• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekrutacja 2022/2023. "Progi z kosmosu i jak w Harvardzie", wielu uczniów nie dostało się

Wioleta Stolarska
22 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły. Do 1 sierpnia 2022 r. kurator oświaty będzie publikować udostępnione przez dyrektorów placówek wolne miejsca. 29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły. Do 1 sierpnia 2022 r. kurator oświaty będzie publikować udostępnione przez dyrektorów placówek wolne miejsca.

- To są żarty, progi jak na Harvard, ograniczenie liczby miejsc, bo magistrat zapomniał, że ma 1,5 rocznika. W tym roku są kosmicznie wysokie. Do dobrych szkół dostali się tylko wybitni i tylko oni mają szansę na naukę - komentują wyniki pierwszego etapu rekrutacji do szkół średnich na rok 2022/2023 czytelnicy. Wielu uczniów przekonuje, że mimo dobrego wyniku, dostali się do szkoły piątego wyboru lub żadnej. 1.08.22 w systemie rekrutacyjnym pojawi się informacja, w których szkołach są jeszcze wolne miejsca.



Rekrutacja 2022/2023. Listy zakwalifikowanych uczniów i progi punktowe



Czy powinny powstawać nowe szkoły średnie?

Kolejne reformy edukacji spowodowały, że w tym roku w rekrutacji do szkół średnich bierze udział aż 1,5 rocznika. I choć placówki przygotowały dodatkowe oddziały i miejsca, zainteresowanie jest ogromne, a wielu uczniów obawia się, że plany dostania się do wybranej szkoły są po prostu nieosiągalne.

W czwartek, 21.07, po godz. 14:00 szkoły ponadpodstawowe opublikowały listy zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych uczniów. W wielu placówkach pojawiły się one w postaci list wywieszonych w budynku lub jako informacja na koncie kandydata w systemie rekrutacyjnym nabór-pomorze.edu.com.

- Bardzo czekaliśmy na te informacje, stres niesamowity, bo wiemy, że chętnych jest więcej niż miejsc. Okazało się, że syn dostał się do wybranych trzech szkół, w sumie nawet takich, na które nie do końca liczyliśmy - pisze nasza czytelniczka Dorota.
- Córka miała ponad 150 punktów i nie dostała się do żadnej z wybranych szkół. To dziwne, bo taki wynik jest raczej dobry. Szkoda, że system rekrutacji nie pokazuje progów punktowych w placówkach. Wiedzielibyśmy, gdzie próbować w kolejnym etapie - dodaje inna czytelniczka.
- Bajzel jakich mało. Takie wystrzelone progi, system nieprzygotowany na tyle uczniów, na koncie na stronie Nabór Pomorze nie można podejrzeć wniosku i gdzie się złożyło papiery, żadnej informacji o progach szkół. Błędny komunikat, który nie jest poprawiony, tylko adnotacja w aktualnościach. 164 punkty, nie wybieraliśmy samych najlepszych szkół, pięć liceów, po kilka klas w każdym, i tak na razie nigdzie - pisze nasz czytelnik.

Rekrutacja 2022/2023. Czy zabraknie miejsc w szkołach średnich dla uczniów?



Punkty nie tylko za naukę, ale i "osiągnięcia"



Rodzice i uczniowie przyznają, że rekrutacja w tym roku jest trudna. O tym, czy dziecko dostanie się do wybranej szkoły ponadpodstawowej, decyduje liczba zgromadzonych przez nie punktów. Absolwent szkoły podstawowej może zebrać aż 200 punktów. Za trzy egzaminy można dostać w sumie 100 punktów.

Pozostałe 100 punktów to suma punktów za: wybrane oceny ze świadectwa, za średnią ocen powyżej 4,75 i bardzo dobre zachowanie, za działanie w wolontariacie i za szczególne osiągnięcia. Łącznie za udział w konkursach i turniejach można otrzymać maksymalną liczbę 18 punktów. Z kolei 3 punkty otrzymują osoby angażujące się w działania wolontariatu szkolnego.

Jednak nie wszystkie konkursy czy mistrzostwa są brane pod uwagę.

- Za mistrzostwa w unihokeju albo biegach powinno się dostawać punkty do klasy sportowej, a nie wszystkich możliwych. I właśnie jest tak, że do mat-fizu dostanie się sportowiec czy "wolontariusz", a ktoś kto miał 20 proc. więcej z egzaminów z matmy nie - ocenia nasz czytelnik.
- Moja córka nie brała udziału w żadnych konkursach, bo - jak stwierdziła - szkoda na to czasu. Egzaminy napisała na 93 proc. i miała dobre oceny z przedmiotów branych do rekrutacji, świadectwo z paskiem i wolontariat. Zebrała 174 punkty. Dostała się tam, gdzie chciała, ale patrząc na progi w liceach, to do dobrego LO bez konkursów kuratoryjnych i super wyniku z egzaminu nie byłoby szans się dostać. To, że tak trudno o miejsce, to pokłosie tego, że w 2014 r. poszło do szkoły podstawowej 1,5 rocznika (2007 i część 2008). Te dzieciaki będą miały ciągle pod górkę. Za cztery lata będzie powtórka z rozrywki. Matura i rekrutacja na studia - pisze inny czytelnik.
Rekrutacja uzupełniająca 2022/23. Dziś listy zakwalifikowanych Rekrutacja uzupełniająca 2022/23. Dziś listy zakwalifikowanych

Rekrutacja uzupełniająca 2022/2023. Będą wolne miejsca w szkołach?



Teraz absolwenci, którzy dostali się do szkół średnich, wybierają, w których placówkach chcą kontynuować naukę. Do 28.07.2022 r. do godz. 15:00 mają czas na potwierdzanie woli podjęcia nauki.

29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły.

Do 1 sierpnia 2022 r. kurator oświaty będzie publikować udostępnione przez dyrektorów placówek wolne miejsca. Niestety po pierwszym etapie rekrutacji już widać, że wielu uczniów nie dostało się do żadnej z wybranych szkół.

Takie osoby od 2 sierpnia 2022 r. do 5 sierpnia 2022 r. będą mogły składać wnioski do wybranych szkół ponadpodstawowych w ramach rekrutacji uzupełniającej.

16 sierpnia 2022 r. szkoły ponownie poinformują o listach zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych uczniów, a ostateczna lista kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych zostanie opublikowana 23 sierpnia 2022 r.

