• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekrutacja 2022/2023. "Progi z kosmosu i jak w Harvardzie", wielu uczniów nie dostało się

Wioleta Stolarska
22 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły. Do 1 sierpnia 2022 r. kurator oświaty będzie publikować udostępnione przez dyrektorów placówek wolne miejsca. 29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły. Do 1 sierpnia 2022 r. kurator oświaty będzie publikować udostępnione przez dyrektorów placówek wolne miejsca.

- To są żarty, progi jak na Harvard, ograniczenie liczby miejsc, bo magistrat zapomniał, że ma 1,5 rocznika. W tym roku są kosmicznie wysokie. Do dobrych szkół dostali się tylko wybitni i tylko oni mają szansę na naukę - komentują wyniki pierwszego etapu rekrutacji do szkół średnich na rok 2022/2023 czytelnicy. Wielu uczniów przekonuje, że mimo dobrego wyniku, dostali się do szkoły piątego wyboru lub żadnej. 1.08.22 w systemie rekrutacyjnym pojawi się informacja, w których szkołach są jeszcze wolne miejsca.



Rekrutacja 2022/2023. Listy zakwalifikowanych uczniów i progi punktowe



Czy powinny powstawać nowe szkoły średnie?

Kolejne reformy edukacji spowodowały, że w tym roku w rekrutacji do szkół średnich bierze udział aż 1,5 rocznika. I choć placówki przygotowały dodatkowe oddziały i miejsca, zainteresowanie jest ogromne, a wielu uczniów obawia się, że plany dostania się do wybranej szkoły są po prostu nieosiągalne.

W czwartek, 21.07, po godz. 14:00 szkoły ponadpodstawowe opublikowały listy zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych uczniów. W wielu placówkach pojawiły się one w postaci list wywieszonych w budynku lub jako informacja na koncie kandydata w systemie rekrutacyjnym nabór-pomorze.edu.com.

- Bardzo czekaliśmy na te informacje, stres niesamowity, bo wiemy, że chętnych jest więcej niż miejsc. Okazało się, że syn dostał się do wybranych trzech szkół, w sumie nawet takich, na które nie do końca liczyliśmy - pisze nasza czytelniczka Dorota.
- Córka miała ponad 150 punktów i nie dostała się do żadnej z wybranych szkół. To dziwne, bo taki wynik jest raczej dobry. Szkoda, że system rekrutacji nie pokazuje progów punktowych w placówkach. Wiedzielibyśmy, gdzie próbować w kolejnym etapie - dodaje inna czytelniczka.
- Bajzel jakich mało. Takie wystrzelone progi, system nieprzygotowany na tyle uczniów, na koncie na stronie Nabór Pomorze nie można podejrzeć wniosku i gdzie się złożyło papiery, żadnej informacji o progach szkół. Błędny komunikat, który nie jest poprawiony, tylko adnotacja w aktualnościach. 164 punkty, nie wybieraliśmy samych najlepszych szkół, pięć liceów, po kilka klas w każdym, i tak na razie nigdzie - pisze nasz czytelnik.

Rekrutacja 2022/2023. Czy zabraknie miejsc w szkołach średnich dla uczniów?



Punkty nie tylko za naukę, ale i "osiągnięcia"



Rodzice i uczniowie przyznają, że rekrutacja w tym roku jest trudna. O tym, czy dziecko dostanie się do wybranej szkoły ponadpodstawowej, decyduje liczba zgromadzonych przez nie punktów. Absolwent szkoły podstawowej może zebrać aż 200 punktów. Za trzy egzaminy można dostać w sumie 100 punktów.

Pozostałe 100 punktów to suma punktów za: wybrane oceny ze świadectwa, za średnią ocen powyżej 4,75 i bardzo dobre zachowanie, za działanie w wolontariacie i za szczególne osiągnięcia. Łącznie za udział w konkursach i turniejach można otrzymać maksymalną liczbę 18 punktów. Z kolei 3 punkty otrzymują osoby angażujące się w działania wolontariatu szkolnego.

Jednak nie wszystkie konkursy czy mistrzostwa są brane pod uwagę.

- Za mistrzostwa w unihokeju albo biegach powinno się dostawać punkty do klasy sportowej, a nie wszystkich możliwych. I właśnie jest tak, że do mat-fizu dostanie się sportowiec czy "wolontariusz", a ktoś kto miał 20 proc. więcej z egzaminów z matmy nie - ocenia nasz czytelnik.
- Moja córka nie brała udziału w żadnych konkursach, bo - jak stwierdziła - szkoda na to czasu. Egzaminy napisała na 93 proc. i miała dobre oceny z przedmiotów branych do rekrutacji, świadectwo z paskiem i wolontariat. Zebrała 174 punkty. Dostała się tam, gdzie chciała, ale patrząc na progi w liceach, to do dobrego LO bez konkursów kuratoryjnych i super wyniku z egzaminu nie byłoby szans się dostać. To, że tak trudno o miejsce, to pokłosie tego, że w 2014 r. poszło do szkoły podstawowej 1,5 rocznika (2007 i część 2008). Te dzieciaki będą miały ciągle pod górkę. Za cztery lata będzie powtórka z rozrywki. Matura i rekrutacja na studia - pisze inny czytelnik.
Rekrutacja uzupełniająca 2022/23. Dziś listy zakwalifikowanych Rekrutacja uzupełniająca 2022/23. Dziś listy zakwalifikowanych

Rekrutacja uzupełniająca 2022/2023. Będą wolne miejsca w szkołach?



Teraz absolwenci, którzy dostali się do szkół średnich, wybierają, w których placówkach chcą kontynuować naukę. Do 28.07.2022 r. do godz. 15:00 mają czas na potwierdzanie woli podjęcia nauki.

29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły.

Do 1 sierpnia 2022 r. kurator oświaty będzie publikować udostępnione przez dyrektorów placówek wolne miejsca. Niestety po pierwszym etapie rekrutacji już widać, że wielu uczniów nie dostało się do żadnej z wybranych szkół.

Takie osoby od 2 sierpnia 2022 r. do 5 sierpnia 2022 r. będą mogły składać wnioski do wybranych szkół ponadpodstawowych w ramach rekrutacji uzupełniającej.

