 1122 uczniów więcej, przygotowano też 42 oddziały więcej niż podczas rekrutacji w roku 2021/2022.

Rekrutacja 2022/2023. Czy zabraknie miejsc w szkołach średnich dla uczniów?



Progi punktowe w rekrutacji do szkół średnich 2022/2023



W Trójmieście to zwykle licea są najczęściej wybierane przez kandydatów, jednak coraz częściej absolwenci aplikują do techników. Sprawdziliśmy, jak wyglądały progi punktowe w poszczególnych szkołach w Trójmieście, obowiązujące podczas rekrutacji w tym roku. Ile trzeba było mieć punktów, żeby dostać się do danej klasy?

Ranking szkół średnich Trójmiasto.pl. Najlepsze licea i technika 2022



III Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A1 - geogr-mat - 176.95 pkt.
1A2 - inf-mat - 173.6 pkt.
1B - biol-chem - 175.72 pkt.
1C - hist-pol-ang - 165.55 pkt.
1D - mat-fiz - 170.9 pkt.
1PreIB - pol - 179.16 pkt.

VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A_gr.1 - lingwistyczny z j. angielskim i francuskim - 169.5 pkt.
1A_gr.2 - lingwistyczny z j. angielskim i niemieckim - 167.5 pkt.
1B - matematyczno-geograficzny - 171.2 pkt.
1C - biologiczno-chemiczny - 168.6 pkt.
1D - matematyczno-fizyczny - 169.0 pkt.
1E - matematyczno-informatyczny - 169.15 pkt.

Zespół Szkół Łączności w Gdańsku:
1abc - Technik informatyk - 156.50 pkt.
1d - Technik programista - 167.85 pkt.
1e - Technik automatyk - 155.00 pkt.
1f - Technik elektronik - 153.40 pkt.
1g - Technik robotyk - 157.20 pkt.
1hi - Technik teleinformatyk - 143.10 pkt.

V Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A - medyczna - 180,15 pkt.
1B - politechniczna - 178,00 pkt.
1C - politechniczno-językowa - 176,4 pkt.
1D-biol. - dwujęzyczna biomedyczna - 181,44 pkt.
1D-geo. - dwujęzyczna biznesowa - 178,65 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1 politechniczna (mat.) - 175,7 pkt.
1 politechniczna (fiz.) - 173,65 pkt.
1 humanistyczna - 166,3 pkt.
1 medyczna - 172,9 pkt.
1 przyrodnicza - 171,8 pkt.
1 menedżerska - 173,4 pkt.
1 biznesowa - 167 pkt.

I Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1a humanistyczna - 165,9 pkt.
1b Akademicka matematyczno-fizyczna - 170,15 pkt.
1c Politechniczna matematyczno-fizyczna - 169 pkt.
1d Ekonomiczna matematyczno-geograficzna - 168,8 pkt.
1e Medyczna biologiczno-chemiczna - 169,7 pkt.

V Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A1 matematyczno-geograficzna - 141,75 pkt.
1A2 matematyczno-informatyczna - 139,55 pkt.
1B humanistyczna - 139,1 pkt.
1C biologiczno-chemiczna (ratownicza) - 134,45 pkt.
1D policyjna - 132,2 pkt.

Technikum Chłodnicze w Gdyni (zakres punktów uczniów najniższy i najwyższy wynik):
technik elektronik - 111,3 - 167,05 pkt.
technik chłodnictwa i klimatyzacji - 105,4 - 152,5 pkt.
technik elektryk - 111,5 - 169,9 pkt.
technik mechatronik - 140,3 - 174,1 pkt.
technik informatyk - 137,3 - 169,05 pkt.
Technik programista - 154,1 - 175,35 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
0W wstępna z językiem francuskim - 161,15 pkt.
1C matematyczno-fizyczna - 168,05 pkt.
1A dyplomatyczna - 163,15 pkt.
1D matematyczno-geograficzna - 169,3 pkt.
1B prawnicza - 167,25 pkt.
1E biologiczno-chemiczna - 172,1 pkt.
1I matematyczno-informatyczna - 165,65 pkt.

X Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A politechniczna matematyczno-fizyczno-informatyczna - 169,25 pkt.
1B biologiczno-chemiczna - 170,15 pkt.
1C humanistyczna - 167,4 pkt.
1D matematyczno-geograficzna - 170,4 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Sopocie:
1A(ang) humanistyczno-społeczna - 171,95 pkt.
1A(geo) humanistyczno-społeczna - 166,95 pkt.
1B(fiz) matematyczna - 175,7 pkt.
1B(geo) matematyczna - 178,85 pkt.
1C biologiczno-chemiczna - 172,45 pkt.
1D humanistyczno-filmowo-teatralna - 164,55 pkt.

XIX Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A ekonomiczna - 168,3 pkt.
1Bmuz. artystyczna gr.muzyczna - 158,25 pkt.
1Bplast. artystyczna gr.plastyczna - 169,5 pkt.
1C społeczno-prawna - 164 pkt.
1D biomedyczna - 165,9 pkt.
1E matematyczno-biologiczna - 167,2 pkt.

XV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdańsku:
0h Klasa wstępna do klasy dwujęzycznej z j. hisz - 153,13 pkt.
1a Politechniczna - 158,75 pkt.
1b Humanistyczna z edukacją filmową - 155,65 pkt.
1c Medialna - 153,2 pkt.
1d Geograficzno-matematyczna z turystyką reg. - 160,65 pkt.
1e Europejska - 157,05 pkt.
1f Biologiczno-chemiczna z zaj. laboratoryjnymi - 157,9 pkt.

X Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1a politechniczny - 165,87 pkt.
1b biomedyczny - 165,36 pkt.
1c biznesowy drugi język obcy: j. hiszpański - 165,02 pkt.
1d lingwistyczno-prawny - 160,40 pkt.
1e humanistyczny - 162,64 pkt.
1f biznesowy drugi język obcy: j. niemiecki - 161,50 pkt.

VI Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A_f mat-fiz-ang (ang-fra) - 174.35 pkt.
1A_n mat-fiz-ang (ang-niem) - 175.4 pkt.
1B_h mat-geogr-ang (ang-hisz) - 174.4 pkt.
1B_n mat-geogr-ang (ang-niem) - 172.35 pkt.
1C fiz-inf-mat (ang-niem) - 171.95 pkt.
1D_h hist-pol-wos (ang-hisz) - 167.75 pkt.
1D_h_m pol-mat-wos (ang-hisz) - 171.85 pkt.
1D_n hist-pol-wos (ang-niem) - 164.9 pkt.
1D_n_m pol-mat-wos (ang-niem) - 169.9 pkt.
1E_f biol-chem (ang-fra) - 175.65 pkt.
1E_n biol-chem (ang-niem) - 177 pkt.

IX Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A humanistyczna (kierunki prawne i dziennikarskie) - 157,55 pkt.
1B biologiczno-chemiczna (kierunki biomedyczne) - 164,05 pkt.
1C matematyczno-fizyczna (kierunki politechniczne) - 160,10 pkt.
1D matematyczno-geograficzna (kierunki ekonomiczne) - 160,40 pkt.
1E humanistyczna (kierunki teatralne i filmowe) - 156,95 pkt.
1F matematyczno-geograficzna - 157,20 pkt.

Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące im. Pawła Adamowicza:
1A matematyka i fizyka - 161 pkt.
1B biologia i chemia - 167 pkt.
1C historia i język polski - 160 pkt.
1D matematyka i geografia - 160 pkt.
1E matematyka i informatyka - 164 pkt.

IV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Gdańsku:
1A Straży Granicznej (biol-chem) - 115,65 pkt.
1B Policyjna (hist-pol) - 104,2 pkt.
1C Wojskowa (geo-ang) - 101,35 pkt.
1D Mediacyjno-prawna (wos-pol) - 129,1 pkt.
1E Mistrzostwa Sportowego (biol-ang) - w oddziałach sportowych podstawą przyjęcia jest liczba pkt. uzyskanych za próbę sprawności fizycznej.
1F Celno-administracyjna (wos-pol) - 107,2 pkt.
1G Językowa (ang-ros) - 99,5 pkt.
1H Ratownictwa Medycznego (biol-chem) - 122,1 pkt.
1I Medialna (wos-pol) - 116,2 pkt.

XX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdańsku:

1A medyczna dwujęzyczna - 166,2 pkt.
1B autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 170,69 pkt.
1B-nieobliczalna autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna" - 171,46 pkt.
1C-mat-biol interdyscyplinarna dwujęzyczna - 171,5 pkt.
1C-mat-chem interdyscyplinarna dwujęzyczna - 165,56 pkt.
1D dwujęzyczna matematyczno-geograficzna - 168,89 pkt.
1E autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 167,7 pkt.
1E-nieobliczalna autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna" - 166,94 pkt.
1F humanistyczna autorska - 163,7 pkt.

I Akademickie Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1a matematyczno-fizyczyczno-informatyczna 155,10 pkt.
1b biologiczno-chemiczno-matematyczna z j. angielskim 162,60 pkt.
1c polonistyczno-historyczno-angielska 154,00 pkt.
1d matematyczno-informatyczno-angielska 158,05 pkt.
1e matematyczno-geograficzno-angielska 158,95 pkt.

III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
humanistyczna 176,50 pkt.
humanistyczna dwujęzyczna 192,95 pkt.
matematyczno-fizyczna 192,65 pkt.
matematyczno-informatyczna 191,55 pkt.
matematyczno-geograficzana 179,70 pkt.
matematyczno-geograficzna dwujęzyczna 197,45 pkt.
matematyczno-polonistyczna 197,00 pkt.
biologiczno-chemiczna 193,55 pkt.

VII Sportowe Liceum Ogólnokształcące:
geograficzno-angielsko-matematyczna (angielski i niemiecki) 93,85 pkt.
historyczno-angielsko-polonistyczna (angielski i niemiecki) 115,50 pkt.

XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
lingwistyczno-humanistyczna 158,00 pkt.
dwujęzyczna 155,85 pkt.
humanistyczna 155,40 pkt.
politechniczna 162,55 pkt.
biomedyczna 158,55 pkt.
lingwistyczno-ekonomiczna 159,15 pkt.
przyrodnicza 156,25 pkt.

