• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekrutacja 2022/2023. "Progi z kosmosu i jak w Harvardzie", wielu uczniów nie dostało się

Wioleta Stolarska
22 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły. Do 1 sierpnia 2022 r. kurator oświaty będzie publikować udostępnione przez dyrektorów placówek wolne miejsca. 29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły. Do 1 sierpnia 2022 r. kurator oświaty będzie publikować udostępnione przez dyrektorów placówek wolne miejsca.

- To są żarty, progi jak na Harvard, ograniczenie liczby miejsc, bo magistrat zapomniał, że ma 1,5 rocznika. W tym roku są kosmicznie wysokie. Do dobrych szkół dostali się tylko wybitni i tylko oni mają szansę na naukę - komentują wyniki pierwszego etapu rekrutacji do szkół średnich na rok 2022/2023 czytelnicy. Wielu uczniów przekonuje, że mimo dobrego wyniku, dostali się do szkoły piątego wyboru lub żadnej. 1.08.22 w systemie rekrutacyjnym pojawi się informacja, w których szkołach są jeszcze wolne miejsca.



Rekrutacja 2022/2023. Listy zakwalifikowanych uczniów i progi punktowe



Czy powinny powstawać nowe szkoły średnie?

Kolejne reformy edukacji spowodowały, że w tym roku w rekrutacji do szkół średnich bierze udział aż 1,5 rocznika. I choć placówki przygotowały dodatkowe oddziały i miejsca, zainteresowanie jest ogromne, a wielu uczniów obawia się, że plany dostania się do wybranej szkoły są po prostu nieosiągalne.

W czwartek, 21.07, po godz. 14:00 szkoły ponadpodstawowe opublikowały listy zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych uczniów. W wielu placówkach pojawiły się one w postaci list wywieszonych w budynku lub jako informacja na koncie kandydata w systemie rekrutacyjnym nabór-pomorze.edu.com.

- Bardzo czekaliśmy na te informacje, stres niesamowity, bo wiemy, że chętnych jest więcej niż miejsc. Okazało się, że syn dostał się do wybranych trzech szkół, w sumie nawet takich, na które nie do końca liczyliśmy - pisze nasza czytelniczka Dorota.
- Córka miała ponad 150 punktów i nie dostała się do żadnej z wybranych szkół. To dziwne, bo taki wynik jest raczej dobry. Szkoda, że system rekrutacji nie pokazuje progów punktowych w placówkach. Wiedzielibyśmy, gdzie próbować w kolejnym etapie - dodaje inna czytelniczka.
- Bajzel jakich mało. Takie wystrzelone progi, system nieprzygotowany na tyle uczniów, na koncie na stronie Nabór Pomorze nie można podejrzeć wniosku i gdzie się złożyło papiery, żadnej informacji o progach szkół. Błędny komunikat, który nie jest poprawiony, tylko adnotacja w aktualnościach. 164 punkty, nie wybieraliśmy samych najlepszych szkół, pięć liceów, po kilka klas w każdym, i tak na razie nigdzie - pisze nasz czytelnik.

Rekrutacja 2022/2023. Czy zabraknie miejsc w szkołach średnich dla uczniów?



Punkty nie tylko za naukę, ale i "osiągnięcia"



Rodzice i uczniowie przyznają, że rekrutacja w tym roku jest trudna. O tym, czy dziecko dostanie się do wybranej szkoły ponadpodstawowej, decyduje liczba zgromadzonych przez nie punktów. Absolwent szkoły podstawowej może zebrać aż 200 punktów. Za trzy egzaminy można dostać w sumie 100 punktów.

Pozostałe 100 punktów to suma punktów za: wybrane oceny ze świadectwa, za średnią ocen powyżej 4,75 i bardzo dobre zachowanie, za działanie w wolontariacie i za szczególne osiągnięcia. Łącznie za udział w konkursach i turniejach można otrzymać maksymalną liczbę 18 punktów. Z kolei 3 punkty otrzymują osoby angażujące się w działania wolontariatu szkolnego.

Jednak nie wszystkie konkursy czy mistrzostwa są brane pod uwagę.

- Za mistrzostwa w unihokeju albo biegach powinno się dostawać punkty do klasy sportowej, a nie wszystkich możliwych. I właśnie jest tak, że do mat-fizu dostanie się sportowiec czy "wolontariusz", a ktoś kto miał 20 proc. więcej z egzaminów z matmy nie - ocenia nasz czytelnik.
- Moja córka nie brała udziału w żadnych konkursach, bo - jak stwierdziła - szkoda na to czasu. Egzaminy napisała na 93 proc. i miała dobre oceny z przedmiotów branych do rekrutacji, świadectwo z paskiem i wolontariat. Zebrała 174 punkty. Dostała się tam, gdzie chciała, ale patrząc na progi w liceach, to do dobrego LO bez konkursów kuratoryjnych i super wyniku z egzaminu nie byłoby szans się dostać. To, że tak trudno o miejsce, to pokłosie tego, że w 2014 r. poszło do szkoły podstawowej 1,5 rocznika (2007 i część 2008). Te dzieciaki będą miały ciągle pod górkę. Za cztery lata będzie powtórka z rozrywki. Matura i rekrutacja na studia - pisze inny czytelnik.
Rekrutacja uzupełniająca 2022/23. Dziś listy zakwalifikowanych Rekrutacja uzupełniająca 2022/23. Dziś listy zakwalifikowanych

Rekrutacja uzupełniająca 2022/2023. Będą wolne miejsca w szkołach?



Teraz absolwenci, którzy dostali się do szkół średnich, wybierają, w których placówkach chcą kontynuować naukę. Do 28.07.2022 r. do godz. 15:00 mają czas na potwierdzanie woli podjęcia nauki.

29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły.

Do 1 sierpnia 2022 r. kurator oświaty będzie publikować udostępnione przez dyrektorów placówek wolne miejsca. Niestety po pierwszym etapie rekrutacji już widać, że wielu uczniów nie dostało się do żadnej z wybranych szkół.

