• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekrutacja 2022/2023. "Progi z kosmosu i jak w Harvardzie", wielu uczniów nie dostało się

Wioleta Stolarska
22 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły. Do 1 sierpnia 2022 r. kurator oświaty będzie publikować udostępnione przez dyrektorów placówek wolne miejsca. 29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły. Do 1 sierpnia 2022 r. kurator oświaty będzie publikować udostępnione przez dyrektorów placówek wolne miejsca.

- To są żarty, progi jak na Harvard, ograniczenie liczby miejsc, bo magistrat zapomniał, że ma 1,5 rocznika. W tym roku są kosmicznie wysokie. Do dobrych szkół dostali się tylko wybitni i tylko oni mają szansę na naukę - komentują wyniki pierwszego etapu rekrutacji do szkół średnich na rok 2022/2023 czytelnicy. Wielu uczniów przekonuje, że mimo dobrego wyniku, dostali się do szkoły piątego wyboru lub żadnej. 1.08.22 w systemie rekrutacyjnym pojawi się informacja, w których szkołach są jeszcze wolne miejsca.



Rekrutacja 2022/2023. Listy zakwalifikowanych uczniów i progi punktowe



Czy powinny powstawać nowe szkoły średnie?

Kolejne reformy edukacji spowodowały, że w tym roku w rekrutacji do szkół średnich bierze udział aż 1,5 rocznika. I choć placówki przygotowały dodatkowe oddziały i miejsca, zainteresowanie jest ogromne, a wielu uczniów obawia się, że plany dostania się do wybranej szkoły są po prostu nieosiągalne.

W czwartek, 21.07, po godz. 14:00 szkoły ponadpodstawowe opublikowały listy zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych uczniów. W wielu placówkach pojawiły się one w postaci list wywieszonych w budynku lub jako informacja na koncie kandydata w systemie rekrutacyjnym nabór-pomorze.edu.com.

- Bardzo czekaliśmy na te informacje, stres niesamowity, bo wiemy, że chętnych jest więcej niż miejsc. Okazało się, że syn dostał się do wybranych trzech szkół, w sumie nawet takich, na które nie do końca liczyliśmy - pisze nasza czytelniczka Dorota.
- Córka miała ponad 150 punktów i nie dostała się do żadnej z wybranych szkół. To dziwne, bo taki wynik jest raczej dobry. Szkoda, że system rekrutacji nie pokazuje progów punktowych w placówkach. Wiedzielibyśmy, gdzie próbować w kolejnym etapie - dodaje inna czytelniczka.
- Bajzel jakich mało. Takie wystrzelone progi, system nieprzygotowany na tyle uczniów, na koncie na stronie Nabór Pomorze nie można podejrzeć wniosku i gdzie się złożyło papiery, żadnej informacji o progach szkół. Błędny komunikat, który nie jest poprawiony, tylko adnotacja w aktualnościach. 164 punkty, nie wybieraliśmy samych najlepszych szkół, pięć liceów, po kilka klas w każdym, i tak na razie nigdzie - pisze nasz czytelnik.

Rekrutacja 2022/2023. Czy zabraknie miejsc w szkołach średnich dla uczniów?



Punkty nie tylko za naukę, ale i "osiągnięcia"



Rodzice i uczniowie przyznają, że rekrutacja w tym roku jest trudna. O tym, czy dziecko dostanie się do wybranej szkoły ponadpodstawowej, decyduje liczba zgromadzonych przez nie punktów. Absolwent szkoły podstawowej może zebrać aż 200 punktów. Za trzy egzaminy można dostać w sumie 100 punktów.

Pozostałe 100 punktów to suma punktów za: wybrane oceny ze świadectwa, za średnią ocen powyżej 4,75 i bardzo dobre zachowanie, za działanie w wolontariacie i za szczególne osiągnięcia. Łącznie za udział w konkursach i turniejach można otrzymać maksymalną liczbę 18 punktów. Z kolei 3 punkty otrzymują osoby angażujące się w działania wolontariatu szkolnego.

Jednak nie wszystkie konkursy czy mistrzostwa są brane pod uwagę.