XVII Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
matematyczno-geograficzna (angielski, francuski i niemiecki) 159,50 pkt.
biologiczno-chemiczna (angielski, francuski i niemiecki) 160,75 pkt.
matematyczno-informatyczna (angielski, francuski i niemiecki) 161,80 pkt.
humanistyczna (angielski, francuski i niemiecki) 152,85 pkt.

Technikum Budowlane (CKZiU nr 2):
Technik robót wykończeniowych w budownictwie 78,90 pkt.

Technikum Budowy Okrętów (CKZiU nr 1):
technik eksploatacji portów i terminali 93,40 pkt.
technik budowy jednostek pływających 71,05 pkt.
technik mechanik lotniczy 62,90 pkt.

Technikum ekonomiczne z oddziałami dwujęzycznymi:
technik ekonomista (dwujezyczna) 95,70 pkt.
technik rachunkowości (angielski i niemiecki) 98,20 pkt.
technik reklamy (angielski i niemiecki) 136,70 pkt.
technik grafiki i poligrafii (angielski i rosyjski) 140,85 pkt.
technik ekonomista (angielski i niemiecki) 124,15 pkt.
technik rachunkowości (angielski i niemiecki) 88.30 pkt.

Technikum gastronomiczne (ZSH-G Gdynia):
technik żywienia i usług gastronomicznych 90,05 pkt.

Technikum hotelarskie (ZSH-G Gdynia):
technik hotelarstwa 105,25 pkt.
technik organizacji turystyki 128,15 pkt.

Technikum Transportowe (ZSE-T Gdynia):
technik logistyk (angielski i niemiecki) 128,60 pkt.
technik spedytor (angielski i niemiecki) 122,50 pkt.
technik architektury krajobrazu (angielski i rosyjski) 115,30 pkt.
technik urządzeń systemów energii odnawialnej (angielski i rosyjski) 139,95 pkt.
technik transportu kolejowego (angielski i niemiecki) 96,80 pkt.
technik automatyk sterowania ruchem kolejowym (angielski i niemiecki) 101,40 pkt.

Technikum mechaniczne (CKZiU nr 1):
technik pojazdów samochodowych 65,40 pkt.
technik mechanik 70,20 pkt.

Technikum nr 3 w Gdyni:
technik usług fryzjerskich (angielski i niemiecki) 67,55 pkt.
technik przemysłu mody (angielski i niemiecki) 92,85 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 1 (CKZiU nr 1)
mechanik pojazdów samochodowych - 79,45 pkt.
blacharz samochodowy - 53,35 pkt.
elektromechanik pojazdów - 71,35 pkt.
kierowca mechanik - 69,30 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 2 (CKZiU nr 2)
wielozawodowa z niemieckim 43,60 pkt.
wielozawodowa z angielskim 83,75 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 3 (CKZiU nr 1)
elektryk 70.45 pkt.
monter kadłubów jednostek pływających 45,60 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 5 (ZSH-G Gdynia)
kucharz 55,70 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 6 (CKZiU nr 2)
sprzedawca 24,35 pkt.
fryzjer 53,70 pkt.

Szkoły informują o progach punktowych - wywieszają listy w budynku lub za pośrednictwem systemu rekrutacyjnego



Progi punktowe w szkołach będą aktualizowane, ponieważ nie wszystkie szkoły udostępniają te informacje. Niektóre placówki wywiesiły listy w budynku, inne informują kandydatów tylko za pośrednictwem systemu rekrutacyjnego nabór-pomorze.edu.com. Dziękujemy też naszym czytelnikom, za przesyłanie informacji o poszczególnych progach w szkołach.

Rekrutacja do szkoły średniej. Kandydaci częściej wybierają technikum czy liceum?



Rekrutacja do szkół średnich 2022/2023 w Trójmieście


  • od 22.07. 2022 r. do 28.07.2022 r. (do godz. 15:00) Potwierdzanie woli podjęcia nauki. Potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami i orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem,
  • 29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły.

Do 1 sierpnia 2022 r. kurator oświaty będzie publikować udostępnione przez dyrektorów placówek wolne miejsca.

Rekrutacja uzupełniająca do szkół średnich 2022/2023 w Trójmieście



Z kolei od 2 sierpnia 2022 r. do 5 sierpnia 2022 r. będzie można składać wnioski do wybranych szkół ponadpodstawowych w ramach rekrutacji uzupełniającej. 16 sierpnia 2022 r. szkoły ponownie poinformują o listach zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych uczniów, a ostateczna lista listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych zostanie opublikowana 23 sierpnia 2022 r.

Miejsca

Opinie (1058) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Cyrk (29)

    Moja córka miała 157 punktów dostała się do piątego wybory ,szkoda dzieci wyścig szczurów

    • 186 20

    • To się trzeba cieszyć, że wogole gdzieś

      • 37 1

    • Rozumiem że Twoja córka nie uczestniczyła w tym wyścigu? (10)

      Aaaa nie. Przecież też chciała się dostać do dobrej i wymarzonej szkoły. Wszyscy inni uczestniczą w wyścigu szczurów tylko córeczka święta. Każdy chciał i dla kazdego zasady były takie same

      • 36 18

      • Ptysia (7)

        No właśnie zasady nie były takie same. W jednych szkołach uznawano osiągnięcia sportowe nawet po 18 pkt dodawano a w innych max po 3. Zależy to od Komisji Rekrutacyjnej. Moja córka uczestniczyła w tych samych festiwalach tanecznych co jej koleżanka i uznano jej tylko 3 pkt a kolezance w innym LO aż 18 pkt. Na szczęście miała dużo lepsze wyniki w nauce i sie dostała.

        • 3 6

        • No czyli zasady były takie same

          Przecież Twoja córka mogła aplikować do takiej szkoły gdzie te punkty były liczone. To nie są dane ściśle tajne tylko należy się zainteresować

          • 8 4

        • (1)

          W sportowych to samo. Ta sama druzyna i te same osiągnięcia, a inna punktacja w zależności od szkoły. A różnica 11 czy 14 pkt. to jak widać przepasc

          • 0 1

          • Wszelkie osiągnięcia sportowe powinny być brane pod uwagę tylko przy rekrutacji do szkół sportowych.

            • 16 2

        • Bo się liczą bardziej sukcesy w konkursach gdzie trzeba wykazać się wiedzą (1)

          a umiejętności są liczone mniej!!!! Chyba logiczne?????!!!!!!

          • 1 7

          • nie logiczne

            Nie zgadzam się. Dzieciaki biorą udział w różnych dziedzinach na zajęciach poza szkołą. Szkoła nie zapewnia tych zajęć, a pracują równie ciężko jak uczeń , który uczy się polskiego, biologii, matematyki, fizyki, ..... Powinniśmy popierać ich zainteresowania. Rozwijanie sie tylko w kierunkach, które umożliwia szkoła to nic takiego, a raczej ogranicza dziecko i to jest właśnie wyścig szczurów, gdy zamiast zapisać dziecko na zajęcia poza szkołą każę mu siedzieć na tych samych zajęciach, kółkach które ma w szkole na lekcjach. To mocne ograniczenie, a sport to już szczególnie popierać, również wszystkie zajęcia artystyczne, muzyczne . Przecież to nic nowego , w innych krajach Europy mamy połowę lekcji z przedmiotów humanistycznych, ścisłych, a druga połowa to artystyczne, teatry, muzyka, sport. Pomijam już , że siedzenie w ławce 7-8 godzin dziennie to absolutny skandal dla dzieci w tym wieku. Wy nie siedzicie w pracy przy biurku przez 8 godzin, bo w tym czasie idziecie zrobić kawę, idziecie na lunch , rozmawiacie z pracownikami , jedziecie coś załatwić, a dzieciaki , które mają obowiązek ruszać się i spędzać czas na powietrzu , siedzą w ławkach i w zamkniętych pomieszczeniach, bo na 5 czy 10 minutową przerwę nie wolno wyjść na boisko. Musi biec do drugiej sali, do toalety , o kanapce nie ma mowy

            • 3 3

        • potwierdzam (1)

          Różnie liczono dodatkowe punkty za osiągnięcia i to nie tylko sportowe. Część konkursów kuratoryjnych kończy się na poziomie województwa i gdy uczeń jest wyżej na poziomie ogólnopolskim i międzynarodowym (był na poziomie międzynarodowym 2 razy drugie miejsce poza granicami Polski , zgodnie z regulaminem, startowała ilość osób znacznie powyżej obowiązkowej i uczestniczy byli z całej Europy) . Nie zaliczono mu tego sukcesu, tylko I miejsce w wojewódzkim , kuratoryjnym . Krótko mówiąc w Wojewódzkich wygrywał dwa razy , wyżej się nie dało. Dostał 2 pkt. , a za międzynarodowe osiągnięcia udokumentowane kilkoma dyplomami - nic. Nie wpłynęło to na wynik rekrutacji, bo wystarczyło mu punktów, ale fakt jest faktem.

          • 4 1

          • Jak miał I miejsce w konkursie wojewódzkim z listy kuratoryjnych, to jest laureatem i żadne 2 punkty nie są przyznawane, tylko z automatu jest zakwalifikowany do dowolnej szkoły. Więc bez bzdur takich poproszę.
            A jeśli konkursy międzynarodowe nie były na liście kuratorium, to nic dziwnego, że nie zostały uznane... Proste

            • 5 0

      • I po co ten jad? (1)

        • 4 1

        • Może żeby kąsać głupotę

          Mama ma dziecko ze 157 pkt., które chce dostać się do jak najlepszej szkoły, a ląduje w piątym wyborze i ma o to żal. I jednocześnie narzeka na wyścig szczurów. Czyli chciałaby aby jej dziecko było w jak najlepszej szkole ale inne już mają odpuszczać, żeby tego wyścigu nie było. Egoizm i prostactwo.

          • 11 0

    • Ukraina (4)

      Dzieci z Ukrainy przez cara rosji troche pozabierali miejsc dodatkowo

      • 11 26

      • Czy na pewno? (3)

        Wydaje mi się że przez nich są raczej powiększone klasy niż zabrane miejsca. Gdyby nie ukraińskie dzieci to klasy byłyby mniej liczne (owszem, to ważne) ale polskich dzieci przyjętych byłoby tyle samo.