16 sierpnia 2022 r. szkoły ponownie poinformują o listach zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych uczniów, a ostateczna lista kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych zostanie opublikowana 23 sierpnia 2022 r.

Progi punktowe w rekrutacji do szkół średnich 2022/2023



Progi punktowe w kolejnych szkołach będą aktualizowane, ponieważ nie wszystkie placówki udostępniają te informacje. Niektóre szkoły wywiesiły listy w budynku, inne informują tylko kandydatów za pośrednictwem systemu rekrutacyjnego nabór-pomorze.edu.com. Dziękujemy też naszym czytelnikom, za przesyłanie informacji o poszczególnych progach w szkołach.

Ranking szkół średnich Trójmiasto.pl. Najlepsze licea i technika 2022



GDAŃSK



I Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1a humanistyczna - 165,9 pkt.
1b Akademicka matematyczno-fizyczna - 170,15 pkt.
1c Politechniczna matematyczno-fizyczna - 169 pkt.
1d Ekonomiczna matematyczno-geograficzna - 168,8 pkt.
1e Medyczna biologiczno-chemiczna - 169,7 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1 politechniczna (mat.) - 175,7 pkt.
1 politechniczna (fiz.) - 173,65 pkt.
1 humanistyczna - 166,3 pkt.
1 medyczna - 172,9 pkt.
1 przyrodnicza - 171,8 pkt.
1 menedżerska - 173,4 pkt.
1 biznesowa - 167 pkt.

III Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A1 - geogr-mat - 176.95 pkt.
1A2 - inf-mat - 173.6 pkt.
1B - biol-chem - 175.72 pkt.
1C - hist-pol-ang - 165.55 pkt.
1D - mat-fiz - 170.9 pkt.
1PreIB - pol - 179.16 pkt.

IV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Gdańsku:
1A Straży Granicznej (biol-chem) - 115,65 pkt.
1B Policyjna (hist-pol) - 104,2 pkt.
1C Wojskowa (geo-ang) - 101,35 pkt.
1D Mediacyjno-prawna (wos-pol) - 129,1 pkt.
1E Mistrzostwa Sportowego (biol-ang) - w oddziałach sportowych podstawą przyjęcia jest liczba pkt. uzyskanych za próbę sprawności fizycznej.
1F Celno-administracyjna (wos-pol) - 107,2 pkt.
1G Językowa (ang-ros) - 99,5 pkt.
1H Ratownictwa Medycznego (biol-chem) - 122,1 pkt.
1I Medialna (wos-pol) - 116,2 pkt.

V Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A - medyczna - 180,15 pkt.
1B - politechniczna - 178,00 pkt.
1C - politechniczno-językowa - 176,4 pkt.
1D-biol. - dwujęzyczna biomedyczna - 181,44 pkt.
1D-geo. - dwujęzyczna biznesowa - 178,65 pkt.

VI Liceum Ogólnokształcące - 146,30-90,25 pkt.

VII Liceum Ogólnokształcące - 156,50-150,70 pkt.

VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A_gr.1 - lingwistyczny z j. angielskim i francuskim - 169.5 pkt.
1A_gr.2 - lingwistyczny z j. angielskim i niemieckim - 167.5 pkt.
1B - matematyczno-geograficzny - 171.2 pkt.
1C - biologiczno-chemiczny - 168.6 pkt.
1D - matematyczno-fizyczny - 169.0 pkt.
1E - matematyczno-informatyczny - 169.15 pkt.

IX Liceum Ogólnokształcące - 165,70-158,75 pkt.

X Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1a politechniczny - 165,87 pkt.
1b biomedyczny - 165,36 pkt.
1c biznesowy drugi język obcy: j. hiszpański - 165,02 pkt.
1d lingwistyczno-prawny - 160,40 pkt.
1e humanistyczny - 162,64 pkt.
1f biznesowy drugi język obcy: j. niemiecki - 161,50 pkt.

XIV Liceum Ogólnokształcące - 154,10-139,55 pkt.

XV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdańsku:
0h Klasa wstępna do klasy dwujęzycznej z j. hisz - 153,13 pkt.
1a Politechniczna - 158,75 pkt.
1b Humanistyczna z edukacją filmową - 155,65 pkt.
1c Medialna - 153,2 pkt.
1d Geograficzno-matematyczna z turystyką reg. - 160,65 pkt.
1e Europejska - 157,05 pkt.
1f Biologiczno-chemiczna z zaj. laboratoryjnymi - 157,9 pkt.

XIX Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A ekonomiczna - 168,3 pkt.
1Bmuz. artystyczna gr.muzyczna - 158,25 pkt.
1Bplast. artystyczna gr.plastyczna - 169,5 pkt.
1C społeczno-prawna - 164 pkt.
1D biomedyczna - 165,9 pkt.
1E matematyczno-biologiczna - 167,2 pkt.

XX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdańsku:

1A medyczna dwujęzyczna - 166,2 pkt.
1B autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 170,69 pkt.
1B-nieobliczalna autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna" - 171,46 pkt.
1C-mat-biol interdyscyplinarna dwujęzyczna - 171,5 pkt.
1C-mat-chem interdyscyplinarna dwujęzyczna - 165,56 pkt.
1D dwujęzyczna matematyczno-geograficzna - 168,89 pkt.
1E autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 167,7 pkt.
1E-nieobliczalna autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna" - 166,94 pkt.
1F humanistyczna autorska - 163,7 pkt.

XXI Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Sportowymi - 114,65 pkt.; wynik egzaminu sportowego kwalifikował do szkoły

XXIII Liceum Ogólnokształcące - 125,00-52,60 pkt.

XXIV Liceum Ogólnokształcące - 158,00-157,50 pkt.

Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące im. Pawła Adamowicza:
1A matematyka i fizyka - 161 pkt.
1B biologia i chemia - 167 pkt.
1C historia i język polski - 160 pkt.
1D matematyka i geografia - 160 pkt.
1E matematyka i informatyka - 164 pkt.

Zespół Szkół Łączności w Gdańsku - Technikum nr 4:
1abc - Technik informatyk - 156.50 pkt.
1d - Technik programista - 167.85 pkt.
1e - Technik automatyk - 155.00 pkt.
1f - Technik elektronik - 153.40 pkt.
1g - Technik robotyk - 157.20 pkt.
1hi - Technik teleinformatyk - 143.10 pkt.