Progi punktowe w rekrutacji do szkół średnich 2022/2023



Progi punktowe w kolejnych szkołach będą aktualizowane, ponieważ nie wszystkie placówki udostępniają te informacje. Niektóre szkoły wywiesiły listy w budynku, inne informują tylko kandydatów za pośrednictwem systemu rekrutacyjnego nabór-pomorze.edu.com. Dziękujemy też naszym czytelnikom, za przesyłanie informacji o poszczególnych progach w szkołach.

Ranking szkół średnich Trójmiasto.pl. Najlepsze licea i technika 2022



GDAŃSK



I Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1a humanistyczna - 165,9 pkt.
1b Akademicka matematyczno-fizyczna - 170,15 pkt.
1c Politechniczna matematyczno-fizyczna - 169 pkt.
1d Ekonomiczna matematyczno-geograficzna - 168,8 pkt.
1e Medyczna biologiczno-chemiczna - 169,7 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1 politechniczna (mat.) - 175,7 pkt.
1 politechniczna (fiz.) - 173,65 pkt.
1 humanistyczna - 166,3 pkt.
1 medyczna - 172,9 pkt.
1 przyrodnicza - 171,8 pkt.
1 menedżerska - 173,4 pkt.
1 biznesowa - 167 pkt.

III Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A1 - geogr-mat - 176.95 pkt.
1A2 - inf-mat - 173.6 pkt.
1B - biol-chem - 175.72 pkt.
1C - hist-pol-ang - 165.55 pkt.
1D - mat-fiz - 170.9 pkt.
1PreIB - pol - 179.16 pkt.

IV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Gdańsku:
1A Straży Granicznej (biol-chem) - 115,65 pkt.
1B Policyjna (hist-pol) - 104,2 pkt.
1C Wojskowa (geo-ang) - 101,35 pkt.
1D Mediacyjno-prawna (wos-pol) - 129,1 pkt.
1E Mistrzostwa Sportowego (biol-ang) - w oddziałach sportowych podstawą przyjęcia jest liczba pkt. uzyskanych za próbę sprawności fizycznej.
1F Celno-administracyjna (wos-pol) - 107,2 pkt.
1G Językowa (ang-ros) - 99,5 pkt.
1H Ratownictwa Medycznego (biol-chem) - 122,1 pkt.
1I Medialna (wos-pol) - 116,2 pkt.

V Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A - medyczna - 180,15 pkt.
1B - politechniczna - 178,00 pkt.
1C - politechniczno-językowa - 176,4 pkt.
1D-biol. - dwujęzyczna biomedyczna - 181,44 pkt.
1D-geo. - dwujęzyczna biznesowa - 178,65 pkt.

VI Liceum Ogólnokształcące - 146,30-90,25 pkt.

VII Liceum Ogólnokształcące - 156,50-150,70 pkt.

VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A_gr.1 - lingwistyczny z j. angielskim i francuskim - 169.5 pkt.
1A_gr.2 - lingwistyczny z j. angielskim i niemieckim - 167.5 pkt.
1B - matematyczno-geograficzny - 171.2 pkt.
1C - biologiczno-chemiczny - 168.6 pkt.
1D - matematyczno-fizyczny - 169.0 pkt.
1E - matematyczno-informatyczny - 169.15 pkt.

IX Liceum Ogólnokształcące - 165,70-158,75 pkt.

X Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1a politechniczny - 165,87 pkt.
1b biomedyczny - 165,36 pkt.
1c biznesowy drugi język obcy: j. hiszpański - 165,02 pkt.
1d lingwistyczno-prawny - 160,40 pkt.
1e humanistyczny - 162,64 pkt.
1f biznesowy drugi język obcy: j. niemiecki - 161,50 pkt.

XIV Liceum Ogólnokształcące - 154,10-139,55 pkt.

XV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdańsku:
0h Klasa wstępna do klasy dwujęzycznej z j. hisz - 153,13 pkt.
1a Politechniczna - 158,75 pkt.
1b Humanistyczna z edukacją filmową - 155,65 pkt.
1c Medialna - 153,2 pkt.
1d Geograficzno-matematyczna z turystyką reg. - 160,65 pkt.
1e Europejska - 157,05 pkt.
1f Biologiczno-chemiczna z zaj. laboratoryjnymi - 157,9 pkt.

XIX Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A ekonomiczna - 168,3 pkt.
1Bmuz. artystyczna gr.muzyczna - 158,25 pkt.
1Bplast. artystyczna gr.plastyczna - 169,5 pkt.
1C społeczno-prawna - 164 pkt.
1D biomedyczna - 165,9 pkt.
1E matematyczno-biologiczna - 167,2 pkt.

XX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdańsku:

1A medyczna dwujęzyczna - 166,2 pkt.
1B autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 170,69 pkt.
1B-nieobliczalna autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna" - 171,46 pkt.
1C-mat-biol interdyscyplinarna dwujęzyczna - 171,5 pkt.
1C-mat-chem interdyscyplinarna dwujęzyczna - 165,56 pkt.
1D dwujęzyczna matematyczno-geograficzna - 168,89 pkt.
1E autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 167,7 pkt.
1E-nieobliczalna autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna" - 166,94 pkt.
1F humanistyczna autorska - 163,7 pkt.

XXI Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Sportowymi - 114,65 pkt.; wynik egzaminu sportowego kwalifikował do szkoły

XXIII Liceum Ogólnokształcące - 125,00-52,60 pkt.

XXIV Liceum Ogólnokształcące - 158,00-157,50 pkt.

Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące im. Pawła Adamowicza:
1A matematyka i fizyka - 161 pkt.
1B biologia i chemia - 167 pkt.
1C historia i język polski - 160 pkt.
1D matematyka i geografia - 160 pkt.
1E matematyka i informatyka - 164 pkt.

Zespół Szkół Łączności w Gdańsku - Technikum nr 4:
1abc - Technik informatyk - 156.50 pkt.
1d - Technik programista - 167.85 pkt.
1e - Technik automatyk - 155.00 pkt.
1f - Technik elektronik - 153.40 pkt.
1g - Technik robotyk - 157.20 pkt.
1hi - Technik teleinformatyk - 143.10 pkt.

Technikum nr 2 - 138,00-55,65 pkt.

Technikum nr 3 - 99,95-59,10 pkt.

Technikum nr 5 - 131,00-56,20 pkt.

Technikum nr 7 - 94,30-83,10 pkt.

Technikum nr 8 - 119,05-83,60 pkt.

Technikum nr 9 - 106,10-46,90 pkt.

Technikum nr 11 - 112,30-100,90 pkt.

Technikum nr 12 - 85,30-56,60 pkt.