        • 11 12

        • Nikt niczego nie powiększył (1)

          ani z powodu Ukrainy, ani z powodu nawarstwienia roczników. Stąd ten cały bałagan.

          • 15 3

          • Jaki bałagan?

            a co się stało?

            • 2 3

        • Powiększone klasy

          mogą być do końca etapu edukacyjnego, więc nowych klas od września to już nie obejmuje

          • 1 1

    • (10)

      To co odstawia się w rekrutacji to są jakieś jaja.
      Już nie wspomnę o tym ze nie każdy mógł się zalogować żeby sprawdzić listę szkół do której się dostał bo szkoły zamknięte od 15 a wyniki wywieszone o 14. Troszeczkę słabo ze strony szkoły bo według mnie szkoły powinny być otwarte do 18 tym bardziej ze sprzątaczki siedzą w niej. A pani ze sekretariatu powinna tez być dostępna do 18 żeby można było się dowiedzieć co i jak.

      • 8 20

      • oni w glebokiej komunie jeszcze są (1)

        nietykalne dyrektorstwo z nadania miejskiego

        • 10 8

        • W głębokiej komunie to tkwisz ty. Każdy kandydat musiał się zapisać do rekrutacji elektronicznej, a wynik mógł sprawdzić nie opuszczając domu.

          • 12 1

      • (3)

        Zalezy od szkoły. Podjechalismy do VII LO o 19-stej wczoraj, przemiła pani sprzątaczka wpuściła, pozwoliła zobaczyć wyniki.

        • 7 1

        • a na vulcanie nie można było sprwdzić? (2)

          • 13 1

          • (1)

            Na vulcanie nic nie ma, oprócz informacji o zakwalifikowaniu się. Pojechalismy z ciekawości, sprawdzić progi punktowe.

            • 2 4

            • progi są w necie, przydział do szkoły na vulkanie wraz z punktacja dziecka

              • 3 1

      • A ty też siedzisz w pracy 3 godziny dłuźej?

        • 11 1

      • Wyniki rekrutacji....

        można było sprawdzić wczoraj od 14, na stronie nabór-pomorze.edu.gdansk.pl
        Nie trzeba było jechać do szkoły...

        • 12 2

      • (1)

        Jaaaasne... Proponuję samej zatrudnić się w jakiejś szkole na czas rekrutacji i siedzieć w niej do 18-19 i udzielać informacji wszystkim rodzicom. Powodzenia!

        • 5 1

        • pracując przez 5 dni w tyg po 4,5 h uzbierasz dodatkowe godziny na rozmowe z rodzicami.

          wolnych dni od pydy...

          • 2 2

    • To jest przecietny wynik

      raczej na słabą liceum lub dobre technikum.

      • 9 4

  • Mama (4)

    Córka ponad 130 punktów... Nigdzie się nie dostała. Zawody sportowe mistrzostwo województwa.... Punkty nieuznane.

    • 15 17

    • Słuchaj, samego egzaminu napisanego na przyzwoitym poziomie (2)

      (to był latwy egzamin) wpadalo 75-90 pktow. Z ocen kolejne 60 - 70.
      Czyli uczeń z zadatkami na maturzystę powinien mieć 140 z palcem w nosie.

      • 18 5

      • 140 pkt (1)

        tylko w Gdyni 140 pkt nic nie dało ewentualnie 7 LO lub 5 LO

        • 1 3

        • Czyli to trafnie ustawiony próg graniczny, prawda?

          • 3 1

    • Ale 130 to na prawdę slabo.

      Zwłaszcza że egzaminy były bardzo łatwe i poszły wszystkim bardzo dobrze. Szła dom szkoły sportowej? Jeśli nie to dlaczego miałyby się liczyć punkty za zawody sportowe?

      • 14 6

  • Skandal!!! (13)

    Kompletnie nieprzygotowana oświata, progi z kosmosu!!!!
    Dodajcie do ankiety koniecznie punkt do żadnej!!!!!

    • 37 10

    • Co za bzdury!!! (11)

      Co to znaczy "progi z kosmosu"???
      Progów nie ustala szkoła, kuratorium, minister, miasto... Progi są ustalone przez samych uczniów na podstawie ich osiągnięć w danym roku szkolnym. Widocznie Twoje dziecko było słabsze od innych. Tak. To się zdarza że idealna córka/syn w konfrontacji z innymi nie okazują się być geniuszami.

      • 17 9

      • (5)

        To zalezy od ilosci miejsc w szkołach. Bo miejsc nie zapewniono, a dzieci znacznie wiecej.
        Dziecko idace do 2019 roku startując do takiej viii lo potrzebowało 126 punktów. Teraz ponad 167 !!!
        To koszmarnie większy próg.

        • 4 8

        • Ludzie wy naprawdę nie wiecie skąd się biorą progi punktowe?
          To nie sxkola je ustala, ale wyniki osiągane przez dzieci.
          Punkty za świadectwo, punkty za egzamin.
          Dlatego żadna szkoła przed rekrutacja nie publikuje żadnych progów bo sama ich zna

          • 9 1

        • Większy próg bo dzieci miały lepsze wyniki i było ich więcej.

          Każdy kto się interesował o tym wiedział.
          Sprawdzałeś progi z lat wcześniejszych niż zeszły? Ja sprawdzałem i dowiedziałem się że rok rocznie się różnią. I przekazałem ta wiedzę synowi. A on dokonał bardzo dobrych wyborów

          • 2 2

        • Nie bój żaby (2)

          Miejsc będzie dosyć bo musi być dosyć. Żadne dziecko w Polsce nie zostanie bez szkoły. A że się miało zbyt wysokie mniemanie o sobie to zostaną słabsze szkoły.

          • 4 2

          • przecież jest za mało. tu już jest kryminał. (1)

            • 1 2

            • Nie jest. Siejesz ferment na całym forum

              powtarzając w kółko to samo

              • 1 1

      • bzdury, to to, że nie kumasz o czym piszesz. (1)

        • 0 4

        • Ohohohooooo. Ależ trafione argumenty

          • 0 1

      • (2)

        Piszesz bzdury. Szkoda komentować
        Dzieci po 170 punktów mają i nie dostają się do szkoły.

        • 1 4

        • Do żadnej? To ewidentnie złe uszeregowanie szkół przy rekrutacji, niestety...

          • 4 0

        • bo trzeba było pomysleć, popytać jaką przybrac strategię na vulkanie.

          • 0 1

    • a co ma oświata i progi do tego??? egzamin bardzo łatwy więc i wysokie wyniki...

      2 lata temu był trudniejszy to i progi były niższe...trzeba było sie uczyć a nie teraz lament i płacz..w pandemii przed kompem spali, pisali ze ściąg i siedzieli na ławkach pod domem...zamiast przyłożyć sie do nauki..

      • 2 0

  • Porażka (23)

    Syn 164 punkty dostał się do szkoły 5 wyboru. Żeby dostać się do dobrej szkoły. Trzeba uczyć się 24h i zero wolności. Masakra

    • 55 27

    • no cóż. życie to sztuka wyborów (2)

      nie każdy musi osiągać szczyty, zawsze można poprzestać na sprzedaży ziemniaków - to też ważne i potrzebne zajęcie, lecz nie oczekuj za to super wynagrodzenia,
      bez pracy nie ma kołaczy ...

      • 9 26

      • Nie marnuj czasu na zbędne komentarze bo mniej ziemniaków dzisiaj sprzedaż (1)

        • 25 2

        • Perfect headshot!

          • 1 1

    • Z perspektywy ostatnich 3 lat dziecka w liceum (9)

      Nic Pani dziecko nie stracilo wrecz odwrotnie te topowe szkoly sa topowe z tytulu korepetycji za ktore placa rodzice.
      Z korkow moze dziecko korzystac w slabszym liceum matura dla wszystkich taka sama.
      Szkoda zdrowia

      • 25 5

      • Naprawdę a ma Pani dziecko w topowej szkole? Czy zna to Pani z opowieści?

        • 11 4

      • To dopiero historia.... (6)

        mój syn właśnie skończył topowe liceum i bez korków! podstawę z matematyki i angielskiego napisał na 100%, polski trochę gorzej... A rozszerzenie z fizyki (też bez korków!) na 82%.
        Więc te bujdy między bajki sobie proszę włożyć...

        • 3 3

        • (5)

          Milutko. Tylko Pani syn teraz prawdopodobnie by się nie dostał.
          Dla przykładu, dziecko idace do 2019 roku startując do takiej viii lo potrzebowało 126 punktów. Teraz ponad 167.

          • 4 2

          • (1)

            dokładnie...pytanie czy teraz dzieci są mądrzejsze?

            • 2 0

            • nie, egzaminy w tym roku były łatwiejsze więc więcej uczniów zdało je z większą ilością punktów. Progów nikt nie ustala arbitralnie przed naborem lecz są wynikiem punktacji uczniów, którzy złożyli papiery do danej szkoły.

              • 5 0

          • (2)

            Dostalby się, dostał.... Idąc do liceum (rocznik likwidacji gimnazjów, więc większa kumulacja niż obecnie) miał tytuł laureata konkursu wojewódzkiego i dwa tytuły finalistów konkursów na tymże szczeblu..
            Więc z palcem w nosie mógł (i teraz też mógłby) wybierać sobie szkołę :)

            • 3 0

            • (1)

              Takich progów jak w tym roku nigdy nie było, więc prawdopodobnie chętnych do szkół było mniej. Mógłby syn mieć też problem, bo właśnie nie jedno dziecko z dużą ilością punktów i ambitnych nie dostało się do szkół pierwszego wyboru lub w ogóle (szok).

              • 0 0

              • No raczej laureat konkursu kuratoryjnego na szczeblu wojewódzkim, to problemu z dostaniem się do dowolnie wybranej szkoły to nie ma... Każda go przyjmuje z automatu, więc bez problemu by się dostał bez względu na progi....

                • 0 0

      • A to w slłabszych szkołach korki są zabronione???

        Jak sama piszesz nie są. Korzystają z nich wszyscy. A mimo to w topowych liceach matury idą o nawet 40% lepiej. Nie daje to do myślenia?