Technikum nr 2 - 138,00-55,65 pkt.

Technikum nr 3 - 99,95-59,10 pkt.

Technikum nr 5 - 131,00-56,20 pkt.

Technikum nr 7 - 94,30-83,10 pkt.

Technikum nr 8 - 119,05-83,60 pkt.

Technikum nr 9 - 106,10-46,90 pkt.

Technikum nr 11 - 112,30-100,90 pkt.

Technikum nr 12 - 85,30-56,60 pkt.

Technikum nr 13 - 154,80-112,90 pkt.

Technikum nr 14 - 122,80-71,40 pkt.

Technikum nr 16 - 120,90-30,35 pkt.

Technikum nr 18 - 131,30-59,75 pkt.

SOPOT



II Liceum Ogólnokształcące w Sopocie:
1A(ang) humanistyczno-społeczna - 171,95 pkt.
1A(geo) humanistyczno-społeczna - 166,95 pkt.
1B(fiz) matematyczna - 175,7 pkt.
1B(geo) matematyczna - 178,85 pkt.
1C biologiczno-chemiczna - 172,45 pkt.
1D humanistyczno-filmowo-teatralna - 164,55 pkt.

GDYNIA



I Akademickie Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1a matematyczno-fizyczyczno-informatyczna 155,10 pkt.
1b biologiczno-chemiczno-matematyczna z j. angielskim 162,60 pkt.
1c polonistyczno-historyczno-angielska 154,00 pkt.
1d matematyczno-informatyczno-angielska 158,05 pkt.
1e matematyczno-geograficzno-angielska 158,95 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
0W wstępna z językiem francuskim - 161,15 pkt.
1C matematyczno-fizyczna - 168,05 pkt.
1A dyplomatyczna - 163,15 pkt.
1D matematyczno-geograficzna - 169,3 pkt.
1B prawnicza - 167,25 pkt.
1E biologiczno-chemiczna - 172,1 pkt.
1I matematyczno-informatyczna - 165,65 pkt.

III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
humanistyczna 176,50 pkt.
humanistyczna dwujęzyczna 192,95 pkt.
matematyczno-fizyczna 192,65 pkt.
matematyczno-informatyczna 191,55 pkt.
matematyczno-geograficzana 179,70 pkt.
matematyczno-geograficzna dwujęzyczna 197,45 pkt.
matematyczno-polonistyczna 197,00 pkt.
biologiczno-chemiczna 193,55 pkt.

V Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A1 matematyczno-geograficzna - 141,75 pkt.
1A2 matematyczno-informatyczna - 139,55 pkt.
1B humanistyczna - 139,1 pkt.
1C biologiczno-chemiczna (ratownicza) - 134,45 pkt.
1D policyjna - 132,2 pkt.

VI Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A_f mat-fiz-ang (ang-fra) - 174.35 pkt.
1A_n mat-fiz-ang (ang-niem) - 175.4 pkt.
1B_h mat-geogr-ang (ang-hisz) - 174.4 pkt.
1B_n mat-geogr-ang (ang-niem) - 172.35 pkt.
1C fiz-inf-mat (ang-niem) - 171.95 pkt.
1D_h hist-pol-wos (ang-hisz) - 167.75 pkt.
1D_h_m pol-mat-wos (ang-hisz) - 171.85 pkt.
1D_n hist-pol-wos (ang-niem) - 164.9 pkt.
1D_n_m pol-mat-wos (ang-niem) - 169.9 pkt.
1E_f biol-chem (ang-fra) - 175.65 pkt.
1E_n biol-chem (ang-niem) - 177 pkt.

VII Sportowe Liceum Ogólnokształcące:
geograficzno-angielsko-matematyczna (angielski i niemiecki) 93,85 pkt.
historyczno-angielsko-polonistyczna (angielski i niemiecki) 115,50 pkt.

IX Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A humanistyczna (kierunki prawne i dziennikarskie) - 157,55 pkt.
1B biologiczno-chemiczna (kierunki biomedyczne) - 164,05 pkt.
1C matematyczno-fizyczna (kierunki politechniczne) - 160,10 pkt.
1D matematyczno-geograficzna (kierunki ekonomiczne) - 160,40 pkt.
1E humanistyczna (kierunki teatralne i filmowe) - 156,95 pkt.
1F matematyczno-geograficzna - 157,20 pkt.

X Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A politechniczna matematyczno-fizyczno-informatyczna - 169,25 pkt.
1B biologiczno-chemiczna - 170,15 pkt.
1C humanistyczna - 167,4 pkt.
1D matematyczno-geograficzna - 170,4 pkt.

XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
lingwistyczno-humanistyczna 158,00 pkt.
dwujęzyczna 155,85 pkt.
humanistyczna 155,40 pkt.
politechniczna 162,55 pkt.
biomedyczna 158,55 pkt.
lingwistyczno-ekonomiczna 159,15 pkt.
przyrodnicza 156,25 pkt.

XVII Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
matematyczno-geograficzna (angielski, francuski i niemiecki) 159,50 pkt.
biologiczno-chemiczna (angielski, francuski i niemiecki) 160,75 pkt.
matematyczno-informatyczna (angielski, francuski i niemiecki) 161,80 pkt.
humanistyczna (angielski, francuski i niemiecki) 152,85 pkt.

Technikum Chłodnicze w Gdyni (zakres punktów uczniów najniższy i najwyższy wynik):
technik elektronik - 111,3 - 167,05 pkt.
technik chłodnictwa i klimatyzacji - 105,4 - 152,5 pkt.
technik elektryk - 111,5 - 169,9 pkt.
technik mechatronik - 140,3 - 174,1 pkt.
technik informatyk - 137,3 - 169,05 pkt.
Technik programista - 154,1 - 175,35 pkt.

Technikum Budowlane (CKZiU nr 2):
Technik robót wykończeniowych w budownictwie 78,90 pkt.

Technikum Budowy Okrętów (CKZiU nr 1):
technik eksploatacji portów i terminali 93,40 pkt.
technik budowy jednostek pływających 71,05 pkt.
technik mechanik lotniczy 62,90 pkt.