Takie osoby od 2 sierpnia 2022 r. do 5 sierpnia 2022 r. będą mogły składać wnioski do wybranych szkół ponadpodstawowych w ramach rekrutacji uzupełniającej.

16 sierpnia 2022 r. szkoły ponownie poinformują o listach zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych uczniów, a ostateczna lista kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych zostanie opublikowana 23 sierpnia 2022 r.

Progi punktowe w rekrutacji do szkół średnich 2022/2023



Progi punktowe w kolejnych szkołach będą aktualizowane, ponieważ nie wszystkie placówki udostępniają te informacje. Niektóre szkoły wywiesiły listy w budynku, inne informują tylko kandydatów za pośrednictwem systemu rekrutacyjnego nabór-pomorze.edu.com. Dziękujemy też naszym czytelnikom, za przesyłanie informacji o poszczególnych progach w szkołach.

Ranking szkół średnich Trójmiasto.pl. Najlepsze licea i technika 2022



GDAŃSK



I Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1a humanistyczna - 165,9 pkt.
1b Akademicka matematyczno-fizyczna - 170,15 pkt.
1c Politechniczna matematyczno-fizyczna - 169 pkt.
1d Ekonomiczna matematyczno-geograficzna - 168,8 pkt.
1e Medyczna biologiczno-chemiczna - 169,7 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1 politechniczna (mat.) - 175,7 pkt.
1 politechniczna (fiz.) - 173,65 pkt.
1 humanistyczna - 166,3 pkt.
1 medyczna - 172,9 pkt.
1 przyrodnicza - 171,8 pkt.
1 menedżerska - 173,4 pkt.
1 biznesowa - 167 pkt.

III Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A1 - geogr-mat - 176.95 pkt.
1A2 - inf-mat - 173.6 pkt.
1B - biol-chem - 175.72 pkt.
1C - hist-pol-ang - 165.55 pkt.
1D - mat-fiz - 170.9 pkt.
1PreIB - pol - 179.16 pkt.

IV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Gdańsku:
1A Straży Granicznej (biol-chem) - 115,65 pkt.
1B Policyjna (hist-pol) - 104,2 pkt.
1C Wojskowa (geo-ang) - 101,35 pkt.
1D Mediacyjno-prawna (wos-pol) - 129,1 pkt.
1E Mistrzostwa Sportowego (biol-ang) - w oddziałach sportowych podstawą przyjęcia jest liczba pkt. uzyskanych za próbę sprawności fizycznej.
1F Celno-administracyjna (wos-pol) - 107,2 pkt.
1G Językowa (ang-ros) - 99,5 pkt.
1H Ratownictwa Medycznego (biol-chem) - 122,1 pkt.
1I Medialna (wos-pol) - 116,2 pkt.

V Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A - medyczna - 180,15 pkt.
1B - politechniczna - 178,00 pkt.
1C - politechniczno-językowa - 176,4 pkt.
1D-biol. - dwujęzyczna biomedyczna - 181,44 pkt.
1D-geo. - dwujęzyczna biznesowa - 178,65 pkt.

VI Liceum Ogólnokształcące - 146,30-90,25 pkt.

VII Liceum Ogólnokształcące - 156,50-150,70 pkt.

VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A_gr.1 - lingwistyczny z j. angielskim i francuskim - 169.5 pkt.
1A_gr.2 - lingwistyczny z j. angielskim i niemieckim - 167.5 pkt.
1B - matematyczno-geograficzny - 171.2 pkt.
1C - biologiczno-chemiczny - 168.6 pkt.
1D - matematyczno-fizyczny - 169.0 pkt.
1E - matematyczno-informatyczny - 169.15 pkt.

IX Liceum Ogólnokształcące - 165,70-158,75 pkt.

X Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1a politechniczny - 165,87 pkt.
1b biomedyczny - 165,36 pkt.
1c biznesowy drugi język obcy: j. hiszpański - 165,02 pkt.
1d lingwistyczno-prawny - 160,40 pkt.
1e humanistyczny - 162,64 pkt.
1f biznesowy drugi język obcy: j. niemiecki - 161,50 pkt.

XIV Liceum Ogólnokształcące - 154,10-139,55 pkt.

XV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdańsku:
0h Klasa wstępna do klasy dwujęzycznej z j. hisz - 153,13 pkt.
1a Politechniczna - 158,75 pkt.
1b Humanistyczna z edukacją filmową - 155,65 pkt.
1c Medialna - 153,2 pkt.
1d Geograficzno-matematyczna z turystyką reg. - 160,65 pkt.
1e Europejska - 157,05 pkt.
1f Biologiczno-chemiczna z zaj. laboratoryjnymi - 157,9 pkt.

XIX Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A ekonomiczna - 168,3 pkt.
1Bmuz. artystyczna gr.muzyczna - 158,25 pkt.
1Bplast. artystyczna gr.plastyczna - 169,5 pkt.
1C społeczno-prawna - 164 pkt.
1D biomedyczna - 165,9 pkt.
1E matematyczno-biologiczna - 167,2 pkt.

XX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdańsku:

1A medyczna dwujęzyczna - 166,2 pkt.
1B autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 170,69 pkt.
1B-nieobliczalna autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna" - 171,46 pkt.
1C-mat-biol interdyscyplinarna dwujęzyczna - 171,5 pkt.
1C-mat-chem interdyscyplinarna dwujęzyczna - 165,56 pkt.
1D dwujęzyczna matematyczno-geograficzna - 168,89 pkt.
1E autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 167,7 pkt.
1E-nieobliczalna autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna" - 166,94 pkt.
1F humanistyczna autorska - 163,7 pkt.

XXI Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Sportowymi - 114,65 pkt.; wynik egzaminu sportowego kwalifikował do szkoły

XXIII Liceum Ogólnokształcące - 125,00-52,60 pkt.

