• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekrutacja 2022/2023. "Progi z kosmosu i jak w Harvardzie", wielu uczniów nie dostało się

Wioleta Stolarska
22 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły. Do 1 sierpnia 2022 r. kurator oświaty będzie publikować udostępnione przez dyrektorów placówek wolne miejsca. 29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły. Do 1 sierpnia 2022 r. kurator oświaty będzie publikować udostępnione przez dyrektorów placówek wolne miejsca.

- To są żarty, progi jak na Harvard, ograniczenie liczby miejsc, bo magistrat zapomniał, że ma 1,5 rocznika. W tym roku są kosmicznie wysokie. Do dobrych szkół dostali się tylko wybitni i tylko oni mają szansę na naukę - komentują wyniki pierwszego etapu rekrutacji do szkół średnich na rok 2022/2023 czytelnicy. Wielu uczniów przekonuje, że mimo dobrego wyniku, dostali się do szkoły piątego wyboru lub żadnej. 1.08.22 w systemie rekrutacyjnym pojawi się informacja, w których szkołach są jeszcze wolne miejsca.



Rekrutacja 2022/2023. Listy zakwalifikowanych uczniów i progi punktowe



Czy powinny powstawać nowe szkoły średnie?

Kolejne reformy edukacji spowodowały, że w tym roku w rekrutacji do szkół średnich bierze udział aż 1,5 rocznika. I choć placówki przygotowały dodatkowe oddziały i miejsca, zainteresowanie jest ogromne, a wielu uczniów obawia się, że plany dostania się do wybranej szkoły są po prostu nieosiągalne.

W czwartek, 21.07, po godz. 14:00 szkoły ponadpodstawowe opublikowały listy zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych uczniów. W wielu placówkach pojawiły się one w postaci list wywieszonych w budynku lub jako informacja na koncie kandydata w systemie rekrutacyjnym nabór-pomorze.edu.com.

- Bardzo czekaliśmy na te informacje, stres niesamowity, bo wiemy, że chętnych jest więcej niż miejsc. Okazało się, że syn dostał się do wybranych trzech szkół, w sumie nawet takich, na które nie do końca liczyliśmy - pisze nasza czytelniczka Dorota.
- Córka miała ponad 150 punktów i nie dostała się do żadnej z wybranych szkół. To dziwne, bo taki wynik jest raczej dobry. Szkoda, że system rekrutacji nie pokazuje progów punktowych w placówkach. Wiedzielibyśmy, gdzie próbować w kolejnym etapie - dodaje inna czytelniczka.
- Bajzel jakich mało. Takie wystrzelone progi, system nieprzygotowany na tyle uczniów, na koncie na stronie Nabór Pomorze nie można podejrzeć wniosku i gdzie się złożyło papiery, żadnej informacji o progach szkół. Błędny komunikat, który nie jest poprawiony, tylko adnotacja w aktualnościach. 164 punkty, nie wybieraliśmy samych najlepszych szkół, pięć liceów, po kilka klas w każdym, i tak na razie nigdzie - pisze nasz czytelnik.

Rekrutacja 2022/2023. Czy zabraknie miejsc w szkołach średnich dla uczniów?



Punkty nie tylko za naukę, ale i "osiągnięcia"



Rodzice i uczniowie przyznają, że rekrutacja w tym roku jest trudna. O tym, czy dziecko dostanie się do wybranej szkoły ponadpodstawowej, decyduje liczba zgromadzonych przez nie punktów. Absolwent szkoły podstawowej może zebrać aż 200 punktów. Za trzy egzaminy można dostać w sumie 100 punktów.

Pozostałe 100 punktów to suma punktów za: wybrane oceny ze świadectwa, za średnią ocen powyżej 4,75 i bardzo dobre zachowanie, za działanie w wolontariacie i za szczególne osiągnięcia. Łącznie za udział w konkursach i turniejach można otrzymać maksymalną liczbę 18 punktów. Z kolei 3 punkty otrzymują osoby angażujące się w działania wolontariatu szkolnego.

Jednak nie wszystkie konkursy czy mistrzostwa są brane pod uwagę.

- Za mistrzostwa w unihokeju albo biegach powinno się dostawać punkty do klasy sportowej, a nie wszystkich możliwych. I właśnie jest tak, że do mat-fizu dostanie się sportowiec czy "wolontariusz", a ktoś kto miał 20 proc. więcej z egzaminów z matmy nie - ocenia nasz czytelnik.
- Moja córka nie brała udziału w żadnych konkursach, bo - jak stwierdziła - szkoda na to czasu. Egzaminy napisała na 93 proc. i miała dobre oceny z przedmiotów branych do rekrutacji, świadectwo z paskiem i wolontariat. Zebrała 174 punkty. Dostała się tam, gdzie chciała, ale patrząc na progi w liceach, to do dobrego LO bez konkursów kuratoryjnych i super wyniku z egzaminu nie byłoby szans się dostać. To, że tak trudno o miejsce, to pokłosie tego, że w 2014 r. poszło do szkoły podstawowej 1,5 rocznika (2007 i część 2008). Te dzieciaki będą miały ciągle pod górkę. Za cztery lata będzie powtórka z rozrywki. Matura i rekrutacja na studia - pisze inny czytelnik.
Rekrutacja uzupełniająca 2022/23. Dziś listy zakwalifikowanych Rekrutacja uzupełniająca 2022/23. Dziś listy zakwalifikowanych

Rekrutacja uzupełniająca 2022/2023. Będą wolne miejsca w szkołach?



Teraz absolwenci, którzy dostali się do szkół średnich, wybierają, w których placówkach chcą kontynuować naukę. Do 28.07.2022 r. do godz. 15:00 mają czas na potwierdzanie woli podjęcia nauki.

29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły.

Do 1 sierpnia 2022 r. kurator oświaty będzie publikować udostępnione przez dyrektorów placówek wolne miejsca. Niestety po pierwszym etapie rekrutacji już widać, że wielu uczniów nie dostało się do żadnej z wybranych szkół.

Takie osoby od 2 sierpnia 2022 r. do 5 sierpnia 2022 r. będą mogły składać wnioski do wybranych szkół ponadpodstawowych w ramach rekrutacji uzupełniającej.

16 sierpnia 2022 r. szkoły ponownie poinformują o listach zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych uczniów, a ostateczna lista kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych zostanie opublikowana 23 sierpnia 2022 r.

Progi punktowe w rekrutacji do szkół średnich 2022/2023



Progi punktowe w kolejnych szkołach będą aktualizowane, ponieważ nie wszystkie placówki udostępniają te informacje. Niektóre szkoły wywiesiły listy w budynku, inne informują tylko kandydatów za pośrednictwem systemu rekrutacyjnego nabór-pomorze.edu.com. Dziękujemy też naszym czytelnikom, za przesyłanie informacji o poszczególnych progach w szkołach.