Technikum ekonomiczne z oddziałami dwujęzycznymi:
technik ekonomista (dwujezyczna) 95,70 pkt.
technik rachunkowości (angielski i niemiecki) 98,20 pkt.
technik reklamy (angielski i niemiecki) 136,70 pkt.
technik grafiki i poligrafii (angielski i rosyjski) 140,85 pkt.
technik ekonomista (angielski i niemiecki) 124,15 pkt.
technik rachunkowości (angielski i niemiecki) 88.30 pkt.

Technikum gastronomiczne (ZSH-G Gdynia):
technik żywienia i usług gastronomicznych 90,05 pkt.

Technikum hotelarskie (ZSH-G Gdynia):
technik hotelarstwa 105,25 pkt.
technik organizacji turystyki 128,15 pkt.

Technikum Transportowe (ZSE-T Gdynia):
technik logistyk (angielski i niemiecki) 128,60 pkt.
technik spedytor (angielski i niemiecki) 122,50 pkt.
technik architektury krajobrazu (angielski i rosyjski) 115,30 pkt.
technik urządzeń systemów energii odnawialnej (angielski i rosyjski) 139,95 pkt.
technik transportu kolejowego (angielski i niemiecki) 96,80 pkt.
technik automatyk sterowania ruchem kolejowym (angielski i niemiecki) 101,40 pkt.

Technikum mechaniczne (CKZiU nr 1):
technik pojazdów samochodowych 65,40 pkt.
technik mechanik 70,20 pkt.

Technikum nr 3 w Gdyni:
technik usług fryzjerskich (angielski i niemiecki) 67,55 pkt.
technik przemysłu mody (angielski i niemiecki) 92,85 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 1 (CKZiU nr 1)
mechanik pojazdów samochodowych - 79,45 pkt.
blacharz samochodowy - 53,35 pkt.
elektromechanik pojazdów - 71,35 pkt.
kierowca mechanik - 69,30 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 2 (CKZiU nr 2)
wielozawodowa z niemieckim 43,60 pkt.
wielozawodowa z angielskim 83,75 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 3 (CKZiU nr 1)
elektryk 70.45 pkt.
monter kadłubów jednostek pływających 45,60 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 5 (ZSH-G Gdynia)
kucharz 55,70 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 6 (CKZiU nr 2)
sprzedawca 24,35 pkt.
fryzjer 53,70 pkt.

Miejsca

Opinie (622) 10 zablokowanych

  • Nie do końca prawda (4)

    Kilka uwag co do treści zawartych w artykule. Niemożliwe żeby ktoś "dostał się do wybranych trzech szkół", ponieważ system rekrutacji przydziela kandydata tylko do jednej klasy. Nie rozumiem też zarzutu, że "na koncie na stronie Nabór Pomorze nie można podejrzeć wniosku i gdzie się złożyło papiery" - wnioski były cały czas dostępne (poza dniem ogłoszenia wyników), można było zobaczyć też ewentualne zmiany po weryfikacji wniosku przez komisję egzaminacyjną. Jeśli ktoś nie pamięta gdzie "złożył papiery", to chyba sam ma "bajzel". Miłych wakacji :)

    • 53 6

    • Możesz dostać się do 3 klas jeśli składasz podania w różnych powiatach.

      • 5 0

    • Na moment pisania artykułu było pewnie prawdą

      Faktycznie w dniu naboru nie było widać wniosku i tych wszystkich zakładek, które były przed opublikowaniem wyniku. Dziś ponownie można przeglądać wniosek, punkty itd.

      • 0 0

    • Wszystko było ok , wszyscy widzieli ze składają do szkoły i klasy gdzie jest 14, 24 miejsca a kandydatów 600 , i można było się przenieść gdzie były miejsca a były , wiadomo jednak ze każdy celuje do najlepszych szkol, no a miejsc było za mało

      • 1 1

    • W środę...

      przed ogłoszeniem wyników też nie mozna było się zalogować...

      • 0 0

  • (3)

    Śmieszy mnie, ze "obiektywny egzamin taki sam dla wszystkich" to tylko połowa punktów. Owszem, dobremu uczniowi może się noga powinąć, a w tedy niby ratuje go dobre świadectwo. Ale takie sytuacje to mniejszość. Za to tak naprawdę oceny ze świadectwa mogą windować miernoty. Pamiętam za moich czasów (1. rocznik gimnazjum) uczniowie trójkowi, czwórkowi mieli nagle na koniec szkoły głównie piątki na świadectwach. Ktoś, kto się niczym nie wyróżniał, wyskomlił sobie ileś poprawek, rodzice też chodzili zawracać głowy nauczycielom - i tym sposobem świadectwa piękne.
    A prawda była taka, że poziom w naszym gimnazjum był niższy niż w podstawówce - gdyby ci uczniowie konczyli naszą podstawówkę, a nie gimnazjum, trafiliby do techników i zawodówek, a tak - poszli do liceów i skończyli studia.
    Chcę przez to powiedzieć, że szkoła szkole nierówna, więc te oceny ze świadectw to powinien być margines punktacji...

    • 57 6

    • Dokładnie tak! Egzamin zewnętrzny, dobrze wyskalowany jest najbardziej sprawiedliwy. Oceny potrafią być bardzo subiektywne i zależeć od poziomu szkoły.

      • 20 0

    • Bo ilość punktów powinien okreslać tylko egzamin.Tak jest na maturze .Na studia liczasię tylko punkty z egzaminu materalnego (1)

      • 3 0

      • Nie tylko, oceny ze świadectwa też. Są punkty za konkursy, itp.

        • 0 0

  • Proszę nie marnować czasu w ławkach liceum stacjonarnego. Szkoda życia młodych ludzi. (9)

    Proszę zainteresować się edukacją domową są licea z edukacją domową. Uczymy się efektywniej, bez lęku typowego w zwykłych szkołach. Realizujemy pasje na maksymalnie. Poszukajcie informacji w sieci. Edukacja domowa nie boli. Są też tworzone punkty szkolne aby socjalizować tego typu młodzież. Jeżeli czujesz się w czymś super startuj w olimpiadach tematycznych. Nie marnuj czasu na ramowy plan nauczania i typowe 35-37 godzin lekcyjnych w szkole.
    Szkoła stacjonarna w obecnej formie nie przystaje do obecnej rzeczywistości.

    • 11 45

    • ED (7)

      ED to najgorsze co można zgotować dziecku !
      a gdzie wspomnienia , przyjaźnie szkolne, życie w grupie w społeczeństwie ???
      najlepiej od urodzenia trzymać w izolacji od normalnego świata ... tylko co z tego będzie ???
      leczenie depresji w życiu dorosłym i żal do rodzicieli.