XXIV Liceum Ogólnokształcące - 158,00-157,50 pkt.

Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące im. Pawła Adamowicza:
1A matematyka i fizyka - 161 pkt.
1B biologia i chemia - 167 pkt.
1C historia i język polski - 160 pkt.
1D matematyka i geografia - 160 pkt.
1E matematyka i informatyka - 164 pkt.

Zespół Szkół Łączności w Gdańsku - Technikum nr 4:
1abc - Technik informatyk - 156.50 pkt.
1d - Technik programista - 167.85 pkt.
1e - Technik automatyk - 155.00 pkt.
1f - Technik elektronik - 153.40 pkt.
1g - Technik robotyk - 157.20 pkt.
1hi - Technik teleinformatyk - 143.10 pkt.

Technikum nr 2 - 138,00-55,65 pkt.

Technikum nr 3 - 99,95-59,10 pkt.

Technikum nr 5 - 131,00-56,20 pkt.

Technikum nr 7 - 94,30-83,10 pkt.

Technikum nr 8 - 119,05-83,60 pkt.

Technikum nr 9 - 106,10-46,90 pkt.

Technikum nr 11 - 112,30-100,90 pkt.

Technikum nr 12 - 85,30-56,60 pkt.

Technikum nr 13 - 154,80-112,90 pkt.

Technikum nr 14 - 122,80-71,40 pkt.

Technikum nr 16 - 120,90-30,35 pkt.

Technikum nr 18 - 131,30-59,75 pkt.

SOPOT



II Liceum Ogólnokształcące w Sopocie:
1A(ang) humanistyczno-społeczna - 171,95 pkt.
1A(geo) humanistyczno-społeczna - 166,95 pkt.
1B(fiz) matematyczna - 175,7 pkt.
1B(geo) matematyczna - 178,85 pkt.
1C biologiczno-chemiczna - 172,45 pkt.
1D humanistyczno-filmowo-teatralna - 164,55 pkt.

GDYNIA



I Akademickie Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1a matematyczno-fizyczyczno-informatyczna 155,10 pkt.
1b biologiczno-chemiczno-matematyczna z j. angielskim 162,60 pkt.
1c polonistyczno-historyczno-angielska 154,00 pkt.
1d matematyczno-informatyczno-angielska 158,05 pkt.
1e matematyczno-geograficzno-angielska 158,95 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
0W wstępna z językiem francuskim - 161,15 pkt.
1C matematyczno-fizyczna - 168,05 pkt.
1A dyplomatyczna - 163,15 pkt.
1D matematyczno-geograficzna - 169,3 pkt.
1B prawnicza - 167,25 pkt.
1E biologiczno-chemiczna - 172,1 pkt.
1I matematyczno-informatyczna - 165,65 pkt.

III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
humanistyczna 176,50 pkt.
humanistyczna dwujęzyczna 192,95 pkt.
matematyczno-fizyczna 192,65 pkt.
matematyczno-informatyczna 191,55 pkt.
matematyczno-geograficzana 179,70 pkt.
matematyczno-geograficzna dwujęzyczna 197,45 pkt.
matematyczno-polonistyczna 197,00 pkt.
biologiczno-chemiczna 193,55 pkt.

V Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A1 matematyczno-geograficzna - 141,75 pkt.
1A2 matematyczno-informatyczna - 139,55 pkt.
1B humanistyczna - 139,1 pkt.
1C biologiczno-chemiczna (ratownicza) - 134,45 pkt.
1D policyjna - 132,2 pkt.

VI Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A_f mat-fiz-ang (ang-fra) - 174.35 pkt.
1A_n mat-fiz-ang (ang-niem) - 175.4 pkt.
1B_h mat-geogr-ang (ang-hisz) - 174.4 pkt.
1B_n mat-geogr-ang (ang-niem) - 172.35 pkt.
1C fiz-inf-mat (ang-niem) - 171.95 pkt.
1D_h hist-pol-wos (ang-hisz) - 167.75 pkt.
1D_h_m pol-mat-wos (ang-hisz) - 171.85 pkt.
1D_n hist-pol-wos (ang-niem) - 164.9 pkt.
1D_n_m pol-mat-wos (ang-niem) - 169.9 pkt.
1E_f biol-chem (ang-fra) - 175.65 pkt.
1E_n biol-chem (ang-niem) - 177 pkt.

VII Sportowe Liceum Ogólnokształcące:
geograficzno-angielsko-matematyczna (angielski i niemiecki) 93,85 pkt.
historyczno-angielsko-polonistyczna (angielski i niemiecki) 115,50 pkt.

IX Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A humanistyczna (kierunki prawne i dziennikarskie) - 157,55 pkt.
1B biologiczno-chemiczna (kierunki biomedyczne) - 164,05 pkt.
1C matematyczno-fizyczna (kierunki politechniczne) - 160,10 pkt.
1D matematyczno-geograficzna (kierunki ekonomiczne) - 160,40 pkt.
1E humanistyczna (kierunki teatralne i filmowe) - 156,95 pkt.
1F matematyczno-geograficzna - 157,20 pkt.

X Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A politechniczna matematyczno-fizyczno-informatyczna - 169,25 pkt.
1B biologiczno-chemiczna - 170,15 pkt.
1C humanistyczna - 167,4 pkt.
1D matematyczno-geograficzna - 170,4 pkt.

XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
lingwistyczno-humanistyczna 158,00 pkt.
dwujęzyczna 155,85 pkt.
humanistyczna 155,40 pkt.
politechniczna 162,55 pkt.
biomedyczna 158,55 pkt.
lingwistyczno-ekonomiczna 159,15 pkt.
przyrodnicza 156,25 pkt.

XVII Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
matematyczno-geograficzna (angielski, francuski i niemiecki) 159,50 pkt.
biologiczno-chemiczna (angielski, francuski i niemiecki) 160,75 pkt.
matematyczno-informatyczna (angielski, francuski i niemiecki) 161,80 pkt.
humanistyczna (angielski, francuski i niemiecki) 152,85 pkt.