Ranking szkół średnich Trójmiasto.pl. Najlepsze licea i technika 2022



GDAŃSK



I Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1a humanistyczna - 165,9 pkt.
1b Akademicka matematyczno-fizyczna - 170,15 pkt.
1c Politechniczna matematyczno-fizyczna - 169 pkt.
1d Ekonomiczna matematyczno-geograficzna - 168,8 pkt.
1e Medyczna biologiczno-chemiczna - 169,7 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1 politechniczna (mat.) - 175,7 pkt.
1 politechniczna (fiz.) - 173,65 pkt.
1 humanistyczna - 166,3 pkt.
1 medyczna - 172,9 pkt.
1 przyrodnicza - 171,8 pkt.
1 menedżerska - 173,4 pkt.
1 biznesowa - 167 pkt.

III Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A1 - geogr-mat - 176.95 pkt.
1A2 - inf-mat - 173.6 pkt.
1B - biol-chem - 175.72 pkt.
1C - hist-pol-ang - 165.55 pkt.
1D - mat-fiz - 170.9 pkt.
1PreIB - pol - 179.16 pkt.

IV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Gdańsku:
1A Straży Granicznej (biol-chem) - 115,65 pkt.
1B Policyjna (hist-pol) - 104,2 pkt.
1C Wojskowa (geo-ang) - 101,35 pkt.
1D Mediacyjno-prawna (wos-pol) - 129,1 pkt.
1E Mistrzostwa Sportowego (biol-ang) - w oddziałach sportowych podstawą przyjęcia jest liczba pkt. uzyskanych za próbę sprawności fizycznej.
1F Celno-administracyjna (wos-pol) - 107,2 pkt.
1G Językowa (ang-ros) - 99,5 pkt.
1H Ratownictwa Medycznego (biol-chem) - 122,1 pkt.
1I Medialna (wos-pol) - 116,2 pkt.

V Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A - medyczna - 180,15 pkt.
1B - politechniczna - 178,00 pkt.
1C - politechniczno-językowa - 176,4 pkt.
1D-biol. - dwujęzyczna biomedyczna - 181,44 pkt.
1D-geo. - dwujęzyczna biznesowa - 178,65 pkt.

VI Liceum Ogólnokształcące - 146,30-90,25 pkt.

VII Liceum Ogólnokształcące - 156,50-150,70 pkt.

VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A_gr.1 - lingwistyczny z j. angielskim i francuskim - 169.5 pkt.
1A_gr.2 - lingwistyczny z j. angielskim i niemieckim - 167.5 pkt.
1B - matematyczno-geograficzny - 171.2 pkt.
1C - biologiczno-chemiczny - 168.6 pkt.
1D - matematyczno-fizyczny - 169.0 pkt.
1E - matematyczno-informatyczny - 169.15 pkt.

IX Liceum Ogólnokształcące - 165,70-158,75 pkt.

X Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1a politechniczny - 165,87 pkt.
1b biomedyczny - 165,36 pkt.
1c biznesowy drugi język obcy: j. hiszpański - 165,02 pkt.
1d lingwistyczno-prawny - 160,40 pkt.
1e humanistyczny - 162,64 pkt.
1f biznesowy drugi język obcy: j. niemiecki - 161,50 pkt.

XIV Liceum Ogólnokształcące - 154,10-139,55 pkt.

XV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdańsku:
0h Klasa wstępna do klasy dwujęzycznej z j. hisz - 153,13 pkt.
1a Politechniczna - 158,75 pkt.
1b Humanistyczna z edukacją filmową - 155,65 pkt.
1c Medialna - 153,2 pkt.
1d Geograficzno-matematyczna z turystyką reg. - 160,65 pkt.
1e Europejska - 157,05 pkt.
1f Biologiczno-chemiczna z zaj. laboratoryjnymi - 157,9 pkt.

XIX Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A ekonomiczna - 168,3 pkt.
1Bmuz. artystyczna gr.muzyczna - 158,25 pkt.
1Bplast. artystyczna gr.plastyczna - 169,5 pkt.
1C społeczno-prawna - 164 pkt.
1D biomedyczna - 165,9 pkt.
1E matematyczno-biologiczna - 167,2 pkt.

XX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdańsku:

1A medyczna dwujęzyczna - 166,2 pkt.
1B autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 170,69 pkt.
1B-nieobliczalna autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna" - 171,46 pkt.
1C-mat-biol interdyscyplinarna dwujęzyczna - 171,5 pkt.
1C-mat-chem interdyscyplinarna dwujęzyczna - 165,56 pkt.
1D dwujęzyczna matematyczno-geograficzna - 168,89 pkt.
1E autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 167,7 pkt.
1E-nieobliczalna autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna" - 166,94 pkt.
1F humanistyczna autorska - 163,7 pkt.

XXI Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Sportowymi - 114,65 pkt.; wynik egzaminu sportowego kwalifikował do szkoły

XXIII Liceum Ogólnokształcące - 125,00-52,60 pkt.

XXIV Liceum Ogólnokształcące - 158,00-157,50 pkt.

Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące im. Pawła Adamowicza:
1A matematyka i fizyka - 161 pkt.
1B biologia i chemia - 167 pkt.
1C historia i język polski - 160 pkt.
1D matematyka i geografia - 160 pkt.
1E matematyka i informatyka - 164 pkt.

Zespół Szkół Łączności w Gdańsku - Technikum nr 4:
1abc - Technik informatyk - 156.50 pkt.
1d - Technik programista - 167.85 pkt.
1e - Technik automatyk - 155.00 pkt.
1f - Technik elektronik - 153.40 pkt.
1g - Technik robotyk - 157.20 pkt.
1hi - Technik teleinformatyk - 143.10 pkt.

Technikum nr 2 - 138,00-55,65 pkt.

Technikum nr 3 - 99,95-59,10 pkt.

Technikum nr 5 - 131,00-56,20 pkt.

Technikum nr 7 - 94,30-83,10 pkt.

Technikum nr 8 - 119,05-83,60 pkt.

Technikum nr 9 - 106,10-46,90 pkt.

Technikum nr 11 - 112,30-100,90 pkt.

Technikum nr 12 - 85,30-56,60 pkt.

Technikum nr 13 - 154,80-112,90 pkt.

Technikum nr 14 - 122,80-71,40 pkt.

Technikum nr 16 - 120,90-30,35 pkt.

Technikum nr 18 - 131,30-59,75 pkt.

SOPOT



II Liceum Ogólnokształcące w Sopocie:
1A(ang) humanistyczno-społeczna - 171,95 pkt.
1A(geo) humanistyczno-społeczna - 166,95 pkt.
1B(fiz) matematyczna - 175,7 pkt.
1B(geo) matematyczna - 178,85 pkt.
1C biologiczno-chemiczna - 172,45 pkt.
1D humanistyczno-filmowo-teatralna - 164,55 pkt.