      • 15 3

      • Stereotypy (1)

        No tak, bo bez szkoły nie da się mieć wspomnień i znajomych, oczywiście. Są specjalne spotkania i punkty dla takiej społeczności, jest nawet coś w rodzaju wycieczek szkolnych dla takich uczniów, zajęcia dodatkowe etc. aby się integrowali. Izolacja uczniów na ed od ludzi to nieprawdziwy mit. Edukacja domowa to nie izolacja od świata.

        • 3 7

        • To jest izolacja od świata.

          Pójście do szkoły to obowiazek. Trzeba wstać odpowiednio wcześniej, zwykle toczyć walkę z komunikacją, tłumaczyć się że spóźnień, wypachnic się dla koleżanek, wymalować dla kolegów, iść po szkole nad morze lub do parku, iść wspólnie na waksy, odrobić pracę w szatni lub w WC, grać w piłę na WF klasa na klasę, dostać w nos, dać komuś w nos, pokłócić się z najlepszym kolega, złamać krzesło bujając się na nim, żuć gumę na lekcji, dać głodnemu koledze kanapkę, pożyczyć komuś 5 zł w pierwszej klasie i domagać się zwrotu przed maturą, powitać serdecznie spadochroniarza z wyższej klasy, pomóc koleżance w matmie u niej w domu zaraz po szkole gdy rodzice jeszcze nie wrócili, pogodzić się z tym kolega w koncu, grać w kropki na fizyce, wytłumaczyć się wychowawczyni dlaczego, zbić pionę rano w szatni, zimą walczyć o miejsce w szatni żeby szybciej odebrać kurtkę od pani szatniarki, z miłości do sportu ćwiczyć na WF w bokserkach bo zapomniało się stroju, pożyczyć koledze dezodorant po WF i patrzeć jak wypsikuje połowę bo zapomniał wyposażenia i się nie kapie, siedzieć w ławce z kolegą, który jest gruby i nigdy się po WF nie kąpie. Edukacja domowa to dno.

          • 4 3

      • (4)

        Ja z liceum wyniosłam tylko traumę - nie byłam zbyt rozrywkowa, wiec grupa mnie i moją religijną koleżankę odrzuciła . Nauczyciele to widzieli i nic nie zrobili. 4 lata samotności Tak w liceum można zawiązać przyjaźnie na długie lata, ale nie idealizowakabym jakoś szczególnie tego faktu, bo bywa różnie.

        • 6 0

        • Jesteś w mniejszości. (3)

          Liceum to najlepszy i najważniejszy czas w życiu. OK. Może dla jakiegoś ułamka procenta nie ale edukacja domowa to jest krzywda dla czlowieka

          • 2 2

          • (2)

            Dlaczego krzywda? Dziecko uczy się konretow, nauczyciel poświęca czas tylko dziecku. To coś na wzór korepetycji, jakim cudem w godzine na korkach dziecko jest w stanie przyswoić material walkowany pol miesiąca na zajęciach? Osobiscie gdybym miał dziecko sam zastanowiłbym się nad taka forma edukacji, ponieważ przy okazji uczyłbym praktycznego rozwiązywania problemów a nie tylko durnego teoretyzowania. Przeprowadziłem w sowim życiu sporo rekrutacji i osoby świeżo po studiach to jest w większości czysta porażka, wiedza w większości na marnym poziomie. A wymagania, nasluchaja się rodziców pracujacych za minimalna, że muszą się cenić i efekt jest taki, że nie wiadomo czy śmiać się czy płakać jak taki dzieciak powie, że chce 8k na rękę. Najlepsze jest to, ze bez problemu bym dał gdyby nie fakt, że dla takiego pracownika pierwszy rok, nawet do 3 to czysta nauka. I wieczne popełnianie tych samych błędów. Tępa jest ta nasza latorośl, ale za to należy podziękować rodzicom zero jakichkolwiek zainteresować technicznych, tylko gry, filmy i imprezy że, najomymi. A na koniec przychodzi rozczarowanie bo życie weryfikuje ich podejście do życia.

            • 1 0

            • Edukacja domowa (1)

              Edukacja domowa to nie są korepetycje. Uczeń uczy się sam. Potem raz w roku zdaje egzamin.

              • 0 0

              • Sam gdy nie ma wsparcia, z nauczycielem gdy rodzic jest ogarnięty.

                • 0 0

    • Socjalizacja na bakier....

      • 2 2

  • I bardzo dobrze (3)

    Do łopaty brakuje ludzi Panowie i Panie Magistry! Za wbicie gwoździa nie macie 100zl a zaraz Wam majster będzie krzyczał 200euro za 1m2 płytek jak już jest po 200zl.
    Do książek to mają iść ci co ich stać się uczyć i co mają potem BRAĆ kasę za swoje usługi a teraz to jest odwrotnie. Magistry biorą po 30zl za H a majstry minimum 400 im wychodzi. Świat na głowie staje. Koniec z tym

    • 40 9

    • (1)

      Jest tak jak powinno być, dobra płaca za ciężką pracę, kiepska płaca za bezcelowe klikanie w komputr.

      • 4 3

      • To zaprojektuj most robolu

        • 2 2

    • To machaj łopatą.

      Guzik mnie obchodzą braki. Ja robię za moje 9K i mało mnie obchodzi praca fizyczna nawet za 15K w odmóżdżonym towarzystwie, brudzie i upale lub mrozie. Wolę klimatyzowane biuro i kulturalnych i oczytanych ludzi wokół siebie, pracę pn-pt, bez nadgodzin.
      A płytki sobie sam położę w weekend, a jak zechcę to zapłacę majstrowi bo mnie i moją żonę stać.