- Za mistrzostwa w unihokeju albo biegach powinno się dostawać punkty do klasy sportowej, a nie wszystkich możliwych. I właśnie jest tak, że do mat-fizu dostanie się sportowiec czy "wolontariusz", a ktoś kto miał 20 proc. więcej z egzaminów z matmy nie - ocenia nasz czytelnik.
- Moja córka nie brała udziału w żadnych konkursach, bo - jak stwierdziła - szkoda na to czasu. Egzaminy napisała na 93 proc. i miała dobre oceny z przedmiotów branych do rekrutacji, świadectwo z paskiem i wolontariat. Zebrała 174 punkty. Dostała się tam, gdzie chciała, ale patrząc na progi w liceach, to do dobrego LO bez konkursów kuratoryjnych i super wyniku z egzaminu nie byłoby szans się dostać. To, że tak trudno o miejsce, to pokłosie tego, że w 2014 r. poszło do szkoły podstawowej 1,5 rocznika (2007 i część 2008). Te dzieciaki będą miały ciągle pod górkę. Za cztery lata będzie powtórka z rozrywki. Matura i rekrutacja na studia - pisze inny czytelnik.
Rekrutacja uzupełniająca 2022/23. Dziś listy zakwalifikowanych Rekrutacja uzupełniająca 2022/23. Dziś listy zakwalifikowanych

Rekrutacja uzupełniająca 2022/2023. Będą wolne miejsca w szkołach?



Teraz absolwenci, którzy dostali się do szkół średnich, wybierają, w których placówkach chcą kontynuować naukę. Do 28.07.2022 r. do godz. 15:00 mają czas na potwierdzanie woli podjęcia nauki.

29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły.

Do 1 sierpnia 2022 r. kurator oświaty będzie publikować udostępnione przez dyrektorów placówek wolne miejsca. Niestety po pierwszym etapie rekrutacji już widać, że wielu uczniów nie dostało się do żadnej z wybranych szkół.

Takie osoby od 2 sierpnia 2022 r. do 5 sierpnia 2022 r. będą mogły składać wnioski do wybranych szkół ponadpodstawowych w ramach rekrutacji uzupełniającej.

16 sierpnia 2022 r. szkoły ponownie poinformują o listach zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych uczniów, a ostateczna lista kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych zostanie opublikowana 23 sierpnia 2022 r.

Progi punktowe w rekrutacji do szkół średnich 2022/2023



Progi punktowe w kolejnych szkołach będą aktualizowane, ponieważ nie wszystkie placówki udostępniają te informacje. Niektóre szkoły wywiesiły listy w budynku, inne informują tylko kandydatów za pośrednictwem systemu rekrutacyjnego nabór-pomorze.edu.com. Dziękujemy też naszym czytelnikom, za przesyłanie informacji o poszczególnych progach w szkołach.

Ranking szkół średnich Trójmiasto.pl. Najlepsze licea i technika 2022



GDAŃSK



I Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1a humanistyczna - 165,9 pkt.
1b Akademicka matematyczno-fizyczna - 170,15 pkt.
1c Politechniczna matematyczno-fizyczna - 169 pkt.
1d Ekonomiczna matematyczno-geograficzna - 168,8 pkt.
1e Medyczna biologiczno-chemiczna - 169,7 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1 politechniczna (mat.) - 175,7 pkt.
1 politechniczna (fiz.) - 173,65 pkt.
1 humanistyczna - 166,3 pkt.
1 medyczna - 172,9 pkt.
1 przyrodnicza - 171,8 pkt.
1 menedżerska - 173,4 pkt.
1 biznesowa - 167 pkt.

III Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A1 - geogr-mat - 176.95 pkt.
1A2 - inf-mat - 173.6 pkt.
1B - biol-chem - 175.72 pkt.
1C - hist-pol-ang - 165.55 pkt.
1D - mat-fiz - 170.9 pkt.
1PreIB - pol - 179.16 pkt.

IV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Gdańsku:
1A Straży Granicznej (biol-chem) - 115,65 pkt.
1B Policyjna (hist-pol) - 104,2 pkt.
1C Wojskowa (geo-ang) - 101,35 pkt.
1D Mediacyjno-prawna (wos-pol) - 129,1 pkt.
1E Mistrzostwa Sportowego (biol-ang) - w oddziałach sportowych podstawą przyjęcia jest liczba pkt. uzyskanych za próbę sprawności fizycznej.
1F Celno-administracyjna (wos-pol) - 107,2 pkt.
1G Językowa (ang-ros) - 99,5 pkt.
1H Ratownictwa Medycznego (biol-chem) - 122,1 pkt.
1I Medialna (wos-pol) - 116,2 pkt.

V Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A - medyczna - 180,15 pkt.
1B - politechniczna - 178,00 pkt.
1C - politechniczno-językowa - 176,4 pkt.
1D-biol. - dwujęzyczna biomedyczna - 181,44 pkt.
1D-geo. - dwujęzyczna biznesowa - 178,65 pkt.

VI Liceum Ogólnokształcące - 146,30-90,25 pkt.

VII Liceum Ogólnokształcące - 156,50-150,70 pkt.

VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A_gr.1 - lingwistyczny z j. angielskim i francuskim - 169.5 pkt.
1A_gr.2 - lingwistyczny z j. angielskim i niemieckim - 167.5 pkt.
1B - matematyczno-geograficzny - 171.2 pkt.
1C - biologiczno-chemiczny - 168.6 pkt.
1D - matematyczno-fizyczny - 169.0 pkt.
1E - matematyczno-informatyczny - 169.15 pkt.

IX Liceum Ogólnokształcące - 165,70-158,75 pkt.

X Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1a politechniczny - 165,87 pkt.
1b biomedyczny - 165,36 pkt.
1c biznesowy drugi język obcy: j. hiszpański - 165,02 pkt.
1d lingwistyczno-prawny - 160,40 pkt.
1e humanistyczny - 162,64 pkt.
1f biznesowy drugi język obcy: j. niemiecki - 161,50 pkt.

XIV Liceum Ogólnokształcące - 154,10-139,55 pkt.

XV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdańsku:
0h Klasa wstępna do klasy dwujęzycznej z j. hisz - 153,13 pkt.
1a Politechniczna - 158,75 pkt.
1b Humanistyczna z edukacją filmową - 155,65 pkt.
1c Medialna - 153,2 pkt.
1d Geograficzno-matematyczna z turystyką reg. - 160,65 pkt.
1e Europejska - 157,05 pkt.
1f Biologiczno-chemiczna z zaj. laboratoryjnymi - 157,9 pkt.

XIX Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A ekonomiczna - 168,3 pkt.
1Bmuz. artystyczna gr.muzyczna - 158,25 pkt.
1Bplast. artystyczna gr.plastyczna - 169,5 pkt.
1C społeczno-prawna - 164 pkt.
1D biomedyczna - 165,9 pkt.
1E matematyczno-biologiczna - 167,2 pkt.

XX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdańsku:

1A medyczna dwujęzyczna - 166,2 pkt.
1B autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 170,69 pkt.
1B-nieobliczalna autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna" - 171,46 pkt.
1C-mat-biol interdyscyplinarna dwujęzyczna - 171,5 pkt.
1C-mat-chem interdyscyplinarna dwujęzyczna - 165,56 pkt.
1D dwujęzyczna matematyczno-geograficzna - 168,89 pkt.
1E autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 167,7 pkt.
1E-nieobliczalna autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna" - 166,94 pkt.
1F humanistyczna autorska - 163,7 pkt.

XXI Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Sportowymi - 114,65 pkt.; wynik egzaminu sportowego kwalifikował do szkoły

XXIII Liceum Ogólnokształcące - 125,00-52,60 pkt.

XXIV Liceum Ogólnokształcące - 158,00-157,50 pkt.

Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące im. Pawła Adamowicza:
1A matematyka i fizyka - 161 pkt.
1B biologia i chemia - 167 pkt.
1C historia i język polski - 160 pkt.
1D matematyka i geografia - 160 pkt.
1E matematyka i informatyka - 164 pkt.

Zespół Szkół Łączności w Gdańsku - Technikum nr 4:
1abc - Technik informatyk - 156.50 pkt.
1d - Technik programista - 167.85 pkt.
1e - Technik automatyk - 155.00 pkt.
1f - Technik elektronik - 153.40 pkt.
1g - Technik robotyk - 157.20 pkt.
1hi - Technik teleinformatyk - 143.10 pkt.

Technikum nr 2 - 138,00-55,65 pkt.

Technikum nr 3 - 99,95-59,10 pkt.

Technikum nr 5 - 131,00-56,20 pkt.

Technikum nr 7 - 94,30-83,10 pkt.

Technikum nr 8 - 119,05-83,60 pkt.

Technikum nr 9 - 106,10-46,90 pkt.

Technikum nr 11 - 112,30-100,90 pkt.

Technikum nr 12 - 85,30-56,60 pkt.

Technikum nr 13 - 154,80-112,90 pkt.

Technikum nr 14 - 122,80-71,40 pkt.

Technikum nr 16 - 120,90-30,35 pkt.

Technikum nr 18 - 131,30-59,75 pkt.

SOPOT



II Liceum Ogólnokształcące w Sopocie:
1A(ang) humanistyczno-społeczna - 171,95 pkt.
1A(geo) humanistyczno-społeczna - 166,95 pkt.
1B(fiz) matematyczna - 175,7 pkt.
1B(geo) matematyczna - 178,85 pkt.
1C biologiczno-chemiczna - 172,45 pkt.
1D humanistyczno-filmowo-teatralna - 164,55 pkt.