GDYNIA



I Akademickie Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1a matematyczno-fizyczyczno-informatyczna 155,10 pkt.
1b biologiczno-chemiczno-matematyczna z j. angielskim 162,60 pkt.
1c polonistyczno-historyczno-angielska 154,00 pkt.
1d matematyczno-informatyczno-angielska 158,05 pkt.
1e matematyczno-geograficzno-angielska 158,95 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
0W wstępna z językiem francuskim - 161,15 pkt.
1C matematyczno-fizyczna - 168,05 pkt.
1A dyplomatyczna - 163,15 pkt.
1D matematyczno-geograficzna - 169,3 pkt.
1B prawnicza - 167,25 pkt.
1E biologiczno-chemiczna - 172,1 pkt.
1I matematyczno-informatyczna - 165,65 pkt.

III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
humanistyczna 176,50 pkt.
humanistyczna dwujęzyczna 192,95 pkt.
matematyczno-fizyczna 192,65 pkt.
matematyczno-informatyczna 191,55 pkt.
matematyczno-geograficzana 179,70 pkt.
matematyczno-geograficzna dwujęzyczna 197,45 pkt.
matematyczno-polonistyczna 197,00 pkt.
biologiczno-chemiczna 193,55 pkt.

V Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A1 matematyczno-geograficzna - 141,75 pkt.
1A2 matematyczno-informatyczna - 139,55 pkt.
1B humanistyczna - 139,1 pkt.
1C biologiczno-chemiczna (ratownicza) - 134,45 pkt.
1D policyjna - 132,2 pkt.

VI Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A_f mat-fiz-ang (ang-fra) - 174.35 pkt.
1A_n mat-fiz-ang (ang-niem) - 175.4 pkt.
1B_h mat-geogr-ang (ang-hisz) - 174.4 pkt.
1B_n mat-geogr-ang (ang-niem) - 172.35 pkt.
1C fiz-inf-mat (ang-niem) - 171.95 pkt.
1D_h hist-pol-wos (ang-hisz) - 167.75 pkt.
1D_h_m pol-mat-wos (ang-hisz) - 171.85 pkt.
1D_n hist-pol-wos (ang-niem) - 164.9 pkt.
1D_n_m pol-mat-wos (ang-niem) - 169.9 pkt.
1E_f biol-chem (ang-fra) - 175.65 pkt.
1E_n biol-chem (ang-niem) - 177 pkt.

VII Sportowe Liceum Ogólnokształcące:
geograficzno-angielsko-matematyczna (angielski i niemiecki) 93,85 pkt.
historyczno-angielsko-polonistyczna (angielski i niemiecki) 115,50 pkt.

IX Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A humanistyczna (kierunki prawne i dziennikarskie) - 157,55 pkt.
1B biologiczno-chemiczna (kierunki biomedyczne) - 164,05 pkt.
1C matematyczno-fizyczna (kierunki politechniczne) - 160,10 pkt.
1D matematyczno-geograficzna (kierunki ekonomiczne) - 160,40 pkt.
1E humanistyczna (kierunki teatralne i filmowe) - 156,95 pkt.
1F matematyczno-geograficzna - 157,20 pkt.

X Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A politechniczna matematyczno-fizyczno-informatyczna - 169,25 pkt.
1B biologiczno-chemiczna - 170,15 pkt.
1C humanistyczna - 167,4 pkt.
1D matematyczno-geograficzna - 170,4 pkt.

XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
lingwistyczno-humanistyczna 158,00 pkt.
dwujęzyczna 155,85 pkt.
humanistyczna 155,40 pkt.
politechniczna 162,55 pkt.
biomedyczna 158,55 pkt.
lingwistyczno-ekonomiczna 159,15 pkt.
przyrodnicza 156,25 pkt.

XVII Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
matematyczno-geograficzna (angielski, francuski i niemiecki) 159,50 pkt.
biologiczno-chemiczna (angielski, francuski i niemiecki) 160,75 pkt.
matematyczno-informatyczna (angielski, francuski i niemiecki) 161,80 pkt.
humanistyczna (angielski, francuski i niemiecki) 152,85 pkt.

Technikum Chłodnicze w Gdyni (zakres punktów uczniów najniższy i najwyższy wynik):
technik elektronik - 111,3 - 167,05 pkt.
technik chłodnictwa i klimatyzacji - 105,4 - 152,5 pkt.
technik elektryk - 111,5 - 169,9 pkt.
technik mechatronik - 140,3 - 174,1 pkt.
technik informatyk - 137,3 - 169,05 pkt.
Technik programista - 154,1 - 175,35 pkt.

Technikum Budowlane (CKZiU nr 2):
Technik robót wykończeniowych w budownictwie 78,90 pkt.

Technikum Budowy Okrętów (CKZiU nr 1):
technik eksploatacji portów i terminali 93,40 pkt.
technik budowy jednostek pływających 71,05 pkt.
technik mechanik lotniczy 62,90 pkt.

Technikum ekonomiczne z oddziałami dwujęzycznymi:
technik ekonomista (dwujezyczna) 95,70 pkt.
technik rachunkowości (angielski i niemiecki) 98,20 pkt.
technik reklamy (angielski i niemiecki) 136,70 pkt.
technik grafiki i poligrafii (angielski i rosyjski) 140,85 pkt.
technik ekonomista (angielski i niemiecki) 124,15 pkt.
technik rachunkowości (angielski i niemiecki) 88.30 pkt.

Technikum gastronomiczne (ZSH-G Gdynia):
technik żywienia i usług gastronomicznych 90,05 pkt.

Technikum hotelarskie (ZSH-G Gdynia):
technik hotelarstwa 105,25 pkt.
technik organizacji turystyki 128,15 pkt.

Technikum Transportowe (ZSE-T Gdynia):
technik logistyk (angielski i niemiecki) 128,60 pkt.
technik spedytor (angielski i niemiecki) 122,50 pkt.
technik architektury krajobrazu (angielski i rosyjski) 115,30 pkt.
technik urządzeń systemów energii odnawialnej (angielski i rosyjski) 139,95 pkt.
technik transportu kolejowego (angielski i niemiecki) 96,80 pkt.
technik automatyk sterowania ruchem kolejowym (angielski i niemiecki) 101,40 pkt.

Technikum mechaniczne (CKZiU nr 1):
technik pojazdów samochodowych 65,40 pkt.
technik mechanik 70,20 pkt.

Technikum nr 3 w Gdyni:
technik usług fryzjerskich (angielski i niemiecki) 67,55 pkt.
technik przemysłu mody (angielski i niemiecki) 92,85 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 1 (CKZiU nr 1)
mechanik pojazdów samochodowych - 79,45 pkt.
blacharz samochodowy - 53,35 pkt.
elektromechanik pojazdów - 71,35 pkt.
kierowca mechanik - 69,30 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 2 (CKZiU nr 2)
wielozawodowa z niemieckim 43,60 pkt.
wielozawodowa z angielskim 83,75 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 3 (CKZiU nr 1)
elektryk 70.45 pkt.
monter kadłubów jednostek pływających 45,60 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 5 (ZSH-G Gdynia)
kucharz 55,70 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 6 (CKZiU nr 2)
sprzedawca 24,35 pkt.
fryzjer 53,70 pkt.