      • 8 0

  • Moja Opinia (7)

    Witam w Mojej Opinii ci którzy chcą iść na studia np na medycynę tak jak kiedyś szła moja mama siła rzeczy musza iść do Liceum a nie technikum czy zawodówki które w tym wypadku nic nie dają. A wracając do technikum czy zawodówki to powinno się zrobić kampanie jakie korzyści z nauki tam płyną. ale nie kosztem Liceum jak mam wrażenie dzi*kę się teraz tylko liceum powinno się zostawić w spokoju i dać aby ci którzy chcą chodzić na studia mogli spokojnie tam sobie iść. A ci którzy chcą iść do Technikum lub Zawodówki ale maja wątpliwości to powinni się dowiedzieć jakie korzyści płyną z pójścia tam. I ostatni temat nie zgadzam się z segregowaniem uczniów ci którzy sa wybitni powinni chodzić do liceum a nie ci słabi a ja się pytań dlaczego nie? Gdzie oni maja odbywać obowiązkowa naukę? i dlaczego oni maja buc oddzielani od rówieśników?. Jasne ze każdy powinien mierzyć siły na zamiary i np uczeń z niepełnosprawnościami nie powinien iść no do 3 Lo w Gdyni gdzie jest mega poziom i się tam dołować. ale np do słabszego poziomem liceum może iść i być tam dobrym uczniem i akceptowanym uczniem ale nie można go pozbawia. Możliwości uczenia wcale każdy ma prawo do godnej nauki w szkołach dostosowanych do jego potrzeb. a co do progów punktowych to się nie wypowiadam gratulując tym którzy się dostali i jednocześnie mając nadzieje ze ci którzy chcą i maja jakaś szanse dostać się do swoich wymarzonych szkół ze im siebie uda.

    • 16 11

    • Syn lekarki czy p.dohtor

      a język polski i interpunkcja nieopanowania. Gdzieś ty się uczył? Albo - wagarował?

      • 2 1

    • Bałagan jest przez to że wybiera sie po kilka szkól.Kiedyś wybierano 1 i na dodatek był egzamin (1)

      • 0 1

      • Tak, był wybór jednej szkoły, i jak się ktoś nie dostał to kaplica.

        • 0 0

    • (1)

      Przecież w technikum również piszesz mature i przerabiasz te same zagadnienia. Na studiach o tym samem profilu co technikum masz wiedzę której absolwenci liceum nie posiadają. Liceum tylko w przypadku kierunków nie technicznych i nie więcej

      • 1 1

      • Matriał w technikum jest okrojony.

        Ludzie z techników mają mniej matmy, fizy, języków i słabiej zdają maturę.

        • 0 1

    • (1)

      Po pierwsze - ukończenie liceum nie daje pewności dostania się na studia. Po ukończeniu liceum nie ma się żadnej wiedzy praktycznej. Lepiej pójść do technikum i potem na studia - jeśli chodzi o przedmioty ścisłe. Bardzo to pomaga w laboratoriach. Sama po czasie drugi raz nie poszłabym do najlepszego liceum. Niszczenie psychiki ucznia. Z poziomem nie ma to nic wspólnego...

      • 0 1

      • Nie, lepiej pójść do liceum.

        Jeśli chodzi o studia liceum daje więcej możliwości. Po liceum można pójść na więcej kierunków, u mnie na anglistyce byli ludzie po profilu ogólnym, mat-fizie, rozszerzonych, dwujęzycznych i wykładowych. Z mojej dwujęzycznej ludzie pokończyli anglistyki,, medycynę, ekonomię, oceanografię i parę innych fajnych kierunków. Po liceum nie ma wyuczonego zawodu, ale łatwiej dostać się na studia. A ja nie żałuję czasu spędzonego w najlepszym LO w Trójmieście, warto było.

        • 0 0

  • (6)

    "Do dobrych szkół dostali się tylko wybitni "

    Proszę Państwa, tak właśnie powinno być. Byłem wybitnym uczniem i dlatego chodziłem do elitarnej klasy.
    Tak to działa. Proszę nie zwalać winy na system tylko wziąć się do nauki.

    • 65 48

    • "Za cztery lata będzie powtórka z rozrywki. Matura i rekrutacja na studia - pisze inny czytelnik."

      Studia to nie jest naturalna kolej rzeczy. Rekrutacja na studia nie powinna być łatwa. Ostatnie lata przyzwyczaiły, że studia to przedłużenie szkoły średniej.

      • 14 1

    • (1)

      Sęk w tym, że obecnie nie miałbyś pewności ze się dostaniesz do tej wymarzonej szkoły, bo takich jak ty, ze względu na combo półtora rocznika jest po prostu więcej.

      • 3 7

      • No to trudno się mówi, jak zdawałem na psychologię pod koniec lat 90, to było 20 kandydatów na jedno miejsce. C'est la vie.

        • 1 1

    • A gdzie ma isc reszta?

      Nie ma szkol branzowych i zawodowych ktore uczyłyby czegokolwiek.
      Te wszystkie szkoly ktore byly kiedys o zawodach stolarz,piekarz,tokarz muraz itp padly.Nie ma kto uczyc praktycznego przygotowania do zawodu.
      Nikt nie przyjdzie za grosze do szkoly uczyć młodzieży kiedy w tym samym czasie zarobi trzy razy tyle.
      Te branżowe szkoly sa tylko z nazwy

      • 8 1

    • Korpo itp

      A ty co teraz robisz . W korpo przekładasz papiery czy liżesz się szefowi

      • 2 1

    • buhahahaha

      • 3 1

  • to jest chory system (24)

    kazdy powinien miec rowne szanse w nauce a panstwo robi wszystko aby dzieci tego pozbawic, kiedys kazdy zdawal gdzie chcial i tylko nieliczni sie nie dostawali a teraz z czapy punkty i progi punktowe z kosmosu, szkoda dzieciakow

    • 84 158

    • (2)

      Jakie równe? Szanse są równe w podstawówce. Każdy idzie do tej szkoły. Do szkoły średniej i o róznym poziomie idą osoby, które sa ambitne i mądre. Jak masz słaby wynik idziesz do zawodówki albo do innej szkoły o niższym poziomie. NIgdy nie było tak, że wszyscy byli równi. Świat nie może funkcjonować na zasadzie każdy równy! ludzi, co z wami.... szkoła średnia to najlepszy i najwyższy czas aby rozdzilić tych wszystkich "rówmnych"

      • 93 7

      • co ty piszesz, ambitne i mądre xd (1)

        ci którzy mają dużo punktów cechują się w większości podatnością na ciśnienie jakie wywierane jest na nich przez rodziców. człowiek inteligentny nawet bez skończonej dobrej szkoły poradzi sobie w życiu o wiele lepiej niż taki kujonek "wszechstronnie uzdolniony".