GDYNIA



I Akademickie Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1a matematyczno-fizyczyczno-informatyczna 155,10 pkt.
1b biologiczno-chemiczno-matematyczna z j. angielskim 162,60 pkt.
1c polonistyczno-historyczno-angielska 154,00 pkt.
1d matematyczno-informatyczno-angielska 158,05 pkt.
1e matematyczno-geograficzno-angielska 158,95 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
0W wstępna z językiem francuskim - 161,15 pkt.
1C matematyczno-fizyczna - 168,05 pkt.
1A dyplomatyczna - 163,15 pkt.
1D matematyczno-geograficzna - 169,3 pkt.
1B prawnicza - 167,25 pkt.
1E biologiczno-chemiczna - 172,1 pkt.
1I matematyczno-informatyczna - 165,65 pkt.

III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
humanistyczna 176,50 pkt.
humanistyczna dwujęzyczna 192,95 pkt.
matematyczno-fizyczna 192,65 pkt.
matematyczno-informatyczna 191,55 pkt.
matematyczno-geograficzana 179,70 pkt.
matematyczno-geograficzna dwujęzyczna 197,45 pkt.
matematyczno-polonistyczna 197,00 pkt.
biologiczno-chemiczna 193,55 pkt.

V Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A1 matematyczno-geograficzna - 141,75 pkt.
1A2 matematyczno-informatyczna - 139,55 pkt.
1B humanistyczna - 139,1 pkt.
1C biologiczno-chemiczna (ratownicza) - 134,45 pkt.
1D policyjna - 132,2 pkt.

VI Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A_f mat-fiz-ang (ang-fra) - 174.35 pkt.
1A_n mat-fiz-ang (ang-niem) - 175.4 pkt.
1B_h mat-geogr-ang (ang-hisz) - 174.4 pkt.
1B_n mat-geogr-ang (ang-niem) - 172.35 pkt.
1C fiz-inf-mat (ang-niem) - 171.95 pkt.
1D_h hist-pol-wos (ang-hisz) - 167.75 pkt.
1D_h_m pol-mat-wos (ang-hisz) - 171.85 pkt.
1D_n hist-pol-wos (ang-niem) - 164.9 pkt.
1D_n_m pol-mat-wos (ang-niem) - 169.9 pkt.
1E_f biol-chem (ang-fra) - 175.65 pkt.
1E_n biol-chem (ang-niem) - 177 pkt.

VII Sportowe Liceum Ogólnokształcące:
geograficzno-angielsko-matematyczna (angielski i niemiecki) 93,85 pkt.
historyczno-angielsko-polonistyczna (angielski i niemiecki) 115,50 pkt.

IX Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A humanistyczna (kierunki prawne i dziennikarskie) - 157,55 pkt.
1B biologiczno-chemiczna (kierunki biomedyczne) - 164,05 pkt.
1C matematyczno-fizyczna (kierunki politechniczne) - 160,10 pkt.
1D matematyczno-geograficzna (kierunki ekonomiczne) - 160,40 pkt.
1E humanistyczna (kierunki teatralne i filmowe) - 156,95 pkt.
1F matematyczno-geograficzna - 157,20 pkt.

X Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A politechniczna matematyczno-fizyczno-informatyczna - 169,25 pkt.
1B biologiczno-chemiczna - 170,15 pkt.
1C humanistyczna - 167,4 pkt.
1D matematyczno-geograficzna - 170,4 pkt.

XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
lingwistyczno-humanistyczna 158,00 pkt.
dwujęzyczna 155,85 pkt.
humanistyczna 155,40 pkt.
politechniczna 162,55 pkt.
biomedyczna 158,55 pkt.
lingwistyczno-ekonomiczna 159,15 pkt.
przyrodnicza 156,25 pkt.

XVII Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
matematyczno-geograficzna (angielski, francuski i niemiecki) 159,50 pkt.
biologiczno-chemiczna (angielski, francuski i niemiecki) 160,75 pkt.
matematyczno-informatyczna (angielski, francuski i niemiecki) 161,80 pkt.
humanistyczna (angielski, francuski i niemiecki) 152,85 pkt.

Technikum Chłodnicze w Gdyni (zakres punktów uczniów najniższy i najwyższy wynik):
technik elektronik - 111,3 - 167,05 pkt.
technik chłodnictwa i klimatyzacji - 105,4 - 152,5 pkt.
technik elektryk - 111,5 - 169,9 pkt.
technik mechatronik - 140,3 - 174,1 pkt.
technik informatyk - 137,3 - 169,05 pkt.
Technik programista - 154,1 - 175,35 pkt.

Technikum Budowlane (CKZiU nr 2):
Technik robót wykończeniowych w budownictwie 78,90 pkt.

Technikum Budowy Okrętów (CKZiU nr 1):
technik eksploatacji portów i terminali 93,40 pkt.
technik budowy jednostek pływających 71,05 pkt.
technik mechanik lotniczy 62,90 pkt.