Technikum Chłodnicze w Gdyni (zakres punktów uczniów najniższy i najwyższy wynik):
technik elektronik - 111,3 - 167,05 pkt.
technik chłodnictwa i klimatyzacji - 105,4 - 152,5 pkt.
technik elektryk - 111,5 - 169,9 pkt.
technik mechatronik - 140,3 - 174,1 pkt.
technik informatyk - 137,3 - 169,05 pkt.
Technik programista - 154,1 - 175,35 pkt.

Technikum Budowlane (CKZiU nr 2):
Technik robót wykończeniowych w budownictwie 78,90 pkt.

Technikum Budowy Okrętów (CKZiU nr 1):
technik eksploatacji portów i terminali 93,40 pkt.
technik budowy jednostek pływających 71,05 pkt.
technik mechanik lotniczy 62,90 pkt.

Technikum ekonomiczne z oddziałami dwujęzycznymi:
technik ekonomista (dwujezyczna) 95,70 pkt.
technik rachunkowości (angielski i niemiecki) 98,20 pkt.
technik reklamy (angielski i niemiecki) 136,70 pkt.
technik grafiki i poligrafii (angielski i rosyjski) 140,85 pkt.
technik ekonomista (angielski i niemiecki) 124,15 pkt.
technik rachunkowości (angielski i niemiecki) 88.30 pkt.

Technikum gastronomiczne (ZSH-G Gdynia):
technik żywienia i usług gastronomicznych 90,05 pkt.

Technikum hotelarskie (ZSH-G Gdynia):
technik hotelarstwa 105,25 pkt.
technik organizacji turystyki 128,15 pkt.

Technikum Transportowe (ZSE-T Gdynia):
technik logistyk (angielski i niemiecki) 128,60 pkt.
technik spedytor (angielski i niemiecki) 122,50 pkt.
technik architektury krajobrazu (angielski i rosyjski) 115,30 pkt.
technik urządzeń systemów energii odnawialnej (angielski i rosyjski) 139,95 pkt.
technik transportu kolejowego (angielski i niemiecki) 96,80 pkt.
technik automatyk sterowania ruchem kolejowym (angielski i niemiecki) 101,40 pkt.

Technikum mechaniczne (CKZiU nr 1):
technik pojazdów samochodowych 65,40 pkt.
technik mechanik 70,20 pkt.

Technikum nr 3 w Gdyni:
technik usług fryzjerskich (angielski i niemiecki) 67,55 pkt.
technik przemysłu mody (angielski i niemiecki) 92,85 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 1 (CKZiU nr 1)
mechanik pojazdów samochodowych - 79,45 pkt.
blacharz samochodowy - 53,35 pkt.
elektromechanik pojazdów - 71,35 pkt.
kierowca mechanik - 69,30 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 2 (CKZiU nr 2)
wielozawodowa z niemieckim 43,60 pkt.
wielozawodowa z angielskim 83,75 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 3 (CKZiU nr 1)
elektryk 70.45 pkt.
monter kadłubów jednostek pływających 45,60 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 5 (ZSH-G Gdynia)
kucharz 55,70 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 6 (CKZiU nr 2)
sprzedawca 24,35 pkt.
fryzjer 53,70 pkt.

Miejsca

Opinie (622) 10 zablokowanych

  • (15)

    Jąkanie progi z kosmosu?! Było się uczyć. Egzamin ósmoklasisty od czasów pandemii co raz łatwiejsze .
    Do kogo pretensje ? Do siebie tylko można mieć. Każdy wygórowane ego. Druga kwestia, że nawet topowe szkoły nie dają już takiego poziomu nauczani jak kiedyś.

    • 96 48

    • dziecko, nie rozumiesz problemu to się nie wypowiadaj. Problemem jest brak 2tys miejsc, progi się przez to same podnosza. (12)

      • 12 19

      • Nie kochanieńki, problemy sa dwa, inne (1)

        Pierwszy to przekonanie, że wszyscy muszą się dokulać do matury.
        Drugi, to zwiazane z tym pierwszym, ciągle obniżanie wymagań na egzaminach.

        I tak masz kupę dzieciaków, które egzamin zamiast zróżnicować, wrzucił do jednej kategorii, skutkiem czego decyduja minimalne różnice i punkty dodatkowe.

        • 17 5

        • Zawsze tak było, decydują minimalne ułamki punktów.

          Tak jest w rekrutacji do szkół średnich, na studia, stypendia, staże, i studia doktorskie. To się nie zmieni, rolą rodzica jest zgłębić ten system i pomóc zahaczyć co trzeba w systemie.

          • 0 0

      • O ja durna, a ja myślała, że progi oparte są przede wszystkim o wyniki egzaminów, stopnie na świadectwie i inne osiągnięcia. (6)

        poza tym, Idąc twoim tokiem rozumowania to co w przyszłym roku próg będzie chyba ze 220

        • 14 10

        • Widocznie durna (4)

          Bo nawet artykułu ze zrozumieniem nie potrafi przeczytać. Właśnie uczniowie, którzy angażowali się w wolontariat, czy szybko biegali w zawodach sportowych, podbijają progi. Nie tylko wyniki egzaminów i oceny na świadectwie. Czy osiągnięcia sportowe i wolontariat powinny być brane pod uwagę przy naborze do klasy mat-fiz?

          • 8 3

          • (2)

            Zastanów się co piszesz. Egzamin ósmoklasisty z j. polskiego też nie powinien być brany pod uwagę przy naborze do klasy mat-fiz ?

            • 4 3

            • Owszem (1)

              Nie powinien w takim zakresie. Na mat fiz 50% punktów z egzaminu powinno być z matmy, 30 z języka i 20 , polskiego. Przy rekrutacji na studia też jest różnicowanie.