        • 2 1

    • (1)

      To źle wpisał w systemie swój wybór. No niestety jeśli podał same klasy gdzie próg min był 170 to efekt taki jest. Trzeba było pomóc dziecku. Jeśli do tej pory próg był niższy to też trzeba było pomyśleć że jest podwójny rocznik. Czy wiesz co to znaczy stopniowanie? Bo dziecko jak widać nie wiedziało.

      • 18 16

      • Dokładnie tak

        • 10 4

    • Chyba zależy od dziecka, szkoła top of the top, średnia po 2 klasie 5 8,życie towarzyskie kwitnie️

      • 2 1

    • Zeby miec 170,180 punktow, (4)

      Trzeba było uczyć się systematycznie a tracić czas na manifach, pochodach i cyrku na ulicy. 170 punktów bez większego wysiłku...ale nauka samemu, bez liczenia na szkole..

      • 5 28

      • (1)

        Ty chyba nie masz pojęcia jak się punkty oblicza

        • 10 2

        • No bez przesady. 170 można mieć bez żadnych korków.

          Tylko uczyć się trzeba

          • 5 5

      • dokładnie, mieli czas na tik toki, filmiki, pochody tylko na nauke zabrakło , sa teraz tego efekty. (1)

        • 0 4

        • jprd same lamenty, że się nigdzie nie dostali a jak ktoś napisał, że woleli tik toki i lanse, to dostał minusy...

          na prawdę tacy jesteście ślepi czy tak bardzo w dzieci zapatrzeni??? jeśli szkoła miała wylane to był wasz obowiązek dopilnować nauki. Kto rozmawiał z dzieckiem, sprawdzał oceny, pomagał to nie ma teraz kłopotu, proste.

          • 0 1

    • Widocznie w pozostałych byli lepsi.

      Tak. Każdy myśli że jego dziecko jest geniuszem. I niestety większość się myli

      • 8 6

    • Nie każdy musi spełnić ambicje rodziców

      Żeby mieć te 175 wystarczy na bieżąco powtarzać materiał. Syn nie jest geniuszem i to nic strasznego. Z tą świadomością da się żyć. Tylko po co go cisnąć do najlepszych szkół? Stresować chłopaka, wywierać presję... Jest średni i niech się uczy w odpowiednim do możliwości liceum. Bardzo dobre zostawmy dla bardzo dobrych, ktorym nauka idzie łatwiej

      • 3 1

  • (21)

    Rywalizacja w szkołach - bardzo dobrze - nie każdy musi iść do liceum i na studia. A jak wasze dziecko jest zdolne i ma tyyyleeee tych śmiesznych punktów za konkursy plastyczne i 6 z religii to se poradzi i w szkole czwartego wyboru i wyjdzie na ludzi, a jak nie to po co się pcha do nauki - niech idzie na siłownię - ktoś kostkę brukową też musi układać ;)

    • 34 95

    • :/ (7)

      Co za d**ilny komentarz. Dziecko nie ma 6 z religii (nie chodzi) ani 6 z plastyki (ma 4). Średnia ocen 4.7. egzaminy napisane na 83proc. Angielski na 100proc. I nie dostało się nigdzie. Więc zanim napiszesz taki komentarz sprawdź jak wygląda sytuacja w tym roku. Uchodźcy oraz podwójny rocznik zrobili swoje. Niestety. Dobrze uczące się dzieci nie pozostawały się nigdzie.

      • 25 12

      • (3)

        Jeżeli uchodźca po 3 miesiącach pobytu w Polsce lepiej napisał egzamin z języka polskiego niż Twoje dziecko po 8 latach szkoły to chyba coś jest nie tak ...

        • 23 16

        • (2)

          Z tego co mi wiadomo akurat oni było zwolnieni z pisania egzaminu ! Mieli zaklepane miejsca bez podchodzenia do egzaminu ósmoklasistów

          • 4 7

          • Nie opowiadaj.

            Sprawdź listy. Niewielu tam Ukraińcow, którzy się zakwalifikowali. Znaczna ilość jest na listach niezakwalifikowanych do przyjęcia. Tak więc nie mieli zaklepanych miejsc.

            • 4 1

          • To źle Tobie wiadomo jeśli chcieli iść do szkoły średniej musieli pisać egzamin

            • 3 1

      • Trochę rozsądku

        Do tego aby dopasować wybierane szkoły do osiągnięć i możliwości własnego dziecka również potrzebne jest myślenie i nieco krytycyzmu wobec możliwości syna czy córki. Niestety, w dzisiejszych czasach rodzice są tak zapatrzeni w swoje cudowne i inteligentne dzieci, że obrazą dla nich jest zrozumienie, że ich dziecko jest po prostu przeciętne. I że nie każdy musi zdać maturę i skończyć studia.

        • 16 4

      • Ocena z plastyki nie ma znaczenia przecież (mój miał 4). Z religii również (nie chodził)..

        Mój syn średnia 4.75 i miał pasek. Do tego wolontariat. Egzamin polski 71 matma 93 Angol 96. Dostał sie na mat-inf-ang. Nie do szkoły pierwszego wyboru ale na dobry profil. Do sprawy należało podejść taktycznie a nie wybierać same najlepsze szkoly. Trzeba było mieć jakieś słabsze alternatywy. Dobrze uczące się dzieci nie dostały się nigdzie bo często szkoły wybierali rodzice ze swoimi rozbuchanym ambicjami odnośnie dzieci. Jak ktoś wybrał i, ii, iii, v i XXi same mat fizy no to nie ma co się dziwić.

        • 20 3

      • Rocznik nie jest podwójny....

        to jest półtora rocznika (2007 i pół z 2008), uchodźców też jakoś dramatycznie dużo nie ma....
        Podwójny rocznik był 3 lata temu....

        • 2 1

    • Szukasz pomocnika

      przy układaniu kostki brukowej? Kilka lat temu też teczka była za ciężka?

      • 2 4

    • Trol (4)

      Proszę stuknąć się w głowę. Jak można takie rzeczy wypisywać. Przecież to mogą czytać dzieci, które nie zostały się do wybranej szkoły. Moja córka pięknie napisała testy. Ciężko pracowała w ostatnich latach , zwłaszcza w ostatnim roku. Uprawia sport, jeździ na zawody., Czerwony pasek, średnia 5,4. Angażowała się w naukę, szkole, sport j wontariat. I nie ona jedna mimo 165 pkt..dostała się do szkoły dopiero 3go wyboru. Wybierała szkoły w oparciu o zeszłoroczne progi punktowe + margines na wzrost progów. Te same punkty dałyby jej w zeszłym roku miejsce np 8 lo w Gdansku. Dzisiaj to jest 15 lo. Nikt nie jest w stanie przewidzieć jak bardzo progi wzrosną rok do roku. Proszę nie pisac że dzieci które idą do szkoły 3,4,5- go wyboru to nieuki. To je krzywdzi j obraża.

      • 15 1

      • To nie nieuki (3)

        Ale byli lepsi. Czy to jest tak bardzo nie do zniesienia?

        • 5 4

        • Zawsze byli jacyś "lepsi" (2)

          Ale dobre licea nie były wyłącznie dla "lepszych", ale również dla "dobrych". Trudny do zniesienia jest brak jakiejkolwiek premii za dobre wyniki - dobre w odniesieniu do poprzednich lat i nawet w obecnym roczniku.

          • 3 1

          • Już prościej nie da się wytłumaczyć rekrutacji (1)

            Uczniowie dobrzy zostali przyjęci do dobrych szkół, uczniowie bardzo dobrzy do bardzo dobrych szkół, a uczniowie najlepsi do najlepszych szkół, a dla słabszych uczniów są zawodówki.

            • 3 0

            • Jest jeszcze sytuacja,

              że dobrzy i bardzo dobrzy sądzili że są najlepsi i ci też w dużej liczbie wylądują w zawodówkach, słabych technikach i marnych profilach w liceum. Tam ich przerośnięte ego zostanie skutecznie sprowadzone do właściwego poziomu.

              • 2 0

    • Brukarz (2)

      Widać że nie masz pojęcia co się dzieje na rynku! Skończyłem najlepsze w owym czasie liceum w Gd, politechnikę z wroznieniem....po 10 latach pracy stać mnie na budowe domu w prestiżowej dzielnicy. Potrzebuję brukarza aby zrobił podjazd i dojście do domu. Wiesz ile brukarz chce za miesiąc pracy???? 15 tys na rękę, na czarno. Kafelkarze dawkę miesięczna mają taką samą. Stwierdzam że kończyć owe szkoły było mi po nic. Gdybym zaczął po maturze kłaść bruk miałbym w tej chwilii tyle samo...

      • 6 4

      • Daj spokój. Po PG nie położysz sam bruku???

        Litości. W życiu nie dam zarobić takiemu typowi za to co sam potrafię zrobić weekendowo jako odskoczni od pracy mózgowej. Piwko, taczka i jest reset głowy

        • 4 0

      • Po 10 latach pracy stać Cię na dom za pewnie przynajmniej około bańkę,

        a nie stać Cię na brukarza za 15K??? Coś się to kupy nie trzyma. Pokaż mi brukarza, który po 10 latach układania ma "dom w prestiżowej dzielnicy".

        • 2 0

    • (1)

      Ale, że na serio," nie każdy musi iść do liceum"? Moj syn (mający polibudę w planach)średnia na koniec szkoły 5,5, z mat i fiz 6(obstawiał profile mat- fiz,mat- info itp), jedyna 4 na świadectwie z polskiego( jak to umysł ścisły),egz mat i ang 100%, polak 75% i dostał się tylko na profil humanistyczny, który wybrałam mu na szarym końcu, tak zupełnie dla jaj ....No porażka tego systemu!Gdybym mu nie wybrała tego profilu nie dostałby się w ogóle;(
      No i nie wybrał tylko tych 'topowych szkół', na liście były też mat-fiz z przeciętnych LO. d Dla tych szkół progi w tym roku jak do najlepszych w ubiegłych latach..
      Maskara dla bardzo dobrych uczniów w tym roku, progi punktowe dużo wyższe niż kiedykolwiek...