Technikum ekonomiczne z oddziałami dwujęzycznymi:
technik ekonomista (dwujezyczna) 95,70 pkt.
technik rachunkowości (angielski i niemiecki) 98,20 pkt.
technik reklamy (angielski i niemiecki) 136,70 pkt.
technik grafiki i poligrafii (angielski i rosyjski) 140,85 pkt.
technik ekonomista (angielski i niemiecki) 124,15 pkt.
technik rachunkowości (angielski i niemiecki) 88.30 pkt.

Technikum gastronomiczne (ZSH-G Gdynia):
technik żywienia i usług gastronomicznych 90,05 pkt.

Technikum hotelarskie (ZSH-G Gdynia):
technik hotelarstwa 105,25 pkt.
technik organizacji turystyki 128,15 pkt.

Technikum Transportowe (ZSE-T Gdynia):
technik logistyk (angielski i niemiecki) 128,60 pkt.
technik spedytor (angielski i niemiecki) 122,50 pkt.
technik architektury krajobrazu (angielski i rosyjski) 115,30 pkt.
technik urządzeń systemów energii odnawialnej (angielski i rosyjski) 139,95 pkt.
technik transportu kolejowego (angielski i niemiecki) 96,80 pkt.
technik automatyk sterowania ruchem kolejowym (angielski i niemiecki) 101,40 pkt.

Technikum mechaniczne (CKZiU nr 1):
technik pojazdów samochodowych 65,40 pkt.
technik mechanik 70,20 pkt.

Technikum nr 3 w Gdyni:
technik usług fryzjerskich (angielski i niemiecki) 67,55 pkt.
technik przemysłu mody (angielski i niemiecki) 92,85 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 1 (CKZiU nr 1)
mechanik pojazdów samochodowych - 79,45 pkt.
blacharz samochodowy - 53,35 pkt.
elektromechanik pojazdów - 71,35 pkt.
kierowca mechanik - 69,30 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 2 (CKZiU nr 2)
wielozawodowa z niemieckim 43,60 pkt.
wielozawodowa z angielskim 83,75 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 3 (CKZiU nr 1)
elektryk 70.45 pkt.
monter kadłubów jednostek pływających 45,60 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 5 (ZSH-G Gdynia)
kucharz 55,70 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 6 (CKZiU nr 2)
sprzedawca 24,35 pkt.
fryzjer 53,70 pkt.

Miejsca

Opinie (622) 10 zablokowanych

  • To chyba tak powinno być, że dostają się tylko najlepsi a nie wszyscy. (5)

    Dzieci i ich rodzice chyba chcieliby żeby dostał się każdy uczeń, a przecież nie o to chodzi. Jessika wymarzyła sobie, że pójdzie do dobrego Ogólniaka? To trzeba było się uczyć a nie narzekać, że dobre szkoły mają za wysokie progi. Jakby miały niskie progi, to już nie byłyby takimi dobrymi szkołami. Najlepiej przyjąć wszystkich chętnych a potem Jessika będzie miała problemy żeby nadążyć z programem i poziomem za resztą klasy i znowu narzekanie, że za wysoki poziom, że nauczyciele tak cisną. Nie wiem skąd pomysł, że wszyscy uczniowie muszą iść do dobrego Ogólniaka i potem na studia. Przecież normalne jest, że część osób, bardziej inteligentnych, mających lepsze predyspozycje pójdzie do Liceum i na studia, a część osób nie mająca takich predyspozycji pójdzie do technikum czy zawodówki, zdobyć szybciej zawód, bez dłuższej nauki z wiedzy ogólnej i teorii. I żeby nie było, to że ktoś pójdzie do technikum czy zawodówki nie oznacza, że jest kimś gorszym. Takie osoby są bardzo potrzebne. Nie wszyscy przecież mogą być magistrami ekonomii czy lekarzami. Potrzeba nam pracowników w różnych zawodach, również, a może zwłaszcza pracowników fizycznych. Nie wmawiajcie dzieciom, że wszyscy muszą i powinni iść do liceum czy na studia. Tak jak nie wszyscy mamy predyspozycje by być sportowcami czy muzykami, tak może trzeba zastanowić się, że Jessika jednak nie ma predyspozycji by w przyszłości być pracownikiem umysłowym wyższego szczebla, więc może lepiej żeby poszła do technikum/zawodówki i znalazła zawód, w którym by się dobrze sprawdzała.