              • 4 2

              • A jak to dzieciątko napisze potem maturę z polskiego?

                • 0 0

          • Osiągnięcia sportowe i wolontariat świadczą o dodatkowej działalności ucznia, dlatego są brane pod uwagę.

            • 1 0

        • to faktycznie durna.. ze statystyki nic nie pojęłaś, gorzej.. nawet nie wiesz co to jest próg i jak się go ustala.

          • 7 16

      • Taki problem nie istnieje. To jest kłamstwo (2)

        2000 dzieci nie ma szkoły ale w słabych szkołach będą miejsca bo mało osób tam kandydowało. Od piątku zacznie się to wyjaśniać na stronach szkół i od tego terminu można mówić o braku lub wystarczającej ilości miesc

        • 0 3

        • dziecko, w żadnych szkołach nie ma miejsc, 2000 miejsc ogółem. (1)

          • 2 2

          • Jakieś argumenty za tą tezą? Dowody?

            Jak po rekrutacji uzupełniającej zostaną dzieci bez szkół to oddam honor. Póki co piszesz bzdury bo nie masz żadnej wiedzy o ilości miejsc jakie zostały.

            • 0 1

    • No ok (1)

      Tylko widzisz tu sprawa czesto dotyczy absurdalnych dziesietnych punktow. I czy uczen ktiry zdal na 98% jest takie gląbem w porownaniu do tego, ktory zdal na 99? Nie sadzę. Sam pewnie miales ze wszystkich przedmiotow celujace i pozdawane na setki? To czapki z głów. Pewnie, ze ludziom odbilo ale tym razem na serio cos poszlo nie tak. A uklon w stronę technikow? Czemu nie? Czemu wszyscy musza być ogolnie wyksztalceni. Czyli wiedziec ogolnie wszystko i nic.

      • 1 4

      • Zawsze tak było, ze decydują drobne punkty. Jeśłi jest dużo chętnych, to 1 punkt wystarczy.

        W rekrutacji oprócz szkół marzeń trzeba wybrać też jaką słabszą, lub słabszą klasę w swojej wymarzonej szkole. Jeśli taka w ogóle jest.
        Uczeń, który uzyskał 98% jest tak samo dobry jak ten co 99%, ale zdał nieco słabiej. Pech chciał.

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (8)

    Wpływ na punkty miał nie tylko egzamin 8 klasisty ale i całe 8 lat nauki w podstawówce. Nie mniej powinno się zweryfikować fakt, że idzie skumulowany rocznik i są dodatkowo ukraińcy. Gratuluje tym co się dostali i trzymam kciuki za tych co jeszcze mają szanse.

    • 92 5

    • ale jaki skumulowany rocznik?

      Przecież rok temu, też do szkół ponadpodstawowych szły dwa roczniki - 2006-2007 !!!!! więc, co to za bicie piany w tym roku, że teraz aktualnie wina, że skumulowany rocznik???
      Moim zdaniem, nadmuchane punkty przez nauczycieli, rodziców i uczniów : więcej więcej więcej ......istny wyścig szczurów, nic więcej!

      • 0 3

    • tu nie chodzi o punkty a ilość miejsc vs ilość chętnych, 2 tys. zabrakło. (6)

      • 17 6

      • (5)

        Nie wszyscy musza iść do liceum. Chcesz powiedzieć ze te 2 tys nigdzie się nie dostanie?

        • 8 4

        • tak, wystarczylo policzyc.. miejscs vs chetni (4)

          • 4 7

          • Otóż nie (3)

            Państwo musi zapewnić możliwość nauki to 18 roku życia i to zrobi. Nie będzie dziecka bez szkoły. To byłby już skandal chyba międzynarodowy. Inna rzecz że będą to jakieś denne klasy w dennych szkołach. I niestety dzieci będą musiały tam uczęszczać bo tu już wchodzi paragraf gdy rodzic nie pośle dziecka do szkoly. No ale skoro nie chciało się iść do przeciętnego liceum tylko 160 pkt i od razu top 5 to pycha została ukarana

            • 3 15

            • Otóż są dzieci bez szkoły. I to setki. Ale temat widać malo medialny, trzebaby obciązyc poprzednie ekipy, terazniejsze. (2)

              Zadławiliby się w gazetach. Wysyłac dzieci 160+ do branżówek.. a kogo to tam obchodzi.

              • 8 3

              • Ale jest rekrutacja uzupełniająca w sierpniu

                • 2 0

              • No mnie to nie obchodzi.

                Skoro 4, 14 czy 15 liceum w Gdańsku to była obraza w rekrutacji to teraz idź do zawodówki handlowej, kolejowej lub ucz się na cieślę, mechanika lub budowlańca. Twój wybór, który sam podjąłeś.
                A o tym ile jest miejsc pogadajmy 29.07. Wtedy będzie jasne ile wakatów jest w szkołach

                • 6 5

  • wazne ,ze ukraińcy maja pierszeństwo... (9)

    • 58 109

    • Najbardziej premiują tych z Kaliningradu...

      • 0 1

    • (1)

      to nie tu tylko na studia

      • 0 1

      • Na studia też nie, pracuję na uczelni wyższej i wiem, że to nie jest prawda.

        • 0 0

    • dlaczego minusujecie ,sprawdzie sobie dokladnie kto ma pierszenstwo (3)

      • 14 15

      • Po polsku to pisze się "pierwszeństwo", nie "pierszeństwo". Więc z ciebie raczej taki niedouczony polak-wolak

        • 3 1

      • Dlatego że nie masz racji

        Widziałem 3 listy. Na wszystkich z nich 2 osoby wschodniobrzmiące

        • 9 1

      • Zebys się pytal ksenofobie.

        • 9 7

    • .

      Co za głupoty piszesz! Miałam dzisiaj okazję przeglądać dokładnie dwie listy osób, które się dostały do liceów gdańskich. Na jednej jedno nazwisko, a na drugiej liście dwa nazwiska ukraińskie. Chyba jakiś ruski chochlik podpowiada Ci takie komentarze...