        • 20 15

        • Wystarczy spojrzeć na polityków. Nie ma znaczenia "olej w głowie", a mecenas w rodzinie i umiejętność trzymania palca... Tak, takie miernoty potrafią wysoko zajść...

          • 12 1

    • Nie każdy urodziłeś się w Afryce w biednej rodzinie bez przyszłości albo w Indiach (5)

      Masz pecha nie będziesz miał takich samych szans jak Biały człowiek z bogatej i dobrze wykształconej rodziny.
      Chyba logiczne? Żadnego diversity i inclusion tak nachalnie promowanego teraz przez korpo.
      Chce się uczyć i pracować w biurze z ludźmi z tej samej rasy co ja, tego samego kręgu kulturowego czytaj biała Europa.
      Ludzi o podobnej kulturze. I nikt nie będzie mi narzucał prace z osobami które są poniżej poziomu inteligencji niż mój.
      Jak ty chcesz porównywać kogoś kto jest z prawdziwej klasy średniej gdzie rodzice są dobrze wykształceni ojciec i matka z dużego miasta Kraków czy Warszawa z kimś z klasy robotniczej z Kaszub albo zad*pia na Mazurach. Życie nie jest sprawiedliwe i na tym polega dorosłość żeby samemu sobie z tym radzić. A nie krzyczeć i szukać sztucznych parytetów.

      • 10 24

      • Nastolatek, fan Konfederacji pełną gębą. Dorośnij synku.

        • 13 12

      • (2)

        Zgadzam się z pierwsza częścią Twojej wypowiedzi, dlatego plusik. Ale właśnie państwo powinno wyrównywać te nierówności, żeby szanse były na ile się da równe, coś jak punkty za pochodzenie.

        • 4 12

        • Wydaje mi się, że w Polsce każde dziecko ma szanse by się uczyć i osiągnąć dobre wyniki bez korepetycji, czy innych dodatkowych wydatków. Sama nie miałam nigdy korków, uczyłam się głównie sama i udało mi się dostać do wybranego LO i potem na studia. Takie punkty za pochodzenie istnieją w US dla obywateli afroamerykańskich i w wielu przypadkach to bardziej szkodzi niż pomaga. Wystarczy poczytać prace naukowe o tym, jak rozdawnictwo i ułatwianie życia wpływa na ludzi w kolejnych pokoleniach.

          • 20 2

        • Co do tzw. państwa.

          Wszystko do czego miesza się państwo prędzej czy później okazuje się być niewypałem.

          • 5 0

      • Był już taki jeden, co podobnie uważał. Taki malarz z Austrii, co za przypadek.

        • 8 4

    • Szanse są równe. Każdy ma takie same prawo i możliwość uzyskania dobrego wyniku na maturze. Zależy to tylko od niego.

      • 34 2

    • Egzaminy to selekcja pozytywna (1)

      Każdy egzamin jest weryfikacja wiedzy i umiejętności. Jakby wszystkich mieli przyjąć to po co egzaminy.

      • 20 4

      • po 1 semestrze by odpadli.

        • 6 1

    • to są d**ile

      Dawniej to zdawałem egzamin z języka polskiego i matematyki, żeby dostać się do...... wybranego technikum. Dzisiaj większość na matmie by poległa. Nie może być miejsca dla d**ili, a takich kształcimy i wmawiamy im, że są wyjątkowi...

      • 18 4

    • Xdgxsf (1)

      Czemu każdy, większość się nawet do najprostszych robót fizycznych nie nadaje, nawet po przejedzeniu kupy kasy na bezwartościowych studiach typu humanistyczne, socjologie, psychologie, zarządzanie polem namiotowym i spuścizną krzyżową dalej się do niczego nie nadają, jedyne rozwiązanie to likwidacja darmowej edukacji ponad podstawową, żeby hołota przestała przejadać pieniądze na masową produkcję nieudaczników na koszt podatnika

      • 11 4

      • Wg danych GUS ze wszystkich bezrobotnych wyższe wykształcenie ma 14%

        Czyli 86% z wykształceniem średnim lub podstawowym też są nieudacznikami

        • 3 0

    • Poziom szkolnictwa (1)

      Mi się wydaje, że "system" powinien darzyć do tego zebybszkoly były na w miarę równym poziomie. Żeby nie było podziału na najlepsze i najgorsze. Tylko, żeby nauczyciele byli na tyle wyszkoleni żeby poziom był wysoki wszędzie. Ale musiałoby się też zmienić podejście do ucznia bo teraz to może nauczycielowi nasr*ć na głowę i zero konsekwencji. Jak patrzę na obecną młodzież to wydaje mi się, że nikt ich nie uczy elementarnych zasad. Do tego pensje nauczycieli powinny być na tyle satysfakcjonujące żeby im się chciało rozwijać.

      • 2 12

      • Różnice zawsze będą, tego nie da się uniknąć.

        • 0 0

    • Nie ma czegoś takiego jak równe szanse w nauce.

      Jeden jest zdolny od urodzenia, drugi nie jest zbyt inteligentny. Nie ma sensu robić równego startu w takiej sytuacji. Ani dla mądrzejszego, a ni dla głupszego nie będzie to korzystne.

      • 12 0

    • Tylko widzisz, nikt potem nie sprawi że praca wymagająca pewnych zdolności stanie się prostsza. Owszem możesz wysłać wszystkich na studia obniżając progi, ale jak potem sprawisz, że oni sobie poradzą z problemami jakie stoją przed kimś kto wykonuje wymagającą intelektualnie pracę?

      • 6 0

    • (1)

      Bzdura, startowałem do technikum pod koniec lat 80-tych i pisałem egzamin wstępny, na jedno miejsce przypadało kilku chętnych.

      • 4 0

      • Wtedy pisało się tzw.egzaminy wstępne i każda szkoła robiła swoje pytania z polaka i matmy. Pamiętam to jak dziś. Dostalam się wtedy do 8 LO

        • 0 0

    • Ioio (1)

      To jest koszmar żeby dobrych uczniów skreślać i pchać do szkół branżowych. Nikt o tym nie mówi ale w niektórych miastach porobili po cichu klasy dla uczniów z Ukrainy a dla naszych dzieci nie ma miejsc. W niektórych szkołach są możliwości zrobienia klas zdublowanych ,ale ministerstwo przelało obowiązek na starostwo. Starości potrafią powiedzieć " rodzice powinni myśleć wcześniej". A kto 6 Latków na siłę pchał do szkoły. Zrobili z dzieci króliki doświadczalne i doprowadzają do tego że zostaną bez dobrej szkoły. Szok. Po prostu szok. Gdzie jest teraz stanowisko Ministerstwa Zdrowia?