Miejsca

Opinie (622) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • A ja powiem ze jest tak jak powinno być, tak miały rocznik 80 i wcześniejsze (45)

    Do bardzo dobrych klas idą bardzo dobrzy uczniowie. Liceum nie jest dla każdego, warto to zrozumieć. Lepiej mieć tytuł technika czy być po szkole zawodowej i mieć dobry zawód. Fachowcy są teraz w cenie jak na zachodzie.

    • 171 32

    • Paradoks polega na tym że "dobre klasy" są w dobrych technikach i szkołach zawodowych. (5)

      Fachowcy są w cenie i u nas i na zachodzie, ale najwyższe progi są w ogólniakach, które dają szanse tylko zdać maturę; p

      • 21 4

      • to widać na PG (4)

        jak idziesz po technikum na zbliżony kierunek, to dla ciebie tak naprawdę kontynuacja nauki i uzupełnienie wiadomości. Po ogólniaku nawet najlepszym jak ktoś nie siedzi w temacie np ze względu na hobby/ dorabianie u papy w firmie mają problemy z zaliczaniem przedmiotów zawodowych. Przychodzili goście, którzy w życiu lutownicy nie trzymali albo nie widzieli na oczy oscyloskopu lub multimetru...

        • 33 3

        • Ja co prawda lutownicę i w podstawówce trzymalem, ale tych po technikach (3)

          za uszy z matmy wyciągałem bo oni rachunku różniczkowego często na oczy nie widzieli.

          • 12 6

          • I co teraz ta różniczka rozwiązujesz? (2)

            Przy lutowaniu?

            • 16 3

            • (1)

              lutować to idzie technik, a jak trafisz do R&D to jak najbardziej będziesz różniczkował czasem

              • 3 1

              • Głupoty piszesz. Różniczkowanie jest banalne, w r&D za ciebie robi to komputer. W r&d to chyba na praktykach byłeś i mowie to jako osoba zarządzająca takim działem... co więcej o zgrozo po technikum... No i studiach tez oczywiście.

                • 1 2

    • Dzieci i ich rodzice muszą w końcu zrozumieć, że nie każdy nadaje się do dobrej szkoły.

      • 32 5

    • Kacperek (8)

      Proszę pani miałem średnia 5,20. Z egzaminów 85% z matematyki i polskiego a 100% z angielskiego. Miałem 160 pkt i nie dostałem się do technikum na kierunek programisty.

      • 18 3

      • pokora

        Widać, byli lepsi od Ciebie.

        • 14 14

      • Chłopaku, idź do jakiejś szkoły gdzie zdasz maturę

        Żeby być programistą możesz uczyć się sam, w necie jest mnóstwo dostępnej wiedzy. Wiem, to wymaga więcej czasu i zapału, dyscypliny, ale na rynku pracy szuka się tych, którzy potrafią coś zrobić, a nie tylko jakiś papier. Fajnie jest dochodzić do czegoś samemu, są książki, poradniki, tutoriale na YouTube, jest sporo osób, które dzielą się wiedzą za darmo. Walić tą klasę programistyczna. Poradzisz sobie sam. Powodzenia!

        • 23 3

      • (1)

        Jestem programistą od 15 lat. Rozwiązałem sobie tegoroczny test z matematyki z ciekawości - bo córkę niedługo to czeka. Był banalny. Jeśli nie dostałeś z niego 100%, to byłbyś słabym programistą.

        Ale, żeby nie było. To jest piękno tego zawodu - spróbować może każdy. Powiem więcej - spotkałem wiele ludzi którzy byli świetnymi programistami a nie kończyli żadnego IT na studiach. Studia na kierunku IT (nawet na polibudzie) czy technikum - raczej nie są gwarancją niczego, wręcz przeciwnie, jest dużo przedmiotów z d*py, prowadzonych przez jakiś odrealnionych leśnych dziadków.

        • 22 14

        • jeśli jako programista musiałeś rozwiązać test ósmoklasisty i chwalisz się tym w interneci, to psycholog nie pomoże...

          • 6 4

      • Pamiętaj, że najważniejszy jest język angielski

        Ewentualnie jakiś dodatkowy.
        Skup się na matematyce, fizyce.
        A za 4 lata zdasz dobrze maturę i albo pójdziesz na studia informatyczne, albo tak się skoksisz sam w programowaniu, że zaczniesz pracować lub założysz własną działalność i wyjdziesz na tym lepiej niż rówieśnicy

        • 15 1

      • 85% to nie tak duzo. Rozumiala bym pretensje przy 92-95% ale 85...

        • 5 0

      • 85% z matematyki dla informatyka, to mało...

        • 3 0

      • Trzeba było składac również do energetyka na Zielonym Trójkącie

        Tam też jest profil programisty, a progi o wiele niższe. Ale jak ambicje wielkie i tylko łączności wchodziło w grę to teraz masz biedę. Niestety byli lepsi kandydaci. W energetyku Ty byłbyś tym lepszym

        • 0 0

    • Dobra szkoła to nie tylko liceum. Kiedyś dobre technika tez były oblegane

      Dobre technikum czy szkoła zawodowa gdy wymaga od uczniów zrobi z nich fachowców przy dołożeniu praktyki.

      • 19 2

    • No super, chłopaki mają wybór (6)

      A co z dziewczynami?
      Same profile hotelarskie, fryzjerskie, kosmetyczne i pewnie jakaś technologia żywności.
      Niby wszystko jest dla wszystkich, ale w zawodówce rzeczywistość wygląda inaczej.
      Fachowcem od czego ma być dziewczyna? Po tym wszystkim jest tylko biedopraca i tyranie fizyczne całe życie.

      • 22 12

      • (1)

        A to dziewczyna nie może iść na mechanika, elektryka czy programistę? Z tego co wiem to nie blokują dziewczynom dostępu do takich zawodów, tak samo jak chłopakom do profilu fryzjerskiego czy hotelarskiego.

        • 18 1

        • Siostra skonczyla mechanike. Wyszla na tym lepiej niz ja z "czyms dla dziewczyn"

          • 8 1

      • chłopaki mają przekichane właśnie, bo żyją krócej, wkuwają rok dłużej. Pracują do smierci.. co w tym fajnego?

        • 5 1

      • Ponoć jest równouprawnienie. (1)

        Na YT jest fajny filmik jak laska wymienia opony w wulkanizacji. I co w tym złego? Nic. Chcecie kobiety równości to ją macie.

        • 0 1

        • Sam se wymieniaj te opony.

          • 0 0

      • Po pierwsze taki to już jest los technikum, że ma być szkołą techniczną a nie humanistyczną.
        Po drugie, dziewczyny też są dobre z technicznych przedmiotów.
        Po trzecie, są też klasy fotograficzne, graficzne, jest technik weterynarii, technik architektury krajobrazu albo wnętrze, trzeba tylko dobrze poznać dostępną ofertę szkół.