      • 7 4

      • A mój średnia 4.75, pasek, wolontariat, matma 4, fiza 3, informatyka 6, polski 4, ang 4, egzamin mat 93 ang 96 pol 71 i jest na mat-inf-ang. Zero korepetycji. Punktów 156 z hakiem. Trzeba było zostawić wybór dziecku. Niestety przyijmijcie dorosli do głów że dzieci są mądrzejsze. Syn sam dokonal wszystkich wyborów i jest w średnim liceum ale na super profilu (jak na jego gust, i mój). Mamusia wybierała, a dziecko cierpi. Żal...

        • 1 3

    • Mialo byc zarąbiscie, a wyszło średnio

      Taki rodzic wieloletni a tak niewiele wie o życiu

      • 1 2

    • Zawsze sam możesz układać tą kostkę, będzie szybciej, bo od zaraz. Moje dziecko nie dostało się do topowego liceum z pierwszego wyboru. Zabrakło około 2 punktów. Mamy szkołę drugiego wyboru.Dziecko bardzo zadowolone. A że nie ma srebrnej tylko brązową tarczę, to już trudno.

      • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    Doświadczona mama (69)

    Posłuchajcie mojej rady. Przestańcie gadać o "dobrych liceach". To naprawdę nieważne. Ważna jest tyyyylko i wyłącznie matura. Od niej zależy dostanie się na studia. Nikt nie będzie patrzył w liceach na paski i oceny z plastyki. W tym naborze bardzo ważna była lista preferencji. Skoro mój syn chce studiować informatykę i widzę, że nie ma czerwonego paska, a wyniki z egzaminów ósmoklasisty miał bardzo wysokie, łatwo było tą listę preferencji mi ułożyć. Nie wybierałam topowych liceów (one i tak nic nie robią tylko jadą na selekcji dzieci, wiem bo starsze dziecko taką szkołę skończyło i w niczym tym uczniom nie pomagają). Syn dostał się do Technikum o profilu informatycznym. Jestem mega zadowolona, będzie rozszerzał matmę i informatykę. Wpadł w trzeci wybór i jesteśmy zadowoleni :)

    • 302 26

    • Częściowo się zgadzam, częściowo nie.

      Niestety opinia ma znaczenie, bo przyciąga lepszych uczniów. Zgadzam się z tym, ze niektóre topowe licea z Trójmiasta jadą na opinii, przyciągają bardzo dobrych uczniów, a potem wyniki matur nie są już tak rewelacyjny, jak powinny być, ale nadal są te wyniki matur dobre. Ja akurat sugeruję dzieciom popatrzeć na wyniki matur, ale kierunkowo, czyli jeżeli wybierasz się na politechnikę, to patrz na wyniki rozszerzonej matematyki i fizyki, bo co z tego, że liceum jest wysoko, bo dobrze wypada polski.

      • 38 2

    • (28)

      Nie ma Pani racji-topowe liceum to zmotywowani uczniowie i nauczyciele, szeroki wachlarz możliwości, nauka na najwyższym poziomie, możliwość zdawania matury IB. Drugie dziecko dostało się do gdyńskiej Trójki, radość i duma!!!

      • 24 84

      • (2)

        Jeśli nasza władza nadal będzie miała nauczycieli w ..., to nawet w topowych liceach kadra nie będzie zmotywowana. Nie wiem jak w gdyńskiej trójce, ale w najlepszych gdańskich liceach są wakaty. Gratulacje dla dziecka!

        • 53 1

        • Odpukać, na razie nie ma. I od dwóch lat, od czasu jak chodzi do Trójki starszy syn podziwiam, że nauczycielom dalej się tak bardzo chce.

          • 9 3

        • Kondolencje raczej. Nic tak nie lasuje mózgów jak trójka

          LO6, a nawet 2 czy 10 - racjonalniej

          • 18 2

      • . (3)

        Pewnie tak, nas przyłapała pandemia i tak córka będąc w topowym liceum uczyła się sama na maturę, oczywiście idąc zgodnie z wyścigiem szczurów włącznie z korkami. Z synem postanowiłam innej strategii, bez wyścigu szczurów, też z korkami, do tego podobno na politechnice lepiej radzą sabie uczniowie techników, także zobaczymy co los przyniesie ️

        • 29 2

        • technikum..

          a to prawda 1 rok studiów nawet będzie się nudzić, wiem po sobie, sama powtórka co co miałam w techników. Większość kuła a ja sobie tylko utrwaliłam.

          • 3 3

        • Lepiej sobie radzą tylko ci, którzy na polibudzie kontynuują kierunek z technikum (1)

          Zdarza się że po 5 latach pasje się zmieniają. I wtedy co? Po łączności pójdziesz na budownictwo lądowe albo po budowlanym.na informatykę??? Raczej słabo. Tzn. matma i fiza opanowana oczywiście ale żaden zawodowy przedmiot się nie powtórzy. Technikum jest super ale jest ryzykowne. Dobre jest tylko dla tych, którzy na 100000 procent wiedzą co chcą robic

          • 6 2

          • widzą co robić

            Prawda, ale są tacy którzy widzą co chcą i nie wiem dlaczego , ale do 13-tego roku życia poznali już tak wiele różnych zajęć, że nie mają żądnych problemów z wyborem. Dlatego uważam, że moja strategia zapisywania dzieci na różne kółka , zajęcia itp była OK i się sprawdziła. Wiadomo, który lubi sport, który muzykę, a który informatykę. I wiadomo czego nie lubią, więc nie wybiorą biol-chem, skoro ich to nie interesuje i nie wybiorą szkoły muzycznej jeśli ćwiczenie , gra na instrumencie ich nudzi. Zaangażowanie rodzica w wieku 5-13 lat , daje efekt w wieku 14-19 lat. U mnie się sprawdziło w 100%.

            • 1 0

      • . (14)

        Identycznie myślałam jak do topowego liceum dostało się starsze dziecko. ️ Teraz dopiero jestem mądrzejsza. Nie ważna ranga szkoły średniej. Nikt nigdy nie będzie patrzył kto jakie skończył liceum/technikum. Liczy się wynik z matury. Tylko. Wynik z matury można osiągnąć wysoki w każdej szkole. Trzeba tylko chcieć i pracować nad jak najlepszym rezultatem.

        • 51 5

        • To dlaczego procentowe wyniki matury maleją wraz z pozycją szkoły w rankingu??? (12)

          Chyba jednak ma to znaczenie. Owszem, znam osobę, która z tytułem doktora jest adiunktem na PG, a ukończyła IV LO ale to są jednostki. Generalnie renoma szkoły ma kapitalne znaczenie. Chodzą tam ambitni uczniowie, jest równanie w górę, a nie na zasadzie im gorzej tym śmieszniej, nikt nie wyzywa od kujonów, nie izoluje uczących się więc skrzydła nie są podcinane. Z tej przyczyny pracują tam lepsi, ambitniejsi nauczyciele z pasją i chęcią przekazywania wiedzy.

          • 26 25

          • Sam sobie odpowiedziałeś. (8)

            Wyniki są wyższe, bo idą tam bardziej ambitni uczniowie, a nie dlatego, że poziom nauczania jest wyższy. Znam takie przypadki nauczycieli z "topowych" szkół, że odechciewa się komentować. A że ambitnych idzie tam więcej, to więcej musi brać korepetycje, żeby dobrze zdać maturę.

            • 30 6

            • Nie sobie tylko Amelii. (7)

              Szkoła wyżej w rankingu=wyższy procent z matury. To jest fakt a nie opinia z magla. I korki nie mają tu nic do rzeczy bo na korki może chodzic każdy. I uczeń z V LO i z IV LO mogą mieć tych samych korepetytorów. Ale już nie tych samych nauczycieli i kolegow z klasy

              • 21 7

              • . (6)

                Mogę tylko powiedzieć, że to przerabiałam. Zawsze w topowych szkołach renomę robią uczniowie własną pracą, a nie nauczyciele. Jeśli dziecko ma dobre wyniki, rozsądnych rodziców, to zawsze sobie da radę.

                • 18 7

              • Ja również to przerabialem. (5)

                Dziecko w XX LO czyli w dobrym, bez korków skończyło tak że dostał się na PG. Jest już inż., pracuje, zarabia... Dobra szkoła=dobre towarzystwo i dobrzy nauczyciele.

                • 18 3

              • (3)

                XX to świetne liceum, bez presji z ambitnymi młodymi ludźmi na pokładzie, nauczycielami traktującymi ich jak partnerów. Szkoła której absolwenci dostają się na najlepsze uczelnie bez uszczerbku na psychice. Naprawdę można zdać świetnie maturę bez korków

                • 6 4

              • To ciekawe.Tak dobre ze rok temu 30 osob mialo komisa z matmy. (2)

                Rewelacyjne rzeklabym

                • 10 2

              • w którym LO?

                • 1 1

              • Widocznie się nie chciało uczyć

                • 0 4

              • Wszyscy dobrzy, dobrych wspólnota :)

                • 2 1

          • Gratulacje dla Huberta ;)

            • 1 3

          • Dokładnie tak, w 100%racja.W dobrej szkole nie jest wstyd się uczyć, rozwijać, brać udział w olimpiadach. Młodzież równa w górę, wzajemnie się motywuje i o dziwo działa zespołowo.

            • 13 2

          • dobre słabe

            Nie mówimy o najsłabszych liceach, które być może też ratują niektórych uczniów, którzy mieli jakieś kłopoty rodzinne czy inne w SP, ale mówimy o szkołach TOP i o tych z rankingu między 4, a 10 miejscem. Te są absolutnie najfajniejsze, a to też są dzieciaki z czerwonymi paskami i sukcesami w różnych dziedzinach. Po prostu (jak to mówią) nie chciały iść do topowej szkoły, bo tam dowiedziały się, że ..... no i tutaj możecie sobie posłuchać uczniów tych szkół.
            Czy oni są zadowoleni z tego, że chodzą do .... Mamusie na pewno są zadowolone, bo się chwalą prze kilka miesięcy, że syn czy córka chodzi do TOP szkoły, ale dlaczego po pierwszym semestrze, po pierwszym roku nauki, zaczynają narzekać, że musi płacić za korepetycje ? Wmawia sobie, że wszyscy płacą. Tak w tych TOPach wszyscy podobno płacą, ale samo sobie zrobiliście takie TOPy, to macie, a my w liceach gdzie też są uczniowie z 180-170 pkt mamy fajnych nauczycieli i fajnych uczniów i nie musimy chodzić na korepetycje a rodzice w to nie wierzą to niech nie wierzą. Nie wszędzie dzieciaki mają depresję i nie pocieszajcie się, że wasza TOPszkoła jest normalna, bo jednak w ostatnich latach coś się tam zadziało i nie jest już tak wesoło.