      • 0 2

      • Ministerstwo Zdrowia?

        Hmmm... A co do szkolnictwa ma Ministerstwo Zdrowia?

        • 1 0

    • przecież szkoła nie ustala progów

      • 3 0

  • Od kiedy można się dostać do 3 szkół?! Bzdura! (5)

    System wrzuca dzieciaka do 1 - któreś wypada z wyników. A nie do 3! Babsko klamie

    • 33 3

    • (1)

      Mój syn miał tyle pkt że załapał się pkt do 3 ale rzeczywiście system przypisuje do 1. Mankament nie można podejrzeć wniosku ale miałam kopię.

      • 4 4

      • Nie załapał się do 3

        Tylko w 3 miał wystarczająca ilość punktów i mógłby się załapać.
        Słyszałem o mamie, ktorej córka dostała się do jakiejs tam szkoły ale okazało się że dostałaby się i do innej, z niższego wyboru. I stwierdziła że córka tam też się dostała (obie szkoły w Gdańsku) i wybiera jednak tamtą szkołę bo tak od początku wolała. I nie pomagają tłumaczenia że to nie jest możliwe. Tzn. jest tylko w drugiej rekrutacji gdy ktoś tamtą klasę opuści i nie będzie innych kandydatów z większą ilością punktów. I taka mamusia będzie się awanturowac bo ona tak chce. Jak można nie znać zasad rekrutacji gdy ma się dziecko w 8 klasie????

        • 2 1

    • Jak składasz w różnych powiatach wnioski to możesz dostać się do 3 szkół.

      • 1 1

    • Różne powiaty (1)

      Może złożył podania w różnych powiatach i wtedy to jest możliwe.

      • 2 0

      • Np w Gdańsku i Gdyni, dziecko mgło się dostać do 3LO w Gdańsku i do 3LO w Gdyni. TO jest możłiwe.

        • 1 0

  • (1)

    Nie każdy musi być magistrem. Można zarobić bardzo dobre pieniądze i to po podstawówce. Wystarczy mieć motywację i iść w branże gdzie są pieniądze a ludzi się błaga i bardzo dobrze płaci

    • 33 9

    • Jurzad

      Oj Jaruś widać, zes malo kształcony .Tobie wykształcenie kojarzy się tylko z forsa

      • 0 0

  • Progi punktowe (10)

    Uważam, że ustalanie progów punktowych na dany rok po rekrutacji, to jakieś nieporozumienie i gra nie fair wobec uczniów. Powinny one być znane na początku rekrutacji, aby uczniowie mogli aplikować do szkół na miarę ich możliwości. Podnoszenie progów po zakończonej rekrutacji, to dramat i stres dla wielu uczniów, którzy zamiast wypoczywać przed nową nieznaną szkołą i przyszłością, muszą w nerwach szukać miejsca w szkole.

    • 38 51

    • Trolololo, odpuść

      • 5 5

    • Progi

      Punktowe są znane po rekrutacji. Wyznacza go osoba z najniższą ilością punktów która dostała się do danej klasy.

      • 37 1

    • Hahaha

      ... to jest dopiero porażka systemu edukacji hahahaaa

      • 8 1

    • ?

      Nie da się progów ustalić wcześniej.
      Progi ustalają właśnie uczniowie, którzy rekrutują do danej szkoły.

      • 16 1

    • Co za bełkot i niezrozumienie zagadnienia (1)

      Klasa mat fiz. 30 miejsc. 100 kandydatów. Wpisujemy punkty do Excela, sortujemy od najwyższego. Pozycja z 30 kolumny to próg. To jest na prawdę trudne?

      • 11 2

      • Z 30 wiersza ale poza tym ok:)

        • 5 1

    • Mm

      Jak można znać szybciej ?? Przecież to dzieci podnoszą progi , im więcej dzieci , im więcej dobrze napisze a egzaminy były proste tum większe progi , szybciej szkoła tego nie będzie wiedzieć

      • 8 0

    • ?

      Próg punktowy w danym roku to nic innego jak wynik ostatniego ucznia, który dostał się do danej klasy. Zatem podawanie progów punktowych jest fantasmagorią. Można sprawdzić progi punktowe z lat ubiegłych, aby zastanowić się nad wyborem klas i szkół. Tyle że, nie jesteśmy w stanie przewidzieć trudności egzaminów. Pewnie za rok będzie podobnie. Czyli ŁATWE egzaminy i SPORO wybitnych uczniów ;)

      • 7 0

    • Progi ustalane są przez samych kandydatów. Ustala się listę uczniow zgodnie z punktacją. Uczeń, który został zakwalifikowany jako ostatni w danej szkole i klasie jest wyznacznikiem progu punktacji. Np do danej klasy jest 100 kandydatów. Ustala się listę rankingową od najwyższej punktacji do najniższej. Uczeń i jego punktacją, który jest na 32 miejscu ( bo tyłu uczniów do klasy przyjmują) jest wyznacznikiem progu. Może się zdarzyć, że do klasy aplikuje 32 uczniów z max punktów. Wtedy tym progiem jest 200pkt. I uczniowie z niższą punktacją (chociaż również z bardzo wysoką) nie dostaną się do tej klasy.

      • 7 0

    • To nie szkoły ustalają progi-to zależy od aplikujących

      To nie szkoła decyduje o progach, tylko kandydaci -np. jest 30 miejsc, podania złożyło 60 uczniów, dostało się 30 z najwyższą punktacją, próg To punkty "najsłabszej" osoby z tych 30... Jeśli tak wiele osób ma tak dobre wyniki, to oznacza, że egzamin ósmoklasisty był stanowczo zbyt łatwy. Na pewno był dużo łatwiejszy niż w poprzednich latach (porównałam formularze).

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

V Ogólnopolska Studencka Konferencja Neurologiczna

konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Które z wymienionych poniżej miast ma największą powierzchnię?

 

Najczęściej czytane