        • 0 0

    • a co daje dobre liceum ogólnokształcące? (6)

      znajomość literatury? znajomość historii? znajomość matematyki?
      Po LO bez studiów nie masz nic, tylko maturę
      Technikum i zawodówka daje zawód wyuczony, za to po technikum możesz kontynuować naukę dalej
      chociaż żaden świstek czy to mgr czy inż. nie daje gwarancji godnych zarobków

      • 30 2

      • Dobre liceum daje rozwój osobisty, dodatkowy czas na wybór zawodu (4)

        i szeroko otwarte drzwi na wiele dobrych uczelni.
        Sam kończyłem kiedyś technikum budowlane i wielkie g*wno z tego było. Zawodu (budownictwa) dopiero nauczyłem się na politechnice.
        Wmawianie dzieciom, że w technikum nauczą się zawodu jest wielkim niedopowiedzeniem i wzajemnym pocieszaniem.
        Jak chcesz być dobrym specjalistą to w 95% jest możliwe po ukończeniu co najmiej przyzwoitej uczelni wyższej.

        Po technikum (w dużym uproszczeniu) możesz malować komuś paznokcie albo jeździć tirem. Wiem dobrze, że tacy też są bardzo potrzebni a nawet niezbędni.
        Trzeba pamiętać, że jesteśmy różni. Nie wszyscy muszą skończyć dobre liceum, nie wszyscy muszą mieć maturę, nie wszyscy muszą skończyć "jakieś studia".
        ps. "jakieś studia" są g*wno warte.

        • 28 7

        • Ty najwyraznie nie nauczyłeś sie niczego do tej pory i musisz to potwierdzac głupota w pisem

          W Technikum dzbanku maja praktyki co ty wtedy robiłes?

          • 1 12

        • prawda jest taka (1)

          ze studia to sie moze przydaja w pierwszej pracy. Pozniej to juz malo kogo interesuje gdzie studiowales. Znacznie wazniejsze jest doswiadczenie.

          • 16 1

          • Ale doświadczenie nabywasz w pracy. W tej pierwszej również

            Potwierdzasz że w niej studia się przydają. Potem dzięki doświadczeniu masz następna pracę itd. Potwierdzasz zatem, że wszystko zaczyna się od studiów. Kółko się domknęło

            • 0 1

        • Liceum I rozwoj osobisty hahaha. No jesli rozwijasz sie zgodnie z oczekiwaniami wszystkich wokol to tak ale jak tylko sprobojesz rozwijac sie ciutke inaczej to juz przepadles. Nauczyciel ci tego nie podaruje.

          • 5 3

      • NIC komoletnie poza ogromna liczba bezsensownie straconego czasu

        • 1 1

    • powinno to wyglądać tak (8)

      zawodowa -> technikum -> polibuda lub podobne
      technikum -> polibuda lub podobne
      liceum -> uniwerek

      • 7 7

      • Większość absolwentów polibudy nie przetrwałaby I roku biotechnologii (7)

        • 3 6

        • szach - mat (4)

          a co ze studentami i absolwentami biotechnologii na polibudzie? :D

          • 8 2

          • Nawet się nie spocą (3)

            • 0 2

            • bystre bestie

              • 1 1

            • Na spawalnictwie, ETI, budowie maszyn? Wątpię. Każdy ma swoje specjalności

              Sądzę że studenci PG mogliby nie udźwignąć np. historii na UG. Nie o to chodzi że to trudne ale 5 lat historii to dla mnie nuda. Jest to fajna dziedzina ale wybiórczo. Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma

              • 4 0

            • Nie spoca sie bo odpadna po pierwszej sesji

              • 1 0

        • I co z tego?

          Tylko że teraz mgr biotechnologii pracy szuka wszędzie, najczęściej jako przedstawiciel handlowy lub zwiewa za granicę...

          • 5 2

        • Przecież na PG jest biotechnologia. O co chodzi?

          • 0 0

    • Porównanie VLo z XVLo (1)

      Hahahahaha wychodzi na to ze prestiżowa piątka ma niższe progi od średniej pietnastki

      • 7 5

      • Co ty bredzisz?

        V LO klasa politechniczna 178
        XV LO klasa politechniczna 158
        Jeżeli takich mamy uczniów i takich rodziców to mi ich nie żal

        • 1 0

    • Ja

      Tyle że łatwiej dostać się do liceum niz do technikum

      • 0 3

    • Technikum

      Na ten moment technikum oferuje to samo co liceum tylko z dodatkowym tytułem. Jeżeli nie interesuje nas medycyna czy humanistyka to nie warto się nawet pchać do liceum.

      • 2 1

    • Późniejsze roczniki też tak miały ;) pisałem egzamin z matematyki i polskiego, żeby dostać się do LO, dostałem dwie 4ki i ledwo wszedłem, inaczej musiałbym iść do gorszego

      • 0 0

  • (15)

    Jąkanie progi z kosmosu?! Było się uczyć. Egzamin ósmoklasisty od czasów pandemii co raz łatwiejsze .
    Do kogo pretensje ? Do siebie tylko można mieć. Każdy wygórowane ego. Druga kwestia, że nawet topowe szkoły nie dają już takiego poziomu nauczani jak kiedyś.

    • 96 48

    • dziecko, nie rozumiesz problemu to się nie wypowiadaj. Problemem jest brak 2tys miejsc, progi się przez to same podnosza. (12)

      • 12 19

      • O ja durna, a ja myślała, że progi oparte są przede wszystkim o wyniki egzaminów, stopnie na świadectwie i inne osiągnięcia. (6)

        poza tym, Idąc twoim tokiem rozumowania to co w przyszłym roku próg będzie chyba ze 220

        • 14 10

        • to faktycznie durna.. ze statystyki nic nie pojęłaś, gorzej.. nawet nie wiesz co to jest próg i jak się go ustala.

          • 7 16

        • Widocznie durna (4)

          Bo nawet artykułu ze zrozumieniem nie potrafi przeczytać. Właśnie uczniowie, którzy angażowali się w wolontariat, czy szybko biegali w zawodach sportowych, podbijają progi. Nie tylko wyniki egzaminów i oceny na świadectwie. Czy osiągnięcia sportowe i wolontariat powinny być brane pod uwagę przy naborze do klasy mat-fiz?

          • 8 3

          • (2)

            Zastanów się co piszesz. Egzamin ósmoklasisty z j. polskiego też nie powinien być brany pod uwagę przy naborze do klasy mat-fiz ?

            • 4 3

            • Owszem (1)

              Nie powinien w takim zakresie. Na mat fiz 50% punktów z egzaminu powinno być z matmy, 30 z języka i 20 , polskiego. Przy rekrutacji na studia też jest różnicowanie.

              • 4 2

              • A jak to dzieciątko napisze potem maturę z polskiego?