      • 16 8

    • Bzdura....

      Ci, co chcieli iść do szkoły ponadpodstawowej, też zdawali egzamin

      • 12 3

  • 3 punkty za wolontariat ? (4)

    Przyznanie 3 punktów za wolontariat krzywdzi uczniów, którym trudno było wyrównać stratę wynikami w nauce, a nie uczestniczyli w wolontariacie. wolontariat to puste, niezasłużone punkty dla sprytnych, eliminujące mądrzejszą młodzież (często pracującą społecznie ale bez dopisanych punktów). To już "pochodzenie chłopskie" może przywrócić ? !

    • 20 33

    • Wypraszam sobie (2)

      Moje dziecko od 7 roku życia jest wolontariuszem, który poświęca swoj czas innym. Nazywanie Go sprytnym jest po prostu słabe i niesprawiedliwe. Obyś pomysłodawco nie musiał kiedyś za kilka lat korzystać z pomocy wolontariusza, który tylko po to żeby zdobyć 3 pkt zrobi Ci zakupy i wniesie na 4 piętro.
      Ludzie są jednak dziwni

      • 10 5

      • (1)

        Niech będzie i 15 lat wolontariuszem - ale co to ma do wyników w nauce? Skoro do szkół średnich mają się dostawać dzieci najmądrzejsze, bardziej inteligentne, to niech będą punktowane wyniki w nauce, a nie aktywności, które z nauką nie mają nic wspólnego. Dlaczego ktoś, kto ma 3 dodatkowe punkty za np. zawody w tenisa stołowego ma mieć więcej punktów w rekrutacji do klasy mat-fiz? Gdzie tu sens i logika?

        • 3 2

        • Póki co mowa była o działalności społecznej. Wykształcenie i umiejętności społeczne jednak powinny iść w parze. Jeśli jest inaczej mamy np profesorów, którzy wstyd ze otrzymali taki tytuł. a jak wypowiadają się publicznie żal słuchać

          • 0 0

    • Proponuję punkty dodatkowe za "mądrzejszą młodzież", "durniejszych rodziców", "częste prace społeczne, ale nie wolontariat" oraz "za trudności w wyrównaniu strat wynikami w nauce". Dla przypadków beznadziejnych dodatkowe trzy punkty za deklarację przynależności do d**ili.

      • 5 5

  • Efekt likwidacji Gimnazjów (9)

    To jest właśnie efekt likwidacji Gimnazjów a co za tym idzie 1/3 tzw. izb lekcyjnych w skali kraju i redukcji 1/4 etatów nauczycielskich przy jednoczesnym wrzuceniu kolejnego rocznika do 4-letniego liceum/5-letniego technikum do czego te szkoły były lokalowo już po 20 latach istnienia 3-letnuch liceów/4-letnich techników niegotowe. Wiadomo było od początku, że jeśli skróci się kształcenie podstawowe z 9 do 8 lat to będzie większy napór na Licea. Mamy też dopływ uczniów z Ukrainy których też przecież gdzież trzeba umieścić (Gimnazja idealnie by się do tego nadawały bo jako samodzielne szkoły istniały właśnie w dużych miastach a tam uchodźców napłynęło najwięcej).

    Tak kończą się drodzy wyborcy PiSu (i Ci którzy PiS po cichu popieracie "bo dzieciom deli") krótkowzroczne, populistyczne ruchy oszacowane na doraźny efekt propagandowy i finansowy. Kasa z redukcji miejsc w szkołach i ilości zatrudnionych nauczycieli poszła na wasze "500 plusy" i inne zasiłki więc teraz za te (nic nie warte z powodu inflacji) pinondze załatwiajcie swoim bobelkom miejsca w prywatnych szkołach, tam miejsca zawsze się znajdą. I zapamiętajcie sobie raz na zawsze - tanie i łatwe oszczędności bywają bardzo kosztowne swoich długotrwałych skutkach!

    • 87 27

    • PełOwskie bzdury

      • 0 2

    • Jak kończyłem XV lo było 8 klas na poziomie.

      4 letnia szkoła. Potem obie reformy. I teraz znowu mamy 4 lata liceum a klas mniej na poziomie. A budynek ten sam.

      • 3 1

    • Naprawdę, to wszystko przez 500+? (4)

      A może 500 minus powiinno być? to wszyscy by teraz byli zadowoleni?

      • 4 5

      • (3)

        Nie tylko likwidacja Gimnazjów, ale także ograniczenie nocnej i świątecznej opieki medycznej jedynie do sieci szpitali, likwidacja wielu programów medycznych, ograniczenia w subwencji samorządowej, przesuwanie wszelkich wydatków do rządu centralnego i wiele innych usług publicznych ucierpiało z powodu rozdawnictwa PiSu (500+, 13. i 14. emerytura itp.) Łykaliście jak pelikany że to niby z pieniędzy odebranych "mafiom vatowskim", a tak naprawdę PiS kupował poparcie okrawając Państwo z tych powinności do których zostało ono powołane i zamieniając je w prymitywny socjal.
        Nie można mieć państwa opiekuńczego jak w Norwegii przy podatkach jak w USA, boleśnie się o tym przekonała Grecja, gdzie też były dodatki "za chodzenie po schodach"a państwo właściwie nie funkcjonowało i na koniec zbankrutowało.