Technikum nr 13 - 154,80-112,90 pkt.

Technikum nr 14 - 122,80-71,40 pkt.

Technikum nr 16 - 120,90-30,35 pkt.

Technikum nr 18 - 131,30-59,75 pkt.

SOPOT



II Liceum Ogólnokształcące w Sopocie:
1A(ang) humanistyczno-społeczna - 171,95 pkt.
1A(geo) humanistyczno-społeczna - 166,95 pkt.
1B(fiz) matematyczna - 175,7 pkt.
1B(geo) matematyczna - 178,85 pkt.
1C biologiczno-chemiczna - 172,45 pkt.
1D humanistyczno-filmowo-teatralna - 164,55 pkt.

GDYNIA



I Akademickie Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1a matematyczno-fizyczyczno-informatyczna 155,10 pkt.
1b biologiczno-chemiczno-matematyczna z j. angielskim 162,60 pkt.
1c polonistyczno-historyczno-angielska 154,00 pkt.
1d matematyczno-informatyczno-angielska 158,05 pkt.
1e matematyczno-geograficzno-angielska 158,95 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
0W wstępna z językiem francuskim - 161,15 pkt.
1C matematyczno-fizyczna - 168,05 pkt.
1A dyplomatyczna - 163,15 pkt.
1D matematyczno-geograficzna - 169,3 pkt.
1B prawnicza - 167,25 pkt.
1E biologiczno-chemiczna - 172,1 pkt.
1I matematyczno-informatyczna - 165,65 pkt.

III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
humanistyczna 176,50 pkt.
humanistyczna dwujęzyczna 192,95 pkt.
matematyczno-fizyczna 192,65 pkt.
matematyczno-informatyczna 191,55 pkt.
matematyczno-geograficzana 179,70 pkt.
matematyczno-geograficzna dwujęzyczna 197,45 pkt.
matematyczno-polonistyczna 197,00 pkt.
biologiczno-chemiczna 193,55 pkt.

V Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A1 matematyczno-geograficzna - 141,75 pkt.
1A2 matematyczno-informatyczna - 139,55 pkt.
1B humanistyczna - 139,1 pkt.
1C biologiczno-chemiczna (ratownicza) - 134,45 pkt.
1D policyjna - 132,2 pkt.

VI Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A_f mat-fiz-ang (ang-fra) - 174.35 pkt.
1A_n mat-fiz-ang (ang-niem) - 175.4 pkt.
1B_h mat-geogr-ang (ang-hisz) - 174.4 pkt.
1B_n mat-geogr-ang (ang-niem) - 172.35 pkt.
1C fiz-inf-mat (ang-niem) - 171.95 pkt.
1D_h hist-pol-wos (ang-hisz) - 167.75 pkt.
1D_h_m pol-mat-wos (ang-hisz) - 171.85 pkt.
1D_n hist-pol-wos (ang-niem) - 164.9 pkt.
1D_n_m pol-mat-wos (ang-niem) - 169.9 pkt.
1E_f biol-chem (ang-fra) - 175.65 pkt.
1E_n biol-chem (ang-niem) - 177 pkt.

VII Sportowe Liceum Ogólnokształcące:
geograficzno-angielsko-matematyczna (angielski i niemiecki) 93,85 pkt.
historyczno-angielsko-polonistyczna (angielski i niemiecki) 115,50 pkt.

IX Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A humanistyczna (kierunki prawne i dziennikarskie) - 157,55 pkt.
1B biologiczno-chemiczna (kierunki biomedyczne) - 164,05 pkt.
1C matematyczno-fizyczna (kierunki politechniczne) - 160,10 pkt.
1D matematyczno-geograficzna (kierunki ekonomiczne) - 160,40 pkt.
1E humanistyczna (kierunki teatralne i filmowe) - 156,95 pkt.
1F matematyczno-geograficzna - 157,20 pkt.

X Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A politechniczna matematyczno-fizyczno-informatyczna - 169,25 pkt.
1B biologiczno-chemiczna - 170,15 pkt.
1C humanistyczna - 167,4 pkt.
1D matematyczno-geograficzna - 170,4 pkt.

XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
lingwistyczno-humanistyczna 158,00 pkt.
dwujęzyczna 155,85 pkt.
humanistyczna 155,40 pkt.
politechniczna 162,55 pkt.
biomedyczna 158,55 pkt.
lingwistyczno-ekonomiczna 159,15 pkt.
przyrodnicza 156,25 pkt.

XVII Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
matematyczno-geograficzna (angielski, francuski i niemiecki) 159,50 pkt.
biologiczno-chemiczna (angielski, francuski i niemiecki) 160,75 pkt.
matematyczno-informatyczna (angielski, francuski i niemiecki) 161,80 pkt.
humanistyczna (angielski, francuski i niemiecki) 152,85 pkt.

Technikum Chłodnicze w Gdyni (zakres punktów uczniów najniższy i najwyższy wynik):
technik elektronik - 111,3 - 167,05 pkt.
technik chłodnictwa i klimatyzacji - 105,4 - 152,5 pkt.
technik elektryk - 111,5 - 169,9 pkt.
technik mechatronik - 140,3 - 174,1 pkt.
technik informatyk - 137,3 - 169,05 pkt.
Technik programista - 154,1 - 175,35 pkt.

Technikum Budowlane (CKZiU nr 2):
Technik robót wykończeniowych w budownictwie 78,90 pkt.

Technikum Budowy Okrętów (CKZiU nr 1):
technik eksploatacji portów i terminali 93,40 pkt.
technik budowy jednostek pływających 71,05 pkt.
technik mechanik lotniczy 62,90 pkt.

Technikum ekonomiczne z oddziałami dwujęzycznymi:
technik ekonomista (dwujezyczna) 95,70 pkt.
technik rachunkowości (angielski i niemiecki) 98,20 pkt.
technik reklamy (angielski i niemiecki) 136,70 pkt.
technik grafiki i poligrafii (angielski i rosyjski) 140,85 pkt.
technik ekonomista (angielski i niemiecki) 124,15 pkt.
technik rachunkowości (angielski i niemiecki) 88.30 pkt.

Technikum gastronomiczne (ZSH-G Gdynia):
technik żywienia i usług gastronomicznych 90,05 pkt.

Technikum hotelarskie (ZSH-G Gdynia):
technik hotelarstwa 105,25 pkt.
technik organizacji turystyki 128,15 pkt.