    • 48 15

    • (3)

      Nie do końca wiesz co piszesz. Jeżeli ktoś miał średnią 6,0 na świadectwie i powiedzmy po 90% z każdego egzaminu to i tak miał ok. 170 pkt. czyli niejednokrotnie za mało aby się dostać do szkoły. Czy to znaczy że słabo się uczył? Uczeń który ma 5 i 6 jest za słaby? Według Ciebie piątkowi uczniowie mają iść do zawodówki. Wyobraź sobie minę dziecka jak mu rodzic mówi "Niestety kochany ale ze średnia ocen 5,0 to możesz zostać jedynie kucharzem".

      • 13 4

      • Widocznie byli lepsi.

        Może egzamin był na tyle łatwy, że zdobycie 90% nie było sukcesem i trzeba było mieć 100%. Może szkoła, w której dziecko się dotychczas uczyło wcale nie była taka dobra i zdobycie średniej ocen 5,0 nie wymagało takiego wysiłku. Szkoły zaczęły brać pod uwagę w rekrutacji coś więcej niż średnia ocen, która w każdej szkole może być łatwiejsza/trudniejsza do osiągnięcia i coś więcej niż wynik z jednego egzaminu. Widocznie ważna jest też inna aktywność ucznia, wskazująca, że robi coś więcej niż zakuwanie materiału pod egzamin, że ma też jakieś pasje, zainteresowania, w których jest świetny, zdobywa osiągnięcia w konkursach. Nie ma co się obruszać, że nasze dziecko jednak nie okazało się tak dobre jak myśleliśmy. Skoro byli lepsi, to chyba jednam im należy się miejsce. Niestety, ale jak egzaminy będą zbyt proste, wymagania wobec uczniów niskie, co za tym idzie świadectwo z paskiem łatwe do zdobycia, to normalnym zjawiskiem będzie, że poziom 90% czy średnia 5,0 nie będą robić na nikim wrażenia, bo większość uczniów takie będzie miała. Poza tym zamiast mówić dziecku "możesz zostać jedynie kucharzem" można powiedzieć: wybierz inne liceum, niekoniecznie z najlepszej trójki w mieście, albo wybierzmy zawód, który chciałbyś w przyszłości wykonywać, pójdziesz do technikum i zostaniesz np. świetnym kucharzem w dobrej restauracji. Czemu od razu takie negatywne podejście? Skoro byli lepsi, to trzeba szukać innych rozwiązań.

        • 9 9

      • Sam sobie odpowiedziałeś. Widocznie dzieciak jest za słaby nawet z taką ilością punktów. To, że powinien się dostać do ogólniaka, bo zdobył 170 pkt, to jest to tylko twój punkt widzenia i twoja subiektywna opinia. A szkoły widocznie mają inne kryteria od twoich

        • 2 4

      • Uczeń z 6 z matmy, angola i polskiego

        miałby napisać tegoroczne egzaminy na 90%???? To będzie oznaczało mocno naciągane oceny

        • 2 3

    • Czy dobrze rozumiem ze technikum jest na równi z zawodówką ( czy jak teraz jest szkołą branżową ) ?

      • 0 3

  • Zawsze tak było (1)

    Najlepsi uczniowie uczyli się w elitarnych szkołach... A tak zwana miernota szła do gorszych. Plus zawodówka i tyle w temacie. Okazuje się, że każdy teraz chce być Einsteinem....

    • 20 9

    • Czarne lub białe

      Elita i miernoty, nic pomiędzy Pan nie widzi??? Moje dziecko dostało się do dobrego liceum, ale ocenianie innych- słabszych od niego dzieci- jako miernot nie przyszłoby mi do głowy. Musi Pan mieć smutne życie. Miłego dnia

      • 3 0

  • Jak widać same szkoły podniosły poprzeczke (1)

    Miernot nikt nie chce na siłę kształcić

    • 16 18

    • to nie szkoły podniosły poprzeczkę. Progi wynikają z wyników egzaminów uczniów, którzy się do danej szkoły zgłosili. A że egzaminy w tym roku były żenująco łatwe, to wielu uczniów uzyskało lepsze wyniki niż w zeszłym roku.

      • 10 5

  • Pewnie, ale jak do zdania egazminu trzeba mieć 30% to nikt nie protestuję, że za mało. (5)

    A później mamy własnie takie efekty.

    • 115 24

    • 30% to system stworzony dla miernot

      zdaje ten najlepszy, który ma 90% i ten najgorszy, który ma 30%

      • 15 3

    • Do zdania wystarczy 0% (2)

      nie można nie zdać...

      • 14 3

      • Bezstresowa nauka (1)

        Wystarczy przyjść na egzamin oddać pustą kartkę i wyjść, a po miesiącu przyjść i odebrać zaświadczenie o zaliczonym egzaminie.

        • 2 2

        • Nie odbierasz zaświadczenia o zdanym egzaminie tylko o jego wyniku

          Po 0 pkt i tak zostaje tylko zawodówka dla takiej osoby. I co w tym złego?