        • 19 6

        • (2)

          I co proponujesz? Platforma nas wyzwoli? Sorry taki mamy klimat

          • 7 9

          • (1)

            A to już nie mój problem, ja sumienie mam czyste bo na PiSokomunę nigdy nie głosowałem i nie byłem beneficjetem żadnego programu z plusem w nazwie. Platforma nie doprowadziła do najwyższej od 25-lat inflacji, braku węgla, drożyny, największego zadłużenia zagranicznego od czasów Gierka, upadku służby zdrowia oraz szkolnictwa publicznego i braku możliwości zakupu mieszkania nawet przez dobrze zarabiających. To jest moralna odpowiedzialność tych którzy koniunkturalnie na PiS głosowali i teraz to oni muszą przy urnach wyborczych ten problem rozwiązać.
            A stosowanie sowieckiej dialektyki typu "a u was bijut nigrow" w odniesieniu do PO jest poniżej wszelkiego poziomu dyskusji, oni już nie rządzą od 7 lat, 100% odpowiedzialności na obecny stan rzeczy leży po stronie PiSu i ich klientelistycznej kliki zwanej dla niepoznaki wyborcami.

            • 23 6

            • znaczy kraj w ruinie?

              • 6 1

    • to jest akurat efekt innej durnej reformy z posyłamniem 6latków do 1szej klasy. (1)

      i urzędu, który nie potrafi prostej matematyki odrobić i miejsc ogarnąć.

      • 10 13

      • W przypadku liceów obie te rzeczy.

        • 3 7

  • (3)

    Śmieszy mnie, ze "obiektywny egzamin taki sam dla wszystkich" to tylko połowa punktów. Owszem, dobremu uczniowi może się noga powinąć, a w tedy niby ratuje go dobre świadectwo. Ale takie sytuacje to mniejszość. Za to tak naprawdę oceny ze świadectwa mogą windować miernoty. Pamiętam za moich czasów (1. rocznik gimnazjum) uczniowie trójkowi, czwórkowi mieli nagle na koniec szkoły głównie piątki na świadectwach. Ktoś, kto się niczym nie wyróżniał, wyskomlił sobie ileś poprawek, rodzice też chodzili zawracać głowy nauczycielom - i tym sposobem świadectwa piękne.
    A prawda była taka, że poziom w naszym gimnazjum był niższy niż w podstawówce - gdyby ci uczniowie konczyli naszą podstawówkę, a nie gimnazjum, trafiliby do techników i zawodówek, a tak - poszli do liceów i skończyli studia.
    Chcę przez to powiedzieć, że szkoła szkole nierówna, więc te oceny ze świadectw to powinien być margines punktacji...

    • 57 6

    • Bo ilość punktów powinien okreslać tylko egzamin.Tak jest na maturze .Na studia liczasię tylko punkty z egzaminu materalnego (1)

      • 3 0

      • Nie tylko, oceny ze świadectwa też. Są punkty za konkursy, itp.

        • 0 0

    • Dokładnie tak! Egzamin zewnętrzny, dobrze wyskalowany jest najbardziej sprawiedliwy. Oceny potrafią być bardzo subiektywne i zależeć od poziomu szkoły.

      • 20 0

  • 1,5 rocznika (2)

    1,5 rocznika.... co autor miał na myśli?

    • 0 0

    • Ze część dzieci poszła do 1 klasy jako 6ciolatki a cały rocznik jako 7latki

      • 0 0

    • Cały 2007 i połowa 2008

      • 4 0

  • (2)

    Dlaczego egzamin FCE nie zwalnia z angielskiego w Liceum? To paranoja uczyć angielskiego osobę która zna język i strata pieniędzy podatników

    • 10 10

    • Bo FCE już nie zwalnia z matury

      • 0 0

    • FCE

      To jest ok poziom, oczywiście ale nie jakaś rewelacja

      • 0 0

  • Gratulacje dla wszystkich decydentów (24)

    Doprowadziliście do sytuacji w której nawet jeśli ktoś wybierał szkołę marzeń, a po niej szkoły z dość dużym buforem punktów względem ubiegłego roku, po ogłoszeniu wyników okazało się że w tym roku wymagane jest minimum 30 punktów więcej. Jak ma to zrozumieć młody ambitny człowiek, który ma super świadectwo na które ciężko pracował, brał udział w konkursach itp. i mimo wydawałoby się do wczoraj super wyniku całościowego zakwalifikował się do szkoły dużo poniżej swoich możliwości. Porażka, porażka i jeszcze raz porażka.
    Najbardziej stracili chyba nie geniusze- Ci się dostali i nie słabsi czy średniaki, ale bardzo dobrzy uczniowie.
    Efekt jest taki, że Ci się do bardzo dobrych szkół nie dostali- bo w tym roku są tam tylko miejsca dla geniuszy, a do słabych szkół nie startowali....no to zostały im najsłabsze jeśli w ogóle.

    • 83 21

    • (2)

      Kogo uznajesz za bardzo dobrego ucznia, nie laureata ale bardzo dobry uczeń. Według mnie to taki między 175,a 190 pkt. Patrzę na progi szkół w Gdyni, dostałby się z wyjątkiem 3 LO do wszystkich pozostałych. W Gdańsku przejrzałam progi punktowe i również wszędzie by się dostał.

      • 11 5

      • (1)

        To ze ma 180 punktów nie znaczy ze dostanie się do wymarzonej szkoły, bo ilość miejsc w placówce jest ograniczona, a jest półtora rocznika.

        • 9 4

        • Tak, ale wszyscy o tym wiedzieli.

          To była wiedza powszechna, warto było zahaczyć o wolontariat. I przemyśleć wybory szkół.

          • 0 0

    • Skoro wynik, który uzyskał nie pozwolił na zakwalifikowanie się do lepszych szkół... (15)

      ...to jak możesz pisać, że ta do której się zakwalifikował jest poniżej możliwości? To jest nielogiczne. Jest dokładnie na poziomie jego możliwości.
      A jak ma to rozumieć? Że jest dobry, ale ci wszyscy, którzy dostali się do szkół do których on się nie dostał są lepsi. BTW możesz podać przykład klasy do której w tym roku trzeba mieć 30 pkt więcej niż w zeszłym?