Technikum Transportowe (ZSE-T Gdynia):
technik logistyk (angielski i niemiecki) 128,60 pkt.
technik spedytor (angielski i niemiecki) 122,50 pkt.
technik architektury krajobrazu (angielski i rosyjski) 115,30 pkt.
technik urządzeń systemów energii odnawialnej (angielski i rosyjski) 139,95 pkt.
technik transportu kolejowego (angielski i niemiecki) 96,80 pkt.
technik automatyk sterowania ruchem kolejowym (angielski i niemiecki) 101,40 pkt.

Technikum mechaniczne (CKZiU nr 1):
technik pojazdów samochodowych 65,40 pkt.
technik mechanik 70,20 pkt.

Technikum nr 3 w Gdyni:
technik usług fryzjerskich (angielski i niemiecki) 67,55 pkt.
technik przemysłu mody (angielski i niemiecki) 92,85 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 1 (CKZiU nr 1)
mechanik pojazdów samochodowych - 79,45 pkt.
blacharz samochodowy - 53,35 pkt.
elektromechanik pojazdów - 71,35 pkt.
kierowca mechanik - 69,30 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 2 (CKZiU nr 2)
wielozawodowa z niemieckim 43,60 pkt.
wielozawodowa z angielskim 83,75 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 3 (CKZiU nr 1)
elektryk 70.45 pkt.
monter kadłubów jednostek pływających 45,60 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 5 (ZSH-G Gdynia)
kucharz 55,70 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 6 (CKZiU nr 2)
sprzedawca 24,35 pkt.
fryzjer 53,70 pkt.

Miejsca

Opinie (622) 10 zablokowanych

  • Kto jest głupszy, ten co głupio mówi czy ten co go powtarza. "Progi z kosmosu i jak w Harvardzie" to stwierdzenie kogoś bardzo mało rozsądnego i na dodatek penie nie wiedzącego co to Harvard. Ale jak można na podstawie tak głupiego stwierdzenia napisać artykuł. Dziennikarstwa chyba się uczyli na Harvardzie.

    • 0 1

  • nie powiedziałaby, że dostali sie wybitni... dzieci, które miały dużo zainteresowań i uczestniczyły w konkursach (4)

    zostały oszukane bo to nie ten konkurs, który się liczy do punktacji, nawet świadectwo z czerwonym paskiem nie pomogło... a dawanie pierwszeństwa osobom, których rodzice nie chcieli się pobrać lub niepełnosprawnym to nie jest kryterium do naboru do szkoły... niepełnosprawnym powinno się pomóc odzyskać sprawność a to że ktoś nie miał ochoty wziąć ślubu to prywatna sprawa

    • 14 16

    • Niepełnosprawności??

      Informuję, że ani dzieci niepełnosprawne ani te z niepełnych rodzin NIE maja pierwszeństwa. Decyduje ilość punktów.
      Dopiero w przypadku, gdy jest ona taka sama a o to ostatnie miejsce ubiega się osoba z dodatkowymi trudnościami jak np. zdrowotne to dopiero wtedy ta okoliczność jest decydująca. Podobnie jak NIE mają pierwszeństwa dzieci z Ukrainy. Aby brać udział w kwalifikacji one musiały zdać egzaminy. także z języka polskiego. Jeśli zdały na przyzwoitym poziomie i mają szansę na LO w Polsce to znaczy, że są to jednostki wybitne.

      • 1 0

    • ? (1)

      Chyba pomyliłeś/aś z rekrutacją do przedszkoli ;)

      • 6 2

      • Zzzz

        Jest czarno na białym, kto ma pierwszeństwo, samotne rodzicielstwo, niepełnosprawni i wielodzietni. I tak, właśnie do szkół srednich

        • 1 1

    • Zzz

      Albo z rodziny wielodzietnej...

      • 0 0

  • Coś jest nie tak. (6)

    Moja 2szla teraz do liceum. Jedno 2007 drugie 2008. Starsza nie dostała się nigdzie. Młodsze, syn, miał świadectwo z paskiem i dobry wynik z egzaminów. Łącznie 135pkt. Rozstrzelił tak szkoły że wg zeszłorocznych i 2lata temu wyników dostał by się do przynajmniej jednego z tych liceów lub w ostateczności do technikum. W tym roku gdyby nie TEB nie dostał by się nigdzie. A jak biegałam w piątek po szkołach z nimi to na listach przyjętych w większości nazwiska ukraiński brzmiące.... Wniosek z tej eskapady mam jeden. Ukraińscy uchodźcy zajęli miejsca szkołach a naszym dziecia zostaną zawodówki...

    • 12 24

    • Jeżeli miał łącznie 135 punktów, to szkoła oszukała, dając uczniowi wysokie oceny, które nie znalazły odzwierciedlenia na egzaminie.

      • 3 1

    • 135

      135 to słaby wynik. Najwyżej na technikum i to jeszcze słabe.

      • 10 0

    • Pasek, dobry egzamin i 135 pkt? Mało prawdopodobne. (1)

      Większość nazwisk ukraińskich? Podaj jakie to szkoły to zaraz to wszyscy zweryfikują. To jest niemożliwe i zwyczajna nieprawda po prostu

      Ta wypowiedz kompletnie nie trzyma się kupy. Ma na celu jątrzenie

      • 20 1

      • Dokladnie

        Znam ukraińskie dzieci które się nie dostały. Natomiast widziałam kilka list i owszem są obcokrajowcy ale to są jednostki

        • 8 1

    • Bzdura

      135pkt to nie jest dobry wynik.
      Przeciętny i to bardzo.
      Gdzie ta podstawówka, że za takie mierne wyniki dają świadectwo z paskiem?
      I nie szczuj na Ukraińców!
      W kilku szkołach sprawdzałam listy i było po kilka nazwisk na 6-7 klas!

      • 13 3

    • no chyba nie... również oglądałam listy niestety dzieci z Ukrainy szans nie miały

      • 10 2

  • A ja powiem ze jest tak jak powinno być, tak miały rocznik 80 i wcześniejsze (45)

    Do bardzo dobrych klas idą bardzo dobrzy uczniowie. Liceum nie jest dla każdego, warto to zrozumieć. Lepiej mieć tytuł technika czy być po szkole zawodowej i mieć dobry zawód. Fachowcy są teraz w cenie jak na zachodzie.

    • 171 32

    • No super, chłopaki mają wybór (6)

      A co z dziewczynami?
      Same profile hotelarskie, fryzjerskie, kosmetyczne i pewnie jakaś technologia żywności.
      Niby wszystko jest dla wszystkich, ale w zawodówce rzeczywistość wygląda inaczej.
      Fachowcem od czego ma być dziewczyna? Po tym wszystkim jest tylko biedopraca i tyranie fizyczne całe życie.