          • 7 0

    • Bzdura

      Nie ma czegoś takiego, żeby do "zdania" egzaminu ósmoklasisty było potrzebne 30%. Wyjaśniam, że to do zdania egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym jest potrzebne 30%. Przypominam, że egzamin maturalny odbywa się PO edukacji w szkole średniej, dlatego takie stwierdzenie jak w komentarzu jest błędem i pomyleniem przyczyny ze skutkiem. Sytuacja opisana w artykule to efekt ignorancji i nieprzygotowania rządzących do sytuacji, którą sami wywołali tzw. "reformą" systemu oświaty z 2017 r.

      • 3 0

  • To już nie wystarczy pokolorować drwala?

    Sam próg 30% na maturze jest jawną kpiną.
    Potem jęki płacze, że jednak trzeba coś umieć.

    • 22 1

  • Równość = komuna! (4)

    Komuna skończyła się jakieś 33 lata temu! Do liceów przyjmowani są tylko najlepsi, pozostali mają technika i zawodówki. Chcesz iść do liceum, ucz się dobrze!

    • 23 8

    • (1)

      Kiedyś szli najlepsi do liceów, teraz to idą tam wszyscy którzy nie mają pomysły na siebie.

      • 3 5

      • Ktoś chce być lekarzem, prawnikiem, historykiem... Są jakieś technika od tego?
        A innego ojciec jest inżynierem spawalnictwa i zaszczepił by bakcyl że to super zawód.
        Ktoś chciałby projektować drogi i mosty. No błagam ale budowlanka to słaba szkoła.
        Inny marzy o architekturze...
        Błagam!!!! Wielu specjalizacji wogole nie ma w technikach, a nawet jeżeli są to są tak słabe szkoly że matury z matmy zdaje się w zakresie podstawowym na max 50% a bywa że i 20. Spawaczem po technikum można być. Ale technologiem spawalnictwa lub głównym spawalnikiem w fabryce już niekoniecznie bo zwyczajnie na studiach sobie nie poradzą. Owszem. Kiedyś technikum to był top. Wujek w latach 70 skończył łączności. Pracował w ZURT i był gościem bo umiał reperować telewizory. Teraz po technikum możesz być wyrobnikiem ale jak masz większe ambicje to w mojej opinii na studia kierunkowe przygotują tylko łączności i energetyk ale też z problemami z maturą.

        • 2 1

    • Kiedyś do Techników szli najlepsi a miernota do liceów

      • 1 4

    • Przecież to właśnie technikum oferuje więcej, i wielu wybitnych uczniów właśnie tam się wybiera, liceum nie jest dla elity a dla niezdecydowanych lub ludzi którym profile technikum nie odpowiadają

      • 1 1

  • (2)

    Jaki kraj taki Harvard

    • 24 0

    • Za moich czasów najlepsi szli do Techników a miernota do Liceów (1)

      • 0 2

      • to prawda

        • 0 1

  • Nie dla wybitnych (11)

    Jedna z wypowiedzi zawierała ciekawe stwierdzenie odnośnie dzieci uczących się bardzo dobrze. Fakt to one straciły najwiecej Przykładowo mój syn który aplikował do 5 gdyńskich liceów nie dostał się do żadnego . Egzaminy zdał wysoko, matematyka 100, angielski 98 , polski 30 bo wyzerowali mu rozprawkę świadectwo z paskiem i godziny wolontariatu . Szkoła szkole nie równa, oceny są niejednokrotnie naciągane , żeby nie zrobić uczniowi pod górkę. My nie z tych co proszą, czy wręcz żądają od nauczycieli naciągnięcia oceny - a takich było sporo. System uważam za niedoskonały , z powodu czwórki na świadectwie z polskiego i słabo zadanego egzaminu z tego przedmiotu dziecko "scisle ma uczyć się w zawodówce ? Zaznaczam , ze 149 punktów w trojmiescie nie wystarczyło by dostać się do technikum w Gdyni.

    • 32 8

    • (2)

      To ile było punktów za rozprawkę? Pewnie jeszcze naciągana czwórka z polskiego, czyli trójkowy uczeń słabo radzący sobie z własnym językiem, bo przecież po co znać własny język.

      • 8 11

      • 20pkt za pracę (1)

        20pkt za pracę.
        Wyzerowali bo nie na temat pewbie napisał...to jest pokolenie tablecików i smartfoników - czytanie ze zrozumieniem (np tematu zadanej pracy) to abstrakcja totalna!

        • 8 4

        • Już nie obrażaj pokolenia.

          30% z polskiego to jest zdecydowana mniejszość.