            • 1 0

        • Nie jest to prawda

          Jest to teoretycznie prawdziwe tylko. Będąc w gorszej szkole czesto ma się poczucie ze umie się super, a tymczasem jest to slaba trója na maturze...

          • 15 6

      • (2)

        Gdyńska Trójka... to początek psychoterapii i młodzieżowych uzależnień. Strata młodości na kucie bez sensu, samotność w sieci, izolację. To psychiczna degradacja młodego człowieka dla przyszłych pseudo korporacji.

        • 34 6

        • (1)

          Z doświadczenia takie zdanie? Czy może ze słyszenia? Dwójka dzieci w 3 LO, czas na naukę, sport, hobby i życie towarzyskie. Projekty, rozwijanie umiejętności pracy zespołowej, wzajemna pomoc i motywacja.

          • 5 15

          • Jak ktoś na studiach przychodzi mi żebrać o ocenę

            to wiadomo, po którym liceum. A te obrazy majestatu, jak koledzy i koleżanki z grupy po plebejskich liceach wypadły o niebo lepiej...

            • 8 1

      • Kiedy będą przyjmować twoje dziecko do McDonalds na kasę, to i tak nie będą weryfikować jaką topową szkołę ukończyło twoje dziecko

        • 7 4

      • topowe

        Zależy co dla kogo jest topowe. ja też jestem już po trzech nastolatkowych wyborach i moim zdaniem dobre liceum to nie koniecznie to , które jest uważane przez media za dobre. Dzieciaki wiedzą swoje. Idą tam gdzie jest dobra atmosfera, gdzie nie muszą chodzić na korki z powodu ciśnienia szkoły. Reklama robi swoje i rodzice słuchają od lat o TOPowych szkołach, a tak naprawdę to te licea, które są poza pierwszą trójką są fajne, mają bardzo dobrą atmosferę, nie ma ciśnienia i są po prostu normalne. Zobaczcie na tegoroczne wyniki. Wcale nie te tzw. TOP były najbardziej popularne w Gdańsku i jak się okazało młodzież wybiera inne szkoły niż te które jeszcze nie tak dawno były uważane za naj... Dzieciaki mają swoje zdanie, mają kolegów w tych szkołach i wiedzą lepiej od rodziców co , gdzie i jak. Nie wierzycie w swoje dzieci, a potem się dziwicie, że w tej TOP szkole mają depresję, to poczytajcie trochę więcej na ten temat i porozmawiajcie z uczniami tych szkół. Chrońcie dzieciaki i nie wmawiajcie im, że TOP szkołą to w której dzieciaki są naj. Zobaczcie jakie fajne dzieci, jakie fajne zajęcia proponują szkoły które są najbardziej popularne. Te dzieciaki żyją szkołą i życiem szkoły, a nie siedzą non stop nad podręcznikami i gonią jeden drugiego. Przecież najważniejsze są pasje i talenty dzieci i jakoś przypadkowo te dzieciaki, które są zaangażowane w całą masę aktywności szkolnych mają najlepsze wyniki w nauce, sporcie itp. Sa tak dobrze zorganizowane, że maja na wszystko czas, ale nie siedzą bez sensu po 5-6 godzin nad lekcjami ! nie nie nie , ja mam trójkę nastolatków i każdy z nich może realizować swoje marzenia, a szkoła im wcale w tym nie przeszkadza, mało tego LUBIĄ szkołę, tak i nie wmawiajcie dzieciom, że szkoła jest zła, bo jak nie zmuszacie dzieciaków do siedzenia nad lekcjami przez kilka godzin dziennie i nie zapisujecie ich na wszystkie możliwe korepetycje, a pozwalacie im na rozwój i realizację marzeń to one nie maja żadnych problemów.

        • 0 0

      • Znam paru absolwentów gdyńskiej trójki

        i nie zauważyłem, aby w życiu wiodło się im lepiej niż absolwentom innych szkół średnich, hmmm. To o co tyle hałasu?

        • 1 0

    • Święta racja! Nasz tez w szkole 3 wyboru z 167 punktami. Chciał klasę dwujęzyczną i ma. On zawiedziony, ja spokojny o jego psychikę.

      • 20 1

    • . (7)

      Dodam jeszcze myśląc strategicznie, że liceum trwa cztery lata. Będzie kumulacja rocznika chcącego dostać się na studia. Tymczasem technikum trwa 5 lat i już skumulowanego rocznika nie będzie. ;)

      • 21 9

      • Za rok powtórka z rozrywki (6)

        Jak nie będzie? Przecież za rok taka sama sytuacja. Będzie zdawało 1,5 rocznika. Pół 2008 i cały 2009.

        • 27 2

        • i dzieci z UKR

          ...dodatkowo dzieci z Ukrainy, które szły do 7 klasy.

          • 14 3

        • Za rok będzie gorzej (4)

          Przyszłorocznych 8-klasistów jest w Gdańsku o 20% więcej niż tegorocznych absolwentów podstawówek.

          • 5 2

          • niekoniecznie, bo w tym roku miastu sie nie upiecze, bedzie z tego chryja (3)

            moze nauczke dostaną i w przyszlym przeliczą miejsca prawidlowo

            • 5 10

            • Jakby wice był Kowalczuk to może tak, teraz nie podejrzewam aby to zrobili (2)

              Niestety uważam, że edukacja miała jeszcze jakieś znaczenie gdy wice był Kowalczuk, czyli pewnie znaczenie edukacji rozumiał Adamowicz (chociaż powierzanie szkół podmiotom prywatnym uważam za błąd). Teraz mam wrażenie, że Prezydent edukacją jest kompletnie nie zainteresowana, o czym świadczy brak jakiejkolwiek działalności w tym zakresie jej wice, która notabene nie jest od edukacji a od działalności charytatywnej. No chyba że przewidują, ze po braku szkół wszyscy będą potrzebujący i wtedy Gdańsk uruchomi działalność charytatywną dla naszych dzieci.

              • 5 2

              • Samorząd dostaje konkretną kwotę z MEiN na kształcenie i w tej kwocie powinien się zamknąć

                To, że Gdańsk (nie mówiąc już o Gdyni) wydaje więcej - to w zasadzie jest niegospodarność. Pretensje kierować proszę do min. Czarnka.

                • 1 2

              • władz Gdańska nie interesuje problem szkól, mają ważniejsze sprawy na głowie... parady, festiwale....

                • 1 0

    • tak to sobie tłumacz... (4)

      dobre liceum to także dobre intelektualnie towarzystwo, najczęściej zaangażowani nauczyciele z wiedzą na wysokim poziomie, to także bogata oferta poza obowiązkowymi zajęciami tj. kółka zainteresowań, wymiany międzynarodowe i ciekawe projekty...

      • 23 13

      • .

        Tak jak mówiłam wcześniej nie mogę ocenić, gdyż większość czasu topowego liceum dziecko spędziło na zdalnych w pandemii.

        • 5 3

      • Tak tylko w wiekszosc tych dzieci nie sa takie chetne ani do wspolnych zainteresowan ani kolezenskosci. (2)

        Czysta rywalizacja i poczucie wyjatkowosci czesto indywidualisci.Trudno o przyjaznie Zapomnij ze ktos ci udzieli informacji co bylo w szkole jak jestes chory.
        Takie doswiadczenia.Czesto dzieciaki wracaja do przyjazni z podstawowki.

        • 15 3

        • (1)

          w 3 lo w Gdyni jesteś wygranym jeśli pomagasz innym, jak działasz w grupie, jak jesteś chętny do współpracy... tak to jest świetnie ułożone... wyścig szczurów? tylko w opinii tych, którzy nic nie wiedzą o tej placówce...

          • 7 8

          • W 100%racja - praca zespołowa, wspólne działanie i wzajemna pomoc tak funkcjonuje 3 lo. A zdanie odmienne zazwyczaj pochodzi od tych, którzy ze szkołą nie mają nic wspólnego.

            • 7 7

    • (11)

      Na studia powiadasz? I co to niby zmienia? Zarabiasz gorzej niz robotnik.

      • 1 9

      • Moje dziecko na studiach. IV PG rok i już pracuje w zawodzie. (10)

        7.000 netto.
        Dziękuję za pracę robotnika.
        Może absolwent filozofii zarobi mniej od robotnika... Ale filozofii... No może i polonistyki

        • 5 15

        • To nawet 1500 USD nie zarabia (9)

          To ile Ty zarabiasz chłopie...

          • 3 7

          • No ja lepiej od młodego (8)

            Ale jak byłem na IV roku to nawet proporcjonalnie do wzrostu wynagrodzeń nie marzyłem o takiej kasie. Inna rzecz że w moim zawodzie nie mialem mozliwosci pracy stałej. On jest już inż. i jako informatyk, zwłaszcza w czasach pracy zdalnej ma większe możliwości.

            • 6 4

            • (7)

              Piszesz, że syn studiuje na IV roku PG, więc nie jest jeszcze inżynierem. Jest wciąż tylko studentem czwartego roku PG. Dlatego nie buduj swojego ego pustymi frazesami.

              • 4 7

              • Na IV roku politechniki ma się już tytuł inżyniera i skończone studia I stopnia.

                • 10 2

              • inż masz po 3,5 roku

                • 6 2

              • Inżyniera robi się po 3,5 roku. Czyli na IV roku studiów. (3)

                Ale doprecyzowujący jest już na V roku gdyż właśnie IV ukończył w czerwcu.

                • 4 2

              • Oooooo. Zaminusował robol, który PG oglądał tylko z pułapu asfaltowanej przez niego drogi (2)

                • 4 3

              • Ale bez tego asfaltu nigdzie nie dojedziesz. (1)

                A kultury osobistej i szacunku do ludzi to na PG nie ucza?