      • 22 12

      • Po pierwsze taki to już jest los technikum, że ma być szkołą techniczną a nie humanistyczną.
        Po drugie, dziewczyny też są dobre z technicznych przedmiotów.
        Po trzecie, są też klasy fotograficzne, graficzne, jest technik weterynarii, technik architektury krajobrazu albo wnętrze, trzeba tylko dobrze poznać dostępną ofertę szkół.

        • 0 0

      • Ponoć jest równouprawnienie. (1)

        Na YT jest fajny filmik jak laska wymienia opony w wulkanizacji. I co w tym złego? Nic. Chcecie kobiety równości to ją macie.

        • 0 1

        • Sam se wymieniaj te opony.

          • 0 0

      • chłopaki mają przekichane właśnie, bo żyją krócej, wkuwają rok dłużej. Pracują do smierci.. co w tym fajnego?

        • 5 1

      • (1)

        A to dziewczyna nie może iść na mechanika, elektryka czy programistę? Z tego co wiem to nie blokują dziewczynom dostępu do takich zawodów, tak samo jak chłopakom do profilu fryzjerskiego czy hotelarskiego.

        • 18 1

        • Siostra skonczyla mechanike. Wyszla na tym lepiej niz ja z "czyms dla dziewczyn"

          • 8 1

    • powinno to wyglądać tak (8)

      zawodowa -> technikum -> polibuda lub podobne
      technikum -> polibuda lub podobne
      liceum -> uniwerek

      • 7 7

      • Większość absolwentów polibudy nie przetrwałaby I roku biotechnologii (7)

        • 3 6

        • Przecież na PG jest biotechnologia. O co chodzi?

          • 0 0

        • szach - mat (4)

          a co ze studentami i absolwentami biotechnologii na polibudzie? :D

          • 8 2

          • Nawet się nie spocą (3)

            • 0 2

            • Nie spoca sie bo odpadna po pierwszej sesji

              • 1 0

            • Na spawalnictwie, ETI, budowie maszyn? Wątpię. Każdy ma swoje specjalności

              Sądzę że studenci PG mogliby nie udźwignąć np. historii na UG. Nie o to chodzi że to trudne ale 5 lat historii to dla mnie nuda. Jest to fajna dziedzina ale wybiórczo. Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma

              • 4 0

            • bystre bestie

              • 1 1

        • I co z tego?

          Tylko że teraz mgr biotechnologii pracy szuka wszędzie, najczęściej jako przedstawiciel handlowy lub zwiewa za granicę...

          • 5 2

    • Późniejsze roczniki też tak miały ;) pisałem egzamin z matematyki i polskiego, żeby dostać się do LO, dostałem dwie 4ki i ledwo wszedłem, inaczej musiałbym iść do gorszego

      • 0 0

    • Technikum

      Na ten moment technikum oferuje to samo co liceum tylko z dodatkowym tytułem. Jeżeli nie interesuje nas medycyna czy humanistyka to nie warto się nawet pchać do liceum.

      • 2 1

    • Paradoks polega na tym że "dobre klasy" są w dobrych technikach i szkołach zawodowych. (5)

      Fachowcy są w cenie i u nas i na zachodzie, ale najwyższe progi są w ogólniakach, które dają szanse tylko zdać maturę; p

      • 21 4

      • to widać na PG (4)

        jak idziesz po technikum na zbliżony kierunek, to dla ciebie tak naprawdę kontynuacja nauki i uzupełnienie wiadomości. Po ogólniaku nawet najlepszym jak ktoś nie siedzi w temacie np ze względu na hobby/ dorabianie u papy w firmie mają problemy z zaliczaniem przedmiotów zawodowych. Przychodzili goście, którzy w życiu lutownicy nie trzymali albo nie widzieli na oczy oscyloskopu lub multimetru...

        • 33 3

        • Ja co prawda lutownicę i w podstawówce trzymalem, ale tych po technikach (3)

          za uszy z matmy wyciągałem bo oni rachunku różniczkowego często na oczy nie widzieli.

          • 12 6

          • I co teraz ta różniczka rozwiązujesz? (2)

            Przy lutowaniu?

            • 16 3

            • (1)

              lutować to idzie technik, a jak trafisz do R&D to jak najbardziej będziesz różniczkował czasem

              • 3 1

              • Głupoty piszesz. Różniczkowanie jest banalne, w r&D za ciebie robi to komputer. W r&d to chyba na praktykach byłeś i mowie to jako osoba zarządzająca takim działem... co więcej o zgrozo po technikum... No i studiach tez oczywiście.

                • 1 2

    • Porównanie VLo z XVLo (1)

      Hahahahaha wychodzi na to ze prestiżowa piątka ma niższe progi od średniej pietnastki

      • 7 5

      • Co ty bredzisz?

        V LO klasa politechniczna 178
        XV LO klasa politechniczna 158
        Jeżeli takich mamy uczniów i takich rodziców to mi ich nie żal

        • 1 0

    • Kacperek (8)

      Proszę pani miałem średnia 5,20. Z egzaminów 85% z matematyki i polskiego a 100% z angielskiego. Miałem 160 pkt i nie dostałem się do technikum na kierunek programisty.

      • 18 3

      • Trzeba było składac również do energetyka na Zielonym Trójkącie

        Tam też jest profil programisty, a progi o wiele niższe. Ale jak ambicje wielkie i tylko łączności wchodziło w grę to teraz masz biedę. Niestety byli lepsi kandydaci. W energetyku Ty byłbyś tym lepszym

        • 0 0

      • (1)

        Jestem programistą od 15 lat. Rozwiązałem sobie tegoroczny test z matematyki z ciekawości - bo córkę niedługo to czeka. Był banalny. Jeśli nie dostałeś z niego 100%, to byłbyś słabym programistą.

        Ale, żeby nie było. To jest piękno tego zawodu - spróbować może każdy. Powiem więcej - spotkałem wiele ludzi którzy byli świetnymi programistami a nie kończyli żadnego IT na studiach. Studia na kierunku IT (nawet na polibudzie) czy technikum - raczej nie są gwarancją niczego, wręcz przeciwnie, jest dużo przedmiotów z d*py, prowadzonych przez jakiś odrealnionych leśnych dziadków.

        • 22 14

        • jeśli jako programista musiałeś rozwiązać test ósmoklasisty i chwalisz się tym w interneci, to psycholog nie pomoże...

          • 6 4

      • 85% z matematyki dla informatyka, to mało...