                • 0 0

          • Osiągnięcia sportowe i wolontariat świadczą o dodatkowej działalności ucznia, dlatego są brane pod uwagę.

            • 1 0

      • Nie kochanieńki, problemy sa dwa, inne (1)

        Pierwszy to przekonanie, że wszyscy muszą się dokulać do matury.
        Drugi, to zwiazane z tym pierwszym, ciągle obniżanie wymagań na egzaminach.

        I tak masz kupę dzieciaków, które egzamin zamiast zróżnicować, wrzucił do jednej kategorii, skutkiem czego decyduja minimalne różnice i punkty dodatkowe.

        • 17 5

        • Zawsze tak było, decydują minimalne ułamki punktów.

          Tak jest w rekrutacji do szkół średnich, na studia, stypendia, staże, i studia doktorskie. To się nie zmieni, rolą rodzica jest zgłębić ten system i pomóc zahaczyć co trzeba w systemie.

          • 0 0

      • Taki problem nie istnieje. To jest kłamstwo (2)

        2000 dzieci nie ma szkoły ale w słabych szkołach będą miejsca bo mało osób tam kandydowało. Od piątku zacznie się to wyjaśniać na stronach szkół i od tego terminu można mówić o braku lub wystarczającej ilości miesc

        • 0 3

        • dziecko, w żadnych szkołach nie ma miejsc, 2000 miejsc ogółem. (1)

          • 2 2

          • Jakieś argumenty za tą tezą? Dowody?

            Jak po rekrutacji uzupełniającej zostaną dzieci bez szkół to oddam honor. Póki co piszesz bzdury bo nie masz żadnej wiedzy o ilości miejsc jakie zostały.

            • 0 1

    • No ok (1)

      Tylko widzisz tu sprawa czesto dotyczy absurdalnych dziesietnych punktow. I czy uczen ktiry zdal na 98% jest takie gląbem w porownaniu do tego, ktory zdal na 99? Nie sadzę. Sam pewnie miales ze wszystkich przedmiotow celujace i pozdawane na setki? To czapki z głów. Pewnie, ze ludziom odbilo ale tym razem na serio cos poszlo nie tak. A uklon w stronę technikow? Czemu nie? Czemu wszyscy musza być ogolnie wyksztalceni. Czyli wiedziec ogolnie wszystko i nic.

      • 1 4

      • Zawsze tak było, ze decydują drobne punkty. Jeśłi jest dużo chętnych, to 1 punkt wystarczy.

        W rekrutacji oprócz szkół marzeń trzeba wybrać też jaką słabszą, lub słabszą klasę w swojej wymarzonej szkole. Jeśli taka w ogóle jest.
        Uczeń, który uzyskał 98% jest tak samo dobry jak ten co 99%, ale zdał nieco słabiej. Pech chciał.

        • 0 0

  • wazne ,ze ukraińcy maja pierszeństwo... (9)

    • 58 109

    • dlaczego minusujecie ,sprawdzie sobie dokladnie kto ma pierszenstwo (3)

      • 14 15

      • Zebys się pytal ksenofobie.

        • 9 7

      • Dlatego że nie masz racji

        Widziałem 3 listy. Na wszystkich z nich 2 osoby wschodniobrzmiące

        • 9 1

      • Po polsku to pisze się "pierwszeństwo", nie "pierszeństwo". Więc z ciebie raczej taki niedouczony polak-wolak

        • 3 1

    • Bzdura....

      Ci, co chcieli iść do szkoły ponadpodstawowej, też zdawali egzamin

      • 12 3

    • .

      Co za głupoty piszesz! Miałam dzisiaj okazję przeglądać dokładnie dwie listy osób, które się dostały do liceów gdańskich. Na jednej jedno nazwisko, a na drugiej liście dwa nazwiska ukraińskie. Chyba jakiś ruski chochlik podpowiada Ci takie komentarze...

      • 16 8

    • (1)

      to nie tu tylko na studia

      • 0 1

      • Na studia też nie, pracuję na uczelni wyższej i wiem, że to nie jest prawda.

        • 0 0

    • Najbardziej premiują tych z Kaliningradu...

      • 0 1

  • W końcu odsiano ziarno (1)

    • 44 36

    • System się nic nie zmienił. Co roku jest tak samo.

      Wszyscy muszą mieć średnie wykształcenie niezależnie od swoich możliwości intelektualnych.

      • 0 3

  • (39)

    "To są żarty, progi jak na Harvard, ograniczenie ilości miejsc, bo magistrat zapomniał, że ma 1,5 rocznika"

    Magistrat nie zapomniał, nauczycieli nie sklonuje. Podziękuj PISowi podwójnie - za "reformę" i za niedoszacowanie subwencji edukacyjnej w tak dramatycznym stopniu, że np. Gdynia dokłada z własnego budżetu drugie tyle do edukacji, za finansowanie której odpowiedzialna jest władza centralna, nie samorząd. A będzie tylko gorzej, bo nauczyciel w elitarnym liceum zarabia mniej niż kasjer w Lidlu, więc nikt do zawodu po prostu nie idzie. To samo na uczelniach, zostali pasjonaci.

    • 155 41

    • wiesz ile osiołki z Gdańska zamknęły szkół średnich ? (4)

      a na ich miejscu stoją lub będą stać apartamentowce lub urzędy ? Znam 6 takich szkół z ostatnich 5 lat

      • 21 15

      • Bo nie ma nauczycieli. Kto ma uczyć matematyki albo fizyki nauczyciel od plastyki ? (1)

        • 30 7

        • Jak strajkowaliśmy, to wszyscy nas potępiali. Za strajk zabrano pensję. Wysyłali na kasę do Biedry. To poszliśmy po rozum do głowy. Zatem proszę nie płakać nad brakami kadrowymi.

          • 25 0

      • Fajnie, jak wiatr hula po pustych korytarzach, co nie? (1)

        Masz kompetencje do nauczania matematyki lub fizyki? Znam trzech dyrektorów szkół, mogę dać namiar - wezmą od razu. Ich ex-matematycy pracują jako analitycy biznesowi za 3x taką stawkę jak w szkole.

        • 26 1

        • "pracują jako analitycy biznesowi za 3x taką stawkę jak w szkole." - hah, ok jasne xD

          • 0 2

    • (9)

      teraz jest luz, problem to był 3 lata temu jak jednocześnie do szkół średnich szedł ostatni rocznik po gimnazjum (2003)i pierwszy po 8 klasie podstawówki (2004)+ w tej grupie były też dzieciaki rok młodsze co poszły do szkoły jako 6 latki (2005). Koniec końcem wszyscy gdzieś znaleźli miejsca.

      • 12 9

      • Teraz jest odrobinę lepiej niż 3 lata temu, w przyszłym roku będzie znacznie gorzej, bo będzie o 20% więcej dzieci kończyło szkoły podstawowe w Gdańsku w porównaniu do tego roku, a 15% więcej niż razem po gimnazjach i szkołach podstawowych 3 lata temu.