          • 2 1

    • 149pkt wystarczyło by dostać się do VLO w Gdyni (3)

      • 7 2

      • (1)

        Otóż to, tylko pewnie ujmą było wpisanie 5-tki na listę preferencji.
        Nasz syn miał podobną sytuację z j.polskim tzn. niestety 3 na świadectwie, z egzaminu bez szału, bo 56%, z pozostałych super. Świadectwo z paskiem, 1 pkt za dodatkowe osiągnięcia, bez wolontariatu. Dostał się do technikum z zapasem punktów (łącznie miał 143,3). Myślę, że w przypadku syna tej pani była źle ułożona lista preferencji.

        • 9 2

        • Dokładnie

          Nie wpisują słabszych szkół. Nie złych, nie najgorszych, tylko takich średnich. No i potem dziecko nie dostaje się nigdzie a mogłoby być w szkole ze średniej półki.

          • 1 0

      • Życzę powodzenia z dojazdem z Dąbrowy na Oksywie.

        • 1 2

    • Jest za słaby i tyle w temacie

      • 1 5

    • 65pkt to jest wysoko zdany egzamin?!?!?! (1)

      Kpisz sobie???? To jest bardzo, bardzo, baaaaaardzo słaby wynik w tym roku

      • 1 5

      • Oczywiście.

        Na studiach 65% to jest oblanie. 2/3 trzeba było mieć zawsze. I nie mówię przecież o trudności wiedzy ale o zakresie jej opanowania

        • 0 0

    • Sorry

      Przy 30% z polskiego nie ma szans obecnie.

      • 1 0

  • I bardzo dobrze (2)

    Może więcej młodych pójdzie do technikum i chociaż jakieś zawody będą mieli i fach bo taki agent prawie 30 letni po liceum i studiach to się ani do łopaty nie nadaje ani do wymarzonej korpo pracy bo nic nie umie całe życie na garnuszku rodziców

    • 24 3

    • Dokładnie się z tym zgadzam!

      • 2 1

    • ...

      Chcę tylko nadmienić że do techników w większości progi były podobne jak do liceów. U mnie z 80,3 punktów wywaliło na 140 jakby to było niewiadomo co

      • 3 0

  • rekrutacja tylko za egzamin (5)

    Moim zdaniem powinno brać się punktacje za na naukę tzn. 100 punktów za egzamin plus 18 punktów za olimpiady . Wszystkie dodatkowe punktacje np za wolontariat , posługa ministranta w kościele itp nie powinno być brane pod uwagę w rekrutacji do szkól . Znam osobiście ucznia , który był słabiutki w nauce , ale przewyższały punkty dodatkowe i dostał się do dobrej szkoły , ale w liceum nie nadążał z nauką z uczniami faktycznie dobrymi uczniami . Matura poszła na 30 puntów , więc tylko prywatnie przyjęli go na studia . Piszę dlatego , że wybitnie zdolni uczniowie mogli się nie dostać do dobrego liceum , ponieważ miejsce było zajęte przez przeciętniaka .

    • 22 7

    • Za wolontariat są 3 punkty (3)

      I miernota dzięki tym 3 punktom raczej nic nie zyska

      • 7 4

      • W tym roku 172 a 170+3 robilo roznice.

        • 4 1

      • Każdy może zyskac (1)

        Mój syn dostał się to klasy matematycznej o 2 punkty ponad progiem. Miał +3 za wolontariat. Każdy mógł. Mój załatwił go w maju i czerwcu. Odbębnił uczciwie 30 godzin bo takie były możliwości i takie były zasady, równe dla każdego.

        • 2 3

        • Nie kazdy

          W naszej szkole trzeba było wyrobić 75 godz. wolontariatu (czyli 2,5 x wiecej) , i to tylko w wolontariacie szkolnym !!! I nie było możliwosci załatwienia tego w maju i czerwcu , a nawet przecz całą ósmą klasę był problem żeby uzbierać tyle godzin. Dlatego nikt z klasy mojego dziecka nie dostał się do żadnego z czołowych liceów w gdańsku , bo punkty za wolontariat miało tylko parę osób które uczestniczyły w wolontariacie od IV klasy. A akurat w tej rekrutacji te 3 punkty miały bardzo duże znaczenie. Ktos kto miał 169 pkt sie nie dostal do zadnej z czołowych szkół, a ktoś z 172 to mógł praktycznie w każdej poza LO V . Chodzi akurat o profil biol-chem.

          • 2 1

    • Powinny liczyć sie tylko punkty za egzamin .Nie w kazdej szkole stawiają 6 za darmo

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

V Ogólnopolska Studencka Konferencja Neurologiczna

konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Z jakimi województwami sąsiaduje województwo pomorskie?

 

Najczęściej czytane