      • 23 9

      • Chory system (2)

        Wcale nie jest to błąd logiczny, tylko tak wyglada system kwalifikujący - bardzo dobry uczeń X wybiera sobie dobrą szkołę 1,2,3,4,5 , średni uczeń Y wybiera średnią szkołę 6,7,8,9,10. Okazuje się ze uczeń X mimo dużej ilości punktów nie dostaje się do wymarzonej szkoły 1-5 i musi czekać na wolne miejsce w mniej obleganych szkołach z pozycji 11 wzwyż. Uczeń Y miał szczęście i dostał się do jednej ze swoich szkół dajmy na to z nr8 i De facto ten średni będzie uczęszczał do lepszej placówki niż dobry X. Ufff

        • 20 2

        • Trzeba dobrze odhaczyć szkoły i profile, tak żeby wycelować w różne warianty,

          • 0 0

        • Skoro lepszy nie chciał się uczyć w szkołach 6-10

          to nie będzie się w nich uczył. Chyba uczciwe to jest

          • 1 4

      • Nie (2)

        Wystarczyło, że jego kolega pomimo słabszych wyników na świadectwie i egzaminie, angażował się w wolontariat, zawody sportowe. I tym nadrobił braki w ocenach i wynikach. Czy w tak młodym wieku już mamy wyżej cenić kombinatorstwo?

        • 5 5

        • Ale dlaczego...

          uważasz, że startowanie w zawodach sportowych czy wolontariat to kombinatorstwo? Nie bardzo rozumiem...

          • 1 0

        • Jakie kombinatorstwo?

          Każdy miał taką możliwość. Ja bym to ujął tak: Twoje dziecko wykazało się lenistwem i brakiem operatywności, a to drugie wykazało się zaradnością i dbaniem o swoje interesy. I tak. To należy doceniać. A czepianie się wolontariuszy to już naprawdę jest słabe. Dzieci na prawdę na tych wolontariatach robiły dobre rzeczy

          • 9 0

      • XIV LO (1)

        W zeszłym roku 111 pkt, w tym roku 154 pkt

        • 2 1

        • 1. Mieszasz profile
          2. W zeszłym roku były tylko 3 klasy i najniższy próg to był 113 na biolchem

          • 1 0

      • (3)

        Uwielbiam teoretyków za klawiaturą.
        Zapoznaj się z zasadami rekrutacji itp i wtedy wydawaj osądy.
        Zerknij na LO na Meisnerra klasa mat fiz

        • 1 3

        • Tam jest mat-ang-inf

          Próg to 154.1

          • 1 0

        • Przecież dobrze wszystko napisal

          Rzeczywistość jest niezgodna z oczekiwaniami? To zmień rzeczywistość

          • 0 0

        • Tam nie ma klasy mat fiz

          • 2 0

      • X lo (2)

        Może nie 30pkt, ale 20pkt na pewno. Rok temu do X lo w Gdańsku wystarczyło 140pkt, teraz 160pkt!

        • 7 4

        • Dokładnie 36 punktów, mowa o LO w Gdańsku - nie topowe

          • 1 0

        • Inflacja panie

          • 15 3

    • Bzdura z tymi 30 punktami minimum..
      Np. w V w Gdańsku w zeszłym roku próg do klasy mat-fiz-inf był na poziomie 174 punkty, w tym roku natomiast 178...

      • 1 0

    • Wziąć udział w konkursie kuratoryjnym może każdy uczeń. Zostać w nim laureatem lub finalistą to już inna bajka. (1)

      • 14 5

      • Zająć pierwsze miejsce w województwie to jednak coś

        • 5 1

    • (1)

      Dostał się do szkoły na poziomie swoich możliwości. Pozostałe szkoły widać przyjęły uczniów lepszych.

      • 14 8

      • Problem w tym, że rodzice nie chcą przyjąć wiadomości, że inne dzieci mogą się lepiej uczyć od ich dzieci

        i wtedy szuka się winnych. Najczęściej to szkoła, nauczyciele, zły system rekrutacji, urzędnicy itd itd

        • 18 7

  • Najpierw Adamowicz likwidował technika, zawodówki a teraz Dulkiewicz nic z tym nie zrobiła! (8)

    Łatwo się likwiduje szkoły, ale ciężko coś z powrotem otworzyć! To nie punktacja jest problemem, tylko brak miejsc w szkołach. Dlaczego nie utworzono nowego liceum?!

    • 64 36

    • Skąd kadra? (1)

      A skąd wziąć kadrę do nowej szkoły? Chciałabym zaznaczyć że na stronie kuratorów pełno ogłoszeń o pracę dla nauczycieli a chętnych brak.

      • 2 0

      • Tak, frajerów brak. Jestem takim frajerem, nie mam siły już uczyć.

        • 0 0

    • (4)

      Konieczne jest utworzenie liceum w południowej części miasta. W tym kierunku miasto się rozwija. Skomasowane jest wszystko Zaspa-Wrzeszcz i potem dzieciaki spędzają po dwie godziny na dojazdach z Łostowic czy Kowal.

      • 22 1

      • Ale wiesz że Kowale to inna gmina? Niech ta gmina zapewni szkołę swoim mieszkańcom.

        • 3 0

      • Dokładnie (2)

        A młodzież mieszka na Południu.
        Pani Prezydent, proszę sie skupić na budowie liceum na Południu, podstawówek już tam wystarczy

        • 10 4

        • Pieniążki na edukację pochodzą z ministerstwa. Tam kieruj prośby.

          Miasto dostanie subwencje to pobuduje

          • 2 4

        • Od tygodni sięnie pojawia w mediach..

          nie wiem czy jakiś rzecznik w ogóle tam jest.

          • 3 0

    • dokładnie, widać urzędnicy się do komputerów dorwali i sobie piszą "rozprawki", żeby od siebie oddalić ten bajzel

      • 9 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

I Ogólnopolska Konferencja Ginekologii, Położnictwa i Chorób Piersi MEDFEM

konferencja

Trójmiejski Dzień Zielonych Budynków

123 zł
konferencja

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Organizmy jednokomórkowe to:

 

Najczęściej czytane