        • 10 1

      • (7)

        Dokładnie tak, plus te dzieciaki miały dużo trudniejsze egzaminy niż tegoroczne. Fakt, uczyli ich jeszcze wówczas lepiej, to co sobą reprezentują nauczyciele w SP dziś to żenada!!! Powinno się zlikwidować KN i zatrudniać młodych po studiach. Skorzystali by i świeżo upieczeni pedagodzy (bo mieliby prace i zdobywali doświadczenie zawodowe) i uczniowie (bo w końcu wypno by ze szkół te wszystkie zgorzkniałe, stare ropuchy, które tylko drą japy na dzieci i się na nich wyżywają z własnych frustracji).

        • 1 22

        • (1)

          Buahahaha! Myślisz, że tłumy walą do pracy za mniej niż minimalną? Zejdź na ziemię! Młodych nie ma i nie będzie! Szanuj tych, którzy zostali, bo jak odejdą na emeryturę, to naprawdę nie będzie wesoło.

          • 15 0

          • Za mniej jak minimalna to raczej ciężko pracować gdziekolwiek :)

            • 4 1

        • Ha ha ha (3)

          Młody nauczyciel po filologii angielskiej czy matematyce głupi nie jest i nie pójdzie do pracy za 2500 na rękę.

          • 1 0

          • Ej spokojnie (2)

            Wystarczy że dotrzaska korkami godzin do długości normalnego etatu i zarobi 3 razy tyle. A siedzi w domu, w ciszy z 2 uczniem, na spokojnie... A godzin pracy tyle co Ty na etacie. Przecież konspektów nikt nie pisze co rok nowych, a testy sprawdza się automatycznie

            • 0 1

            • Wiesz co, piszesz bzdury. Absolwenci już tak nie robią. (1)

              Normalny etat to 18 godzin uczenie, może nadgodzin i zastępstw. Do tego rady, narady, zebrania z rodzicami, konsultacje, i bywa, że wymiany i wycieczki.
              A konspekty pisze się nowe, zmieniają się podstawy programowe i podręczniki. Co kilka lat jest update podręcznika, można tez trafić na klasę na niższym lub wyższym poziomie. Więc nie pisz głupot o korkach i etacie. U mnie w szkole brakuje 4 anglistów, nikt się nie zgłasza, znowu będą nadgodziny.

              • 0 0

              • Może nieco uprościłem

                ale nie mów mi że anglista nie wyciągnie drugiej pensji z korków. To świadczyłoby o jego nieogarnięciu. Studenci PG dają korki, a uwazam, że czasu mają dużo mniej niż nauczyciele
                Ile masz zebrań z rodzicami w roku szkolnym? I ile rad pedagogicznych? Co do konspektów to piszesz że co kilka lat jest update podręcznika. No czyli nie piszesz nowych co rok.

                • 0 0

        • Trudne egzaminy są lepsze

          Pozwalają odróżnić dobrych od przeciętnych. A nie potem punkty za wolontariat obowiązkowy czy obowiązkowe olimpiady bo bez tego ani rusz

          • 0 0

    • to jest reforma PO dziecko (12)

      • 14 16

      • Za dużo TVP oglądasz (11)

        Reforma odbyła się 1 września 2017 roku. PIS rządzi od 25 października 2015. To jedna z ich najbardziej nagłaśnianych ustaw, obok "reformy" sądownictwa (która kosztuje nas już ponad miliard euro).

        • 16 12

        • To jest efekt reformy PO z 2014 (10)

          Gdy rocznik 2008 miał po połowie dołączyć do roczników 2007 i 2009.

          • 17 14

          • To jest wina polityków

            • 3 1

          • To jest efekt antyreformy PIS. (2)

            Przywrócono komunistyczny system edukacyjny. Nigdzie na zachodzie nie ma takiego chorego podziału: podstawówka - liceum.

            • 9 10

            • jaki komunistyczn?? (1)

              Powrócono do starego, dobrego systemu. Zlikwidowano wymysł gimnazjalny, gdzie nauka trwała 3 lata i liceum 3 lata. Uczniowie co 3 lata mieli egzaminy i rekrutację...

              • 1 1

              • Nowe czasy, nowe wyzwania a powrót do lat 60-ych. Brawo ty.

                • 0 0

          • Bzdury (4)

            Mało które dziecko ostatecznie poszło do szkoły jako sześciolatek.

            • 5 19

            • Duzo (2)

              Rocznik 2009 i połowa 2008 miała obowiązek rozpocząć naukę w wieku 6 lat. Moje dziecko szło do podstawówki mając 5 lat i 8mc bo jest z końca roku. W trakcie roku szkolnego cofnięto reformę, w skutek czego te dwa roczniki są poszkodowane, bo nikt już nie patrzy ze są młodsze i nie ogarniają części podstawy programowej (np. Myślenie analityczne kształtuje się do 12r.ż)

              • 13 1

              • Nie miało obowiązku, tylko możliwość (1)

                • 2 16

              • Nie. Rocznik 2008 i 2009 miał obowiązek. Potem w trakcie roku szkolnego cofnięto reformę. Możliwość wyboru miały roczniki późniejsze.

                • 16 0

            • Bzdura! Cały rocznik 2009 poszedł, bo musiał.

              • 13 0

          • Widać, że do żadnej szkoły się nie dostałeś, bo Ci matematyka kuleje

            Jeśli 6-latek wg poprzedniego systemu poszedł do szkoły to teraz jest już w połowie liceum. A wcale nie musiał.

            • 1 10

    • Gdynia tak dokłada, że obcina.kase.dla.najbardziej potrzebujących uczniów: skasowano caly etat fla nauczycieli wspomagających- zostalo 10 godzin.

      • 1 6

    • Bzdura....

      to, że teraz do szkół średnich idzie półtora rocznika, to wina rządów PO, które posłały do klas I szkół podstawowych razem z rocznikiem 2007, pół rocznika 2008.
      Inna sprawa, że ich następcy nie naprawili ich błędów...

      • 8 7

    • Harvard???? Przy takim poziomie egzaminu????

      W mojej klasie 23osoby na 27 100% z matmy :)

      • 3 4

    • Mądra opinia. Dokładnie tak jest, jak piszesz. Nauczycieli coraz mniej, a i jeszcze ubędzie z powodu żenująco niskiej płacy. Podwyżki dla najniższych stopniem, bo dostawaliby poniżej minimalnej krajowej!

      • 9 0

    • (3)

      Zacznijmy od tego że to PO rozpoczęło reformę wysyłając (pomimo protestów rodziców) dzieci sześcioletnie a PIS dokończył likwidując gimnazja i spychając materiał rozłożony na trzy lata w klasę 7 i 8.
      Nikt nie patrzy na dzieci sześcioletnie które wciąż muszą gonić swoich kolegów ze starszego rocznika. Nikt nie zapewnił im podstawy programowej dostosowanej dla nich.
      Tusk i Kaczyński razem z oświatą mają na swoich rekach i barkach łzy naszych dzieci.
      Na dzień dzisiejszy ze szkoły podstawowej wychodzą dzieci 13-14 letnie.