        • 3 0

      • 85% to nie tak duzo. Rozumiala bym pretensje przy 92-95% ale 85...

        • 5 0

      • Pamiętaj, że najważniejszy jest język angielski

        Ewentualnie jakiś dodatkowy.
        Skup się na matematyce, fizyce.
        A za 4 lata zdasz dobrze maturę i albo pójdziesz na studia informatyczne, albo tak się skoksisz sam w programowaniu, że zaczniesz pracować lub założysz własną działalność i wyjdziesz na tym lepiej niż rówieśnicy

        • 15 1

      • Chłopaku, idź do jakiejś szkoły gdzie zdasz maturę

        Żeby być programistą możesz uczyć się sam, w necie jest mnóstwo dostępnej wiedzy. Wiem, to wymaga więcej czasu i zapału, dyscypliny, ale na rynku pracy szuka się tych, którzy potrafią coś zrobić, a nie tylko jakiś papier. Fajnie jest dochodzić do czegoś samemu, są książki, poradniki, tutoriale na YouTube, jest sporo osób, które dzielą się wiedzą za darmo. Walić tą klasę programistyczna. Poradzisz sobie sam. Powodzenia!

        • 23 3

      • pokora

        Widać, byli lepsi od Ciebie.

        • 14 14

    • a co daje dobre liceum ogólnokształcące? (6)

      znajomość literatury? znajomość historii? znajomość matematyki?
      Po LO bez studiów nie masz nic, tylko maturę
      Technikum i zawodówka daje zawód wyuczony, za to po technikum możesz kontynuować naukę dalej
      chociaż żaden świstek czy to mgr czy inż. nie daje gwarancji godnych zarobków

      • 30 2

      • Dobre liceum daje rozwój osobisty, dodatkowy czas na wybór zawodu (4)

        i szeroko otwarte drzwi na wiele dobrych uczelni.
        Sam kończyłem kiedyś technikum budowlane i wielkie g*wno z tego było. Zawodu (budownictwa) dopiero nauczyłem się na politechnice.
        Wmawianie dzieciom, że w technikum nauczą się zawodu jest wielkim niedopowiedzeniem i wzajemnym pocieszaniem.
        Jak chcesz być dobrym specjalistą to w 95% jest możliwe po ukończeniu co najmiej przyzwoitej uczelni wyższej.

        Po technikum (w dużym uproszczeniu) możesz malować komuś paznokcie albo jeździć tirem. Wiem dobrze, że tacy też są bardzo potrzebni a nawet niezbędni.
        Trzeba pamiętać, że jesteśmy różni. Nie wszyscy muszą skończyć dobre liceum, nie wszyscy muszą mieć maturę, nie wszyscy muszą skończyć "jakieś studia".
        ps. "jakieś studia" są g*wno warte.

        • 28 7

        • prawda jest taka (1)

          ze studia to sie moze przydaja w pierwszej pracy. Pozniej to juz malo kogo interesuje gdzie studiowales. Znacznie wazniejsze jest doswiadczenie.

          • 16 1

          • Ale doświadczenie nabywasz w pracy. W tej pierwszej również

            Potwierdzasz że w niej studia się przydają. Potem dzięki doświadczeniu masz następna pracę itd. Potwierdzasz zatem, że wszystko zaczyna się od studiów. Kółko się domknęło

            • 0 1

        • Liceum I rozwoj osobisty hahaha. No jesli rozwijasz sie zgodnie z oczekiwaniami wszystkich wokol to tak ale jak tylko sprobojesz rozwijac sie ciutke inaczej to juz przepadles. Nauczyciel ci tego nie podaruje.

          • 5 3

        • Ty najwyraznie nie nauczyłeś sie niczego do tej pory i musisz to potwierdzac głupota w pisem

          W Technikum dzbanku maja praktyki co ty wtedy robiłes?

          • 1 12

      • NIC komoletnie poza ogromna liczba bezsensownie straconego czasu

        • 1 1

    • Ja

      Tyle że łatwiej dostać się do liceum niz do technikum

      • 0 3

    • Dobra szkoła to nie tylko liceum. Kiedyś dobre technika tez były oblegane

      Dobre technikum czy szkoła zawodowa gdy wymaga od uczniów zrobi z nich fachowców przy dołożeniu praktyki.

      • 19 2

    • Dzieci i ich rodzice muszą w końcu zrozumieć, że nie każdy nadaje się do dobrej szkoły.

      • 32 5

  • Od kiedy można się dostać do 3 szkół?! Bzdura! (5)

    System wrzuca dzieciaka do 1 - któreś wypada z wyników. A nie do 3! Babsko klamie

    • 33 3

    • Różne powiaty (1)

      Może złożył podania w różnych powiatach i wtedy to jest możliwe.

      • 2 0

      • Np w Gdańsku i Gdyni, dziecko mgło się dostać do 3LO w Gdańsku i do 3LO w Gdyni. TO jest możłiwe.

        • 1 0

    • (1)

      Mój syn miał tyle pkt że załapał się pkt do 3 ale rzeczywiście system przypisuje do 1. Mankament nie można podejrzeć wniosku ale miałam kopię.

      • 4 4

      • Nie załapał się do 3

        Tylko w 3 miał wystarczająca ilość punktów i mógłby się załapać.
        Słyszałem o mamie, ktorej córka dostała się do jakiejs tam szkoły ale okazało się że dostałaby się i do innej, z niższego wyboru. I stwierdziła że córka tam też się dostała (obie szkoły w Gdańsku) i wybiera jednak tamtą szkołę bo tak od początku wolała. I nie pomagają tłumaczenia że to nie jest możliwe. Tzn. jest tylko w drugiej rekrutacji gdy ktoś tamtą klasę opuści i nie będzie innych kandydatów z większą ilością punktów. I taka mamusia będzie się awanturowac bo ona tak chce. Jak można nie znać zasad rekrutacji gdy ma się dziecko w 8 klasie????

        • 2 1

    • Jak składasz w różnych powiatach wnioski to możesz dostać się do 3 szkół.

      • 1 1

  • to jest chory system (24)

    kazdy powinien miec rowne szanse w nauce a panstwo robi wszystko aby dzieci tego pozbawic, kiedys kazdy zdawal gdzie chcial i tylko nieliczni sie nie dostawali a teraz z czapy punkty i progi punktowe z kosmosu, szkoda dzieciakow

    • 84 158

    • Poziom szkolnictwa (1)

      Mi się wydaje, że "system" powinien darzyć do tego zebybszkoly były na w miarę równym poziomie. Żeby nie było podziału na najlepsze i najgorsze. Tylko, żeby nauczyciele byli na tyle wyszkoleni żeby poziom był wysoki wszędzie. Ale musiałoby się też zmienić podejście do ucznia bo teraz to może nauczycielowi nasr*ć na głowę i zero konsekwencji. Jak patrzę na obecną młodzież to wydaje mi się, że nikt ich nie uczy elementarnych zasad. Do tego pensje nauczycieli powinny być na tyle satysfakcjonujące żeby im się chciało rozwijać.