                • 4 2

              • Nie. Tam nie ma godzin wychowawczych. Na szacunek trzeba zasłużyć

                Natomiast lżenie na okrągło z ludzi, którzy chcą studiować, mówienie ze to nie jest potrzebne, że po studiach klepie się bez celu w klawiaturę, ze studia niczego nie uczą, że ludzie nic potem nie umieją upoważnia mnie do reakcji. Bez ludzi chcących zgłębiać wiedzę, a tylko z takimi, którzy uczą się zwykłego rzemiosła mieszkalibyśmy w jaskiniach. A co do asfaltu owszem. Nigdzie nie dojadę bez niego. Ale drogę zaprojektuje inżynier, a technolog po studiach będzie nadzorował produkcję asfaltu z ropy, ekonomista wyliczy koszty... Budowlaniec drogi to ogarnie? O tym już cisza? Matura to nie bzdura, a studia to nie wakacje.

                • 7 0

              • Zatrzymałeś się w realiach słusznie minionego ustroju, p. dyrektorze KFC

                hasło do wujka google'a: "system boloński"

                • 2 2

    • A jak chcesz studiować za granicą (5)

      To przydałoby się zrobić maturę IB no nie?
      A która ze słabych szkół ci taką oferuje?

      • 6 10

      • Dokładnie, tylko te top of the top.

        • 4 5

      • IB nie jest w ogóle potrzebne

        Żeby studiować za granicą.

        • 27 2

      • Żeby studiować za granicą....

        wcale nie potrzebujesz IB, także sorry, argument wyssany z palca, niestety

        • 23 0

      • nie trzeba

        • 8 1

      • Po co męczyć dzieci IB jeśli wystarcza zwykła Polska matura i egzamin językowy? Proszę sprawdzić wymagania szkół zagranicznych!

        • 5 0

    • Następny informatyk. Drugie Bangalore.

      Weź też pod uwagę że nauka to poboczna sprawa w liceum. Wszyscy i tak biorą korki przed maturą. Równie ważne są ziomale ze szkoły. To kształtuje młodego człowieka, w jakim towarzystwie dorasta i jakie czerpie od nich wzorce.

      • 13 3

    • Biedny syn.

      Matka mu układała listę preferencji. Pewnie sam nie miał nic do gadania. To ty jesteś zadowolona, a dzieciak musi by zadowolony na pokaz, bo co innego ma robić.

      • 14 3

    • Częściowo to pirawda (1)

      Ale prawda jest też to, że w " lepszym liceum/technikum" są zdolniejsze dzieci i nauczyciel może ciągnąć w górę program.
      W "gorszym" nauczyciel chcąc nie chcąc dostosuje lekcje do poziomu mocniej zdolnych. Ostatecznie gorzej przygotowując do matury, która jest najistotniejszą.
      Powodzenia dla wszystkich dzieciaków!!!!!

      • 10 2

      • Jak już, to powodzenia komu czemu? Wszystkim dzieciakom.

        • 1 1

    • Moja corka mlodsza bo tak wyszlo z durna reformą

      Porównywanie wyników jest absurdalne i wiem co mówię bo to teraz przeżyłam. Na szczęście córka dostała się do s?kotły pierwszego wyboru. Gdzie chciała.Najwazniejsza jest matura to prawda.

      • 2 1

    • Też jestem za technikum. Dla mnie liceum to nie szkoła, tam nie rozwija się pasji chyba że jest się cyborgiem.

      Pomijając takich co im wiedza jak woda wchodzi.

      • 2 3

    • Zydzi wiele dzieci skrzywdzili

      I ich rodziców to zagląda Polaków

      • 1 1

  • (7)

    A mój syn w ogóle olał licea i wyścig szczurów. Miał 176 punktów i wybrał technikum (nie łączności).

    • 41 8

    • HA (1)

      energetyków???

      • 0 2

      • Nie conradinum

        • 11 1

    • Technikum

      To jest mega dobre Technikum, gratuluję ️

      • 14 1

    • (1)

      Która klasę? Mój syn też dostał się do conradinum.

      • 3 1

      • pierwsza

        pojdzie do pierwszej

        • 1 1

    • Gratuluję wyboru

      Mój syn tam chodzi. Startował w ubiegłym roku. Jest bardzo zadowolony.

      • 3 1

    • Ewa

      I miał rację ,będzie mieć zawód i średnie wykształcenie.Dobry wybór

      • 0 0

  • (3)

    Moja córka miała 105 punktów i dostała się do technikum hotelarskiego

    • 32 2

    • I bardzo ładnie.

      Mierz siły na zamiary

      • 9 1

    • gratulacje

      • 5 1

    • I słusznie, bo w technikach jest pełno miejsc, kto wiedział ze ma słabsze stopnie mógł tam złożyć pierwszy wniosek a nie tam gdzie 65 uczniow a miejsc 14 , 3 licea pielęgniarstwa załatwiły by sprawę !!! Podobno brakuje personelu medycznego a ani 1 liceum pielęgniarstwa, potem tez można studiować

      • 4 1

  • 3 lo gdynia - progi (6)

    Jakie byly progi do 3 lo w gdyni?

    • 11 0

    • Od 180 w górę (2)

      • 4 1

      • A konkretnie? Dziwne ze progi nie sa jawne / widoczne publicznie -> za rok bedzie znowu bedzie CYRK bo ludzie nie wiedza jak

        • 0 0

      • na biolchem od 190, mieli i po 220

        • 0 0

    • 152

      • 1 2

    • Progi 3lo gdynia

      Mój kolega mial 175pkt(bez egzaminów wstępnych) i się dostał na matinf

      • 1 0

    • Mar

      Właśnie jakie

      • 0 0

  • No dobrze. Wyniki z egzaminu (średnie, ogolnopolskie) (31)

    To bylo tak:
    j.polski - 60%
    matematyka - 57%
    j.angielski - 67%
    j.niemiecki - 50%

    Myślę, że mozna w miarę bezpiecznie przyjać, że średnia w tym wypadku równa się medianie i że rozklad wyników zbliżony jest do normalnego.

    I teraz tak, jaki % rocznika powinien iść do szkoły średniej? Wg. mnie nie potrzebujemy wiecej niż 33%. To samo w sobie mowi, że wszyscy z wynikami poniżej 67% out - to minimum 66 punktow z egzaminu. Dalej, przyjmujac, że srednie oceny z polskiego i matematyki na swiadectwie również odzwierciedlaja rozklad normalny, przy szesciostopniowej skali mówimy o minimum piatkach - 34 punkty, a dwie szóstki, z wfu, przyrody czy innej plastyki chyba dalo radę przez te 8 lat wyrwać? Kolejne 36 punktów.

    To razem daje próg minimum do jakiejkolwiek szkoły średniej na poziomie 136 punktów. Z jakąś tam poprawką na udokumentowane uzdolnienia kierunkowe dla techników, SMSów itp.

    Można bylo podbić sobie wynik choćby wolontariatem (3 pkty). Tym samym uprasza sie osoby o wyniku poniżej 139 punktów o niezglaszanie zażaleń. Gdyby to ode mnie zależało odcinałbym na progu 75% z egzaminów (z możliwością poprawiania).

    • 25 32

    • . (1)

      Ja nie liczyłabym punktów za czerwony pasek i wolontariat i brałabym punkty z egzaminów i wybranych przedmiotów, tak jak to jest na rekrutacji na studia. ️

      • 13 1

      • No luz, ja też.

        Jednakowoż mowa o perspektywie w jakiej tutejsza dyskusja sie toczy - 50% absolwentów podstawówek w ogóle nie powinno iść do szkoly maturalnej.

        Albo zaczniemy wyznaczać obiektywne standardy i progi, albo caly ten system nie ma absolutnie żadnego sensu.

        • 7 1

    • Wolontariat (4)

      Śmieszą mnie wpisy dotyczące podbijania punktów za wolontariat. Szczególnie rok temu, podczas lock down....bądźmy szczerzy ile dzieci szczerze uczciwie zdobywa punkty za wolontariat? Wg mnie to nie powinno rzutować na ilości punktów. Oceny też nie, bo szkola szkole nie jest równa. Decydować powinny tylko i wyłącznie wyniki egzaminów.

      • 11 3

      • Wolontariat (2)

        Razem z córką wypracowałyśmy po 30 godzin na wolontariacie, pomagając pakować pomoc dla Ukrainy. Uczciwie.

        • 6 4

        • Tu nie chodzi o uczciwość pracy. (1)

          Bardzo dobrze, że twoja córka pomagała Ukraińcom. Tylko pytanie - czy pomagałby, gdyby nie dostała za to 3 pkt do rekrutacji? Śmiem twierdzić, że 99% 8-klasistów poszło na te wolontariaty tylko dlatego, że dostali punkty. Co w ogóle jest zaprzeczeniem bezinteresownej idei wolontariatu. Więc to nie były żadne wolontariaty, tylko praca za konkretne wynagrodzenie.

          • 7 2

          • No ale nie zmieniajmy tematu.

            Postulowany był problem z tym żeby odbyć wolontariat, a nie sens samego wolontariatu. Wolontariat można było odbyć, to tylko kwestia zaangażowania się w sprawę. A jeśli już rozmawiamy filozoficznie: czy fakt, że dzieciak wykonał jakąś pracę za "opłatę" ma znaczenie dla tego komu ta praca pomogła? Czy wszystkie organizacje charytatywne są świętsze od papieża i nikt nigdy nie dorabia się na takich działaniach? Mógłbym podać co najmniej jeden przykład znanej osoby, która z tego dobrze żyje, ale czy to znaczy, że jej praca nie ma żadnej wartości?

            • 1 0

      • Punkty za wolontariat można było zdobywać już od IV klasy, więc nie próbuj wmawiać, że przez pandemię nie można było tego zrobić....