      • 11 5

      • Reforma (2)

        szkolnictwa przeprowadzona przez Po wiązała się z reformą emerytalną. Zwiększono wiek emerytalny i posłano dzieci w wieku 6 lat do szkół tylko po to aby szybciej trafiły na rynek pracy. Taki zabieg miał spowodować, że wcześniej idą do pracy i pracują do 70 roku życia. Takie właśnie zasługi w reformę szkolnictwa wprowadziła PO

        • 1 2

        • Bzdura. Nasza młodzież za późno trafia na rynek pracy i się usamodzielnia, (1)

          Dzieci koleżanek z UK i Stanów zaczęły szkołę w wieku 5 lat, uniwerek zaczęły w wieku 18, pierwszy stopień w wieku 21, niektórzy poszli do pracy, inni robili studia II stopnia. U nas jest prawie jak we Włoszech, wieczne studia.

          • 0 0

          • Nie Uniwerek, a college, a po collegu nie ma nawet tytuł licencjata, tylko associates, a to jeszcze mniej.

            • 1 0

    • za to magistrat całkiem dobrze klonuje rozmaite instytucje zajmujące się niczym albo co gorsza lewacką ideologią

      w tej dziedzinie w Gdańsku nie brakuje ani pomieszczeń ani ludzi ani pieniędzy.

      • 4 2

    • PO

      To PO wysłało dzieci 6 letnie do szkoły, ktoś ma krótką pamięć

      • 4 2

    • Lo

      Ale to reforma Po- PSL zdublowane roczniki 6- 7 lat

      • 3 1

  • (3)

    IX LO Gdańsk
    1A ekonomiczna mat-geo - 164,45
    1B prawnicza+media - 158,75
    1C mat-fiz-inf - 164,45
    1D mat-fiz-język - 165,5
    1E mat-inf-język - 165,7
    1F psychologiczna biol-chem - 163,8
    1G interdyscyplinarna - 159

    • 12 2

    • X LO Gdańsk (dwujęzyczne)

      1A politechniczna fiz-inf-mat - 165,87

      1B biomedyczna biol-chem 165,36

      1C biznesowa - hiszpański geogr-mat-wos 165,02

      1D ling-prawna pol-hist 160,4

      1E humanistyczna pol-geogr-wos 162,64

      1F biznesowa geogr-mat-wos 161,5

      • 2 0

    • XV LO Gdańsk

      0h dwujęzyczna hiszpańska 153,13

      1a politechniczna - 158,75

      1b humanistyczna 155,65

      1C medialna 153,2

      1D geog-mat 160,65

      1E europejska 157,05

      1f biol-chem 157,9

      • 4 0

    • XX LO Gdańsk

      1a medyczna dwujęzyczna - 166,2

      1b mat-fiz lub info 170,69

      1 b nieobliczlana mat-fiz 171,46

      1c mat-biol 171,5

      1c mat-chem 165,56

      1d mat-geo 168,89

      1e mat-fiz lub info 167,7

      1 e nieobliczalna mat0fiz 166,94

      1f humanistyczna 163,70

      • 4 0

  • Może w końcu wróci normalność czyli dobrą szkołę skończą dobrzy uczniowie (14)

    A nie jak dotychczas dobrzy uczniowie mają uczyć się ze słabymi, którzy ciągną w dół i jeszcze pretensje rodziców słabych uczniów, że nauczyciel nie umie ich dziecku włożyć wiedzy do głowy

    • 114 60

    • wyobraź sobie, jak za rok będzie wyglądała "normalność", gdy rodzice nastepnych ósmoklasistów zobaczą, ile trzeba miec pkt. (9)

      wyścig szczurów zmieni się w mordobicia. Jaka presja na nauczycieli bedzie, ponieważ kazdy punkt będzie się liczył. To nie będzie normalne...

      • 11 6

      • (5)

        Twoim zdaniem każdy ma się dostać do szkoły do jakiej chce ?

        • 6 4

        • Moim zdaniem piatkowi ucziowe z 90% na egzaminue powinni mieć miejsca w liceach (i nie 30km dalej, ani nie w dzielnicach mordo (4)

          A tak w tym roku nie było.

          • 10 4

          • Czyli drogie dziecko robimy tak: (3)

            Tworzymy nowe licea (np. w budynkach dawnych zawodówek), nauczycieli bierzemy z księżyca (chyba że Ty będziesz uczył), zawodówki likwidujemy gdyż podstawówki skończyły same orły, nauczyciele zawodu do zwolnienia. Za rok egzamin idzie gorzej, tworzymy nowe zawodówki, likwidujemy licea, nauczycieli zawodu ciągniemy już z Marsa bo na Księżycu już ich nie ma i tak ma się kręcić system edukacji tak?

            • 10 4

            • drogie dziecko, zamiast finansować jakieś miejskie bzdury, utrzymywać niezliczone rzesze urzędników. (2)

              z zysków miejskich spółek dofinansować szkolnictwo, a nie rady i zarządy, znajomych, pociotków itp.

              trzeba mieć priorytety. Edukacja, Zdrowie, Infrastruktura... inne jak starczy.

              • 0 4

              • Szkoły ma finansować rząd bo taki ma ustawowy obowiązek.

                Po drugie. Co roku chcesz zmieniać ilość szkół, likwidować jedne i tworzyć nowe? Zwalniać nauczycieli i ich zatrudniać w zależności od poziomu danego rocznika? Ty się dobrze czujesz???

                • 3 0

              • Tylko, że nie ma chętnych do uczenia. Od trzech lat szukamy 3 anglistów, i nic z tego.

                • 0 0

      • jaki wyścig szczurów? całe życie człowiek konkuruje z innymi, na tym polega życie (2)

        silniejszy, sprytniejszy, mądrzejszy zgarnia więcej (celowo pomijam bogatszy)

        • 10 1

        • nom, w dzikim świecie tak jest. marzy mi się jednak cywilizacja (1)

          • 0 3

          • Czyli czy się stoi czy się leży

            Nie, dziękuję.

            • 0 1

    • Dobra szkola (1)

      Dobra szkole w tym i przyszłym roku skończą najlepsi ale za dwa lata i dalej już każdy jak leci się dostanie bo będą miejsca i gdzie tu sprawiedliwość?

      • 1 5

      • Sprawiedliwośći nie ma w życiu, każdy rocznik jest inny.

        • 0 0

    • Jeśli o zdaniu (1)

      Przy prostych testach o różnicy między średniakiem a dobrym decyduje wolontariat, to nie bardzo.
      A taka właśnie jest teraz sytuacja

      • 0 2

      • Rozumiem, że dziecko nie zrobiło wolontariatu. Szkoda.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

Gdynia ScienceSlam

sesja naukowa

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Larwa żaby trawnej to:

 

Najczęściej czytane