      • 2 12

      • Różnice zawsze będą, tego nie da się uniknąć.

        • 0 0

    • Ioio (1)

      To jest koszmar żeby dobrych uczniów skreślać i pchać do szkół branżowych. Nikt o tym nie mówi ale w niektórych miastach porobili po cichu klasy dla uczniów z Ukrainy a dla naszych dzieci nie ma miejsc. W niektórych szkołach są możliwości zrobienia klas zdublowanych ,ale ministerstwo przelało obowiązek na starostwo. Starości potrafią powiedzieć " rodzice powinni myśleć wcześniej". A kto 6 Latków na siłę pchał do szkoły. Zrobili z dzieci króliki doświadczalne i doprowadzają do tego że zostaną bez dobrej szkoły. Szok. Po prostu szok. Gdzie jest teraz stanowisko Ministerstwa Zdrowia?

      • 0 2

      • Ministerstwo Zdrowia?

        Hmmm... A co do szkolnictwa ma Ministerstwo Zdrowia?

        • 1 0

    • przecież szkoła nie ustala progów

      • 3 0

    • (1)

      Bzdura, startowałem do technikum pod koniec lat 80-tych i pisałem egzamin wstępny, na jedno miejsce przypadało kilku chętnych.

      • 4 0

      • Wtedy pisało się tzw.egzaminy wstępne i każda szkoła robiła swoje pytania z polaka i matmy. Pamiętam to jak dziś. Dostalam się wtedy do 8 LO

        • 0 0

    • Xdgxsf (1)

      Czemu każdy, większość się nawet do najprostszych robót fizycznych nie nadaje, nawet po przejedzeniu kupy kasy na bezwartościowych studiach typu humanistyczne, socjologie, psychologie, zarządzanie polem namiotowym i spuścizną krzyżową dalej się do niczego nie nadają, jedyne rozwiązanie to likwidacja darmowej edukacji ponad podstawową, żeby hołota przestała przejadać pieniądze na masową produkcję nieudaczników na koszt podatnika

      • 11 4

      • Wg danych GUS ze wszystkich bezrobotnych wyższe wykształcenie ma 14%

        Czyli 86% z wykształceniem średnim lub podstawowym też są nieudacznikami

        • 3 0

    • Tylko widzisz, nikt potem nie sprawi że praca wymagająca pewnych zdolności stanie się prostsza. Owszem możesz wysłać wszystkich na studia obniżając progi, ale jak potem sprawisz, że oni sobie poradzą z problemami jakie stoją przed kimś kto wykonuje wymagającą intelektualnie pracę?

      • 6 0

    • Nie każdy urodziłeś się w Afryce w biednej rodzinie bez przyszłości albo w Indiach (5)

      Masz pecha nie będziesz miał takich samych szans jak Biały człowiek z bogatej i dobrze wykształconej rodziny.
      Chyba logiczne? Żadnego diversity i inclusion tak nachalnie promowanego teraz przez korpo.
      Chce się uczyć i pracować w biurze z ludźmi z tej samej rasy co ja, tego samego kręgu kulturowego czytaj biała Europa.
      Ludzi o podobnej kulturze. I nikt nie będzie mi narzucał prace z osobami które są poniżej poziomu inteligencji niż mój.
      Jak ty chcesz porównywać kogoś kto jest z prawdziwej klasy średniej gdzie rodzice są dobrze wykształceni ojciec i matka z dużego miasta Kraków czy Warszawa z kimś z klasy robotniczej z Kaszub albo zad*pia na Mazurach. Życie nie jest sprawiedliwe i na tym polega dorosłość żeby samemu sobie z tym radzić. A nie krzyczeć i szukać sztucznych parytetów.

      • 10 24

      • (2)

        Zgadzam się z pierwsza częścią Twojej wypowiedzi, dlatego plusik. Ale właśnie państwo powinno wyrównywać te nierówności, żeby szanse były na ile się da równe, coś jak punkty za pochodzenie.

        • 4 12

        • Co do tzw. państwa.

          Wszystko do czego miesza się państwo prędzej czy później okazuje się być niewypałem.

          • 5 0

        • Wydaje mi się, że w Polsce każde dziecko ma szanse by się uczyć i osiągnąć dobre wyniki bez korepetycji, czy innych dodatkowych wydatków. Sama nie miałam nigdy korków, uczyłam się głównie sama i udało mi się dostać do wybranego LO i potem na studia. Takie punkty za pochodzenie istnieją w US dla obywateli afroamerykańskich i w wielu przypadkach to bardziej szkodzi niż pomaga. Wystarczy poczytać prace naukowe o tym, jak rozdawnictwo i ułatwianie życia wpływa na ludzi w kolejnych pokoleniach.

          • 20 2

      • Był już taki jeden, co podobnie uważał. Taki malarz z Austrii, co za przypadek.

        • 8 4

      • Nastolatek, fan Konfederacji pełną gębą. Dorośnij synku.

        • 13 12

    • Nie ma czegoś takiego jak równe szanse w nauce.

      Jeden jest zdolny od urodzenia, drugi nie jest zbyt inteligentny. Nie ma sensu robić równego startu w takiej sytuacji. Ani dla mądrzejszego, a ni dla głupszego nie będzie to korzystne.

      • 12 0

    • (2)

      Jakie równe? Szanse są równe w podstawówce. Każdy idzie do tej szkoły. Do szkoły średniej i o róznym poziomie idą osoby, które sa ambitne i mądre. Jak masz słaby wynik idziesz do zawodówki albo do innej szkoły o niższym poziomie. NIgdy nie było tak, że wszyscy byli równi. Świat nie może funkcjonować na zasadzie każdy równy! ludzi, co z wami.... szkoła średnia to najlepszy i najwyższy czas aby rozdzilić tych wszystkich "rówmnych"

      • 93 7

      • co ty piszesz, ambitne i mądre xd (1)

        ci którzy mają dużo punktów cechują się w większości podatnością na ciśnienie jakie wywierane jest na nich przez rodziców. człowiek inteligentny nawet bez skończonej dobrej szkoły poradzi sobie w życiu o wiele lepiej niż taki kujonek "wszechstronnie uzdolniony".