        • 2 0

    • 160 pkt nie wystarczyło (12)

      Jeden z problemów tej rekrutacji polega na tym, że ograniczono ilość szkół do 5. Mój syn wybrał szkoly kierując się progami z ubiegłego roku. Wystarczyłoby mu punktów do każdej z wybranych szkół, ale progi urosły tak, że nie dostał się do żadnej szkoły mając na egzaminie 100% z angielskiego , 92% z matematyki i 70% z polskiego. Do tego świadectwo z paskiem. Jedyne czego nie miał to punkty za osiągnięcia sportowe i artystyczne i to nie dlatego, że nie ma takich zdolności. Po prostu spędził ponad pół poprzedniego roku szkolnego w szpitalu z powodu wykrytej nieuleczalnej choroby. Przegrał w punktacji z dzieckiem , które w 4 klasie szkoły podstawowej raz w życiu wystartowało w zawodach jeździeckich. Niech ktoś mi powie czy to uczciwe? Dzieci powinny mieć możliwość wpisywania dowolnej ilości szkół bez kombinowania. Czy dyrekcjom szkol naprawdę obojętny jest los dzieci , które miały wyniki dużo ponad średnią na egzaminach? Oceny w szkołach są często naciągane, ale egzamin pokazuje faktyczną wiedzę. Wiedząc , że dzieci będzie więcej, dlaczego szkoły nie przyjmą po kilku uczniów więcej do każdej klasy? Dramat

      • 6 3

      • Jeszcze... (4)

        4 lata temu można było wybrać tylko 3 szkoły, więc nie płacz

        • 3 2

        • (3)

          4 lata temu nie było problemów z dostepnoscią miejsc, więc nie p*.

          • 1 2

          • (2)

            Malutki to lepiej ty nie p*
            Trzy lata temu był podwójny rocznik ( nie półtora rocznika jak teraz) i dlatego wprowadzono wybór 5 szkół. I ciesz się, że tak zostało. A przed tą kumulacją roczników z 2019 nie było to najzwyczajniej potrzebne.

            • 3 2

            • (1)

              Nie było potrzebne, bo w 2019 nie było problemu z dostępnością miejsc - dziecko ze 120pkt dostawało się tam, gdzie teraz trzeba było 160.

              • 1 4

              • Faktycznie nie było...

                Jeden cały rocznik kończący gimnazjum i drugi kończący 8-klasową podstawówkę...
                Zorientowany jesteś niesamowicie...

                • 0 0

      • zrób odwołanie, z tymi ocenami dostanie się do szkoly. Nie dołuj go tylko składaj od 1 sierpnia odwołanie. (6)

        • 2 1

        • Odwołanie od czego? (5)

          Próg np. 165, a dziecko ma 160? Od czego chcesz się odwoływać? Od swoich zbyt małych punktów?
          Trzeba robić druga rekrutację co i tak nie daje żadnej gwarancji, gdyż przyjęte będą dzieci tylko w wypadku, gdy ktoś zrezygnuje z danej klasy. A kto, zwłaszcza w takiej sytuacji jak jest, będzie rezygnował z dobrych szkół? To będą pojedyncze sztuki. Reszta będzie dopychana gdzieś na siłę po najgorszych liceach z dziwnymi profilami lub technikach i zawodówkach. I trzeba to przyjąć gdyż istnieje obowiązek szkolny.

          • 3 0

          • Kazdy kto dostal sie do kilku dobrych szkół (4)

            • 0 2

            • Co Ty bredzisz? (3)

              Każdy zostaje zakwalifikowany tylko do jednej szkoły i to bez możliwości zmiany bo np. mu się gust zmienił. Jesteś przyjęty i basta. Nie masz prawa zmiany na inną nawet jeżeli masz punkty wystarczające. Tylko w rekrutacji uzupełniającej ale wtedy ktoś z tej innej szkoł musialby zrezygnowac. W rekrutacji sierpniowej może się trafić max kilkadziesiąt sytuacji że komuś się uda dostać do dobrej szkoły. Reszta to będzie bagno. Tak to jest jak rodzice i dzieci nie znają zasad. Chyba że tylko trolujesz i nie jesteś ani dzieckiem ani rodzicem tegorocznego osmioklasisty

              • 3 0

              • A dzieci moga tu pisać? (2)

                Nie, nie jestem dzieckiem, ani rodzicem ósmoklasisty, jestem natomiast żywo zainteresowany tematem.

                Jeżeli jest tak jak mówisz (przyznaję, moge sie mylić), to tym bardziej nie ma wymówki dla tych ze slabszym wynikiem, zdecydowanie przestrzelili w swych wyborach.

                • 1 1

              • Nooo dzieci mogą pisać i tu i tam czasem... (1)

                Uczą się literek już w zerówce. Ta trójmiasto.pl nie ma komunikatu o tym żeby potwierdzić pełnoleniość, kompa większość w domu ma.... A skoro się czymś interesujesz to warto zgłębić temat a potem dyskutować

                • 1 1

              • Natomiast jak sie zabiera glos w wątku

                to warto zrozumieć o czym on jest. Podpowiem, że nie o zakamarkach systemu rekrutacji.

                • 0 2

    • piekny wywod, tylko nie uwzglednia braku 2tys miejsc.

      wystarczylo policzyc na nabor pomorze. oscienne gminy czesciowo nie maja szkol srednich w ogole. w ten sposob prog liceum przesunal sie do 150. 1,5 x wiecej dzieciakow a miejsc niewiele wiecej niz rok wczesniej. do tego chlopy srednio 10pkt mniej na polskim bo egzamin z d.. pod dziewczynki pisany. z liceów w tym miescie zrobili zakony żeńskie. nie od dzis wiadomo tez o lepszych ocenach dziewczynek.. i wcale nie za naukę, a za bycie fajnym dla nauczycieli

      • 4 6

    • (1)

      No tak, ale np. w naszej szkole ( w Sopocie) pani z matmy stawia wszystkim 2, nawet wybitnie uzdolnionemu matematycznie chłopakowi postawiła 3 na koniec 7 klasy. Co robić w przyszłym roku szkolnym? Pisać o kontrolę z kuratorium bo dyrekcja ma nas w głębokim poważaniu? W takiej sytuacji nie będzie punktów za ocenę z matmy na świadectwie.

      • 6 1

      • Pisz

        albo zmień szkołę.

        • 1 1

    • (6)

      Żadna szkoła nie ma w przedmiotach, które się liczą plastyki i przyrody. Zazwyczaj są to przedmioty rozszerzane w danej klasie, jak fizyka czy historia, a z nich już tak łatwo nie da się wyrwać 6.

      • 1 0

      • No i ok (5)

        Progi do klas o profilu ogólnym sa znacznie niższe niż do profilowanych. Dlaczego ktoś bez 5 z matmy i fizyki wybiera sie do matfizu?

        Raz jeszcze, ten komentarz nie dotyczy na wprost sytuacji z progami, ta się jeszcze dziesięć razy obróci zanim zapadną ostateczne rozstrzygnięcia. A jedynie tego, że 67% absolwentów podstawówek nie powinno iść do szkoły średniej, a już na pewno nie do liceum (skoro już maturę każdy musi mieć). Progi są jedynie pochodną obniżania poziomu egzaminów - ponieważ egzamin był łatwy, to niedostatecznie zróżnicował te dzieciaki, skutkiem czego z kolei, zupelnie nieproporcjonalnego znaczenia nabrały sprawy oboczne. A te sprawy oboczne były do ogarnięcia, z wolontariatem na czele.

        Wy się drodzy Państwo pienicie na trend cywilizacyjny.

        • 1 1

        • W jakich szkołach masz jeszcze profile ogólne??? (4)

          W zasadzie każda klasa teraz jest profilowana

          • 3 0

          • A tak teraz to się (3)

            humanistyczny nazywa. Jeden pies.

            • 1 1

            • Kłamiesz (2)

              Humanistyczny był zawsze i to był konkretny profil z np. rozszerzonym polskim i historią. Profil ogólny to był taki, gdzie każdy przedmiot był uczony podstawowo, bez rozszerzeń. Teraz w Gdańsku nie znam szkoły z czymś takim. Każda klasa jest jakoś profilowana. Np. w IV LO jest klasa pod patronatem lotników z Pruszcza i masz rozszerzone geografię i angol, a pod patronatem policji masz historię, polski i angol. Nie ma już klas ogólnych jak kiedyś. Swego czasu były matfiz, biolchem, human i ogólny. Teraz jest inaczej.

              • 1 0

              • Chlopaku, dziewczyno, ochłoń. (1)

                Zawsze klasy ogólne miały jakos tam poszerzoną ofertę przedmiotow "humanistycznych". Nie w tym jednakowoż rzecz - jest calkiem sporo klas, w ktorych progi były niższe niz do tych najbardziej obleganych. Rzeklbym, że powoli wyłania się obraz pozwalajacy stwierdzić, że 160 punktów stykało, żeby gdzieś sie dostać. Co, wracajac do poczatku watku, daje jakie takie pojęcie o zróżnicowaniu grupy - SD wydaje się wynosić ok. 10, przy średniej na poziomie 160 (co zapewne obarczone jest błędem wynikajacym z silniejszej reprezentacji tych "dobrych" szkół w podawanych danych).

                • 1 0

              • To z kolei pozwala powiedzieć, że:

                - rywalizacja o 85% miejsc toczyła się pomiedzy uczniami z wynikiem pomiedzy 150 a 170 punktów (ci z lepszym wynikiem byli poza konkurencją) - to bardzo ciasny przedział, przy takim rozkladzie wyników zmieniłbym dystrybucje punktacji.
                - ci z wynikiem poniżej 150 kiedyś trafiliby do zawodówki (z szansa na odbicie w kierunku matury), teraz nie wiem, zdaje się, że system ma to w tyle
                - egzaminy były o wiele za łatwe, nie zróżnicowały dostatecznie uczniów i stąd ścisk
                - w mojej opinii za duża jest też waga czynników innych niż egzamin. O ile dostrzegam potrzebę jakiegoś docenienia pracy przez cała szkołę podstawową, to już nadawanie temu wagi tożsamej z wynikiem obiektywnego kryterium jakim jest egzamin jest zwyczajnie niesprawiedliwe wobec zdolnych.
                - zupelnie pomijane są tu progi i liczba miejsc w szkołach niepaństwowych, a te stanowią niemały kawałek rynku, i powinny być zestawiane razem z innymi. Tak na wejsciu jak i na wyjściu - to pozwoliloby na kontrolę jakości procesów weryfikacji, rekrutacji i nauczania.

                • 2 0

    • Mar

      Wreszcie żetelna ocena sytuacji

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

I Ogólnopolska Konferencja Ginekologii, Położnictwa i Chorób Piersi MEDFEM

konferencja

Festiwal Dobrego Porodu VI

15 zł
warsztaty, spotkanie, konferencja, targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Ptaki drapieżne to:

 

Najczęściej czytane