        • 20 15

        • Wystarczy spojrzeć na polityków. Nie ma znaczenia "olej w głowie", a mecenas w rodzinie i umiejętność trzymania palca... Tak, takie miernoty potrafią wysoko zajść...

          • 12 1

    • to są d**ile

      Dawniej to zdawałem egzamin z języka polskiego i matematyki, żeby dostać się do...... wybranego technikum. Dzisiaj większość na matmie by poległa. Nie może być miejsca dla d**ili, a takich kształcimy i wmawiamy im, że są wyjątkowi...

      • 18 4

    • Egzaminy to selekcja pozytywna (1)

      Każdy egzamin jest weryfikacja wiedzy i umiejętności. Jakby wszystkich mieli przyjąć to po co egzaminy.

      • 20 4

      • po 1 semestrze by odpadli.

        • 6 1

    • Szanse są równe. Każdy ma takie same prawo i możliwość uzyskania dobrego wyniku na maturze. Zależy to tylko od niego.

      • 34 2

  • Moja Opinia (7)

    Witam w Mojej Opinii ci którzy chcą iść na studia np na medycynę tak jak kiedyś szła moja mama siła rzeczy musza iść do Liceum a nie technikum czy zawodówki które w tym wypadku nic nie dają. A wracając do technikum czy zawodówki to powinno się zrobić kampanie jakie korzyści z nauki tam płyną. ale nie kosztem Liceum jak mam wrażenie dzi*kę się teraz tylko liceum powinno się zostawić w spokoju i dać aby ci którzy chcą chodzić na studia mogli spokojnie tam sobie iść. A ci którzy chcą iść do Technikum lub Zawodówki ale maja wątpliwości to powinni się dowiedzieć jakie korzyści płyną z pójścia tam. I ostatni temat nie zgadzam się z segregowaniem uczniów ci którzy sa wybitni powinni chodzić do liceum a nie ci słabi a ja się pytań dlaczego nie? Gdzie oni maja odbywać obowiązkowa naukę? i dlaczego oni maja buc oddzielani od rówieśników?. Jasne ze każdy powinien mierzyć siły na zamiary i np uczeń z niepełnosprawnościami nie powinien iść no do 3 Lo w Gdyni gdzie jest mega poziom i się tam dołować. ale np do słabszego poziomem liceum może iść i być tam dobrym uczniem i akceptowanym uczniem ale nie można go pozbawia. Możliwości uczenia wcale każdy ma prawo do godnej nauki w szkołach dostosowanych do jego potrzeb. a co do progów punktowych to się nie wypowiadam gratulując tym którzy się dostali i jednocześnie mając nadzieje ze ci którzy chcą i maja jakaś szanse dostać się do swoich wymarzonych szkół ze im siebie uda.

    • 16 11

    • (1)

      Po pierwsze - ukończenie liceum nie daje pewności dostania się na studia. Po ukończeniu liceum nie ma się żadnej wiedzy praktycznej. Lepiej pójść do technikum i potem na studia - jeśli chodzi o przedmioty ścisłe. Bardzo to pomaga w laboratoriach. Sama po czasie drugi raz nie poszłabym do najlepszego liceum. Niszczenie psychiki ucznia. Z poziomem nie ma to nic wspólnego...

      • 0 1

      • Nie, lepiej pójść do liceum.

        Jeśli chodzi o studia liceum daje więcej możliwości. Po liceum można pójść na więcej kierunków, u mnie na anglistyce byli ludzie po profilu ogólnym, mat-fizie, rozszerzonych, dwujęzycznych i wykładowych. Z mojej dwujęzycznej ludzie pokończyli anglistyki,, medycynę, ekonomię, oceanografię i parę innych fajnych kierunków. Po liceum nie ma wyuczonego zawodu, ale łatwiej dostać się na studia. A ja nie żałuję czasu spędzonego w najlepszym LO w Trójmieście, warto było.

        • 0 0

    • (1)

      Przecież w technikum również piszesz mature i przerabiasz te same zagadnienia. Na studiach o tym samem profilu co technikum masz wiedzę której absolwenci liceum nie posiadają. Liceum tylko w przypadku kierunków nie technicznych i nie więcej

      • 1 1

      • Matriał w technikum jest okrojony.

        Ludzie z techników mają mniej matmy, fizy, języków i słabiej zdają maturę.

        • 0 1

    • Bałagan jest przez to że wybiera sie po kilka szkól.Kiedyś wybierano 1 i na dodatek był egzamin (1)

      • 0 1

      • Tak, był wybór jednej szkoły, i jak się ktoś nie dostał to kaplica.

        • 0 0

    • Syn lekarki czy p.dohtor

      a język polski i interpunkcja nieopanowania. Gdzieś ty się uczył? Albo - wagarował?

      • 2 1

  • Progi będą udostępnione w systemie rekrutacji, jak wszyscy uczniowie złożą świadectwa w wybranych szkołach i zadeklarują swoją wole nauki w wybranej szkole. Najpóżniej w poniedziałek będzie można sprawdzać.

    • 0 0

  • Za rok będzie to samo (4)

    Po druga połowa 2008 będzie uderzać razem z 2009. Już się boje.

    • 44 2

    • (2)

      A niby dlaczego, sześciolatki nie idą do podstawówki.

      • 1 3

      • (1)

        Ale akurat kiedy do I klasy podstawówki szedł rocznik 2007 dołożono mu połowę rocznika 2008 (dzieci urodzone w miesiącach I-VI.2008). W następnym roku szła reszta 2008 i cały rocznik 2009 jako 6-latki już obowiązkowo...
        I stąd taka kumulacja w tym i w przyszłym roku...

        • 20 1

        • Żadna kumulacja.

          • 0 0

    • Za rok bedzie gorzej

      Za rok będzie jeszcze gorzej, bo w 7 klasach jest wiecej uczniow.

      • 2 1

  • To, że w tym roku jest 1,5 rocznika, to są efekty reformy poprzedniej, PO władzy, które zmusiły 6-latki do zbyt wczesnego pójścia do szkoły.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

Festiwal Dobrego Porodu VI

15 zł
warsztaty, spotkanie, konferencja, targi

Trójmiejski Dzień Zielonych Budynków

123 zł
konferencja

Piknik "Rodzina, Zdrowie, Nauka = Merito"

w plenerze, warsztaty, kiermasz, zajęcia rekreacyjne

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Jakie zwierzęta są związane z ekosystemem jeziora?

 

Najczęściej czytane